Autodiagnoosi  Carcom Oy

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Kas. Niinne suunnitelmat vaan muuttuu lennosta :D

Äänesti Tatechia ku se on tossa vieressä. Ois mukavaa päästä kattoon sitten rullilla ku säädetään. ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Mites muuten pelaa 550 suuttimilla ja vakio immulla, kun itellä oli viime kesänä 525 suuttimet ja 3" immu, eikä se ainakaan oikein nätisti toiminu? Olis pitäny koittaa vakio immulla mut vähän inspiraatio hävisi ja leimakin loppu niin se sitten jäi. Toisin sanoen meneekö liian rikkaalle. Eikös sulla ollu vakio immulla isommat suuttimet viime kesänä?
« Viimeksi muokattu: 15.07.2012, 21:10:05 kirjoittanut Sato| »
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Mites muuten pelaa 550 suuttimilla ja vakio immulla, kun itellä oli viime kesänä 525 suuttimet ja 3" immu, eikä se ainakaan oikein nätisti toiminu? Olis pitäny koittaa vakio immulla mut vähän inspiraatio hävisi ja leimakin loppu niin se sitten jäi. Toisin sanoen meneekö liian rikkaalle. Eikös sulla ollu vakio immulla isommat suuttimet viime kesänä?
Joo oli ja aika hyvin se toimi :) Ainoo ettei suuttimissa enää tenho riittänyt körmyahtimelle, joten sitten laitoin 3"imm ja 750ml suuttimet. Joo sen testasin, että vakio immulla ei lähtenyt edes kunnolla tulille 750ml suuttimilla :D Siellä kulkee se raja :)

Nii sulla oli liian iso immu niille suuttimille. Ainakin mulla veti 3" immulla tosi laihalle, mutta vakiolla rokkas ihan ok.
« Viimeksi muokattu: 15.07.2012, 22:18:18 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Eikös muuten vakio pakosarjassa pitänyt olla t25 laippa? Ei tuo ahdin käynyt siihen :( Ja sen pokkauksen saa poistaa siitä laipasta. Käyn huomenna Venttiilipajalla, niin saavat ottaa sen pokkauksen pois ja kierteyttää käypäsen jaon tuohon :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Kas. Niinne suunnitelmat vaan muuttuu lennosta :D

Äänesti Tatechia ku se on tossa vieressä. Ois mukavaa päästä kattoon sitten rullilla ku säädetään. ;)
Joo no se ois ainakin hyvä laitos varmasti, mutta myös vaatii rahaa aika ikävästi :(
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

hasu

  • Vieras

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
« Viimeksi muokattu: 15.07.2012, 22:51:35 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
tuosta 1000€  http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=21448.0
Joo tuota ehdinkin jo kuolata. Nyt ei vaan pysty kun raha on aika niukilla. Ensin yks motti, että saa ajuun ja hurjemmat ideat talven aikana. Sitten annetaan homman lähteä tietoisesti lapasesta :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Niin samalla kun äänestää tuota moottorinohjausäänestystä, niin ois hyvä laittaa perusteita :) Rohkeasti vaan.

Nytpä se ois jo hollillaan toinen moottori vulvan keulilla :) Yllätyksenkin koin kun sovitin tuota isompaa möykkyä vakiopakosarjaan. Sehän mahtuu sinne! Eli ei mitään ongelmaa saada sitä pienempää Garrettia mahtumaan tuonne kun tuo isompikin mahtuisi olemaan :) Tämä on hyvä, koska tuo KKD:n sarja ois ihan turhaa laittaa sinne kun on vakio nokka, vakiokansi ja pieni pakopesä + menee helpommin leimaan kun vakiopakari paikallaan ;) Hyllystä löyty yhtä osaa lukuunottamatta kaikki osat toisen moottorin kasaamiseen. Alkuperäinen vakio kannentiivistekin roikkui hollillaan seinällä tyttökalenterin takana :D Ainoo puuttuva osa oli apuakselin hihnapyörä.

Tällasta.






Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Ite äänestin megasquirttia, kun itellänikin on semmonen asenteilla  ;D  Hyvää tahtii volvos taas tulossa ajoon  :)
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Paikalla TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9004
  • Kartanoita kartano täynnä
Niin samalla kun äänestää tuota moottorinohjausäänestystä, niin ois hyvä laittaa perusteita :)

Mega tietysti, kun kerran on itse tekemisen meininki.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Mega tietysti, kun kerran on itse tekemisen meininki.

Kannattaa pitää mielessä, että mega on mielestäni osa harrastusta. Jollain kaupallisella ruiskulla voi panostaa itse toisiin asioihin, jos ei halua tehdä ruiskuun modeja ym.

Samaan  lopputulokseen molemmilla pääsee mega vs kaupallinen ei se siitä ole kiinni.

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Itse äänestän joku muu, vipec. Toki budjetti tuossa tulee hieman vastaan, V44 ei ny kauheen kauas jää.

Itsellä kokemuksia V88:sta, toimii kuin junan vessa. Vaan toki niinhän ne toiminee kaikki kaupalliset paketista ulos otettuna. Oli se ruutta mikä hyvänsä niin johtosarjanteossa jos oikoo niin savolainen supersankari VituiksMän iskee.

Jos megaspruitan laitat niin laita samantien MS3. Esimerkiksi hevosvoimasta johtosarjan ja mappianturin kanssa menee vielä heittämällä budjettiis (viel saa muutaman asennuskaljan :buck2:). Ei tartte modailla piirilevyä ja ominaisuuksien pitäs piisata kyllä niin pitkälle kuin pellinalusesta on mahdollista irti saada.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Joo Juhau mainitsi tuossa viestitellessä, että DTA:kin vois olla varteenotettava ehdokas myös hintansa puolesta.

Nyt ois laatikko paikoillaan, mutta vastustus on kovaa. Laatikkoa aiemmin pois repiessä katkesi se tukitanko, joka pitää vaihdekepin paikallaan. Siis se mihin keppi kiinnitetään seegerillä. Ja siis tästä tangosta katkesi se kumilurpakkeeseen työntyvä osa. Minä sitten aikani tuumittua ratkaisin ongelman poraamalla 4mm poralla vaakasuoraan reijän katkeamiskohdasta läpi ja puikkasin 4mm pultin läpi. Sitten pulttiin kiinni holkki joka menee kumilurpakkeeseen. Katotaan nyt mikä on sitten kepin asento, että onko sillä seinälläkään :D Jakopään osia oottaa ja toivottavasti huomenna sais turbon ja pakosarjan hakia Fin-turbolta. Turbo on siis laippamuutoksen kohteena siellä. Tulee t3-laippa, jossa alkuperäistyylinen urossyvennys. Muistelin jotenkin, että laippa ois vakiosarjassa ollu t25, mutta sotkin jotenkin sen garrettin t25-mallimerkintään :D

Oiskohan kellään ylimääräsenä jotain V-nokkaa tai muuta vastaavaa, joka vielä menis vakio venajousilla? Tuo tee-nokka on hanurista.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
No nyt on taas jotain saatu aikaseks. Töiden jälkeen hain konepellin ja helmat maalarilta. Sähköt kaikki kiinni, imusarja, vakiosuuttimet, startti, laturi, jakopää yms. Tässäpä kuvia. Konepelti saattaa ja varmaan aiheuttaakin nurinaa, mutta se nyt on tollanen ja sillä toivoisin olevan jäähdyttävä vaikutus konehuoneessa vallitsevaan kovaan lämpöön. Tällä koneella sen lämmön kanssa nyt varmaan ei ole ongelmaa, mutta ompahan valmiina ensi kesän seikkailuihin. Konepeittoon tulee vielä mustat ritilät.





Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Autoracing  KL-varaosat