Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Mullakin tollanen odottelis hyllyssä  8) Aika paljon tuntuu noita nykyään menevän kaupaksi.. Onko millä pakopesällä?
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Tuli joulu ajoissa?   :)
ja suvi suloinen  8)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Mullakin tollanen odottelis hyllyssä  8) Aika paljon tuntuu noita nykyään menevän kaupaksi.. Onko millä pakopesällä?
Tää on sillä nössöpesällä eli #14  ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Tää on sillä nössöpesällä eli #14  ;)

Eiköhän silläkin saa sopivasti lisää lyöntiä vinomoottoriin :)
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Eiköhän silläkin saa sopivasti lisää lyöntiä vinomoottoriin :)
Niin ja ainahan sitä voi ostaa isomman pesän sitte ku alkaa kyrpimään ku korollat tulee edelle? :D Mutta joo oli ajatuksena, että nyt kun kuitenkin ensi kesä näillä näkymin mennään vakio ruutalla niin saisi tuon ahtimen heräämään edes jotenkin ennen rajoitinta :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Niin ja ainahan sitä voi ostaa isomman pesän sitte ku alkaa kyrpimään ku korollat tulee edelle? :D Mutta joo oli ajatuksena, että nyt kun kuitenkin ensi kesä näillä näkymin mennään vakio ruutalla niin saisi tuon ahtimen heräämään edes jotenkin ennen rajoitinta :D

Vakio ruutalla ja kunnon pakosarjalla tuo antaa jo 1 bar noin 3 000 rpm.

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Niin ja ainahan sitä voi ostaa isomman pesän sitte ku alkaa kyrpimään ku korollat tulee edelle? :D Mutta joo oli ajatuksena, että nyt kun kuitenkin ensi kesä näillä näkymin mennään vakio ruutalla niin saisi tuon ahtimen heräämään edes jotenkin ennen rajoitinta :D
:2funny:
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vakio ruutalla ja kunnon pakosarjalla tuo antaa jo 1 bar noin 3 000 rpm.
Mitäs sviidua? aattelin koon perusteella vähän toista.. kuitenkin garretti hybridissä ei ollu ku .82 pesä ja heräs noin neljässä tonnissa. Siinä oli kuitenkin kaikenlisäks holsun 54/60 siipiprofiili. No mutta pakosarja pitäs olla aika hyvä. Se on se KKD:n tekele ja hx40 kokoiselle tehty :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Mitäs sviidua? aattelin koon perusteella vähän toista.. kuitenkin garretti hybridissä ei ollu ku .82 pesä ja heräs noin neljässä tonnissa. Siinä oli kuitenkin kaikenlisäks holsun 54/60 siipiprofiili. No mutta pakosarja pitäs olla aika hyvä. Se on se KKD:n tekele ja hx40 kokoiselle tehty :)

Mullahan oli muinoin omassa K nokka, 1 000 cc suuttimet ja 531 kansi. Olisko ollut penkissä 3 500 rpm ja 1.2 bar ja vielä normi museo HX40 ei edes Super. Lastut oli toki vaihdettu molempiin bokseihin.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Mullahan oli muinoin omassa K nokka, 1 000 cc suuttimet ja 531 kansi. Olisko ollut penkissä 3 500 rpm ja 1.2 bar ja vielä normi museo HX40 ei edes Super. Lastut oli toki vaihdettu molempiin bokseihin.
Joo tästä löytyy nuo lastut molemmista purkeista kyllä. Kaipa se muotoilu on sen verran pesissä erilainen. Mene ja tiedä. Kannen puolesta nyt varmaan menee se on se sama PJK-koneistuksen tekemä. Jos oikein muistan niin 213,5hp imu virtaus ja pako reilu 180hp. Pitäsköhän ne isommat pakovenat vielä laittaa tässä vaiheessa vai meniskö vakioilla, joissa on r-seetit. Nokkahan tässä oli se 12,2 nostolla 268asteinen enemin V16.

Ne ne ei muuten noi 750suuttimet enää riitä varmaan..
« Viimeksi muokattu: 19.12.2012, 00:54:23 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
minkä merkkistä veiviä ja mäntää tulossa ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
minkä merkkistä veiviä ja mäntää tulossa ?
Tässä nyt ens kesä mennään neititehoilla noin neljänsadan hujakoilla niin en vaihda vielä vakioita pois. Männänrenkaat toki ja kevyt hoonaus. Juhau vois vastata tuohon, että minkä merkkiset veivit  :2funny: Ei tullu ees kysyttyä ku oli puhe vain h-profiileista. Villi veikkaus että lentz? Juhau korjatkoon.

Edit. Nyt kyseessä siis tämän auton originaali 530tkm ajettu lohko mihin kasataan.  :idiot2: Viimeksi kun moottorin avasin niin sylinterit olivat ihan ok kunnossa. Mikäli näin on vieläkin, niin vaihdan vaan veivit, laakeroinnin ja tiivisteet + stefat yms. Ja ne männänrenkaat. Se pentalohko jää vielä sitten odottelemaan aikoja parempia. Koetetaan nyt kuitenkin pitää yksi kesä hauskaa välillä kohtuu halvalla kokoonpanolla :) Viime kesästä ei paljon hyviä muistoja jäänyt.

Edit. Kanget on Eaglen mallilla tehdyt Kiina kanget ja pultit on aidot ARP:t. Suora lainaus pikaviestistä.
« Viimeksi muokattu: 19.12.2012, 23:05:40 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Noin, marmoritiskiltä lisää joululahjoja itselle :P Laakerit ja tiivistesarjat + stefat. Männänrenkaita en vielä uskaltanut ottaa ennenkuin näkee nuo männät ja sylinterit. Velipojan peräkärriä pitäs hitsata niin sais nosturin vapaaks ja pääsis päästämään valkosesta koneen pöydälle :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Ei sattus kukaan tarviimaan 750ml matalaohmisia suuttimoita? Voisi vaihtua isompiin, noin tonnisiin matalaohmisiin ;)

http://www.youtube.com/watch?v=B2ZM3GZVRdg
« Viimeksi muokattu: 21.12.2012, 00:29:53 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Mulla olis myydä sulle Delphin valmistamat matala ohmiset tonniset suuttimet  ;)

http://www.delphidealer.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=37
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

 

Samppasport  Futurez