Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 765992 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #240 : 08.05.2012, 14:55:10 »
Aika lol tuo hinta tohon hintaan saa ihan oikeitakin mööttörinohjausbokseja  :2funny:

ms3 v3.0 rakennussarja kun maksaa 383e ja valmiskin boksi max 600e, niin kysy mikä heidän poksissaan maksaa tuon yli 500e enemmän  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 08.05.2012, 14:59:02 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #241 : 08.05.2012, 15:31:13 »
Aika lol tuo hinta tohon hintaan saa ihan oikeitakin mööttörinohjausbokseja  :2funny:

ms3 v3.0 rakennussarja kun maksaa 383e ja valmiskin boksi max 600e, niin kysy mikä heidän poksissaan maksaa tuon yli 500e enemmän  :2funny:

jep esim KMS MD35sen saa vajaan saturaisen lisä investoinnilla ja MP25 saa jo useamman saturaisen halvemmalla, niin en kyllä megasta tommosia hintoja maksais. Tossa hintaluokassa kääntyisin näiden oikeiden valmistajien puoleen (kms, hestec, haltec jne jne)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #242 : 08.05.2012, 15:36:24 »
jep esim KMS MD35sen saa vajaan saturaisen lisä investoinnilla ja MP25 saa jo useamman saturaisen halvemmalla, niin en kyllä megasta tommosia hintoja maksais. Tossa hintaluokassa kääntyisin näiden oikeiden valmistajien puoleen (kms, hestec, haltec jne jne)

Huomasitko myös että nuo kms on 4 cyl ???
850 2.0 T5

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #243 : 08.05.2012, 15:55:28 »
Aika lol tuo hinta tohon hintaan saa ihan oikeitakin mööttörinohjausbokseja  :2funny:

ms3 v3.0 rakennussarja kun maksaa 383e ja valmiskin boksi max 600e, niin kysy mikä heidän poksissaan maksaa tuon yli 500e enemmän  :2funny:

Ajatuksena olisi että saataisiin toimiva setup esim MS1 V3.0 rakennussarjalla ja asentaa se vakio boksin sisälle. Päivittää sen piiri sitten myöhemmin jos tarvetta ilmenee niin siihen ms2 tai 3.

tuon ms1 3.0 rakennussarja ei ole kuin tuon 185€+toimitus ja sillä protopartsin mukaan pitäsi saada toimiva!
850 2.0 T5

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3199
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #244 : 08.05.2012, 16:08:22 »
Huomasitko myös että nuo kms on 4 cyl ???

Kyllä tosin 4 cyl lisäksi MP25 toimii aina 10 sylinterisiin asti ja MD35 12 mukisiin asti ;)
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #245 : 08.05.2012, 16:16:58 »
Kyllä tosin 4 cyl lisäksi MP25 toimii aina 10 sylinterisiin asti ja MD35 12 mukisiin asti ;)

Okei, katsoin vaan speksit nopeasti tuolta AMW:ltä niin siellä oli vaan että 4 cyl :D
850 2.0 T5

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #246 : 08.05.2012, 16:32:03 »
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #247 : 08.05.2012, 16:53:59 »
Osallistutaan tähän kysymyksellä, saisko megan toimimaan 5cyl koneen vakioantureilla adapteroimalla vaan se alkuperäiseen johtosarjaan?

Vai pitääkö sijottaa paritonnia plug&prayhun.
Mutta toistetaan yhä tämä kysymys.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #248 : 09.05.2012, 08:53:33 »
Mutta toistetaan yhä tämä kysymys.

Miksei, jos saat alkuperäisten antureiden kalibrointiarvot tietoon. Näitä nyt ei ole monia (vesi, imuilma, MAP) ja TPS yleensä kalibroidaan manuaalisesti. Mikä auto on kyseessä?
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa mortti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #249 : 09.05.2012, 09:09:56 »
Jos en väärin muista niin Vadiksesta löytyy ainakin noiden lämpötila-antureiden vastusarvot. Vaikkei löytyisikään niin äkkiähän nuo mittaa itsekin.

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #250 : 09.05.2012, 10:25:45 »
Olen asentanut omaan kiesiin pari erilaista moottorinohjausjärjestelmää ja suosittelen tekemään scratchistä uuden johtosarjan ja laittaa tunnettujen valmistajien antureita, joista datatiedot helposti saatavilla. Helpottaa kohtuu varmaa vianetsintää, jota näiden kanssa aina melko varmasti tulee. Isompi vaiva, mutta lopulta parempi näin.
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

Poissa Maxell

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #251 : 09.05.2012, 10:53:46 »
Enää pitäisi sitten selvittää muutama asia ennen megalaisen tilaamista volvon koneesta:

Nokka anturin tyyppi: hall tai vr. Jos on hall niin tarvitsemme tietää syöttöjännite.
Kampi anturin tyyppi: hall tai vr. Jos on hall niin tarvitsemme tietää syöttöjännite.
Sytytyslähtö: signaalitransistori tai tehotransistori.

(Liitetty s-postista)

Jos jollakin näistä varmaa tietoa niin tiedot otetaan vastaa, mutta jos näitä antureita ei volvon koneesta niin sitten ne tilataan :D

Tarvisin tälläiset tiedot vielä..
850 2.0 T5

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #252 : 09.05.2012, 15:08:58 »
Miksei, jos saat alkuperäisten antureiden kalibrointiarvot tietoon. Näitä nyt ei ole monia (vesi, imuilma, MAP) ja TPS yleensä kalibroidaan manuaalisesti. Mikä auto on kyseessä?
850 GLT. Eli 2.4liitranen 20valve. Moottorikoodia ei muista ulkoa.

Olen asentanut omaan kiesiin pari erilaista moottorinohjausjärjestelmää ja suosittelen tekemään scratchistä uuden johtosarjan ja laittaa tunnettujen valmistajien antureita, joista datatiedot helposti saatavilla. Helpottaa kohtuu varmaa vianetsintää, jota näiden kanssa aina melko varmasti tulee. Isompi vaiva, mutta lopulta parempi näin.
Tässä applikaatiossa PAKKO selvitä orig. johtosarjalla ilman lisäyksiä, joten mega on vaihtoehto vain silloin jos se onnistuu näin.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #253 : 09.05.2012, 20:03:53 »
Kyllä tosin 4 cyl lisäksi MP25 toimii aina 10 sylinterisiin asti ja MD35 12 mukisiin asti ;)
Mutta ei tarvii olla parillinen määrä pyttyjä? Joskushan nuo toimii vaan parillisella sylinteri määrällä.

850 GLT. Eli 2.4liitranen 20valve. Moottorikoodia ei muista ulkoa.
Tässä applikaatiossa PAKKO selvitä orig. johtosarjalla ilman lisäyksiä, joten mega on vaihtoehto vain silloin jos se onnistuu näin.
Eikös Endurancessa ole moottorinohjauksen muutos kielletty? Vai laskeeko ne jo lastuiksi tollaset?  ::)
« Viimeksi muokattu: 09.05.2012, 20:05:29 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Mgasquirt 5 cyl??
« Vastaus #254 : 09.05.2012, 20:59:21 »
Eikös Endurancessa ole moottorinohjauksen muutos kielletty? Vai laskeeko ne jo lastuiksi tollaset?  ::)
Sallittu se on jo, mutta raja arvoina on että pitää olla orig.johtosarja ja vakiboxi takaisinkytkettävissä.
Olis vaan megaa hippasen helpompaa ja halvempaa ruuvailla kun tuota mötörönikkiä :P Ja vois erisorttist ohjelmaa olla koneella, jos sattuu säätiedotus lupaamaan sadetta niin sitten aamusta lyö taloudellisemman ohjelman sisään kun voimalla ei tee sateessa mitään...  :buck2:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

 

Kulkukoira  Proturbo