Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #735 : 27.03.2013, 20:13:55 »
Hehheh tiedän tunteen varsin hyvin. Viime kesänä krillasin varmaan puolen tusinaa tulpanjohtosarjoja. Johdon hajoaminen ilmeni aina megan kierroslukutieto häiriönä, alkoi antamaan läpi ja häikkäsi radioaaltoja aika pahasti.
Joo tää on sillä mallilla tää pakosarja, että tulppien vaihto edellyttää ahtimen irroitusta. :D Itse hommasin aikanaan ne tulppien suojat, jotka ovat siis palamatonta materiaalia. Sit aattelin ne accelin piuhat hankkia ja kunnon pelti suojaks johdoille. Kuitenkin sellainen, joka on nopea purkaa pois rajotinrallin jälkeisen tulpanvaihdon varalta :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #736 : 27.03.2013, 20:39:22 »
Tulpan vaihto ei sentään itselläni mitenkään ongelmallista ollut. Itselläni koko ongelman poisti metallilevy mikä oli tulpanjohtojen ja turbon/pakosarjan välissä. Kuitenkin niin, että molemmilla puolilla hitusen ilmarako. Toivottavasti mahdollinen toteuttaa myös sinulle, muuten voi tulla aika helvettiä noiden johtojen kanssa.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #737 : 27.03.2013, 21:09:18 »
Tulpan vaihto ei sentään itselläni mitenkään ongelmallista ollut. Itselläni koko ongelman poisti metallilevy mikä oli tulpanjohtojen ja turbon/pakosarjan välissä. Kuitenkin niin, että molemmilla puolilla hitusen ilmarako. Toivottavasti mahdollinen toteuttaa myös sinulle, muuten voi tulla aika helvettiä noiden johtojen kanssa.
Itsellä poltti aina turbo noi piuhat. Mut pakko se jotenkin on toteuttaa se suoja.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #738 : 29.03.2013, 11:38:33 »
Harvinaislaatuinen virhe sattunu yhteen Volvon runkolaakeriin. Öljyreikä puuttu ihan kokonaan. Oli siinä ihan jälki, että ois yritetty reikä tehdä, mutta poralla joutu pyöräyttämään. Alakertaa aloin niputtamaan, mutta oon sitte hävittäny kampiakselin päittäislaakeroinnin  :hello: Jätin sitten kesken alakerran ja viimeistelin kantta. Kanavat kohdistettu nyt ja ajoin istukkapintaa vähän isommaksi. Tasolastu hipastu ja vielä pitäs ne pakoventtiilit pätkäistä ja sorvata lukkourat. Tänään ois tarkoitus käydä taas, jos löytyy osat.

Virhe!







Ainiin ja kampiakseli, vauhtipyörä, asetelma ja dampperipyörä tulivat tasapainotusreissultaan. Ei ollu paha. Kampurassa oli heittoa 3g, vauhtipyörässä 2,5g ja asetelmassa 2,5g. Karvas hinta oli kyllä, mutta sitä sattuu.. JA se koneistamohan oli siis KUOPION KONEPAJA eikä Kuopion moottorikoneistamo. Pieni asiavirhe   :nuhtelu
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #739 : 02.04.2013, 23:22:47 »
Sitä tuli sen verran ahkerasti väsättyä, että savolainen supersankari "vituiks män" pääs taas iskemään. Onneks ei mitään vakavia. Elikkäs männänrenkaan sain kappaleiksi. Onneks oli varalla, niin homma ei loppunu siihen. No sain kellarin läjään niin huomasin, että jumissa on. Oli päässy sotkeentumaan pari kiertokangen laakeripukkia ristiin niin johan kanitti. Stefat yms kopat paikallaan. Kytkin ja muutama muu herkku lähtee huomenna tilaukseen. Öljypohjaan pitää tehdä öljynpaluulle paikka ja kansi on työstettävä loppuun. Noo vaikka vastustaa niin nyt alkaa näyttämään, että moottori löytää tiensä ysin pellin alle aikataulussaan :)




« Viimeksi muokattu: 02.04.2013, 23:26:20 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #740 : 03.04.2013, 23:09:55 »
Tänään oli tarkoitus jatkaa motin laittoa, mutta meni ylitöiksi. Noin 15h jälkeen ei hirveesti napannu enää jäädä tekemään. Sen verran kuitenkin päivän aikana tapahtui, että ylimittaiset pakoventtiilit lyhennettiin mittoihinsa. Huomenna olisi idea upottaa jousipohjia hieman ja muuttaa samalla jousipohjan profiilia hieman sellaiseksi, etteivät kuplan jouset pääse vaeltamaan. Samalla seetipaineet eivät tuota ongelmia kun pohjalle voi lisätä esim nissanin shimmejä. Idea lähti pomon päästä kun mietittiin, että miten saisi venttiilienväliset erot minimiin. Korvaamaton apu tuo kun on töissä sellainen kaveri, jolta voi kysyä ja aina löytyy ratkaisu.  -H-

Tarkoitus on työstää ylimääräinen lukkoura imuventtiileihin ja tällä saada siten pelivaraa venttiilinsäätöön (venttiilinpäät liian lyhyet).
« Viimeksi muokattu: 03.04.2013, 23:15:44 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #741 : 04.04.2013, 20:47:27 »
hyvältä näyttää ;). ite olisin kirjottanu mäntiin: kestä edes yksi veto  ;D
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #742 : 04.04.2013, 21:52:11 »
hyvältä näyttää ;). ite olisin kirjottanu mäntiin: kestä edes yksi veto  ;D
Kiitosta! Hyvä että kommenttiakin tulee, palautetta on aina mukava lukea :) Joo toi olis ollu ehkäpä(?) osuvampi :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #743 : 07.04.2013, 18:18:16 »
Tämä viikonloppu meni kaverin ja tyttöystävän kanssa omassa hallissa huurteisissa merkeissä. Tuli toteutettua tuo puskurin muokkaus lopultakin. Tuli hommattua Makitalta kunnon akkuporakone, niin homma luonnistui lopulta ihan hyvin. Janondo oli tosiaan hyvänä apuna ja saatiin maalareiden mokia korjailtua. Eli nyt ovet ja luukut kohdistettu oikein ja konepeittokin saatiin vaihdettua sekä vanhat penkit purettua. Nyt pääsis sparcolaisia mallaamaan paikoilleen. Tässä vielä kuva tuosta puskurista ja yleisilmeestä. Kuskin puolen umpio retkottaa alempana, koska yläkiinnikkeet romuna  :-\


Ainiin, en tiedä mainitsinko aiemmin, mutta siis on tarkoitus ensikesälle laittaa levipellit alle. Spacerit ainakin eteen. Vanteet puhallan lasikuulalla ja maalaan mattamustaksi/puolikiiltäväksi ja vanneteippi reunaan. Takanakeiksi Dodge Challengerin ensiasennusrenkaiksi tarkoitetut 255/65/16. Eteen 215 tai vastaavat. Vähän muskelityyliä. Umpioihin "kusikalvot". Jakaa varmaan mielipiteitä, mutta aivan sama ;)
« Viimeksi muokattu: 07.04.2013, 18:21:38 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #744 : 07.04.2013, 18:33:07 »
komeen näkönen toi varastotila tuolla ihan ylhäällä :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #745 : 07.04.2013, 18:35:51 »
komeen näkönen toi varastotila tuolla ihan ylhäällä :D
Joo jonnekinhan ne ylimääräiset on sullottava :D Pienen kevätsiivouksen aika taas :/
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa dumppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 374
  • Volvolandia...fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #746 : 07.04.2013, 20:43:52 »
Umpioihin "kusikalvot". Jakaa varmaan mielipiteitä, mutta aivan sama ;)
onko ennakkoluuloja ;D

komeen näkönen toi varastotila tuolla ihan ylhäällä :D

näyttää suunnilleen samalta ku mun auto ::)
-Team Karvavako Racing-     Puhemies

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #747 : 07.04.2013, 21:06:34 »
onko ennakkoluuloja ;D
 näyttää suunnilleen samalta ku mun auto ::)
:D no on, mutta tärkeintähän se on, että omaan silmään näyttää hyvältä. Eikä tietysti jokaisen auton kuulukaan näyttää samalta :)

Kävin vähän hallia siivoilemassa ja autostakin turhan roippeen poistin. Penkkiä mallasin ja näyttäs aika helposti istuvan originaali kiskoille kun vähän etukiinnitystä muokkaa :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #748 : 07.04.2013, 21:57:52 »
Tämmönen offtopicin tynkä tähän. Onko kukaan lähdössä 14-16.6 Mantorpin radalla järjestettävään Gatebiliin? Saa ottaa yhteyttä pikaviestitse, vois letkana ajaa. Tällä laitoksella ois tarkoitus lähtee + pari muuta autokuntaa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #749 : 08.04.2013, 21:49:25 »
Kotiin just päästy työpaikalta. Kl-racingin paketteja odotellaan. Levitetyt pellit roudasin mukaan ja töiden jälkeen kävin renkaat puljaamassa Avainvaunulla vanteilta pois. Siitä sitten takaisin työpaikalle ja pesemään ja puhaltamaan niitä vanteita. Ihan järkyttävän tiukkaan imassu ton maalin. varmaan toista tuntia puhalsin yhtä vannetta. Tässä vähän nyt mietityttää, että miten pahasti 255 levee kumi rouhii takakaarta kun ei ole mankeloitu yhtään.. Pitäsköhän ainakin kuormajousta laittaa vakiojousten tilalle :D

Edit. Lisään tuohon ylös äänestyksen pitkästä aikaa. Viimeksi pääsi vaikuttamaan moottorin väritykseen, nyt vanteiden. Olen kahden vaiheilla, joten siksi kaksi vaihtoehtoa.
1: Musta/tumma + vaalea vanneteippi 2: Vaalea (amazonin vanteista tuttu harmaa) + musta vanneteippi.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2013, 21:58:18 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Carcom Oy  Ateho