Carcom Oy  Elekma

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523920 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Kovin oli pienestä kiinni :o
Nii i.. Sairas mies. Ei siinä jos kahteen viikkoon ei ensin ole yhtään mitään tekemistä ja sitten erehdyt omaa autoa puunaamaan vähäsen niin tulee siitä vinkumaan, etten voi tunteja siitä ottaa. Hän ei oman auton laitosta maksa.. Nii onhan se tietysti parempi seistä tumput suorina  :idiot2: Joo mutta semmosta. Pitää lähtee kytkintä metsästämään Kuopioon.

Nuin ja Skoodalla alkas työt ens viikolla :) viikko kerrallaan ja niin kauan ku töitä riittää.
« Viimeksi muokattu: 25.10.2012, 10:57:53 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
1030 on pienemmillä sisuskaluilla kuin 1031/1041...niissä ei taida sitten ollakaan eroa juuri mitään...

omassa 945 dieselissä on muuten kans 3.54 perävälitys... :P
No on niissä yks ihan pikku juttu vielä. 1041 sisältää (aina) G80 liikkeellelähtölukon.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
No on niissä yks ihan pikku juttu vielä. 1041 sisältää (aina) G80 liikkeellelähtölukon.
Kiitti tiedosta vaikka sen jo tiesinkin että tuossa lukko löytyy :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Noin. oli hirmunen työ löytää neulalaakeri tälle päivälle, mutta motonetistä sattu löytymään sachsilainen. Kytkinpaketin hain Fiksukselta ja on Luk/Sachs. Nyt masentamaan hallille --->
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
No on niissä yks ihan pikku juttu vielä. 1041 sisältää (aina) G80 liikkeellelähtölukon.
onkos 940 sitten aina tuolla 1041 perällä ?

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
onkos 940 sitten aina tuolla 1041 perällä ?
eip.

EVO8

  • Vieras
onkos 940 sitten aina tuolla 1041 perällä ?

Eikäkö se tais tulla loppuvuoden -94 autoihin (-95) samaan aikaan kun M90 vaihteistot.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Eikäkö se tais tulla loppuvuoden -94 autoihin (-95) samaan aikaan kun M90 vaihteistot.
ei ainakaan omassa -95 mallisessa 940:pissä ole 1041 akselia, koska siinä ei ole lukkoa perässä vaikka on M90 vaihteistolla....
« Viimeksi muokattu: 25.10.2012, 21:14:19 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Hmm ja tää on ollu vissiin alunalkaen m46 napilla :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Kyllä se vaan kesti Ouluun ja takas tuo aski ! :) Hyvin toimii ja yllättävän hyvin vetääkin. Öljyä se syö aika ikävän paljo, mutta niinhän se menee, notta öljyä tankataan ja diisseliä lisätään ;)

Askin vaihto itsessään ei ihan tuubiin menny. Silmälaakeri oli kampiakselin uraan ihan holoväljä, mutta kätevinä miehinä tehtiin aivan  úbersoviteholkki siihen jonka takia lopulta laatikko ei meinannu mennä paikalleen ja kytkin akseli pyöri aluks kokoajan koneen mukana eikä vaihteet menny silmään :D No sitten isäukolta viisas neuvo, että mitäpä jos poijjaat laitatte pykälän silmään, kytkimen pohjaan ja jarrua vasten varovasti starttaatte. No sehän pelasti tilanteen ja auto toimii nyt loistavasti. Sorvautu vissiin sen verta vielä. Se holkki siis tulee ensin kampuran päähän ja sitten sen sisään neulalaakeri.

Tämän ongelman lisäksi kerettiin laatikko jo puljata paikoilleen ennenku hoksattiin että täähän olikin vaijerikytkimellä ollu ennen tää laatikko :D no eiku kytkinsylinterit veks ja muutettiin koko roska vaijerilla toimivaks. Muutenhan ei ois ollu ongelmaa muuttaa käpälää tai sen kiinnepistettä, muttakun se laatikko oli jo siellä paikallaan! :) Pääasia että nyt toimii. Rasvojen palettua pois kytkin on toiminut loistavasti. Ouluun ja takasin Kuopioon noin 8litran keskikulutuksella. Ois ollu pienempi kulutus mutta lyhyillä väleillä tuolla askilla ja ronskimmalla kaasujalalla ei parempaan pysty :D

Edit: Tuli pyörähdettyä Volovomiehen pajalla ja tuli syvästi järkytyttyä kaverini kanssa ahtimen koosta! :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Joo tuli Avainvaunulta haettua peräöölit, jospa huomenna jaksais vaihtaa. Samalla tuli ihmeteltyä miten kalliit on jakopäänosat tähän vermeeseen! Perjantaina poksahti toisesta takanakista/vanteesta venttiili ku aloin hattua irroittaa paineiden tarkastamiseksi :( Siinä olinkin hetken sitten sormi tulppana ku jäi enää vanteen päähän pelkkä kumiluttero muistona venttiilistä eikä pystyny päästää irti ettei vanteellaan tarvii ajaa. Löytyhän se venttiili lopulta ja pysyi sen puolen kilometriä takas hallille :D Taakse sitten 15" volvon alupallot. Huomenna se venttiili vaihdettava :) Sit tuli motonetistä ostettua motepin tummaa lakkaa takavaloihin :)

Mankka pimeni oulun reissulla tulomatkalla kun löin nyrkillä siihen :D Se nyt ei tykänny oikein soittaa mitään että ei hyvä pilalle menny.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Volvo 940 rönttädiisseli ("KalvinKlein Edition")
« Vastaus #581 : 31.10.2012, 20:05:46 »
Nytpähän ois peräöljytkin vaihdettu ja venttiili vaihdettu vanteeseen niin sai pukattua alle levit  takasin :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
No nyt ois popit kytketty :) Pervosti rottatyylillä takapenkkien tilalle kaks 10" subbaria :D Eteen oviin 6,5" SPL Dynamicsit ja samanmerkkiset 4" kojelautaan. Subbareille 1000w autostudion lankku ja 450w erkoille :) Muuten ihan hyvä mut ei löytyny tallista ku sitä piskuista 25neliön virtakaapelia :/ Soitin tuli ostettua, pioneerin deh1400. Ihan hyvin kuuluu tuohon hintaan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
No nyt alkaa rahatilanne pikkuhiljaa näyttää paremmalta ja aletaan pikkuhiljaa miettiä sitä valkosen tulevaa moottoria. Elikkä HX40 Holsettia varmaan 14# pesällä kylkeen.. takoset männät, h-rohviilit, pentan lohko, 86mm kampura yms.. Tästä lähdetään pikkuhiljaa kaivelemaan esille sitä aihiota :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
No nyt alkaa rahatilanne pikkuhiljaa näyttää paremmalta ja aletaan pikkuhiljaa miettiä sitä valkosen tulevaa moottoria. Elikkä HX40 Holsettia varmaan 14# pesällä kylkeen.. takoset männät, h-rohviilit, pentan lohko, 86mm kampura yms.. Tästä lähdetään pikkuhiljaa kaivelemaan esille sitä aihiota :)

Moottorinohjaukseksi olen rajannut kaksi vaihtoehtoa. DTA tai TATECH. Kiitos kyselyyn osallistuneille!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo