RallyBaron  Samppasport

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523774 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pl

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1305 : 28.09.2013, 10:11:00 »
ehdottomasti olen tatechin puolella, paljon käytetty ja vähän moitittu. jos olet nopea niin JMO Racing iltä saa syyskuun ajan tarjoushintaan t32std 770€ ja t32pro 1390€ :D omaan projektiin tulossa myös std versio ja siinä on kaikki mitä normaali ihminen tarvii ja jos haluaa jotain lisää niin ainahan sen saa päivitettyä :D
tuolta löytyy jmo n sivut http://www.facebook.com/JmoRacing

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1306 : 28.09.2013, 10:51:38 »
ehdottomasti olen tatechin puolella, paljon käytetty ja vähän moitittu. jos olet nopea niin JMO Racing iltä saa syyskuun ajan tarjoushintaan t32std 770€ ja t32pro 1390€ :D omaan projektiin tulossa myös std versio ja siinä on kaikki mitä normaali ihminen tarvii ja jos haluaa jotain lisää niin ainahan sen saa päivitettyä :D
tuolta löytyy jmo n sivut http://www.facebook.com/JmoRacing
Kiitos!
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1307 : 29.09.2013, 20:40:52 »
Ässäarpa tuli kylään perjantaina. Työpaikalla saatiin oikaistua herran pakosarjan laippa, joka oli pyöreesti 2mm kiero vähän joka suuntaan. Uhrasin oman 530-kannen Ässän käyttikseen, että saatiin 531-kansi työn alle. Perusremppaukset työpaikalla tusinakanteen ja paikalleen. Noh meni hieman tissutteluksi touhu ja vasta äsken saatiin homma valmiiks :D

Ässäarpa toimitti amerikkavalot. Samoin miroK:lta Holsetin 17# pesän, jonka lasikuulapuhalsin. Jospa ens viikonloppuna kerkiis jo viemään eteenpäin omaakin autoa. Tatech menee tiluuseen heti maanantaina. Sähköpostia sinne jo laitoinkin, että yks 32stanu tänne ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1308 : 30.09.2013, 07:34:57 »
Raktorimies lukee aiheeseen liittyviä lehtiä näköjään  :2funny:

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1309 : 30.09.2013, 08:39:00 »
Raktorimies lukee aiheeseen liittyviä lehtiä näköjään  :2funny:
::)  :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1310 : 30.09.2013, 13:46:01 »
Joo, Tatech-ihminen soitti ja möi mulle vielä johtosarja-aihionkin. K. Raak racingilta tuli kanteen tänä aamuna tuplajouset. Rosteriventtiilit tuli jo perjantaina, mutta ne olivatkin sitten 117mm pitkät, vaikka 112mm piti olla. Tänään takas ja kuulemma vasta 2-3viikon päästä pärähtää käypäset kun tilaus tulee jenkeistä. Mäntien tiluu siirtyy parilla viikolla nyt.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1311 : 30.09.2013, 22:54:34 »
Vastoinkäymisiä jälleen.. Tsemppiä vaan ! Itekkin venailen laakereita ja alakerran tiivistesatsia, että sais koneen nippuun.. Odottavan aika on pitkä.. Sen verran tosta moottorinohjaukesta, että itellä oli helppo päätyä megaan, kun täälläpäin on niitä megavelhoja siellä sun täällä. Makuasia sano Musti ja niin edelleen.
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1312 : 30.09.2013, 23:28:52 »
Vastoinkäymisiä jälleen.. Tsemppiä vaan ! Itekkin venailen laakereita ja alakerran tiivistesatsia, että sais koneen nippuun.. Odottavan aika on pitkä.. Sen verran tosta moottorinohjaukesta, että itellä oli helppo päätyä megaan, kun täälläpäin on niitä megavelhoja siellä sun täällä. Makuasia sano Musti ja niin edelleen.
Totta tämäkin. Mulla ei toistaseks ole mikään kiire onneks ku auto on ajossa seuraavan kerran keväällä. Toivon mukaan. Ja jos leimakin nasahtas jollain ilveellä. Toisaalta mikäpä ongelma tuo leima on vakio-autolle :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1313 : 01.10.2013, 00:05:04 »
Ja jos leimakin nasahtas jollain ilveellä. Toisaalta mikäpä ongelma tuo leima on vakio-autolle :)

Onkos sulla muuten kokonaan toinen vaihtomotti vakiokamppeilla, vai laitatko saman lohkon ympärille hilppeet leimapäivänä?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1314 : 01.10.2013, 00:07:38 »
Onkos sulla muuten kokonaan toinen vaihtomotti vakiokamppeilla, vai laitatko saman lohkon ympärille hilppeet leimapäivänä?
Välttämättä ei tartte vaihtaa mitään ;) Ja jos täytyy niin kuuleri ja turbo.. ja imusarja ja putkisto.. ja etupenkit ja ratti..ja vanteet. mutta siis helpolla selvinnee :P
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1315 : 01.10.2013, 00:13:16 »
Harrastaminen tehty halvaksi ja helpoksi näiden tuoreempien vähäpäästöisten suhteen..  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 01.10.2013, 00:17:04 kirjoittanut ässäarpa »
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1316 : 01.10.2013, 00:16:30 »
Harrastaminen tehty halvaksi ja helpoksi näiden tuoreempien vähäpäästöistdn suhteen..  :idiot2:
Asenteella vaan :P ei se oo ku aikaa..
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1317 : 01.10.2013, 00:37:20 »
Sepä se :2funny: Aattelin vaan, että miten tämmösissä hieman rajummissa vähäpäästösissä vehkeissä, kuten tässä tapahtuu tuo katastus, mutta helpollahan siitä näköjään pääsee! :2funny:

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1318 : 01.10.2013, 00:42:14 »
Sepä se :2funny: Aattelin vaan, että miten tämmösissä hieman rajummissa vähäpäästösissä vehkeissä, kuten tässä tapahtuu tuo katastus, mutta helpollahan siitä näköjään pääsee! :2funny:
Ympyrä ja nuoli, siitä alkaa huoli. :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Volvo 940 B230FT projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1319 : 01.10.2013, 21:31:44 »

Eli minulla EI ole minkäänlaista hajua omakohtaisesti. Kuitenkin ykkösprioriteetti mulle on tässä tuon ecun suhteen noviisivaiheessa se, että on selkeä ja helppo käyttää ja sisäistää.

Tuota mantraa itsekin hoin kun moottorinohjausta valitsin, ja valitettavasti kotimaan tekeleistä ei selkeää ja helppokäyttöistä/sisäistettävää itselle löytynyt. Tatecin meinasin ostaa, mutta hetken aikaa demo-ohjelmaa ihmeteltyäni totesin että ei. Ja nyt myöhemmin yhden kaverin tatechin kanssa puljaamista olan yli kurkin, herranjestas sentään kuinka sekava ja vaikea se voikaan olla. Toki jos ei ole vielä mitään muuta ohjausta säätänyt, niin sitten tuohon ehkä voikin oppia  :).

Itselläni on eniten kokemuksia Vipec V88 sekä MS1 ja MS3. Paras säätösofta mitä on itsellä vastaan tullut on ehdottomasti Vipecin VTS, selkeä, tarvittaessa oman maun mukaan konffattavissa mitä ja miten näytöllä näytetään, ja helvetin hyvä help. Ei tarvitse olla internetin tavoitettavissa jos ihmettelee mitä jokin asetus tekee kuten tunerstudiossa vaan kaikki löytyy erittäin selkeästi ja hyvin selitettynä pelkästä säätösoftan helpistä jo. MS3 on kyllä myös erittäin helppo värkki säädellä, vielä jos maksaa tunerstudion lisenssin mikä oli joitain kymppejä, niin saa autotune-ominaisuuden käyttöön. MS1 ohjaa nykyään käyttöauton bensapuolta, siinä ei ole ollut moitittavaa.

Suosittelen lämpimästi että kaivat kaikkien mahdollisten purkkien säätösoftat esille ja kokeilet niitä ihan vaan vaikkei purkkia olisikaan. Mielestäni nykypäivänä oikein mikään purkki ei niillä purkin rautaominaisuuksilla pääse keulimaan, liki samalla viivalla ovat eri merkkien purkit (ja tarkoitan siis että eri merkkien 1500e hintaluokat ovat samalla viivalla keskenään, ja sitten taas 2500e hintaluokan purkit keskenään). Suurimmat erot on nimenomaan säätösoftassa ja kuinka paljon siihen on panostettu. Esimerkiksi Tatecin softa joka on jotain haltecin peruja on lyhyellä perehtymisellä aivan paska. Sitten jos sitä aikansa hakkaisi niin kait sen tosiaan oppii.

Tatechin softa
Vi-pecin softa
Autronicin softat löytyy tuolta
Tunerstudio megan säätöön
Hestecin softasta en löytäny ladattavaa linkkiä.

BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

 

RallyBaron  Samppasport