Race.fi  Puotilan autokorjaamo

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398925 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4630
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #60 : 25.07.2011, 15:48:45 »
kylläpä taitaa mennä käsitöiksi mennä.
ite en ole ainakaan vielä törmänny valmiiseen pakettiin.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Volmanni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #61 : 25.07.2011, 19:49:55 »
Millaista putkistoa näihin D5:iin kannattaisi virimielessä sovitella? Onko jotain valmista settiä vai meneekö käsitöiksi?

V70:stä en sata varmaa tiedä et käykö bensa cat-backit heittämällä paikalleen,S60:een dieseliin meni. Ei mitään ihmeitä saa aikaan,takapönttöhän se noissa euro3 eniten ahistaa. Jos putkea aikoo turbolta niin sit menee varmasti customiksi.
V70 D5 AWD

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #62 : 01.08.2011, 20:47:38 »
http://youtu.be/6jkP22xKfBc

Minusta näytää siltä, että automaatti pitää kierrokset diesel-koneelle aika ylhäällä. Liekö siellä 4000 rpm päällä - punaisen rajalla, kovin paljon vääntöä enää löytyy verrattuna esim. 2500 rpm? Vai tehollako auto kiihtyy?

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #63 : 01.08.2011, 23:38:57 »
Minkälaiset kokemukset teillä on kulutuksen putoamisesta lastutuksen jälkeen vai onko mennyt toisinpäin kun lisääntynyttä voimaa pitää käyttää hyväksi liikaakin?
Itsellä tuo 185hp D5 kuluttaa tommosen 7,5l sekalaisessa ajossa ja mielestäni se on vähän liikaa. Entinen 530DA vm.2001 kulutti litran vähemmän.
Volvossa on kuitenkin tuo uudempi 6-pykäläinen automaattikin.

Yksi mittausjakso takana jonka aikana vedettiin joko peräkärryä tai sitten ajettiin moottoritietä. Tulos 6.7l/100km. Kyseessä -06 D5 AWD (vaihteisto manuaali). Ei paha.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Pankari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 136
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #64 : 02.08.2011, 10:46:16 »
:)
Minusta näytää siltä, että automaatti pitää kierrokset diesel-koneelle aika ylhäällä. Liekö siellä 4000 rpm päällä - punaisen rajalla, kovin paljon vääntöä enää löytyy verrattuna esim. 2500 rpm? Vai tehollako auto kiihtyy?

Itselläni on D5 lastutettuna ja ainakin pårs tuntumalla parhaat vedot juuri tuolla 3200->4500 välillä

Poissa M1k4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #65 : 03.08.2011, 23:43:39 »
S kasikymppi 0 kolmonen Dvitonen aut. http://www.youtube.com/watch?v=Nd23mFz250Y uutella ohjelmalla. Luulenpa et toi automaatti ei niitä kierroksia hirveen alas puota ainakaan täys kiihdytyksessä.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2011, 00:34:29 kirjoittanut M1k4 »

Ishvan

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #66 : 04.08.2011, 22:40:57 »
Minusta näytää siltä, että automaatti pitää kierrokset diesel-koneelle aika ylhäällä. Liekö siellä 4000 rpm päällä - punaisen rajalla, kovin paljon vääntöä enää löytyy verrattuna esim. 2500 rpm? Vai tehollako auto kiihtyy?

Hevosvoimilla sitä kiihdytetään, edellyttäen että autossasi on vaihdelaatikko parhaan tehoa-alueen hyödyntämiseksi. Vääntö tuo taas mukavasti sitä "joustavuutta" hieman laajemmalle alueelle, jos olet laiska kepittäjä.
« Viimeksi muokattu: 04.08.2011, 22:44:49 kirjoittanut Ishvan »

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #67 : 07.08.2011, 16:37:48 »
Itse odotan "kuumeisesti" paljonko saan omastani uusilla hiluilla pihalle, kun sais nyt vietyä custom ohjelmoitavaksi FIN-DiESELLe...  ;) Ahtopuoli on kuitenkin kokonaan uusi ja isompi, ja pitäähän sitä päästä katsomaan paljonko se uus garrett jaksaa työntää...  8) ...mutta kaikki otan kyllä pihalle mitä "järjen"kanssa voi vain ottaa...  :pomo:
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #68 : 10.08.2011, 10:23:43 »
V70:stä en sata varmaa tiedä et käykö bensa cat-backit heittämällä paikalleen,S60:een dieseliin meni. Ei mitään ihmeitä saa aikaan,takapönttöhän se noissa euro3 eniten ahistaa. Jos putkea aikoo turbolta niin sit menee varmasti customiksi.

Tuommoiseen osuin nettilää selatessa

http://www.martelius.com/index.php?module=ekauppa&type=2&product=S02B-H1R

Vaikuttas käyvälle pelille...
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa juse D5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 231
  • V70N D5 -03
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #69 : 02.10.2011, 01:12:55 »
No minähän en näistä lastuista jne. ymmärrä sillee mutta minkäs(?)takia vielä pitää lastuttaa kun omakin 163hv toimii ihan hyvin ja eihän meillä saa ajaa kuin kovimmillaan 120km paikoittain.Ja onhan tuo nähty jotta tuollakin tehomäärällä pystyy jos haluaa lyömään hanttiin aika mukavasti. :pomo:

Poissa rmt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #70 : 05.10.2011, 13:40:28 »
Ajattelin oman kokemukseni kirjoittaa D5:een laitetusta tehoboksista. Auto on siis -03 V70 manuaali D5 koneella. Autolla meni vakiona kolmosella 80-120 kmh noin 5.8 sek nyt boksilla noin 4.5 sek. Boksina on Steinbauer joka pidentää suuttimien aukioloaikaa lisäten polttoaineen saantia. Miinuspuolena on kyllä se että kaksoismassavahtipyörä alkoi jylisemään 2000-2500 rpm alueella kun kunnolla vedetään nelos ja vitos vaihteella. Pienemmillä vaihteilla ei jylise. Autolla on ajettu noin 300 tkm. Onko se jylinä resonointia, merkki lopussa olevasta vauhtipyörästä vai yksinkertaisesti siitä että se kestä kasvanutta vääntöä??? Olen lukenut että jylinä alkaa jossain vaiheessa kun vääntö kasvaa liian suureksi, mutta mikähän siinä on rajana? Hyväähän se ei varmasti tee voimansiirrolle eikä muutenkaan. Boksi on nyt pois käytöstä ja ajattelin testata sitä seuraavan kerran kunhan saan ajan penkitykseen.

Poissa azzyyr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • Diesel Voimaa...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #71 : 06.10.2011, 06:54:34 »
Autolla on ajettu noin 300 tkm..... merkki lopussa olevasta vauhtipyörästä vai yksinkertaisesti siitä että se kestä kasvanutta vääntöä???

Luultavasti noita kaikkia. Olen antanut itseni ymmärtää nettikeskusteluista, että alle 500-väännöissä kun pysyttelee niin ehjän kaksoismassan pitäis se vielä kestää.
Alla: V70 D5 -02
Exä: 850 T5 -94

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #72 : 06.10.2011, 17:08:32 »
No minähän en näistä lastuista jne. ymmärrä sillee mutta minkäs(?)takia vielä pitää lastuttaa kun omakin 163hv toimii ihan hyvin ja eihän meillä saa ajaa kuin kovimmillaan 120km paikoittain.Ja onhan tuo nähty jotta tuollakin tehomäärällä pystyy jos haluaa lyömään hanttiin aika mukavasti. :pomo:
120km/h riittää alle90hv, mutta onhan se mukavaa kun auto lähtee paikalta kuin jänis makuulta.
mitä olen lukenut uudelleen ohjelmonnin myötä polttoaineen kulutus pienenee.
ja eiköhän autokin tunnu erillaiselta, eli halvempaa kuin auton vaihto.

Poissa Niksu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #73 : 06.10.2011, 17:28:43 »
No minähän en näistä lastuista jne. ymmärrä sillee mutta minkäs(?)takia vielä pitää lastuttaa kun omakin 163hv toimii ihan hyvin ja eihän meillä saa ajaa kuin kovimmillaan 120km paikoittain.Ja onhan tuo nähty jotta tuollakin tehomäärällä pystyy jos haluaa lyömään hanttiin aika mukavasti. :pomo:

Tuolla jo tulikin, että kulutuskin yleensä pienenee mutta suoraan sanottuna V70 tuolla koneella on kyllä aika mopo..
Seat Leon Cupra 290 -19

Poissa rmt

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #74 : 06.10.2011, 17:56:49 »
Luultavasti noita kaikkia. Olen antanut itseni ymmärtää nettikeskusteluista, että alle 500-väännöissä kun pysyttelee niin ehjän kaksoismassan pitäis se vielä kestää.

Aivan niinkuin tuossa 2000-2500 rpm alueella olisi jokin taika koska persdyno sanoo että vääntöä on ennen sitä ja sen jälkeen aika samalla lailla. No tehomittaus sen sitten sanoo...

Pitänee alkaa säästään kytkin/vauhtipyörä remonttiin rahaa :-[ Lisäksi vaihde on hankala joskus laittaa päälle aamulla kun auto on yön seissy... viittais kytkimen huonoon irrotukseen. Pitänee boksi laittaa autotalliin ootteleen aikoja parempia.

No vakiona kuitenkin pelittää eikä jylise mutta mistä sen tietää missä vaiheessa alkaa vakionakin sitä tehdä.

 

Autoracing  KL-varaosat