Samppasport  Futurez

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523910 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #825 : 28.05.2013, 21:04:20 »
Kaikki muu on alkuperäisosaa paitsi öljypohjan tiiviste ja imusarjantiiviste. Stefan kuivat. Kansipahvi on victor
Reinz. Takapäästä kansipahviakin pukannut hiukan. Juuri kyseisestä takanurkasta venynyt kansipultti. Siis turbon puoleinen.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #826 : 28.05.2013, 21:07:10 »
Ja käytin ö-pohjan tiivisteen kanssa rtv silikonia ja takapääntiivistelätkän välissä koska ei ollut saatavilla ko tiivistettä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #827 : 29.05.2013, 00:08:14 »
Sorbuspullon korkki pysyy toistaiseksi vielä kiinni. Ohivuodot kaikissa pytyissä alle 20%. Kuulemma 30% ois juurikasatulle vinokoneelle ns kipuraja. Aluks näytti pahalta ku kolmospytyssä näytti 50% vuotoa, mutta imuvenan välissä tuntu olevan vain jotain paskoo välissä kiitos vapaavirtaus suodattimen. Oli nimittäin päästäny läpi jonku verran pölyä ahtoputkien perusteella. Puristuspaineet olivat myös ok eli 9,9-10,4bar välille kaikki.

Öljy oli kyllä taas semmosta lirua, ettei mitään rajaa.. Tulee ihan viime kesän seikkailut mieleen väljällä lohkolla ja re85.. Eli nyt vaan kunnon ööliä sisään. Ainiin ja pakosarja oli ratkennut mukavasti ennen hukkista. Ykkösen pakosarjantiiviste kyrvähtänyt ja näin pois päin. Huomenna rosteritiivistettä ja saumaa pakosarjaan!

Fiilistä pöytään!



« Viimeksi muokattu: 29.05.2013, 00:45:12 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1521
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #828 : 31.05.2013, 21:36:33 »
Pysyikö ahtoputket kiinni loppumatkan?  :)
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #829 : 01.06.2013, 14:20:25 »
Pysyikö ahtoputket kiinni loppumatkan?  :)
Joo pysyi. Kiitos vaan vielä reilusta meiningistä :)

Tosiaan just naureskeltiin että ois aika paha ku ohitustilanteessa ampuis ahtoputken irti niin eikö minuuttia myöhemmin pamaha ku lähetään ohi rekasta ja auto tulossa vastaan tietenkin :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #830 : 01.06.2013, 14:22:53 »
Lähettiin siis ekstempore reissulle Jyväskylään. Hieno mesta mutta sintterille ikävä paikka :) auto pelaa loistavasti toistaseksi.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #831 : 02.06.2013, 22:12:47 »
Kotiuduttu Jyväskylän suunnalta. Auto kesti hyvin. Ei ongelmia lämpöjen kanssa ja öljynkulutuskin on normaaliutunut. Pieni vuoto vielä mutta sekin korjaantuu pian. Noin puoli litraa söi/pudotti öljyä. Ahtoputket oli se isoin ongelma. 3kertaa ampui putken pois vaikka T-pannoilla kaikki kiinni. Pakoputki vuotaa aika rajusti :/ Pitää huomenna tutkia. Paineteholta kävin hakemassa nestevaimennetun öljynpainemittarin. Teflonletkua terhakalla teräspunoksella ja prässäyksillä.

Ensiviikon ohjelmassa viimeistelyä ja sisustan kasailua + se pakoputken korjaus. Ainiin ja varalle on jo rosteri pakosarjantiiviste :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #832 : 03.06.2013, 23:23:32 »
Tää projekti alkaa olla jo tunnettu vastustuksestaan.. Se muuten jatkuu, vastustus. Pienestä mokasta iso vaiva. Jälleen turbo pöydälle. Pakosarja ratkesi tällä kertaa laipan alta sauman vierestä. Eli kiinnike pettänyt ja putki päässyt vääntämään sarjaa. Lisäksi sijoitin johonkin motonetin pakosarjamaaliin ku se oli kympin halvempaa. Ei kannattanut. Musta maali muuttanut kameleonttimaisesti itsensä valkeaksi tomusokeriksi ja lähtee pyyhkäisemällä. Hukkaportti poiki. Oli löyhälle päässyt jostain syystä kiinnitysruuvit sisältä, jotka kiritty kireälle ja lukkoliiman kanssa. Bilteman ahtoputket menevät läjään perus putkilemmarillakin. Öljypropun tiiviste petti (usit) ja koko pohja nyt hyvin öljytty. Sekä varmaan aika moni takana ajanutkin. Auton alkuperäisen polttoainelinjan kiinnitys pettänyt ja letku hangannut koriin. Mutta muuten auto on pelannut hyvin :D Kyllä nää tyhmyydellä rikki saa.. Sijoitin sentään siihen kunnolliseen öljynpainemittariin.

Huomenna siis mittari paikalleen, rosteri pakosarjantiiviste, pakosarjan hitsaus ja kunnolliset pinnoitteet päälle, tukiraudan teko pakosarjalle ja uudet kiinnikkeet pakoputkelle. Lisäksi jos sijoittaisi pakolämpömittariin. Öljytkin pitää tiputtaa talteen tuon propun tiivisteen takia. Senkin tiivisteen ostin biltemasta. Missähän muussa voisin vielä "säästää".. Ei mulla muuta, vit*ttaa.  :hello:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #833 : 04.06.2013, 23:22:02 »
Toivottavasti löysin kaikki halkeamat pakosarjasta. Sain hitsattua ja tällä kertaa ostin VHT flameprooffia. Portti oli poikinut vähän jokakohdasta. Sain nyt jollain lailla korjattua, mutta en tiedä kestääkö päivänvaloa. Tai tiedän. Ei kestä. Ihme jos kestää seuraavat viis tuhatta kilometriä. Hampaat irvessä tämän koslan kanssa muutenkin. Meinaa into loppua ku ei pysy mikään läjässä.

Nooh pakosarjan kannattimia suunnitella ja jospa kaveri sais plasmalla leikattua rautaa vähän eri muotoon. EGT-mittarikin varmaan tällä viikolla hyvässä lykyssään kiinni.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #834 : 04.06.2013, 23:25:10 »
kylläse jossaki vaiheessa tulee toimimaan kun kaikki on vaihdettu/korjattu :D
tai siis tuntuu ainakin tätä menoa että joutuu aikas paljon korjaamaan..
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #835 : 04.06.2013, 23:32:30 »
kylläse jossaki vaiheessa tulee toimimaan kun kaikki on vaihdettu/korjattu :D
tai siis tuntuu ainakin tätä menoa että joutuu aikas paljon korjaamaan..
Joo. Joskus oon miettiny.. Tai no joka päivä mietin, että mitä muut tekee toisin ku kestää ja saavat sikaakin ihan kunnolla? Siis koskaan oo tunkenu näin paljoo rahaa koneeseen ja saanu tällasta kasaa paskaa vaihdossa. Kuin ostaisi kalliin annoksen ruokaa ja menisi oksentamaan sen heti ulos. :D Aika huono vertaus mutta niinku tältä tää tuntuu. Jos vaan pitäs autot vakioina ja kahtelis ku muut menee edelle.

Muutta loppukaneettina: tuli luvattua, että vaikka työntämällä Ruotsiin.. Kaduttaa jo nyt mutta luvattu mikä luvattu.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2013, 23:41:01 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #836 : 05.06.2013, 19:41:16 »
Joo. Joskus oon miettiny.. Tai no joka päivä mietin, että mitä muut tekee toisin ku kestää ja saavat sikaakin ihan kunnolla? Siis koskaan oo tunkenu näin paljoo rahaa koneeseen ja saanu tällasta kasaa paskaa vaihdossa. Kuin ostaisi kalliin annoksen ruokaa ja menisi oksentamaan sen heti ulos. :D Aika huono vertaus mutta niinku tältä tää tuntuu. Jos vaan pitäs autot vakioina ja kahtelis ku muut menee edelle.

Muutta loppukaneettina: tuli luvattua, että vaikka työntämällä Ruotsiin.. Kaduttaa jo nyt mutta luvattu mikä luvattu.

Kyllä se siitä vielä iloksi muuttuu, suomalainen sisu vie läpi harmaan kiven, ja sen männyn joka on kiven takana.  ;)

Hieno projekti tämä on, kun mäkin olen foorumille kirjautumisesta asti tätä seurannut, ja muistaakseni aina olet ongelmat ratkaissut. Eli tsemppiä!  O0

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #837 : 05.06.2013, 22:38:17 »
Kiitokset sinne suuntaan!  :) hyvä että tulee palautetta vaikka usko meinaa loppua. No mutta jos olisin luovuttaja, niin olisin luovuttanut aikoja sitten. Perjantaina ei juurikaan tapahdu kun on kaverin hautajaiset. Tai no illalla vasta.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #838 : 05.06.2013, 23:27:56 »
Joo. Joskus oon miettiny.. Tai no joka päivä mietin, että mitä muut tekee toisin ku kestää ja saavat sikaakin ihan kunnolla? Siis koskaan oo tunkenu näin paljoo rahaa koneeseen ja saanu tällasta kasaa paskaa vaihdossa. Kuin ostaisi kalliin annoksen ruokaa ja menisi oksentamaan sen heti ulos. :D Aika huono vertaus mutta niinku tältä tää tuntuu. Jos vaan pitäs autot vakioina ja kahtelis ku muut menee edelle.

Muutta loppukaneettina: tuli luvattua, että vaikka työntämällä Ruotsiin.. Kaduttaa jo nyt mutta luvattu mikä luvattu.

kyllä jokainen AUTOJA harrastava tietää/ymmärtää tuosta vertauksesta vaikkei paras ollutkaan  :D

et vissiin miettinyt kahtakertaa lupaustas? :D
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #839 : 06.06.2013, 00:00:54 »
Kyllähän tämä ajamalla menee ruotsiin. Ei se loputtomiin voi vastustaa.  :)

 

Kulkukoira  Proturbo