Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Odemaster - 05.01.2016, 07:59:54
-
Mikäköhän mahtaa olla vikana kun vauhtipyörältä tulevassa signaalissa on todella paljon häiriötä. Kyseessä v70 -1998 auto johon on vaihdettu 850 kiinteä vauhtipyörä eli anturin napaisuus on jouduttu kääntämään. Anturi on vakio V70 anturi.
-
Miksi napaisuus pitää vaihtaa nm. tietämätön.
Sama määrä reikiä triggerikehässä ja oikealla offsetillä?
Anturin etäisyys vp:stä?
-
Miksi napaisuus pitää vaihtaa nm. tietämätön.
Sama määrä reikiä triggerikehässä ja oikealla offsetillä?
Anturin etäisyys vp:stä?
Napaisuus vaihdettiin sen takia kun tuossa vauhtipyörässä mikä tilalle vaihdettiin oli nollakohta pidempi väli reikien välissä kun vakio vauhtipyörässä oli pidempi reikä koholla olevien kohtien välissä. Eli vauhtipyörän kehät oli erilaisia. Jos anturin napaisuutta ei olisi käännetty niin moottorinohjaus ei luultavasti olisi osannut lukea nollakohtaa ja vauhtipyörän asentoa oikein.
Tuollainen kehä sielä on nyt https://goo.gl/Xp4Udp
Ja tällainen sielä oli https://goo.gl/QmwqJY
Nyt siis auto käy mutta signaalissa on häiriötä. Menee vielä ihan vakio piuhoja pitkin että ei pitäisi olla johdotuksesta kiinni.