Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Offtopic => Yleiset autojutut => Aiheen aloitti: laatikkovika - 01.08.2021, 16:23:07
-
Mistäs se johtuu että nyt on lähiaikoina näkynyt kovasti täyssähköautoja hinurin kyydissä?
Ihan uusia vielä.
Vähän kaikenmerkkistä näköjään on.
Onks niissä dynamo hajonnut? :D
Vai onko roikan pituus loppunut kesken... Vai mikäs.
-
En mä ole nähnyt yhtään. Olisko kuitenkin SE Mäkisen lavalla matkalla asiakkaille ::)
-
Sähköautoihin perehtyneitä korjaamoita ei ole joka kylässä. Pienikin vika voi aiheuttaa hinurireissun kauaskin.
-
Liekö näkemäni sitten sattumaa mutta ei ne omistajille ollut matkalla kun ne oli siinä hinureiden kyydissä.. (omistajat)
Tuttu huoltaa noita uusia, en sano merkkiä mutta Koreasta ovat. Tuovat huoltoon kun kaiken maailman varoitukset loistaa.
Korjaus on yleensä että kovaa ajoa vaan, kyllä se siitä...
Aina siellä joku bitti on poikittain. :)
-
Sähköautoihin perehtyneitä korjaamoita ei ole joka kylässä. Pienikin vika voi aiheuttaa hinurireissun kauaskin.
Varsinkaan kun laki vaatii valmistajan mallikohtaisen koulutuksen ja ohjeet vähänkään isompaan työhön... Jotenka siitä voi päätellä kuinka monta korjaamoa merkkiliikkeen lisäksi on. :D
-
SFS 6002 onnistuu käydä webinaarina kotoa käsin verkkareissa ei se ainakaan pitäisi olla rajoittava tekijä. Laki ei muuta vaadi
-
Mutta esim Tesla, Tampere tai Vantaa
-
SFS 6002 onnistuu käydä webinaarina kotoa käsin verkkareissa ei se ainakaan pitäisi olla rajoittava tekijä. Laki ei muuta vaadi
Ootko käynyt, liittyen ajoneuvoihin? Siinä on sellainen hassu detalji tuon sertifioinnin mukaan toimiessa että edellytetään työskentelemään valmistajan työohjeiden mukaan. Ja arvaapa jaetaanko niitä ohjeita organisaation ulkopuolelle ::) Nimimerkillä SFS6002 ja valmistajan koulutus käytynä sähkökoneisiin...
-
Ootko käynyt, liittyen ajoneuvoihin? Siinä on sellainen hassu detalji tuon sertifioinnin mukaan toimiessa että edellytetään työskentelemään valmistajan työohjeiden mukaan. Ja arvaapa jaetaanko niitä ohjeita organisaation ulkopuolelle ::) Nimimerkillä SFS6002 ja valmistajan koulutus käytynä sähkökoneisiin...
Jep, sama. Mersun koulutuksiin olisi päässyt ulkopuolinenkin... Pitäisi vaan alottaa tasolta 1, vaihtamaan öljyt yms. Ja edetä tasolle (muistaakseni) 7 joka vaatii n. 4v koulutusrupeaman sisältäen työjaksoja.
Eli mersun vastaus: onnistuu koulutus, mutta haista paska. :D
SFS6002 vaaditaan jos hybridiin vaihdat öljyt tai muuta mikä ei liity edes sähköihin. Lähinnä perus "varo niitä oransseja piuhoja" kurssi.
Korkeajännite juttuihin vaaditaan valmistajan ohjeet sekä koulutus.
-
Tuossa on hyvät ja huonot puolensa. Ei ihan kuka tahansa virittele niitä systeemejä, mutta myös nostaa korjauskuluja. Jenkki videoita kun katsoo niin kuka tahansa voi alkaa ropaamaan Teslaa.
-
Tuossa on hyvät ja huonot puolensa. Ei ihan kuka tahansa virittele niitä systeemejä, mutta myös nostaa korjauskuluja. Jenkki videoita kun katsoo niin kuka tahansa voi alkaa ropaamaan Teslaa.
Näinhän se on. Nuo määrät sähköä vaan tappaa, eikä olisi kiva kyllä ostaakkaan teropetterin turaamaa Teslaa. Palaa niin äkkiä, että ei välttämättä ehdi autosta ulos. :D
Perus sähköturvallisuuskurssin jälkeen saa korjata vaikka niitä rakkaan Teslan ovenkahvoja ihan luvan kanssa, koskee noita korkeajännitejuttuja noi lisäkohdat.
-
Hitto,tuosta sfs6002 kortistahan voi olla ensimmäistä kertaa hyötyäkin.
Vaikka eipä yksityinen tarvitse tulityökorttiakaan, kuten ei työturvakorttiakaan.
Mutta sähkön kanssa voi olla eri asia.
Tarviiko yksityinen tuon kortin hybridiä huoltaessaan vaikkei olisi sähköön liittyvää huoltoa?
Koska tuohan on pelkkä turvallisuuskortti, ei osaamisesta todista oikeastaan mitään.
Ja yksityisen omissa projekteissa ei yleensä turvallisuuskorttia vaadita.