Samppasport  Futurez

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 400112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #120 : 02.03.2012, 20:51:12 »
polttoaineen saanti ahisti, putsattiin maffi ja ilmanputsari välillä vetojen, vähän parantu, mutta silti tavotteesta jäätiin n.7hv...hmm eihä se paljoo oo , mut kuitenki :)

Nälkä kasvaa syödessä  ::)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa dee viis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #121 : 16.03.2012, 07:27:56 »
mites tuo takavaimennin onko sitä järkeä eli hyötyä ruveta vaihtaa virtaavammaksi?  eli tuleeko muuta hyötyä kuin äänet ja päivän työ??kun on lastutettu ja imu putken tehty uusiks ja katit tyhjätty.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #122 : 16.03.2012, 10:25:49 »
mites tuo takavaimennin onko sitä järkeä eli hyötyä ruveta vaihtaa virtaavammaksi?  eli tuleeko muuta hyötyä kuin äänet ja päivän työ??kun on lastutettu ja imu putken tehty uusiks ja katit tyhjätty.

Onko hiukkassuodatin tyhjä? eipä se tehoihin vaikuta juuri ollenkaan.
volvoja - onhan noita.

Poissa dee viis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 46
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #123 : 16.03.2012, 12:21:38 »
juu kyllä ne molemmat pömpelit on tyhjennetty! no en minä vaimenninta sitten turhaan ala vaihtamaan!

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #124 : 06.04.2012, 15:30:25 »
Onko kokemuksia V70 -09 136 kW D5 Geartronic Polestar päivityksestä ? Ao. päivityshän on taas saatavilla merkkiliikkeiden kautta, suositushinta 990 eur. Parannusta Polestarin kotisivujen mukaan luvataan 185 hp => 205 hp ja 400 nm => 450 nm.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #125 : 06.04.2012, 15:35:19 »
Onko kokemuksia V70 -09 136 kW D5 Geartronic Polestar päivityksestä ? Ao. päivityshän on taas saatavilla merkkiliikkeiden kautta, suositushinta 990 eur. Parannusta Polestarin kotisivujen mukaan luvataan 185 hp => 205 hp ja 400 nm => 450 nm.

Ainaki se on kallis tulevaan tehoon nähden. Halvemmalla saadaan enemmän tehoa esim. Sercap, Dera ym..
Mulla on 163hp-->210hp 340nm--> 500nm. Sercapin toimesta.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Gazza

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 539
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #126 : 06.04.2012, 15:48:00 »
Onko kokemuksia V70 -09 136 kW D5 Geartronic Polestar päivityksestä ? Ao. päivityshän on taas saatavilla merkkiliikkeiden kautta, suositushinta 990 eur. Parannusta Polestarin kotisivujen mukaan luvataan 185 hp => 205 hp ja 400 nm => 450 nm.

Varmaan jos haluaa oikein varman päälle pelata, niin ihan ok vaihtoehto. Toki kallishan se on, kun esim. Debilistä saa vastaavan Rica-softan lähes puolet edullisemmin.

Ja tuskinpa tuossa Polestarissa on käytettyyn autoon sen kummempaa takuuta, jos ongelmia sattuisi tulemaan. Polestarista jäänee myös merkintä auton tietoihin, niin ei Volvolla esim. vahingossa huollon yhteydessä ajeta mitään uusia moottorisoftia, jolloin viri sattuisi katoamaan.

Itsekin olen harkinnut vastaavaa maltillista tehonlisäystä, mutta ajattelin käydä Debilissä, kuten aiempienkin kanssa. :)
Tällä hetkellä tallista löytyy:
Volvo V90 D4 R-design 
Volvo S80 V8 
Volvo 240 GL ja Volvo C70 2.5T

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #127 : 06.04.2012, 20:06:12 »
Exä 2,4D -07 Classic kävi Debilissä aikananaan, DPF tyhjättiin ja moottorinohjain softattiin, lopputulos 200+ hp ja 400 + nm. Lisäksi moottorin kierrosherkkyys parani ja kulutus laski n. puoli litraa/100 km, varmaankin suureksi osaksi DPF:n tyhjäyksen ansiosta. Ennen softausta alusta laitettiin kuntoon, Konin FSD:t iskareiksi ympäri.Minkäänlaisia ongelmia ei Debilin vierailun jälkeen ollut, auto on nyt uudella tyytyväisellä omistajalla. Onko esim. Rican softauksen kanssa DPF tyhjättävä ?
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #128 : 06.04.2012, 23:15:43 »
Varmaan jos haluaa oikein varman päälle pelata, niin ihan ok vaihtoehto. Toki kallishan se on, kun esim. Debilistä saa vastaavan Rica-softan lähes puolet edullisemmin.

Ja tuskinpa tuossa Polestarissa on käytettyyn autoon sen kummempaa takuuta, jos ongelmia sattuisi tulemaan. Polestarista jäänee myös merkintä auton tietoihin, niin ei Volvolla esim. vahingossa huollon yhteydessä ajeta mitään uusia moottorisoftia, jolloin viri sattuisi katoamaan.

Itsekin olen harkinnut vastaavaa maltillista tehonlisäystä, mutta ajattelin käydä Debilissä, kuten aiempienkin kanssa. :)
kyllä ne ajaa huollossa uudet softat jos tarvii, mutta sieltä tulee Polestarin softa koska autoon on semmoinen tarkoitettu ;)

Uuteen takuun alaiseenn D5 tai T6 koneeseen en muuta softaa laittaisi.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa kaksi70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 805
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #129 : 07.04.2012, 16:53:53 »
Polestarin softaa ajattelin, jos päädyn nykyistä "uutta" V70 -09 alle 100 tkm ajettua D5:sta piristämään. Autossa on 12 kk:n/ 30 tkm myyjän myöntämä kattava takuu, joten uskoakseni
muu kuin sinisen tiskin softaus mitätöisi takuun.
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum,740 -89 B200F aut, Ex: V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #130 : 07.04.2012, 17:32:35 »
Polestarin softaa ajattelin, jos päädyn nykyistä "uutta" V70 -09 alle 100 tkm ajettua D5:sta piristämään. Autossa on 12 kk:n/ 30 tkm myyjän myöntämä kattava takuu, joten uskoakseni
muu kuin sinisen tiskin softaus mitätöisi takuun.

Tai sitten oottelet että takuu on umpeutunu  ::) Tuo on kyllä totta että uusiin Volvoihin ei tuo polestarin lastu vaikuta takuuseen mitenkään.
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

EVO8

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #131 : 07.04.2012, 18:36:40 »
Kyllä on "kustannustehokkuus" Polestarin softasta kaukana ;D

mikkis76

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #132 : 07.04.2012, 19:04:41 »
Ainaki se on kallis tulevaan tehoon nähden. Halvemmalla saadaan enemmän tehoa esim. Sercap, Dera ym..
Mulla on 163hp-->210hp 340nm--> 500nm. Sercapin toimesta.

Onkos muuten sulla kuinka kaksoismassa kestäny ku kumminki vääntöä on vähintäänki miehekkäästi? Kiinnostaas kans lastu laittaa, mutta tuo kaksoismassan kesto vähä jänskättää ku talvella kylmänä se pitää jo vähän ääntä...Ei varmaan kovin moni täälä oo vielä muokannu tosta 185 heppasen kytkimestä 163heppaseen sopivaa? Tiedän vaa että mahdollista mutta en sitten tiedä että mitä pitää tehdä käytännössä jotta sopis

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #133 : 08.04.2012, 10:56:18 »
Onkos muuten sulla kuinka kaksoismassa kestäny ku kumminki vääntöä on vähintäänki miehekkäästi? Kiinnostaas kans lastu laittaa, mutta tuo kaksoismassan kesto vähä jänskättää ku talvella kylmänä se pitää jo vähän ääntä...Ei varmaan kovin moni täälä oo vielä muokannu tosta 185 heppasen kytkimestä 163heppaseen sopivaa? Tiedän vaa että mahdollista mutta en sitten tiedä että mitä pitää tehdä käytännössä jotta sopis

No on se vielä kestäny :D Kauan aikaa se on jo raklattanu. Mutta kyllä jossain vaiheessa joutuu kytkin remontin tekemään. Mutta kumman sitten laittaa kaksoismassan vai kovan pyörän on vielä iso kysymysmerkki..

No tuota olen yrittäny selvittää mitä se vaatii. Pitää kysyä siniseltä että mitä pitää tehdä. Suuria muutoksia ei minun käsittääkseni moottorissa ole 163 ja 185 heppasen välillä
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12484
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #134 : 08.04.2012, 15:36:31 »
Kyllä on "kustannustehokkuus" Polestarin softasta kaukana ;D
Kerroppas mistä saat halvemmalla uuteen Volvoon virisoftan jonka voi käydä muutoskatsastamassa halutessaan?
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Proturbo  Autodiagnoosi