Kulkukoira  Proturbo

Äänestys

Paljonko penkkilapulle siunaantuu?

200hp
3 (3.8%)
250hp
4 (5%)
300hp
17 (21.3%)
350hp
23 (28.8%)
1500hp?
9 (11.3%)
Ei mitään, kone hajoaa..
24 (30%)

Äänestäjiä yhteensä: 78

TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio

  • 1593 Vastauksia
  • 523788 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa BiG_J

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1515 : 02.12.2014, 20:42:22 »
Asiallinen projekti menossa! Olispa itelläkin varaa lyödä autoon rahaa :D Miten tuo valkonen tulossa vielä kilpiin jos sieltä on revitty kaikki höpöhöpö "turvallisuus"sähköt hemmettiin?


Ostin vielä t-haaran, jotta sais ö-painemittarin asentamaan.
Tohon t-haaraan, mistä tommosen sais ja millä kierteillä? Pitäs saada oma ö-paine mittari ja jossain vaiheessa vielä ö-lämpökin lyötyä kiinni.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940turbo projekti (huom. LUKEMINEN OMALLA VASTUULLA!)
« Vastaus #1516 : 02.12.2014, 21:49:40 »
Asiallinen projekti menossa! Olispa itelläkin varaa lyödä autoon rahaa :D Miten tuo valkonen tulossa vielä kilpiin jos sieltä on revitty kaikki höpöhöpö "turvallisuus"sähköt hemmettiin?

Tohon t-haaraan, mistä tommosen sais ja millä kierteillä? Pitäs saada oma ö-paine mittari ja jossain vaiheessa vielä ö-lämpökin lyötyä kiinni.
kiitosta :) Kovasti yritän liikenteeseen vielä. Vasta sitten, jos se tuottaa liikaa päänvaivaa, niin mietitään uusiksi.

Tuo haara tais olla tuolloin turha ostos kun ei mahtunut olemaan. Hydrauliikkaliikkeistä noita hain aikanaan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1517 : 16.01.2015, 22:12:13 »
Kyllä se vaan nyt näin on, että.. projekti jatkuu :P

Viimeiset kolme iltaa yrittänyt pelastaa Pentamyllyn päällä ollutta, kovia kokenutta hipo 530-kantta. Oli todella rujonnäköisen tällin saanut kun mäntä räjähti ykköspyttyyn, ohjaimet olivat halki muutamaa lukuunottamatta ja istukkarenkaitakin kappaleina. Lähtökohta oli silti niin herkullinen. Virtauslappujen mukaan mitattu imupuolelta 11mm nostolla ja 44/35 venttiileillä 213,5hv ja pako puolelta 182hv virtaukset.

Uusitut osat ja muutokset:

-Kaikki ohjaimet sorvasin tappikoneen ohjaimista. Lyhennetty 10mm ja imupuolen ohjaimet muotoiltu sorvilla.
-K-linerit
-Nokkalinjan oikaisu
-Männänrenkaiden kaapiminen palotilasta ja palotilojen uudelleen muotoilu.
-1mm pois tasosta matalapuristeisten mäntien takia
-46/38 venttiilit. Imuset InterValvesin ja pakoset rosteriset.
-Imuventtiilien muotoilu
-1/45 R-seetit imupuolelle ja 1,5/45 peruskolmikulma pakopuolelle
-Tulpankierteiden korjaus
-Venttiilijouset Lancia HF Integrale 8v:n ulko ja VW:n sisäjouset. Fiatin TC:n shimmilevyt. 2,5TD Pajeron retainerit.
-Kanavien hipostelua
-Säätö
-Venttiilikopan puhallus ja maalaus

Siinäpä suunilleen kaikki. Palotilat tuli 1cm3 heitolla keskenään. Nokka-akseliksi tähän tuli jo aiemmin hommattu Enemin kustominokka (292/113/12,6/2,6).

Lohko kasattu myös pääpiirteittäin. Poraus oli siis 96,5 ja kympin välyksellä. Katkosväli 0,45.

Kuvia en nyt tähän saa kun olen edelleen työpaikalla tekemässä, mutta linkin kautta löytyy ketä kiinnostaa.
https://www.facebook.com/pages/Team-Karvavako-Racing/262821680535695

Edit. Jätin puristussuhteen tasan 8,5:1. Eli kovin alhaalta vääntävää moottoria en ole tekemässä, vaan idea olisi saada tästä niinsanotusti "Herkonkestävä" ja luonteikas. Käyttöautoa en ole tekemässä, vaan puhtaasti vittumaisenoloisen - radalla nopean - ajettavan.
« Viimeksi muokattu: 17.01.2015, 00:22:03 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1518 : 21.01.2015, 23:08:24 »
Jakopään kanssa ongelma. Kantta höylätty nyt sen verran paljon, että kiristin pohjaa. Kävin hakemassa VW:n epäkesko kiristinrullan, mutta kuten ajattelinkin se on autuaaksi tekevä vain 16v jampoille. Lisäksi 24mm leveä jakohihnani ei sujahtaisi siihen muutenkaan leveytensä puolesta.

Käytössä nyt siis uudemman malliset hihnapyörät, joten Ladan tai ohc Fordin remmit eivät käy. Mielessäni kävi, että voisikohan sorvata käypäsen naftin holkin, jolla kasvattaisi alkuperäisen rullan halkaisijaa 10mm verran. Se todennäköisesti riittäisi.

Ei kellään satu olemaan tietoa vaihtoehtoisesta kiristinrullasta, joka olisi hieman vaikkapa reilun sentin isommalla halkaisijalla?
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1519 : 21.01.2015, 23:26:47 »
Tutustuppa aiheeseen. Mitsu galant. Gates. 5256XS.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1520 : 21.01.2015, 23:29:53 »
Tutustuppa aiheeseen. Mitsu galant. Gates. 5256XS.
Kiitokset! Hankala kun ei tiedä millä hakusanalla lähteä etsimään. Mielestäni parasta on tiedon jakaminen ja kysymällä ei tieltä eksy.
« Viimeksi muokattu: 21.01.2015, 23:44:00 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1521 : 22.01.2015, 06:22:43 »
Yhdessä vinokoneessa oli tehty toinen kiristin hihnan "vetopuolelle". Prkl kun minulla ei siit kuvaa ole, mutta oli siis ensin tehty "runko" johon pultattiin kiristin kiinni. Tämä komeus sitten pultattiin lohkoon kiinni.

Ko. moottorissa oli kantta höylätty niin paljon, ettei vesipumpun vesikanavan "pahkasta" ollut kamalasti jäljellä.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1522 : 22.01.2015, 09:21:23 »
Yhdessä vinokoneessa oli tehty toinen kiristin hihnan "vetopuolelle". Prkl kun minulla ei siit kuvaa ole, mutta oli siis ensin tehty "runko" johon pultattiin kiristin kiinni. Tämä komeus sitten pultattiin lohkoon kiinni.

Ko. moottorissa oli kantta höylätty niin paljon, ettei vesipumpun vesikanavan "pahkasta" ollut kamalasti jäljellä.
Idea tuokin, mutta tämä Mitsun remmi varmaan fiksuin tässä tapauksessa :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1523 : 22.01.2015, 09:23:47 »
Ju, tuli vain mieleen.
Tosin koneessa missä ratkaisu oli, oli jo nokatkin niin jäätävät että pääasiassa hihnan hyppimisen vuoksi tuo idea taisi alun alkujaan tulla. Korkeapuristeinen korkeaviritteinen vapari.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 622
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1524 : 22.01.2015, 10:39:43 »
 



Iso rulla on peugeot 306 / 406  citroen xantia moottorissa ,käsisäätöinen ,toimi hyvin kun alkuperäislaakerin säätö loppu.
tuo pikkurulla tuossa vetopuolella on muistaakseni jonkun WV:n  se löyty tarvikekaupan luettelosta .

Toimi hyvin ,yksi vaihtoehto !
« Viimeksi muokattu: 22.01.2015, 11:21:42 kirjoittanut eke »

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1525 : 22.01.2015, 12:37:46 »
Ihan hyvännäköinen ratkaisu. Kiitokset vaihtoehdosta :)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1526 : 22.01.2015, 21:34:16 »
Eihän tämä nyt oo mahollistakaan, Hammasta lyhyempi remmi turhan pinkee ja kiristin pohjaa puolestaan toiseen suuntaan ja remmi väännättää kiristintä vinoon.  :2funny: Kävi mielessä myös eri valmistajien väliset mahdolliset erot. Tää oli joku mätänetistä haettu Dayco. Huomenna tulee Contitechin hihna niin näkee. Keppanaan se yrittää kallistaa ihan väkisin näköjään. :D

Pakosarja kävi hitsattavana kaverilla. Siihen vaihdettiin siis 16v laipan tilalle 8v laippa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1527 : 22.01.2015, 21:41:02 »
Gates 5362XS    123 Hammasta ja 24mm leveä.

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1528 : 22.01.2015, 21:49:52 »
Eihän tämä nyt oo mahollistakaan, Hammasta lyhyempi remmi turhan pinkee ja kiristin pohjaa puolestaan toiseen suuntaan ja remmi väännättää kiristintä vinoon.  :2funny: Kävi mielessä myös eri valmistajien väliset mahdolliset erot. Tää oli joku mätänetistä haettu Dayco. Huomenna tulee Contitechin hihna niin näkee. Keppanaan se yrittää kallistaa ihan väkisin näköjään. :D


Eikai tämä oo jo jonniisortin enne? ::)
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: TKR: Volvo 940 B230FT / neljäs evoluutio
« Vastaus #1529 : 22.01.2015, 22:19:10 »
Gates 5362XS    123 Hammasta ja 24mm leveä.
Juu löysin sen tiedon, mutta sillä perusteella otin tuon lyhyemmän, koska tuo KLracingin remmi on 123x24 & se oli liika pitkä.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron