Kulkukoira  Proturbo

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 400204 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Catalust

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 186
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #105 : 02.11.2011, 22:58:11 »
Onkos DPF:n poiston jälkeen tarpeen enää ajaa ACEA5 suosituksen öljyillä? Et kestääkö laittaa halvempaa litkua koneeseen? Vaikkapa castrol edge sporttia?

en näe kyllä syytä miksi ei voisi... itse ainakin laittaisin...  ::)
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #106 : 03.11.2011, 14:52:48 »
pptalolle vastaus: soitin loppukesästä Debiliin ja puhelimitse sovimme tehtävistä toimenpiteistä ja ajankohdasta. Silloin ajan sai
3 viikon päähän (DPF:n tyhjäys+laatikon softa + moottorinohjaus softa).   Autoa viedessäni työn vastaanottajan käytiin toimenpiteet
läpi ja  moottorinohjaimen päivitys (teho + vääntö toive). Palvelu oli mielestäni hyvää.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa pptalo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 327
  • Volvoja vuodesta 1989
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #107 : 03.11.2011, 15:42:02 »
14p. nähdään kuinka mulle käy. Luultavasti kaikki pelaan eipä ole siintä firmasta paljon nekatiivista kuulunut.

pptalolle vastaus: soitin loppukesästä Debiliin ja puhelimitse sovimme tehtävistä toimenpiteistä ja ajankohdasta. Silloin ajan sai
3 viikon päähän (DPF:n tyhjäys+laatikon softa + moottorinohjaus softa).   Autoa viedessäni työn vastaanottajan käytiin toimenpiteet
läpi ja  moottorinohjaimen päivitys (teho + vääntö toive). Palvelu oli mielestäni hyvää.
BSR vikakoodilukia Kuusankoskella
V70N 2.4T AWD -01  S60 -01  / EX Volvot
Imperial -70  Royal -59 Firebird 5.7 tpi -80

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #108 : 09.12.2011, 19:11:47 »
no niin nyt olis volvoa piristetty sercapin toimesta. voimaa tuli huomattavasti lisää. sen rajoissa mitä pitoja tällä hetkellä löytyy. penkissä oli tarkotus käyttää ennen ja jälkeen mutta aina ei kerkeä joka paikkaan. mutta penkkiin menee jossain vaiheessa ku keretään..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jtm

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #109 : 20.12.2011, 07:59:44 »
mulla tuli ohjelmalla ja dpf poistolla 225hv / 500nm . 2009 v70 2.4d .olikos näihin saatavilla mitään suurempia suuttimia vielä, muutenhan ei taida olla järkeä lähteä ahdinta vaihtamaan.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #110 : 26.12.2011, 05:32:31 »
Ei kaiketi ole. Vaan eikö tuon konilauman kanssa jo pärjää? Lisää kun aletaan repimään niin taitaa sitten alkaa ne ongelmatkin..
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #111 : 26.12.2011, 10:49:42 »
Onkos DPF:n poiston jälkeen tarpeen enää ajaa ACEA5 suosituksen öljyillä? Et kestääkö laittaa halvempaa litkua koneeseen? Vaikkapa castrol edge sporttia?

en näe kyllä syytä miksi ei voisi... itse ainakin laittaisin...  ::)

Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, mutta en kyllä ymmärrä miksi viritetyissä moottoreissa pitäisi ehdoin tahdoin alkaa käyttämään huonomman luokituksen omaavia öljyjä.

Tehojen ja vääntömomentin nostaminen näet syö vääjäämättä sitä marginaalia, joka on suunniteltu varmistamaan moottorin ja voimalinjan kestoa. Samoin lisävoimavarojen käyttäminen edellyttää paneutumista auton käyttöön, kuten esim. lämmitys- ja jäähdytyskäyttöön jne. Oma näkemykseni on, että öljynvaihtoväli kannattaisi puolittaa ja käyttää mahdollisimman laadukasta oikeata öljyjä jne.

Öljyjä ei tietenkään kannata ostaa marmorilta, vaan kun tilaa vaikkapa Saksasta, saa oikeaa öljyä sopuhintaan. http://www.oil-store.de/product_info.php/info/p45_Castrol-SLX-Professional-Longtec-for-Volvo-Cars-A5-B5-0W-30-1Lit.html

Todellisuudessahan se taitaa useimmiten olla niin, ettei autojaan lastuttavia tuning-teroja kiinnosta mikään muu kuin lisäteho. Joko eivät ymmärrä tai eivät vaan välitä.

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #112 : 26.12.2011, 21:23:30 »
Omassa V70 -07 2,4D:ssa olen käyttänyt ennen ja jälkeen lastutuksen Teboilin Carat 0w30 ACEA A5/B5 öljyjä n. 10 tkm:n vaihtovälillä. Samoin Geartronicin öljynvaihtoväli on ollut välillä
20 - 30 tkm. Itse en lähtisi kokeilemaan halpojen öljyjen kanssa. Tuo ACEA A5/B5 laatuvaatimushan ei mitenkään muutu moottorin osalta, vaikka hiukkaspönttö tyhjättäisiinkin.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa rade

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 143
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #113 : 04.01.2012, 19:47:34 »
Toi öljy homma oli aika hyvä.Oon paljo tilannu ulkomailta mutta ei käyny mielessä öljyjen tilaaminen.Nyt sitten on tilattu.

Asiahan ei minulle varsinaisesti kuulu, mutta en kyllä ymmärrä miksi viritetyissä moottoreissa pitäisi ehdoin tahdoin alkaa käyttämään huonomman luokituksen omaavia öljyjä.

Tehojen ja vääntömomentin nostaminen näet syö vääjäämättä sitä marginaalia, joka on suunniteltu varmistamaan moottorin ja voimalinjan kestoa. Samoin lisävoimavarojen käyttäminen edellyttää paneutumista auton käyttöön, kuten esim. lämmitys- ja jäähdytyskäyttöön jne. Oma näkemykseni on, että öljynvaihtoväli kannattaisi puolittaa ja käyttää mahdollisimman laadukasta oikeata öljyjä jne.

Öljyjä ei tietenkään kannata ostaa marmorilta, vaan kun tilaa vaikkapa Saksasta, saa oikeaa öljyä sopuhintaan. http://www.oil-store.de/product_info.php/info/p45_Castrol-SLX-Professional-Longtec-for-Volvo-Cars-A5-B5-0W-30-1Lit.html

Todellisuudessahan se taitaa useimmiten olla niin, ettei autojaan lastuttavia tuning-teroja kiinnosta mikään muu kuin lisäteho. Joko eivät ymmärrä tai eivät vaan välitä.
Ex V 70 TDI  ja v50 D5
V60 D4 Ocean Race -15

Poissa jari2407

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 248
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #114 : 25.02.2012, 00:13:11 »
missäs ootte käyttäny d5 lastuttaa etelä-suomes? ja missä hinnoissa pyörii? ois kohta puolii ajan kohtanen homma
« Viimeksi muokattu: 25.02.2012, 01:17:33 kirjoittanut jari2407 »

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #115 : 25.02.2012, 22:21:40 »
Debil/Espoo, päivän hinta selviää ottamalla yhteyttä ao. firmaan. Veikkaisin lastutuksen hinnaksi jotain 500-600 eur.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Rompe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • V70 2,4D -07 Classic, Busines, Cromiumpack
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #116 : 25.02.2012, 23:36:08 »
Ite lastutin BSR:llä  :pomo:
Hintaa posteineen tuli 805€
Ja tuossa siis on se ohjelmointiyksikkö jolla voi vaihdella vakio ja tehoasetuksen välillä. (ohjelmointi kestää ~3min)
Nyt liukkailla ajelen vakiotehoilla.
163hp 340nm > 197hp 470nm (BSR ilmoittama arvo)

Näköjään onnistuu tälläkin laittella vikakoodien luku ja poisto  ;D
« Viimeksi muokattu: 26.02.2012, 13:12:00 kirjoittanut Rompe »

Poissa M1k4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #117 : 02.03.2012, 20:29:23 »
Findieselillä käytin ja 550€ köyhdyin, mutta jotai sain vastineeks . Tuolla lappu--------->http://kuvablogi.com/nayta/3436582/    4h muokkausta ja rullilla pyöritystä. Enempää ei vakio suuttimilla heposia saatu :(
« Viimeksi muokattu: 02.03.2012, 20:33:22 kirjoittanut M1k4 »

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #118 : 02.03.2012, 20:36:42 »
Findieselillä käytin ja 550€ köyhdyin, mutta jotai sain vastineeks . Tuolla lappu--------->http://kuvablogi.com/nayta/3436582/    4h muokkausta ja rullilla pyöritystä. Enempää ei vakio suuttimilla heposia saatu :(

Suuttimet pitäs kyllä riittää. Ainaki D5:ssa riittää, turbo tuli mulla ainaki vastaan että enempää ei saatu. Lappua ei vielä ole mitä siitä on saatu pihalle.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa M1k4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #119 : 02.03.2012, 20:48:32 »
polttoaineen saanti ahisti, putsattiin maffi ja ilmanputsari välillä vetojen, vähän parantu, mutta silti tavotteesta jäätiin n.7hv...hmm eihä se paljoo oo , mut kuitenki :)

 

Elekma  Autoracing