Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523814 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1290 : 26.09.2013, 22:06:51 »
https://www.youtube.com/watch?v=4qNxT2kndF4 ainaki tämmönen löytyy täältä perältä.. onkai nuita muitaki ei tuu nyt vaan mieleen
Ei paha, mutta santsaan silti parempaan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1291 : 26.09.2013, 22:40:49 »
On sitä karvalakkimallin megaspruitilla (MS1) menty tämänkin foorumin käyttäjien toimesta 10sek aikoja vartilla ja +600hp tehoilla.. Ei se tosin vielä koko totuutta kerro mutta kyllä se piisaa aika pitkälle :) Nykynen MS3 on ominaisuuksiltaan hyvin lähelle tuplaten kalliimpia kaupallisia bokseja..

Eli ainakin Lankku ja Boost ajaa megalla. Oiskohan vielä nimim. 144 :kin ajanut megalla? Mutta jokatapauksessa useampi +500hp megaspruit vehke foorumilta löytyy..
« Viimeksi muokattu: 26.09.2013, 22:43:19 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1292 : 26.09.2013, 22:44:03 »
On sitä karvalakkimallin megaspruitilla (MS1) menty tämänkin foorumin käyttäjien toimesta 10sek aikoja vartilla ja +600hp tehoilla.. Ei se tosin vielä koko totuutta kerro mutta kyllä se piisaa aika pitkälle :) Nykynen MS3 on ominaisuuksiltaan hyvin lähelle tuplaten kalliimpia kaupallisia bokseja..
Kyllä varmasti, mutta mulla sykkii takaraivossa semmonen vahva visio, että tässä on oltava tatech :D Ne kuulemma antaa tarrankin ku maksaa ihtesä kippeeks tosta vermeestä :D minä oon perso tarroille..  :2funny:

Kerran oli kouluaikana yks varsinainen insinööri, joka laitto bemariinsa omin pikku kätösin kyhäämänsä ms1:n.. Niitä piuhaviritelmiä ja hyppypiuhoja en saa vieläkään mielestäni ja heräilen vielä vuosia myöhemmin öisin unesta hiestä märkänä... 1,7bar ahtoa ja vakio 2litran dohc sierra painaa eelle... En vaan jostain syystä oo pystyny ottamaan tosissani sen jälkeen megaa. Se oli jotain uskomatonta vaikka vika olikin asentajassa itsessään! :D
« Viimeksi muokattu: 26.09.2013, 22:48:04 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1293 : 26.09.2013, 22:46:35 »
Kyllä varmasti, mutta mulla sykkii takaraivossa semmonen vahva visio, että tässä on oltava tatech :D Ne kuulemma antaa tarrankin ku maksaa ihtesä kippeeks tosta vermeestä :D minä oon perso tarroille..  :2funny:

Kerran oli kouluaikana yks varsinainen insinööri, joka laitto bemariinsa omin pikku kätösin kyhäämänsä ms1:n.. Niitä piuhaviritelmiä ja hyppypiuhoja en saa vieläkään mielestäni ja heräilen vielä vuosia myöhemmin unesta hiestä märkänä... En vaan jostain syystä oo pystyny ottamaan tosissani sen jälkeen megaa. Se oli jotain uskomatonta vaikka vika olikin asentajassa itsessään! :D

No kai se Tatechillakin toimii. Ei se kyllä mikään ylivoimanen ohjaus ole.. Sen lafkan toiminnasta oon aika paljon kuullut/kokenut mutta ei siitä sen enempää. Ihan kelpo purkki on :) Laita se jos ylimäärästä on.

No MS1 olikin jo vähän tee se itse. MS3 onkin vakiona&sisäänrakennettu mm.
Sisäänrakennettu 4bar MAP
8kpl sekventaali suutin lähtöjä
8kpl sytytyslähtöjä
Lähtökiekkarajotin
6kpl ulostuloja esim rundarille, ahtopaineen säädölle jne..
4kpl kytkin sisääntuloja esim ilokaasuille, kartanvaihto jne..
Johtosarjassa johdot merkitty 15cm välein että ei mene sekasin jne..

Se siitä megan puolustelusta. Itellä ei kummemmin ole kokemusta mutta hyvää olen kuullut ja itsellä se on yksi vaihtoehto muiden joukossa.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2013, 22:52:50 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1294 : 26.09.2013, 22:49:56 »
No kai se Tatechillakin toimii. Ei se kyllä mikään ylivoimanen ohjaus ole.. Sen lafkan toiminnasta oon aika paljon kuullut/kokenut mutta ei siitä sen enempää. Ihan kelpo purkki on :) Laita se jos ylimäärästä on.
Kerros mulle, että mikä on sitten se "ylivoimainen" purnukka? LH oli minulle se rakkaus, jonka luulin olevan voittamaton. Meni pirulainen vaan pettämään liian monta kertaa..  ::) Nyt taitaa olla kyllä unien aika. Ei pysy asialinjalla enää nää mun jutut. Kiitos ja ole hyvä.

Edit. Joo niinkuin ylempään kerkesitkin jo, niin hyviä perusteluita että kaikki tarvittava löytyy. En tiedä ite muusta, mut jonku verran haltecista esim kuullu, että on aika vanhentunu muihin nähden. Eli jääny junnaamaan paikalleen. DTA:ta monet kehuneet ja varmastikin yhtä monet haukkuneet. Lähinnä selkeys. Megoista toki tuo MS3 kuullostaa jo ohjainlaitteelta. Tatechista en taas ole sinun lisäksi juurikaan moitteita kuullut.

Eli minulla EI ole minkäänlaista hajua omakohtaisesti. Kuitenkin ykkösprioriteetti mulle on tässä tuon ecun suhteen noviisivaiheessa se, että on selkeä ja helppo käyttää ja sisäistää. Jos tonni menee kanteen, niin kai se on kaks moottorinohjaukseen ja kolme alakertaan ja... :D ei ny sentään.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2013, 23:15:51 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1295 : 26.09.2013, 23:24:52 »
eiköhän sitä megallakin pärjää ;) wink wink näin vaasassa : http://www.youtube.com/watch?v=do9JwmSFSnY
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1296 : 26.09.2013, 23:27:13 »
Jos MS3 on vaihtoehto niin suosittelen tutustumaan http://www.autotune.fi/ sivustoon.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1297 : 26.09.2013, 23:28:06 »
Kerros mulle, että mikä on sitten se "ylivoimainen" purnukka? LH oli minulle se rakkaus, jonka luulin olevan voittamaton. Meni pirulainen vaan pettämään liian monta kertaa..  ::) Nyt taitaa olla kyllä unien aika. Ei pysy asialinjalla enää nää mun jutut. Kiitos ja ole hyvä.

Koska omakohtasta kokemusta on niin vähän niin en osaa sanoa mikä on ylivoimanen. Mutta onhan noita monia. Tossa muutama mistä olen kuullut hyvää;

Autronic
Tätä käytetään mm. meidän tallin yhessä ~1700hp Street luokan dragi autossa ongelmitta. Ja yleisestikkin vissiin suht arvostettu ECU mutta melko kallis. Mm. Sporttiauto myy ja säätää tätä.

Vipec
Kaverilla on toiminut moitteetta yli 500hp bemarissa monta kesää ja on tätä kehunut. Autroniccia halvempi. Tätäkin myy ja säätää mm. Sporttiauto

MaxxECU
Tätä käytetään ruotsissa monissa tehokkaissa vehkeissä. Ei sen tarkempaa tietoa mutta kuulemma hyvä. Referenssiä on ainakin useammassa yli 1000whp autossa. Ei tiedossa onko suomessa tähän paremmin perehtyneitä henkilöitä.

Haltech
Tämä nyt on yleisesti aika tunnettu ja käytetty ECU. Ei sen tarkempaa kokemusta ole. Suomesta löytyy myyjä ja säätäjiä jonkunverran.

Hestec
Ihan hyvässä maineessa, mm. kaverilla on JZ nissanissa tällänen. Muiltakin olen kuullut hyvää ja suomessa yleisesti käytetty. Tuki kuulemma ok ja Harinen tätä duunaa ja säätää Valkeakoskella. Lienee aika samaa kastia Tatechin kanssa

Motec
Paljon maailmalla käytetty ja hyväksi kehuttu huippuECU. Suomesta löytyy myyjä ja säätäjiäkin pitäisi jokunen olla.

Nira
Ruotsissa käytetään tätäkin boksia melko laajasti virivehkeissä. Ei tästäkään sen tarkempaa kokemusta ole heittää. Suomen säätäjistä ja myyjistä ei myöskään tietoa.

KMS
Tämäkin on yleisesti tunnettu ja käytetty ja esim. AMW suomessa on erikoistunut tähän. Myös Motest on jälleenmyyjä/säätäjä.

Ja noi on niinkun vaihtoehtoja mitä itellä on. Koska monta hyvää on markkinoilla niin loppupeleissä ratkasee sen että mille löytyy hyvä säätäjä kohtuu matkan sisältä.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2013, 23:37:47 kirjoittanut Likonen »
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1298 : 26.09.2013, 23:30:43 »
eiköhän sitä megallakin pärjää ;) wink wink näin vaasassa : http://www.youtube.com/watch?v=do9JwmSFSnY
Joo onhan näitä. Itse en silti lähde tuolle linjalle ollenkaan. Megaa ei tule. Mitä enemmän joku puolustelee sitä vastempaan(whatta?!) olen koko ajatusta kohtaan :D Miksikö? Koska olen mulkero.

MSv2 mulla onkin hyllyssä palapelinä, mutta ois menny joulukuusen koristeiks jollei kaveri ois ostanu pois. Ei sitte herneitä näistä minun kommenteista Megamiehet.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2013, 23:44:27 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1299 : 26.09.2013, 23:40:45 »

Ja noi on niinkun vaihtoehtoja mitä itellä on. Koska monta hyvää on markkinoilla niin loppupeleissä ratkasee sen että mille löytyy hyvä säätäjä kohtuu matkan sisältä.
Tämäpä hyvinkin. Kiitti kattavasta vastauksesta. Tuosta joukosta itselle löytyy kyllä setti. Tästä en ollukaan kuullu mitään:"Nira". Tuo on just yks niistä syistä miksi mietin vakavasti Tatechin ostamista. Säätäjiä vähän ympäriinsä. Mitään Suomessa tuntemattomampaa ohjainlaitetta en edes harkitse.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1300 : 26.09.2013, 23:51:57 »
osaava säätäjä taitaa olla se tärkein tekijä onnistuneeseen lopputulokseen, kun vertaillaan ohjauksia mukaanluettuna ms3.
Se 3ke moottorinohjaus ei pelasta, jos läppärin takana istuu asennuksenkin teippiliitoksin suorittanut pemaripena

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1301 : 26.09.2013, 23:54:29 »
osaava säätäjä taitaa olla se tärkein tekijä onnistuneeseen lopputulokseen, kun vertaillaan ohjauksia mukaanluettuna ms3.
Se 3ke moottorinohjaus ei pelasta, jos läppärin takana istuu asennuksenkin teippiliitoksin suorittanut pemaripena
Totta, siksi luotan tässä asiassa veljeeni. Minä taidan suhteellisen hyvin mekaanisen rakentamisen, mutta sähköjen kanssa olen noviisi. En edes yritä tehdä kaikkea itse ja annan osan tehtävistä muutoksista mieluusti jollekin, joka on asiasta perillä.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2013, 23:57:45 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa janondo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1302 : 27.09.2013, 23:22:16 »
Ohmi kertaa käämi on yhtäkuin pimmeenä koko lääni vai miten se meni
Volvo 940 2.0 t-5 ''950''
Volvo PV 544 2.0 V6
Volvo 240 b200k --> b230 turbo
-Team Karvavako Racing-

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1303 : 27.09.2013, 23:24:33 »
Väri väriin, musta maihin ja loput saman ruuvin alle.
No kun halvalla sai.

Poissa sitkuura

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 116
  • www.vrcf.fi
    • Kaikki timantit ei oo ikuisia...
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1304 : 28.09.2013, 08:58:06 »
sähkö on sinistä ja helevetin nopeeta...
Köyhän on pakko yrittää...

 

RallyBaron  Samppasport