Futurez  Kulkukoira

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523783 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1095 : 26.08.2013, 12:28:00 »
terve!
ja sori ot, mut mistä noita f**k you i drive a volvo paitoja saa? ja kyllä katoin googlesta jo...


Jatketaan vähä. Omani ostin alastarolta nitronationalsista, kojusta jossa ei puhuttu sanaakaan suomea. Jossain autonäyttelyssä taisi olla kans myynnissä.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1096 : 26.08.2013, 17:11:16 »
terve!
ja sori ot, mut mistä noita f**k you i drive a volvo paitoja saa? ja kyllä katoin googlesta jo...

Mikäs autonäyttely Tampereella oli huhti-/toukokuussa missä oli VRCF-osastokin? Omani ostin sieltä
No kun halvalla sai.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1097 : 27.08.2013, 15:42:37 »
Nyt alkaa tuo pakosarjan sitkutus riittää. Illalla sarja irti ja 12:9 pinnapultit ykköspyttyyn. Samalla kokeillaan, jotta saisko tuosta kiinan kopio turbosmartista modattua edes toimivan. Istukan koneistus ja k-liner koittaa soveltaa sinne.

Ja kumit jälleen vaihtokunnossa. 20min päästä taas kumit pyöräyttämään valsseille Avainvaunulla. Hankintojakin suoritettu, niistä lisää syksymmällä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1098 : 27.08.2013, 22:10:06 »
Sopihan se talla alle justiinsa :D
Homemade rataslicksit :P

Ja uudet setit alle :)


Auton kävin pesemässä vanhalla työpaikalla samalla reissulla ja kotia ku pääsin niin nyppäsin hukkaportin irti huomista muokkaamista varten. Aika tyyriin hintaisia nuo 12:9 pinnapultit pakosarjaan! FinUrpolta kävin hakemassa, niin 4e/kpl ja kuparimujut 2e/kpl.. Mulla on ne tarratkin auton kylessä.. Vois vetästä viivat yli ja teetättää tarrat niiden päälle "HEGEN TURPOKORJAAMO"..  :hg:
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1099 : 28.08.2013, 01:30:18 »
Kuka maksaa 50 eskoa pakosarjan pinnapulteista ja muttereista. HUHHUH!  :idiot2:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1100 : 28.08.2013, 11:20:37 »
Siks otinkin vaan kaks :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1101 : 28.08.2013, 22:27:08 »
Tuli tämmönen pieni päähänpisto ku rupesin miettimään, että millonka mä oon viimeks vaihtanu öljyt "huoltoautoon". Elikkä aattelin öljyjen vaihdon yhteydessä vaihtaa myös kannen, jakopään, nokka-akselin, nesteet tottakai ja ilmansuodattimen. Pienimuotoinen syysremppa vaikka mitään vikaa ei olekaan.

Kannen resepti:

-Imuventtiilien muotoilu
-Kanavien mieto porttaus
-R-seetit imuihin
-Enemin jäykät venttiilijouset
-Pajeron hyviksi havaitut retainerit (Volvon omat liian pienet noille jousille) ja jotku nissanin jousenaluslevyt
-A-nokka
-puristuksien nosto (-1,1mm tasosta pois)

Ja tämä kaikki meillä onkin jo täällä valmiina eli nämä muutokset olivat 5h hedelmä. Huomenna tulee vielä muutamat osat. Puuttuu siis venttiilivarrenkortsut, imu- ja pakosarjantiivisteet, nokkastefa ja venttiilikopan tiiviste. Ölpät, nesteet ja suodattimet käydä myös ostamassa. Saas nähdä miten tuo Regina jummartaa muutokset :)

Tähänkin tulossa vielä lisää muutoksia aikanaan.

Tässä tämän päivän kikkareita.

Hmm.. tämänhän piti olla "rempattu" kansi :D Oli nakutusjälkiä ja kymmenyksen kolojakin..

Tähän rohmuun pitäs kansi tölvästä :)

Hukkaportin korjaustakin kerkesin harrastaa hieman.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2013, 22:43:31 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1102 : 29.08.2013, 19:23:04 »
Joo deadline on lauantaiksi saada punanen volle valmiiksi ku "penkkiaika" silloin. Eli lauantaina ukko tulee takas ulkomailta niin sanon, jotta käypä hakemassa nakkipaketti ja muutama luumu tuosta siwasta. Jos auto löytyy hatelikosta, on viritys onnistunut. Jos taas ei edes kysy mitään moottorista tai sen käytöksestä niin viritys on epäonnistunut :D ukko siis omisti ko auton vuosia ja en aio kertoa etukäteen mitään muutoksista. Lahnahan toi on ja pysyy mutta on hauska kahtoo mihin pystyy suunnilleen sillä nollabudjetilla ja ilman fööniä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1103 : 29.08.2013, 21:01:20 »
Regina hanskaa muutoksia hyvin, mulla oli joskus liki samat piristykset vastaavassa ja kyllä sen eron huomas ihan oikeesti.
A-nokka vaikuttaa yllättävän paljon siihen että kone kiertää iloisemmin vaikka sitä tehoa ei varmaan oikeesti mitään ees tuu.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1104 : 29.08.2013, 23:41:53 »
juu tää on hyvä tieto :) putkiston teen tähän vielä, se pakosarja myöhemmin ja imuputken ja vaparin laitan ihan vaikka ulkonäön ja äänen vuoksi :D On muutenkin tuo suodatin ihan tukossa. Kohta on asfaltti rullalla! :D Puristussuhdelaskurin perusteella reilu 12:1 puristus tulee tähän huoltoautoon.

Alkuperäisessä kannessa oli M-nokka. Hemmetin hyvä alakerta tuossa on silmämääräisesti. Ei minkäänlaista porrasta sylintereissä. Ei se kyllä kolisekaan edes kylmänä.

Tunnin verran puuhasteltiin tupakkitaukoineen ja paskanjauhamisineen. Homma jäi kesken, koska tili ei ollutkaan tullut vielä ja copper gasket cement jäi siten kaupan hyllyyn. Kyllä, Cometic menee paikalleen. Jätän yhden kolmesta tiivistepellistä pois ja tämän perusteella siis laskettu tuo 12:1. 0,8mm jää tiivisteen paksuudeksi kokoonpuristettuna. Huomenna työpaikalla vielä puhallan pakosarjan ja muutamia pisteosia, jotka sitten maalaan niin tulle siistimpi yleisilme.

Tässä tämän päivän römpsät.

P.T nuljaamassa pultinkantoja :D

Bemarikin jakso heti paremmin sulattaa nakkia, kun oli vollen kansi takapaksissa!  :2funny:

Savun hälvettyä tarkastimme kytkennät..


Valkosen läjän portti alkaa olemaan valmis. Ne venttiilin nuljaantuneet "lukkoruuvit" porasin helsvettiin ja pomo sorvasi m6 kierteen venttiilin keskelle. Reikä portin yläosan läpi ja nyt siis kätevämpi avata ja kohdistuu suoraan.. Vielä tukkia nuo ruuvireijät ja lyödä läjään. Venttiilin seetipinta oikaistu ja nyt saattas pitääkin hieman paremmin. K-lineria meinasin ensin venttiilille, mutta se ei ollutkaan niin väljä, että olisi kannattanut nähdä vaivaa. Kunhan huoltoauton saa kasaan niin pitäs sitten valkosesta pakosarja vielä käyttää pöydällä, että saa pinnapultin porattua pois ja holkitettua. Myös molemmat takapyörän laakerit ovat menettäneet henkensä. Kuskin puolen takarengas lonkkaa 1cm sivusuunnassa.. Pitäs vaihtaa ennenku pääsee hatelikkoon tuolla :D Ollaan ehken lähössä Hötsiinpäin tosiaan ens viikolla sitten.


« Viimeksi muokattu: 30.08.2013, 00:02:10 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1105 : 29.08.2013, 23:57:03 »
Perän lukossa näyttäisi olevan kytkentähäiriö.

Yhdellä pyörällä suttaaminen on nolointa mitä on, oikeesti.  :2funny:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1106 : 29.08.2013, 23:59:28 »
Perän lukossa näyttäisi olevan kytkentähäiriö.

Yhdellä pyörällä suttaaminen on nolointa mitä on, oikeesti.  :2funny:
Mutta eihän 520i jaksais lukolla sutia ollenkaan :D Onhan se noloa, mutta siihen tottuu. Viis vuotta lukottomalla taistelin ja se teki minusta henkisesti aivan v*tun ehjän ihmisen!  :idiot2:

BMW:n omistaja en onneksi kuitenkaan ole, se mainittakoon tässä nyt kivasti.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Paikalla Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2549
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1107 : 30.08.2013, 01:53:57 »
Mutta eihän 520i jaksais lukolla sutia ollenkaan :D Onhan se noloa, mutta siihen tottuu. Viis vuotta lukottomalla taistelin ja se teki minusta henkisesti aivan v*tun ehjän ihmisen!  :idiot2:

BMW:n omistaja en onneksi kuitenkaan ole, se mainittakoon tässä nyt kivasti.
Jaksoi sentään sutasta toisin kuin eräs 320i kutonen jonka tiedän amisajoilta, liukas hallinlattia jolla juuri ja juuri pysy pystyssä ja inahdus oli ainoo minkä tuo laite nakeista päästi  :2funny:
Ettei mene ihan ohviksi niin kiva projekti jossa kokoajan jotain menossa, kiva oli tuota radallapyörimistäkin seurata tuolla jurvassa  :hello:
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1108 : 30.08.2013, 07:19:04 »
Voihan pemari. :D kiitos vaan palautteesta, kiva kun kelpaa :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1109 : 01.09.2013, 21:20:19 »
Noniin. Eilen sain läjättyä huoltoauton. Huomashan sen eron, vaikkakin nyt vähän sinnepäin tuo nokan ajoitus ja lamdan valo alkoi palaa. Tämä siksi, että unohtui työpaikalle nuo jakokopat. Huomenna varmaan säätää paremmin ku saa sen alakopan paikalleen. Säädettävän nokkapyörän tein itse viidessä minuutissa :D Hampaan verran saa suuntaansa säädettyä. Lopputulemana puristukset sinne 12,5:1 nurkille kun laitoin vaan yhden kolmesta Cometicin peltilätystä. 0,75mm tiivisteen paksuus. Noh kuvat kertokoon puolestaan lopputuloksesta.


Valkosta roppasin sen verran, että sain portin wörkkimään paremmin. Vuotaa hieman vieläkin, mutta nyt paineet ei keuli enää. Ahdot nyt vaan 0,7bar. Pitää rajapaineventtiili iskee kiinni ja nostaa sinne kilon pintaan :)

Fiilistä. Käytiin cannabisabsinttia imemässä Iisalmessa..  :nohnoh
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Proturbo  Autodiagnoosi