Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: raimoj2 - 21.02.2019, 19:47:01
-
Tuli hosuttua renkaan laitossa. Ilmavehkeellä laitoin mutterit kiinni. Viimeisen mutterin laitoin huolimattomasti ja sain alkuosan muutaman kierteen "solmuun". Onko mitään kotikonstia miten saisin korjattua kierteet ilman että pitää viedä korjaamolla pultin vaihtoon. Auto 1996 vm 960 sedan.
Ps. mikä on moottorin sytytys ennakko ?
-
Pikkasen rälläkällä lyhennät pulttia ja hiomalaikalla tms teet pikku viisteen.
Sytytysennakkoa ei voi säätää mekaanisesti vaan moottorinohjausboksi hoitelee hommaa.
-
Kierrepakka voi auttaa, ainakin osittain.
-
Ajattelin itsekkin tuota vaihtoehtoa. Mieleen juolahti ajatus että otan hyvän mutterin ja sahaan sen halki ja laitan syvemmälle ehjään kierteeseen pultin molemmin puolin ja hylsyn sisään. Yritän sitten nitkuttamalla ulospäin edestakaisin. Mutterithan vain on pehmeämpää tavaraa kuin pultti.
-
Kierreviilalla voi myös koittaa niitä kierteitä entrata.
-
Ite olen kylmästi hitsannut pari yleisintä pyörän pulttien kierteellä olevaa pakkaa hylsyyn ja akkukoneella käynyt läpi kierteet.
Tavan pakkaväännin ei tonne pinnapulttien sekaan mahdu ja viiloilla tms. nyplääminen ei innosta.
M12x1.5 ja 1.25 sekä toi 240:n 1/2" pakat mitä on hylsyyyn vetäny kiinni.