Futurez  Kulkukoira

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523769 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
mutu:
Eikös se mahtanu onnistua ku koneistaa vaan paikat niille.
Jotain kuulin kans tuosta. Se ei kyllä sovi lompakolle. Kait se on vaan pelattava aikaa tuolla lohkolla ja tehtävä aina kun rahaa tulee niin tuosta toisesta se "the real deal" :D



« Viimeksi muokattu: 13.05.2012, 17:12:46 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Noniin nyt selvis kannen puolesta, että mikä siellä kiikasti. Elikkä tuurin peliä, jotta ei käyny iso vahinko. 2kpl imuvenaa fuskasi, koska eminemin (enem) venajouset oli näiltä venttiileiltä päässeet kuoleutumaan. Noh tämä oli johtanut siihen, että lukot olivat muruina - joskin pysyneet vielä paikoillaan -. Nyt korjaus maksaa vitsirahaa siihen nähden, mitä b-vaihtoehto olisi kustantanut. Myös kannentiiviste oli vuotanut. Tämän luulisin johtuvan vanhasta lohkosta. Siinä oli siis heittoa hieman.

Onneks nyt on lyhyt viikko töissä, niin pääsee heittämään tuon toisen lohkon jo hollilleen. Sintteri pitäs tilata niin sais senkin puolesta asiaa vähän eteenpäin.

Kannen tilanne on se, että sille tehdään vain perusremppaus ja venttiilijouset vaihtuvat jokkismiesten suosimiin VW-merkin "pukkipäkkeihin". Kustantaa 65e uus setti. Enemillä nuo jäykät jouset olivat melkein 300e.  :idiot2:
Venttiilien lukot uusitaan ja kannesta otetaan tietysti tasolastu. Venttiilit olivat säilyneet ehjinä.

Tämmöstä tänään.
« Viimeksi muokattu: 14.05.2012, 18:15:08 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Joo taitaa nyt vaihtua nuo kansipultit pinnamallisiin, ehkäpä ARP. Sopivaa kytkintä en ole löytänyt toistaiseksi. En kai ole etsinyt oikeasta paikasta. Huomenna saan venttiilipajalle vietyä ne uudet venttiilijouset ja ohjurin kumit, niin pääsevät tekemään. Lupasivat, että saattaisi perjantaina olla kansi valmis. Volvolta otan imu- ja pakosarjan tiivisteet sekä venttiilikopan tiivisteen. Vois mennä hallille tekemään eteenpäin, mutta iski rasitusvamma vasempaan ranteeseen niin eipä paljon tehdä. Toisaalta eipä tulis ainakaan ns. vasemmalla kädellä tehtyä. :D

No niin huomenna tulee tarjous CG-Performancelta. Ehdottivat 4-6 -lapaista jousitettua keraamista kytkintä (Cerametallic). Eikös M90 laatikon boori ollu 20? Olin laskevinani niin :D
« Viimeksi muokattu: 15.05.2012, 19:13:24 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Nyt on ilta taas vietetty internetin syövereissä ja noin 10 yritystä kilpailutettu kytkimen ja arp-pinnapulttisarjan suhteen ja huomenna hämmästellään mahdollisesti jo, että kuka lupasi halvimmalla.

Löysin myös jotain hipo-osaa, joista en vielä kerro ennenkuin kaupat varmistuu. Jos varmistuu.

Edit. Toistaiseksi tullut vain yksi tarjous. Hämmästyin hinnasta 295e/setti arp:n pinnapultit  :idiot2: CG-performancelta ei ole vielä tullut kytkimestä tarjousta, eikä muualtakaan ole sopivaa kuulunut. Kovia levyjä sitten olisi siitäkin edestä. Ainiin ja kkd:n pakosarja tulossa. Volvolta tilasin alkuperäiset kannen pultit henkilökuntahinnoin tietenkin :) Tiivisteet ois nyt kaikki, vieläkun löytäis kuparisprayn tuohon kanspahviin.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2012, 12:20:45 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Kansi haettu. Oli kuulemma merkkejä, että oli päässyt pienesti nakuttamaankin. Se varmaan on käynyt niillä pienemmillä suuttimilla. Kaikkien imuvenojen seetiurat piti koneistaa. Kaikki venttiilijouset oli kuoleentuneet, kaks tosiaan vakavasti. No sinne vaihdettiin siis ne volkkarin pukkipäkit ja kaikki lukot uusiks + uudet nokkapukkien pinnapultit. Nokka paikallaan ja välykset säädetty enemin ohjearvoihin. Venoja lyhennetty ja nyt voi käyttää paksumpia lätkiäkin :) Ensi viikon alkupuolella tulee loput osat. Kuparisprayta metallitiivisteeseen, kannen pultit ja se kkd:n pakosarja. Tiivisteet on kaikki nyt siis jo hyppysissä. Kyllä tämä tästä.

Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Joko on kytkimen kilpailutus ratkennu?
No kun halvalla sai.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Joko on kytkimen kilpailutus ratkennu?
Valitettavasti ei ole. Futurez ilmoitti, ettei ole sopivaa ko autoon. Samaa sanoi pari muutakin firmaa. Yhdestä ilmoitti, että kovaa levyä löytyy. Sit ootan tuota CG performancen tarjousta, joka nyt viipyy jostakin syystä :/
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Tulipahan käytyä Kajaanissa Backwood cruisingissa hakemassa motivaatiota :D Viime minuuteille meni sekin reissu, omalla volvolla ois keritty ajoissa ;D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Niko_S

  • Vieras
Jotain kuulin kans tuosta. Se ei kyllä sovi lompakolle. Kait se on vaan pelattava aikaa tuolla lohkolla ja tehtävä aina kun rahaa tulee niin tuosta toisesta se "the real deal" :D

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hienolta tuo kone näyttää uudessa maalissa  :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Hienolta tuo kone näyttää uudessa maalissa  :)
Joo ei se mustanakaan pahalta näytä :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Noin! Nyt on osia kertynyt sen verta paljon, että pääsee suunnittelemaan kantta paikalleen :) Ei nyt tullu niitä ARP-pinnapultteja kun olivat niin tyyriin hintaiset. Uusilla Volvon pulteilla läjään. Pakosarja tulee varmaan huomenna tai ylihuomenna. Kytkin löyty sopivaan hintaan ruotsin puolelta klracing.se sivustolta 169euron hintaan. Työkaveri ottaa samaan lähetykseen vielä nokka-akselin sieltä, niin lähetys ei tule maksamaan kuin reilu 15e. Illalla kuvia siitä, mitä en saanut aikaan :D

Edit. kalajoen suunnilta tuli VHT copper cement- purnukka. Sitä sitten kevyet kerrokset metallikanstiivisteen molemmin puolin. Sitten toivotaan, että pitää.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2012, 16:44:31 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Hei nyt joku viisas, joka on käyttänyt peltitiivistettä uudelleen! Pitääkö tuon kolmikerrostiivisteen joka pinnasta saada tuo vanha "maali" pois? Eli nyt on kirkkaaks hiottu kevyesti ylä ja ala puoli. Kuitenkin niittauksen alla ja vähä jokapuolelta välistä on osittain tuota vanhaa pinnoitetta lähtenyt pois. Riittääkö siis pelkästään, että tiiviste on ylä ja alapuolelta ajettu ja välissä ei kauheesti pashaa? Sit ylä ja alapintaan kerrokset sitä kuparisprayta?

Edit. Taidampa tehdä niin, jotta avaan niittaukset ja puran osiin, putsaan tasaseks joka välin ja joka väliin myös tuota vht gaskettia.
« Viimeksi muokattu: 21.05.2012, 19:34:19 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Niko_S

  • Vieras
Tuolta "Saffron R-Sport" projussa KarstaMasa käytti Cometicin uudestaan, ehkä sieltä saapi osvittaa?  :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Tuolta "Saffron R-Sport" projussa KarstaMasa käytti Cometicin uudestaan, ehkä sieltä saapi osvittaa?  :)
no tehty mikä tehty :D Nyt voi käydä sitten varovasti tihrustamassa, että teinkö oikein ;D Eli otin niittauksen auki ja ajoin somalilaikalla(sen ei siis pitäis syödä metallia) kaikki pinnat kirkkaiks ja jokaisen kerroksen molemmin puolin ruiskin copperia. Toivotaan, ettei tuota voi liiaksi laittaa :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Toivotaan, ettei tuota voi liiaksi laittaa :D

No jos verrataan siihe et vetää paketillisen margariinia kahen näkkäri palan välii ni kyllähän ylimääränen sieltä ulos tursuaa kasaan painettaessa  :D (Ihan huulenheittoa sitte vaan)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Elekma  Autoracing