Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: Rapala - 13.09.2015, 09:26:57

Otsikko: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Rapala - 13.09.2015, 09:26:57
  Elikäs, perus kysymyksiä nyt muutama r-sportista.

- Mihin hintaan R-sport turbopaketteja myydään?

- Mitä kaikkea täydellisen paketin PITÄISI sisältää?

- Onko R-sportissa enää nykypäivänä mitään järkeä?  :idiot2:
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: sekokupu - 13.09.2015, 10:21:56

Aikalailla tuommoiset osat (sarja on vaihdellut myös iän että auton/moottorin mukaan mihin on myyty):

(http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/R-Sport/RSport_Tparts.jpg)

http://volvo242gt.se/Volvo%20R%20Sport-1.pdf

Mutta, kaikki r-sportit mitä itse ajanut, ovat olleet aivan kauheita, eli ennemmin ruuvaisin siihen autoon ahdetun moottorin ruiskulla, tai vaikka ahdat ja ruiskustutat sen nykysen moottorin mikä siinä on.
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Veksi - 13.09.2015, 10:32:54
- Onko R-sportissa enää nykypäivänä mitään järkeä?  :idiot2:

Historiallisista syistä tuon sarjan voi asentaa
Mulla on yhdessä autossa nuo osat+cooleri
Antiikkia antiikkia
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Madbull - 06.10.2015, 17:34:23
Harvinaisimpia osia noista taitaa olla jakajan kaksitoiminen kello ja kaasarin neula. Muita osia tuntuu saavan sopuhinnoilla.
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Brick - 27.10.2015, 13:48:03
Karvalakki mallin r-sport.
Tarvitset R-sport bensapumpun taikka sähköisen pumpun ja ahtokäyttöön sopivan pensanpaineen säätimen paluu linjoineen.
Vakio strömberillä voi ajella 0.3bar ahdoilla. Vaatii joko r-sport painekotelon taikka jonkun laippa virityksen johon saat ahtoputken kiinni.
Jakaja kannattaa vaihtaa kärjettömäksi ja sen turbon alipaine/paine kellon taikka rajoittaa maksimi ennakkoa.
Öljypohjaan öljynpaluu.
Öljyn tulo ahtimelle öljynpaineanturin reijästä haaroittamalla.
Intercooler on suotavaa.
Ahtoputket
Jostain vinokoneesta halkosarja ja t03 downpipeineen liitettynä vakio putkistoon.

Historiallisista syistä aivan mahtava ajatus.
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Rapala - 07.11.2015, 12:52:21
Tässä tätä R-sporttia jo jokseen himoinneena, nyt jälkikysymyksenä miten tekniikka kestäisi jos R-sporttia vielä tuosta muokkaisi, esim. Isompi cooleri ja ahdin, imusarja?
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Kivinjuh - 07.11.2015, 17:28:34


- Onko R-sportissa enää nykypäivänä mitään järkeä? 
Ei ole mitään järkeä, yhden tollasen kasannut. Ainut ilo tekemisen ilo.
Kaasarilla noi tehot jää aikas pieneksi. ELK
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Rapala - 07.11.2015, 17:40:25
Eipä niillä tehoilla mulle merkitystä kun toi lankku jaksaa jauhaa jo noinkin. Lähinnä kun papan perintöö toi 244 nii ajattelin pienellä pirityksellä palauttaa sen uuteen uskoon, teknisesti. Ulkokuorihan on täysin orkkis ja tihkuu seksiä. toimiiko r-sportti tuplilla?
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Veksi - 07.11.2015, 20:23:04
Tuplat tihkuu seksiä.
Eilispäivän autot tänäpäivänä

http://www.nettiauto.com/volvo/240/7605110
http://www.nettiauto.com/volvo/240/7439137
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Brick - 10.11.2015, 10:21:03
Tässä tätä R-sporttia jo jokseen himoinneena, nyt jälkikysymyksenä miten tekniikka kestäisi jos R-sporttia vielä tuosta muokkaisi, esim. Isompi cooleri ja ahdin, imusarja?

Kyllä siitä sen 200hv saa kun hieman muokkailee kaasutinta. Jotkut ohjeetkin tänne jonnekkin joskus kirjoitin en muista enää minne.
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Madbull - 26.11.2015, 00:42:20
Tekemisen ilo ja se vastavirtaan kulkemisen ihanuus. Kaverilla taitaa olla turbon jakaja painekellolla joutilaana.
Otsikko: Vs: 244 -79' r-sportiksi
Kirjoitti: Rapala - 01.12.2015, 13:11:54
R-sport paketin hintaa? Ja minkä kokoinen on sen setin org.ahdin? Onko korvattavissa paremmalla ahtimella?