Autoracing  KL-varaosat

D5 lastutus

  • 982 Vastauksia
  • 398880 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #435 : 21.01.2014, 09:47:10 »
Olen erittäin mielelläni väärässä, jos esim. tuon kirjoittamasi pystyt osoittamaan todeksi. Tuolla on takuulla kansainvälistäkin uutisarvoa. Litran kulutuksen laskuun upotetaan todella paljon rahaa ja toi muutos on luokkaa 100e? Innovaatio on merkittävä.

Kyllä silti ihan pelkkä putkimuutos voi vaikuttaa kulutukseen. Edellisessä pelissä (bensaturbo) uusi downpipe pudotti kulutusta litran.

Totta on että tuotekehitys vie yllättävän paljon aikaan ja uusia juttuja on varastossa, mutta paras teknologia antaa kilpailuedun ja ei niitä jätetä pöytälaatikkoon. Strategiassa lukee miten ja milloin se hyödynnetään. ei tarvitse olla ruudinkeksijä huomatakseen, että esim, d5:sta olisi heti esittelyn yhteydessä voitu tehdä tehokkaampi, mutta kompromissit kestävyyden, kilpailukyvyn jne. ja mm. päästösäännöt pakotti tyytymään johonkin..

Tuon edellisen voi todeta vaikka "lastuttajien" tarjoomasta ja millä vauhdilla ne ilmestyy markkinoille.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #436 : 21.01.2014, 10:05:22 »
Jatketaan tuolla lastutus / softausasioilla tätä ketjua. Pakoputken koosta, vastapaineesta ja moottorin huuhtelusta voidaan tehdä oma topic tarvittaessa.

donnari

  • Vieras
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #437 : 21.01.2014, 10:47:50 »
Olen erittäin mielelläni väärässä, jos esim. tuon kirjoittamasi pystyt osoittamaan todeksi. Tuolla on takuulla kansainvälistäkin uutisarvoa. Litran kulutuksen laskuun upotetaan todella paljon rahaa ja toi muutos on luokkaa 100e? Innovaatio on merkittävä.

Totta on että tuotekehitys vie yllättävän paljon aikaan ja uusia juttuja on varastossa, mutta paras teknologia antaa kilpailuedun ja ei niitä jätetä pöytälaatikkoon. Strategiassa lukee miten ja milloin se hyödynnetään. ei tarvitse olla ruudinkeksijä huomatakseen, että esim, d5:sta olisi heti esittelyn yhteydessä voitu tehdä tehokkaampi, mutta kompromissit kestävyyden, kilpailukyvyn jne. ja mm. päästösäännöt pakotti tyytymään johonkin..

Tuon edellisen voi todeta vaikka "lastuttajien" tarjoomasta ja millä vauhdilla ne ilmestyy markkinoille.

Tämäkin kommentti on helppo kertoa toistakymmentä vuotta myöhemmin kuin D5 tuli markkinoille :D
Jos kaikki "kortit"lyötäis kerrasta pöytään olis se tyhmyyttä valmistajalta.
Kyllä siellä pöytälaatikossa mahtaa olla vaikka ja mitä hienouksia tuleviin malleihin..riittää kun pysyy muiden matkassa/edellä kehityksessä.
Enkä usko että tuo softan vääntäminen aivan kaikilta onnistuu kun haasteena on aina vaan tiukkenevat päästörajat,on kaks eri asiaa tehdä tyyppihyväksynnät ym.täyttävä auto tai vääntää pelkästään tehokkaampi softa ottaen huomioon katsastuksessa tehtävä mittaus joka on helppo läpäistä...mutta eiköhän palata alkuperäiseen aiheeseen!

Joko karalan dpf-delete softa toimii vai herjaileeko silloin tällöin??
Kaveri laitatti n.2 vuotta sitten karalan softan ja aina reilummin käskettäessä tuli herja dpf:stä ei oikeen vakuuttavaa kaupallisessa softassa..
kyseessä oli 08 D5 V70

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2638
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #438 : 21.01.2014, 12:54:57 »
Tosiaan - silloin aikojen alussa ei lastuja ollut, nyt uusimpiinkin D5:n versioihin tarjotaan "lastua" alle puolen vuoden. Jopa valmistajan soujaukset kierretään ainakin Rican toimesta - pystyykö muuten muut tekemään saman?

Poissa P Masa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #439 : 21.01.2014, 13:09:05 »
Tosiaan - silloin aikojen alussa ei lastuja ollut, nyt uusimpiinkin D5:n versioihin tarjotaan "lastua" alle puolen vuoden. Jopa valmistajan soujaukset kierretään ainakin Rican toimesta - pystyykö muuten muut tekemään saman?

RICA on tällä hetkellä ainoa, joka pystyy kiertämään (=lukemaan) uusien Volvojen PIN-koodin...  -H-
Ex: V70 R AWD -00 Laserblå ja XC70 -12
Nyk: S80 -07

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12470
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #440 : 21.01.2014, 13:18:16 »
Jopa valmistajan soujaukset kierretään ainakin Rican toimesta - pystyykö muuten muut tekemään saman?
Polestar? Ei tarvi lähtettää boksia ruotsiin asti :)
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa P Masa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #441 : 21.01.2014, 13:23:48 »
No joo, Polestar kyllä... 1.2.2014 tulee Rican ukko Ruåtsista Suomeen lukemaan PIN-koodeja, ei tarvi lähettää ECUa Hurrilaan...
www.ateho.fi/tarjoukset Sieltä lisää tietoa...  :pomo:
« Viimeksi muokattu: 21.01.2014, 13:30:58 kirjoittanut P Masa »
Ex: V70 R AWD -00 Laserblå ja XC70 -12
Nyk: S80 -07

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #442 : 21.01.2014, 21:01:56 »
Mikäs peli sulla on? Tuollaisia tehoja ajattelin itsellekin...

-06 163 heppainen 2.4D..  :D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #443 : 21.01.2014, 22:37:09 »
Pitäiskö siirtää tämä keskustelu myös tuonne DIESEL osioon?

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #444 : 22.01.2014, 08:22:34 »
Pitäiskö siirtää tämä keskustelu myös tuonne DIESEL osioon?
Sinnehän tämä hyvinkin pitkälti kuuluisi...


Ei saatu eilen softaa vielä autoon. Ilmeisesti tuo oma on jotenkin niin harvinainen? ettei Karalalla ollut valmista ohjelmaa siihen.
Noh, aloitti eilen tekemään tuota, katsotaan josko tänään olisi valmis...
Vissiin tämänikäinen manuaali on senverta vähemmän myyty peli.

Onkos -08 XC70 jo EDC17 ohjauksella vai onko siinä vielä jokin EDC16:n versio?
Omahan on EDC16 josta on ilmeisesti mahdollista mutta työlästä poistaa DPF:n kaikki poltot yms.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #445 : 22.01.2014, 09:58:51 »
Sinnehän tämä hyvinkin pitkälti kuuluisi...


Ei saatu eilen softaa vielä autoon. Ilmeisesti tuo oma on jotenkin niin harvinainen? ettei Karalalla ollut valmista ohjelmaa siihen.
Noh, aloitti eilen tekemään tuota, katsotaan josko tänään olisi valmis...
Vissiin tämänikäinen manuaali on senverta vähemmän myyty peli.

Onkos -08 XC70 jo EDC17 ohjauksella vai onko siinä vielä jokin EDC16:n versio?
Omahan on EDC16 josta on ilmeisesti mahdollista mutta työlästä poistaa DPF:n kaikki poltot yms.
Mulla reilut 3v sitten Debil poisti tuosta V70 sisukset/poltot 8)
Niin ja ei siinä mitään ongelmaa ollut, kun sen uudelleen ohjelmoitsi, kun vikatilaan heitti pöntön tyhjennyksen jälkeen ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2117
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #446 : 22.01.2014, 13:20:04 »
Sinnehän tämä hyvinkin pitkälti kuuluisi...


Ei saatu eilen softaa vielä autoon. Ilmeisesti tuo oma on jotenkin niin harvinainen? ettei Karalalla ollut valmista ohjelmaa siihen.
Noh, aloitti eilen tekemään tuota, katsotaan josko tänään olisi valmis...
Vissiin tämänikäinen manuaali on senverta vähemmän myyty peli.

Onkos -08 XC70 jo EDC17 ohjauksella vai onko siinä vielä jokin EDC16:n versio?
Omahan on EDC16 josta on ilmeisesti mahdollista mutta työlästä poistaa DPF:n kaikki poltot yms.

XC70:een EDC17 ecu tuli vuonna ~2009-2010 kun moottoriksi sai 205hv (D5244T10), 175hv (D5244T14) ja 163hv (D5244T16)
EDC16 ecusta ei ole ongelma poistaa DPF:ää eikä EGR:ää, poisto tapahtuu samalla tavalla kuin muistakin EDC16 autoista (ranskalaiset erikseen  ;D )
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #447 : 22.01.2014, 15:53:07 »
XC70:een EDC17 ecu tuli vuonna ~2009-2010 kun moottoriksi sai 205hv (D5244T10), 175hv (D5244T14) ja 163hv (D5244T16)
EDC16 ecusta ei ole ongelma poistaa DPF:ää eikä EGR:ää, poisto tapahtuu samalla tavalla kuin muistakin EDC16 autoista (ranskalaiset erikseen  ;D )
Okei, tämä on hyvä tietää. EDC17 kun ilmeisesti vaatii ohjainboksin avauksen ja ohjelmoinnin sieltä navoista.
EDC16 boksia ei vielä onneksti tarvi avata.
Noh, pitää varmistaa että tuo isäukon XC70 on EDC16 ohjauksella, se on vielä 185hv versio.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2117
  • Tampere - Pori
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #448 : 22.01.2014, 16:20:27 »
Okei, tämä on hyvä tietää. EDC17 kun ilmeisesti vaatii ohjainboksin avauksen ja ohjelmoinnin sieltä navoista.
EDC16 boksia ei vielä onneksti tarvi avata.
Noh, pitää varmistaa että tuo isäukon XC70 on EDC16 ohjauksella, se on vielä 185hv versio.

185hv on aina EDC16.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Vs: D5 lastutus
« Vastaus #449 : 22.01.2014, 20:40:51 »
185hv on aina EDC16.
Oolsprait. Eli DPF kokee siinäkin kovan kohtalon ::)
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy