Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Mitenkähän nuo piuhat sais suojattua?  *tumppuun->

En nyt tiedä miten olet, tai oletko ne suojannut. Lämmittääkö/polttaako pakosarja tai turbo niitä?
Asiaan! Ainakin US-partsista saa tuota Thermo-Tec lämpöeristettä, jota löytyy ihan kaikkeen (turbo, pakoputki, pakosarja, sytytystulpat ja ihan rullateippiä).

Eli netissä: uspart.fi -> Racing & Tuning -> MOOTTORI -> Thermotec-lämpöeristeet

Siinä nyt mikä tuli ekana mieleen, toivottattavasti olin edes vähän avuksi  :).
« Viimeksi muokattu: 09.06.2012, 00:58:56 kirjoittanut Niko_S »

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Väkisinkin tulee ku pitäs olla auto jolla (ajaa)
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Krrhhmm...  ::)
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Niko_S

  • Vieras
Krrhhmm...  ::)

Joo, räkänokkaa kiittäen, eli sulla on aikas järeä suojaus siellä... mutta ehdotan kuiteskin että vetää tuon turbon pakosarjan jollakin lämpöeristeteipillä, vaikkapa sillä Thermotecillä. Saattaa tupla suojaus auttaa?  :-\

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Joo, räkänokkaa kiittäen, eli sulla on aikas järeä suojaus siellä... mutta ehdotan kuiteskin että vetää tuon turbon pakosarjan jollakin lämpöeristeteipillä, vaikkapa sillä Thermotecillä. Saattaa tupla suojaus auttaa?  :-\
Joo nuo suojat aika hyvin toimii sitä lämpösäteilyä vastaan, mutta kun tarpeeks läheltä turboa menee niin väkisinkin haurastuu noi johdot :( Oli tuo jäljistä päätellen ottanut kiinnikin pesään. Noh kuhan tulee tili niin tilaan sieltä Kl-racingilta sen kytkinlevyn ja samalla turbomyssyn jne. Tietääkö kukaan mikä koko noista menee tohon .82ar pesään? Siellä on siis t3,t4,t5 jne vaihtoehtoja  ???
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
En nyt tiedä miten olet, tai oletko ne suojannut. Lämmittääkö/polttaako pakosarja tai turbo niitä?
Asiaan! Ainakin US-partsista saa tuota Thermo-Tec lämpöeristettä, jota löytyy ihan kaikkeen (turbo, pakoputki, pakosarja, sytytystulpat ja ihan rullateippiä).

Eli netissä: uspart.fi -> Racing & Tuning -> MOOTTORI -> Thermotec-lämpöeristeet

Siinä nyt mikä tuli ekana mieleen, toivottattavasti olin edes vähän avuksi  :).
Joo kiitos näistä!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Joo eilen tuli irroteltua ahdin ja pakosarja taas. Hukkaportin paikkaa muutettava vähä kauemmaks tulpanjohdoista ja ostettava hemmetisti sitä pakoputkikäärylettä. Liekköhän tuo thermotecin kääryle yhtään sen parempaa kuin tuo otr:n tuote mitä oon käyttäny? Haurastuu nimittäin ihan hetkessä ja alkaa rakoilla :( Tulis nyt vähä rahaa niin sais myöskin sen myssyn turbon päälle, ei vilustuisi sekään ;D Tilaan noita boschin sytkäpiuhoja ja nimen omaan 4kpl nelossylinterin piuhoja niin voi vetää vähän muualta nuo :) Sit tuli tinkailtua vähän maalarin kanssa hintoja niin jos sais maalautettua listoista alaspäin tuon auton. Add-on helmat samalla maalaa ja näin pois päin :) tämä sitten myöhemmin kesällä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Mitä veikkaatte tuliko kirvalle noutaja kun auton laitto käyntiin? Halvat huvit :D


Asiaan. Tuli tuo portin paikka muutettua enemmän sivulle. Sit lämpöeristeitä joka paikkaan. Liekköhän menis pelkällä lämpöpellillä tuo turbon eristys vai pitäskö laittaa se turbomyssy  ???



Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Jos eristätkin pellin lipareella sen sytytystulpan/tulpanjohdon? Vaikka pakosarjan pultin väliin vaan.
Taino tekeehän siihen kutakuinkin samaan rahaan simppelin pellin koko pakopesällekkin.
« Viimeksi muokattu: 12.06.2012, 22:06:20 kirjoittanut Rusakko »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Jos eristätkin pellin lipareella sen sytytystulpan/tulpanjohdon? Vaikka pakosarjan pultin väliin vaan.
Taino tekeehän siihen kutakuinkin samaan rahaan simppelin pellin koko pakopesällekkin.
Niin ku mulla ois siihen jo valmis pelti joka tarvii vaan tuennat ja kiinnikkeet :) Kävi myös mielessä, että entäpä jos tekis pienen tuuletusaukon tohon konepeltiin  :idiot2: Hommais vaikka toisen konepeiton ja niin poispäin :O
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Noin! Kävin kääryleet heittämässä pakosarjan lämmikkeeks ja Mallailin sitä turbon lämpöpeltiä. Ihan siinä ja siinä, että mahtuuko olemaan :/ US-Partsilta tilasin tämmöset http://www.thermotec.com/products/14260-cool-it-plug-wire-sleeves.html .

Paremmin en saanu  :-[



Lämpöpellin sovittelua.


Huomenna tulee uudet tulpanjohdot ja pakosarjan tiivisteet. Jospa se siitä alkas taas veppasemmaan.

Edit. Ainiin, Toinen konepelti ostettu. Siihen ois määrä tehdä kolme-neljä pyöreää reikää molemmin puolin :) En tiedä oisko matta musta vaiko korin väriin  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 13.06.2012, 22:07:58 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Niko_S

  • Vieras
Mattamusta tottakai, ja koropalat saranoihin, niin jää takakulma auki...  :hello:
tai sitten ei  :2funny:

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Mattamusta tottakai, ja koropalat saranoihin, niin jää takakulma auki...  :hello:
tai sitten ei  :2funny:
Niin olkoon. :D

Nyt sain jopa liikkumaan. Toimii tosipaljon paremmin nyt, mutta ihan yläkierroksilla pätkii. Vaihdan nuo tulpat normaaleihin huomenna ja katsotaan sitten :) Toivotaan, että tämä noidankehä puhkeis joskus.

On muuten taas pienestäkin kiihdytyksestä pakosarja punasena ku on tuota kevätkäärylettä sarjassa :O




« Viimeksi muokattu: 14.06.2012, 23:40:28 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen

On muuten taas pienestäkin kiihdytyksestä pakosarja punasena ku on tuota kevätkäärylettä sarjassa :O


Jep, ja noin 1000-4000km ajon jälkeen pakosarja on hiiltynyt, ja viimeistään 8000km ajon jälkeen kaikki saumat ovat hävinneet. Termotekki on ihanaa ainetta <3...
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Jep, ja noin 1000-4000km ajon jälkeen pakosarja on hiiltynyt, ja viimeistään 8000km ajon jälkeen kaikki saumat ovat hävinneet. Termotekki on ihanaa ainetta <3...
Tämä kuullostaa lupaavalta :) Kuitenkin joko auto on ajossa termon kanssa tai sitten se on kokoajan sytkäpiuhojen ja tulppien vaihdossa.

Jokatapauksessa auto rokkaa taas. Tulpat originelleihin ja johan vetää :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Niko_S

  • Vieras
Tämä kuullostaa lupaavalta :) Kuitenkin joko auto on ajossa termon kanssa tai sitten se on kokoajan sytkäpiuhojen ja tulppien vaihdossa.

Jokatapauksessa auto rokkaa taas. Tulpat originelleihin ja johan vetää :)

Yksi kikka vielä: Black Satin maali pakosarjoille, hyvät kuuman- ja kolhunkestominaisuudet (en nyt muista jällenmyyjää  :-[). 

Mietitkö kuiteskin niiden lämpöarvojen kanssa kokeilua?  ???

 

Futurez  Kulkukoira