Kulkukoira  Proturbo

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 400112 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #270 : 28.08.2012, 10:09:10 »
Etkös sä ollut Pirkanmaalta? Jos muistan oikein niin: www.hestec.fi

Löytyy 4-vedolle penkki jne. :)

Penkittää käyn myöhemmin tutun penkissä, olisi irrottava tehoa ainakin se 225hp ja 500nm ja juu pirkanmaalta olen kotoisin ja halvimman tarouksen perusteella/hyvän palvelun menen vaikka utsjoelle! viimeksi edellisen auton lastutin espoossa.
volvoja - onhan noita.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6846
  • Kaikkee sitä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #271 : 28.08.2012, 12:56:46 »
Penkittää käyn myöhemmin tutun penkissä, olisi irrottava tehoa ainakin se 225hp ja 500nm ja juu pirkanmaalta olen kotoisin ja halvimman tarouksen perusteella/hyvän palvelun menen vaikka utsjoelle! viimeksi edellisen auton lastutin espoossa.

Tuolla kyllä tuppaa olemaan jonoa kiitettävästi...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #272 : 28.08.2012, 20:18:18 »
Jos kaikki menee kuten suunniteltu, niin perjantaina ilmestyy tänne dynolappu omasta pappamallista.  :)
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #273 : 31.08.2012, 14:56:21 »
Noniin, tässä tulokset ja penkkilappu. Koneteho 224.9Hp @ 3339rpm / Konevääntö 545Nm @ 2525rpm.

Notkahdus käyrässä tulee rajusta ahtojen piikityksestä, kun veto aloitettiin 1000rpm kohdalta. Piikkiä ei tule normaaliajossa, kun sen saa nilkan asennolla eliminoitua.  :D Tosin olisi penkittäjä tämän voinut tehdä, mutta ei tehnyt.

http://sdrv.ms/Ug12nO

Tämä tulos saatiin siis vakioputkistolla, vakiocoolerilla ja ahtoputkilla. Tehdyt muutokset 185hv D5 suuttimet, GT22/23 hybridi, 3bar map ja max ahdot 1,7bar.

Seuraavaksi muutellaan talven aikana edellämainitut ja penkitellään uudelleen.

Tuossa videontynkää piikityksestä / vedosta: http://sdrv.ms/O0P5TX
Lopputulos 207 heppaa pyörätehoa.
« Viimeksi muokattu: 31.08.2012, 15:23:01 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3467
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #274 : 31.08.2012, 16:21:51 »
Noniin, tässä tulokset ja penkkilappu. Koneteho 224.9Hp @ 3339rpm / Konevääntö 545Nm @ 2525rpm.

Notkahdus käyrässä tulee rajusta ahtojen piikityksestä, kun veto aloitettiin 1000rpm kohdalta. Piikkiä ei tule normaaliajossa, kun sen saa nilkan asennolla eliminoitua.  :D Tosin olisi penkittäjä tämän voinut tehdä, mutta ei tehnyt.

http://sdrv.ms/Ug12nO

Tämä tulos saatiin siis vakioputkistolla, vakiocoolerilla ja ahtoputkilla. Tehdyt muutokset 185hv D5 suuttimet, GT22/23 hybridi, 3bar map ja max ahdot 1,7bar.

Seuraavaksi muutellaan talven aikana edellämainitut ja penkitellään uudelleen.

Tuossa videontynkää piikityksestä / vedosta: http://sdrv.ms/O0P5TX
Lopputulos 207 heppaa pyörätehoa.
Sulla on katit vielä toiminnassa? Omassa kaikki muuten vakiota paitsi välijäähdytin vaihtuu huomenna (toivottavasti) kl-racingin malliin. Kas kummaa tekis mieli ennen ohjelmointia valmistella putkisto kuntoon sun muuta pientä riippuen rahatilanteesta. Saako tiedustella mitä hintaluokkaa toi isompi Garrett kustanti? Edttiä: Eli noissa varmaan ovh hinnat jossain puolentoista tuhannen paikkeilla, vai enemmän?
Asialliset väännöt ainakin, menee varmaan aika vaivattomasti  :)
« Viimeksi muokattu: 31.08.2012, 16:32:18 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #275 : 31.08.2012, 17:18:08 »
Katit ovat toiminnassa. Kuten todettua, vakioputkisto.

Ahdin oli jo vaihdettu autoon, kun ostin sen. Jossain tonnin paikkeilla kustannukset oli muistaakseni olleet.

Edellinen omistaja oli vaihtanut myös vauhtipyörän ja kytkimen. Muutoin tuskin oltaisiin noilla luvuilla.

Edit: Kulkee todella kevyesti ja vaivattomasti. :)
« Viimeksi muokattu: 31.08.2012, 17:20:24 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #276 : 31.08.2012, 17:46:59 »
Missä jp_olli kävi penkittämässä?

Ja ihan kivat lukemat :P
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #277 : 31.08.2012, 17:50:53 »
Keminmaassa Lappian penkissä.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #278 : 31.08.2012, 17:56:58 »
Keminmaassa Lappian penkissä.

Just just.

Jaskaa näin paakkarin ovella ku olin lähössä sieltä
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

mikkis76

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #279 : 31.08.2012, 19:22:19 »
Katit ovat toiminnassa. Kuten todettua, vakioputkisto.

Ahdin oli jo vaihdettu autoon, kun ostin sen. Jossain tonnin paikkeilla kustannukset oli muistaakseni olleet.

Edellinen omistaja oli vaihtanut myös vauhtipyörän ja kytkimen. Muutoin tuskin oltaisiin noilla luvuilla.

Edit: Kulkee todella kevyesti ja vaivattomasti. :)

Onko minkämoinen vauhtipyörä laitettu? Komeat on kyllä lukemat!

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #280 : 31.08.2012, 19:32:42 »
Uusi kaksoismassa-vp ja vakiokytkin.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4644
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #281 : 31.08.2012, 19:50:40 »
Uusi kaksoismassa-vp ja vakiokytkin.

Pitääkö hyvin?
Nimimerkillä kytkinremontti tulossa :buck2:
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #282 : 31.08.2012, 20:09:10 »
Lainaus
En ole havainnut ongelmia kytkimen pidon kanssa. Kaksoismassan saa menemään pohjaan, kun vedättää alhaalta. Pohjaa tosin "sievästi", ei turhaan heijaile, ei jurise, eikä tärrää.

Nyt pitää korjata tätä kommenttia, eli juurikin tuo kuoppa tuossa teho ja vääntökäppyrässä tulee kytkimen luistamisesta. Asia huomattiin siitä, että maksimiteho olisi pitänyt tulla vasta 4krpm tienoilla.

Hommaa ei heti vaan älynnyt.  ???

Nyt on uusi softa sisällä ja maksimivääntö ~550Nm on siirretty 3000rpm tienoille. Eli kierroskoneen luonnetta on nyt enemmän kuin penkityssoftalla, mutta ei sitä vääntöä alhaallakaan silti huonosti ole.

Annetaan virittelyjen jäädä tälle tasolle, kun ei kytkimenvaihto kiinnosta. :)
« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 07:30:59 kirjoittanut jp_olli »
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa S80D5

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #283 : 01.09.2012, 15:36:28 »
Foorumilla on usein käsitelty Volvon automaattilaatikon kestoa tehoja lisättäessä, mutta mikä on tilanne manuaaliaskin suhteen? Omassa S80 -08 on nimenomaan manuaalilaatikko ja tehojen nosto tuonne parinsadan hevosvoiman tuntumaan (väännöt luokkaa 450nm) kiinnostaisi.

Nopeasti ajateltuna voisi kuvitella että manuaali kestää voimanlisäystä paremmin mutta onko tosiaan noin?

Lastutuspaikoiksi olen kaavaillut joko Debiliä (kai niitä siellä vielä tehdään..) tai sitten Tampereen suuntaa mistä ainakin volvotdi kirjoittelee täällä. Pitää vaan selvittää myös toi DPF:n olemassaolo että saisivat senkin tyhjätä...

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #284 : 01.09.2012, 16:22:50 »
Minulla on melkein puolimiljoonaa ajettu ja 545Nm vääntöä, niin kai se sinullakin kestää.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

 

Ateho  Elekma