KL-varaosat  Race.fi

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523890 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Näin pentasta unta.. Taidan tehdä siihen lohkoon kuitenkin. Mieli vaihtuu ku mustalaisella hevonen..
onneks ei yhtä useesti kun mustalaisen autot :)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #646 : 09.01.2013, 23:33:24 »
Kellä ois joutilas hyvä ft-öljypumppu?
« Viimeksi muokattu: 14.01.2013, 18:42:34 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #647 : 10.01.2013, 17:18:29 »
Noniin tänään on hyvä päivä. Työtarjous tuli puskista ja ens kuun alusta ollaankin sitten kansia viilaamassa ja tämä tarkoittaa sitä, että myös projekti alkaa edistyä hyvää vauhtia kun löytyy osien pesukone, puhalluskaappi, jyrsin, sorvi yms.  S* Niin pienestä se joskus voi olla kiinni kun vaan olin osia viemässä pestäväksi kyseiseen paikkaan :D
« Viimeksi muokattu: 14.01.2013, 18:42:45 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Noniin tänään on hyvä päivä. Työtarjous tuli puskista ja ens kuun alusta ollaankin sitten kansia viilaamassa ja tämä tarkoittaa sitä, että myös projekti alkaa edistyä hyvää vauhtia kun löytyy osien pesukone, puhalluskaappi, jyrsin, sorvi yms.  S* Niin pienestä se joskus voi olla kiinni kun vaan olin osia viemässä pestäväksi kyseiseen paikkaan :D
nii, ja sit löytyy rahaakin  :2funny:
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #649 : 10.01.2013, 21:51:20 »
nii, ja sit löytyy rahaakin  :2funny:
No onhan sitä ollu tähänkii mennessä, mutta tiedäthän miten siinä käy.. "Rahat menee viinaan naisiin ja loput tuhlaan.."  :nohnoh

JuhaU:lta tulossa pakettia ens viikon ehtoopuolella. Mäntää + männänrengasta ja ehkä jopa se ft:n öljypumppu jos luoja suo :)

Huomenna ois tarkoitus käydä venttiilipajalla pesemässä lohko ja hoonilla pyöräyttää sylinterit. Pitää vielä laakerikaulat katsoa, että tartteeko niille mitään tehdä. Avainvaunulla kävin tilaamassa jälleen lisää osia. Loppujen lopuksi löytyi ne kampuran laakeritkin. vm 85 seiskasta(kohan) ne oli. Joka tapauksessa 55mm. Eikai noita kovin montaa erilaista luulis olevan? Alkuperäset kampuran pultitkin tilasin. Jakopäänhihnaa (kiristimen unohdin sitten), alkuperäisiä sytytystulppia repullinen, alkuperäisiä öljynsuodattimia toinen repullinen. Öljypumppuun unohdin ottaa ne tiivisterenkaat. Noo kerkiipä nuo vielä.

Tuossa pentan lohkossa ei oo puhkastu ahtimen öljynpaluuta, eikä taida myöskään olla puhkastu öljyntuloakaan. Otan varmaan sitten öljynpaineanturilta t-haaralla. KKD:ltä pitäis tuohon DP:n ja holsun väliin tilata tiiviste. Jospa tämä tästä taas.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2013, 18:42:55 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #650 : 11.01.2013, 17:46:27 »
Noniin. Nyt on hoonattu sylinterit  :P Vanhat tiivisteenjämät nylkytin pois ja ajoin teräsharjalaikalla suurimmat ruosteet pois lohkon kyljistä. Pesussa pariinkiin otteeseen pyörähti sitten. Vielä pitäs laakerikaulat ja kampiakselin laakeripinnat kiillottaa. Maanantaina hiekkapuhaltelemaan kaiken mualiman pikkuosia sitten.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2013, 18:43:03 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #651 : 12.01.2013, 18:42:15 »
onneks ei yhtä useesti kun mustalaisen autot :)
« Viimeksi muokattu: 14.01.2013, 18:43:13 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #652 : 13.01.2013, 23:44:52 »
Joo nyt vähä hajoamisen partaalla tuon dieselin suhteen. Eli siinähän oli se vika, että täristi niin perkeleesti. No perästähän ei löytynyt mitään, joten putsasin vaan huolella sisukset ja kilkkeet. Pyöränlaakerin uusin ja laitoin nippuun. Herkistelin satulan männän ku oli jumissa. Ei vaikuttanut mihinkään vaan täristi vieläkin. Kävin sitten ajamassa niin alko sellanen jurruutus ja alko eestä kuulua kolinaa. No aattelin että napa sökö. Nostin keulan ylös niin oli päässy mutterit löysälle vanteesta ja ku otin pois ne niin huomasin, että pulttien reijät vanteesta ihan soikeet ja mutterit sorvautuneet käyttökelvottomiksi.. Vaihdoin eteen käännetyt pellit ja uudet mutterit. Toimii. Oikeesti nyt hajottaa ku ihan turhaa työtä tehny. Kyllähän se takaakin täristi mutta vaan sen männän takia. Lauantai ilta oli hyvin märkä.. Tuli sitten tallista peruutettua auto ulos ja epähuomiossa kaverin auton kylkeenkin :D aamulla hajotti huolella ku v70 kylki ihan rutussa. Omaan autoon ei tullu ku pari hassua naarmua puskuriin ja takavalo rikki.
« Viimeksi muokattu: 14.01.2013, 18:44:06 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Anniina

  • Ei Ansku
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 325
Joo nyt vähä hajoamisen partaalla tuon dieselin suhteen. Eli siinähän oli se vika, että täristi niin perkeleesti. No perästähän ei löytynyt mitään, joten putsasin vaan huolella sisukset ja kilkkeet. Pyöränlaakerin uusin ja laitoin nippuun. Herkistelin satulan männän ku oli jumissa. Ei vaikuttanut mihinkään vaan täristi vieläkin. Kävin sitten ajamassa niin alko sellanen jurruutus ja alko eestä kuulua kolinaa. No aattelin että napa sökö. Nostin keulan ylös niin oli päässy mutterit löysälle vanteesta ja ku otin pois ne niin huomasin, että pulttien reijät vanteesta ihan soikeet ja mutterit sorvautuneet käyttökelvottomiksi.. Vaihdoin eteen käännetyt pellit ja uudet mutterit. Toimii. Oikeesti nyt hajottaa ku ihan turhaa työtä tehny. Kyllähän se takaakin täristi mutta vaan sen männän takia. Lauantai ilta oli hyvin märkä.. Tuli sitten tallista peruutettua auto ulos ja epähuomiossa kaverin auton kylkeenkin :D aamulla hajotti huolella ku v70 kylki ihan rutussa. Omaan autoon ei tullu ku pari hassua naarmua puskuriin ja takavalo rikki.
:facepalm: :nuhtelu
Club Perwium Salaseura
@antunliisa
Ajokkina S60 2,4T, -01 kultakeltainen tuontimalli

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Joo nyt vähä hajoamisen partaalla tuon dieselin suhteen. Eli siinähän oli se vika, että täristi niin perkeleesti. No perästähän ei löytynyt mitään, joten putsasin vaan huolella sisukset ja kilkkeet. Pyöränlaakerin uusin ja laitoin nippuun. Herkistelin satulan männän ku oli jumissa. Ei vaikuttanut mihinkään vaan täristi vieläkin. Kävin sitten ajamassa niin alko sellanen jurruutus ja alko eestä kuulua kolinaa. No aattelin että napa sökö. Nostin keulan ylös niin oli päässy mutterit löysälle vanteesta ja ku otin pois ne niin huomasin, että pulttien reijät vanteesta ihan soikeet ja mutterit sorvautuneet käyttökelvottomiksi.. Vaihdoin eteen käännetyt pellit ja uudet mutterit. Toimii. Oikeesti nyt hajottaa ku ihan turhaa työtä tehny. Kyllähän se takaakin täristi mutta vaan sen männän takia. Lauantai ilta oli hyvin märkä.. Tuli sitten tallista peruutettua auto ulos ja epähuomiossa kaverin auton kylkeenkin :D aamulla hajotti huolella ku v70 kylki ihan rutussa. Omaan autoon ei tullu ku pari hassua naarmua puskuriin ja takavalo rikki.
  :2funny:. eihän nyt OIKEESEEN volvoon mitään tuu jos vähän taputtelee penkkoja tai muita autoja ;D ompahan nyt ainankin perä putsattu ja huollettu :)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #655 : 15.01.2013, 14:52:44 »
Nyt tehty/hankittu/odottaa asennusta seuraavanlaiset:

-lohko hoonattu ja runkolaakerikaulat kiillotettu
-kampiakselin laakeripinnat kiillotettu
-moottoriin kaikki tiivisteet ja stefat hankittu
-Mahle männät ja männänrenkaat (FT-männät joista otettu noin 3mm pois laelta)
-lohko hoonattu ja maalit rappailtu
-H-profiiliveivit + ARP pinnapultit
-uusi huohotinpönikän paluuletku lohkon sisään hankittu
-runko- ja kiertokankien laakerit (volvo originel)
-pinnapultit ja kuparimutterit mitä menee
-KKD pakosarja
-Holset HX40 Super #14
-50mm TurboSmartin kopio hukkis
-uudet alkuperäiset jakopäänosat
-kansi purettu ja tarkistettu + 1kpl imuventtiili vaihdettu (vääntyi moottoririkon takia)
-nokka-akseli Enem V16 turbo (268/112/12.2/1.5)
-uudet alkuperäiset öljypumpun tiivisteet
-uudet kampiakselin laakeripukkien pultit
-uudet kansipultit
-uudet alkuperäiset sytytystulpat (repullinen)
-uudet moottorin tukikumit
-uusi alkuperäinen vesipumppu
-ulkoiseen hukkaporttiin uusi kalvo
-downpipen laippa
-Kendall liquid titanium 15W/40 öljyt + repullinen alkuperäisiä suodattimia
-uusi alkuperäinen vaihdevivuston tukirauta (M90)
-uusi alkuperäinen vauhtipyörän asentoanturi
-rajapaineventtiili + piikkientasain
-Sachs Race Engineering- asetelma
-ainakin jonkunmoinen ensihädän kansipahvi hyppysissä..

Puutelista:

-öljypumppu + öljypohja
-n. 1000ml suuttimet
-kansipahvi (ei varmuutta laitanko metallisen vaiko "sulakepahvin")
-maalit lohkoon ja venakoppaan
-Accelin sytkäpiuhat
-öljynpainemittari + anturi
-öljyntulo- ja paluulinjat ahtimelle
-putkea downpipea varten
-ahtimen ja downpipen väliin tiiviste
-uusi kaasuläpän asentoanturi
-oik. puolen etunapa
-ralliruori + keskiö
-sintterilevy
-vauhtipyörän kevennys ja tasopinnan koneistus
-turbomyssy (vaikkapa asentajan päähän)

Edit. Äänestys lisätty. Katsotaan mitä väki on mieltä. Molemmat kustantaa suunilleen saman mulle (metallinen käytetty löytyy hyllystä, puuttuu vain VHT copper gasket cement).
« Viimeksi muokattu: 18.01.2013, 13:25:12 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #656 : 16.01.2013, 20:17:24 »
Muokatuilla vakiomännillä ehdottomasti vakiopahvi. Jos laitat sinne cometicin tai vastaavan, niin männät sanoo morjens varmasti ennen kuin se pahvi.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #657 : 16.01.2013, 20:22:12 »
Muokatuilla vakiomännillä ehdottomasti vakiopahvi. Jos laitat sinne cometicin tai vastaavan, niin männät sanoo morjens varmasti ennen kuin se pahvi.
Näin vähän ajattelinkin  :) Saako motonetistä esimerkiksi tuota Victori Reinziä? Elring ei ole säväyttänyt ainakaan alkuperäiseen verrattuna. Öljypohjantiivistekin mallia "palapeli" ja pakosarjantiivisteet olivat heikkoa tekoa. Motonetissä näkyi olevan koko yläpään tiivistesarja samanhintainen kuin Volvolla pelkkä kansipahvi (alennettuun hintaan).

Edit. Eiköhän tämä ole selvää siis, että ihan normipahvilla mennään. Väritys on viellä avoinna. Vaikka tätä autoa itseäni varten väsään, niin annetaan nyt sitten mahdollisuus vaikuttaa moottorin väritykseen  :P Eli ylös lisätty taas äänestys :)
« Viimeksi muokattu: 16.01.2013, 21:12:32 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #658 : 17.01.2013, 15:09:47 »
Kiitokset JuhaU:lle jälleen paketista  :hello: Männät ja männänrenkaat siis saapuivat. Käytän pesussa vielä huomenna. Vauhtipyörän kevennystä mietin tässä ja ajattelin pari kiloa ottaa painosta pois tasopinnan oikaisun yhteydessä. Vauhtis siis mallia potta (228mm).

Edit. Moottorin väritys määräytyy siis tuon äänestyksen perusteella ja ensiviikon alkupuolelle on aikaa äänestää ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #659 : 17.01.2013, 18:21:03 »
pari tiiviste sarjaa oon ottanu motonetistä ja ne ainankin on ollut reinziä.
mutta eihän sitä ikinä tiedä että mitä kuraa sieltä tulee ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

 

KL-varaosat  Race.fi