RallyBaron  Samppasport

V70 D5 -04

  • 199 Vastauksia
  • 69111 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #30 : 15.05.2014, 19:46:23 »
260tkm heilahti täyteen ja normi rasvojen vaihto suodattimineen suoritettu. Aamulla hain "uuden" rengas/vannesetin, ei noilla läskeillä voinut mitään mutkanopeuksia ottaa kun aina rohis lokasuojaan kiinni. Ja ehkä liian nuorisomallia muutenkin etuvetoon eli jäävät 240:iin kuten alun perin tarkoitinkin.
Sattui kerrankin tuuri ja löysin tuollaiset OZ:n Superturismot todella asialliseen hintaan, renkaat on jollottavat Sunnyt mutta muutama milli löytyy pintaa eli kunhan niillä elokuun alkuun pääsee niin riittää mulle. Yksi soviterengas puuttui mutta Autotekissä sorvasivat sen odottaessa ja otin tasapainotuksen siihen samaan. Muutenkin sopii omaan silmään paremmin, sopivan race-henkiset vaikka eipä näistä pappafarkuista rata-autoja saa... Pistetään kuva kuitenkin:

« Viimeksi muokattu: 15.06.2014, 17:39:58 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2167
  • Näillä mennään
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #31 : 17.05.2014, 11:54:36 »
Hyvin sopii noi vanteet 8)
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #32 : 17.05.2014, 19:05:00 »
Juu kiitosta, niin omastakin mielestä vaikka ovatkin jo tietä nähneet eikä niin näyttävät mitä noi Brockit olisi. Uudet keskikupit pitäisi jostain metsästää kun 2 on jostain muista vanteista eikä noi 2 alkuperäistäkään ole parhaassa hapessa. Josko ens talvena maalauttaisi tuon setin...

Aamulla meinasi olla vähän tenkasen puolella joten piti rankaista itteensä ja painua vajaan hieromaan noita satuloita. Molemmat kannakkeet ja toinen satula on valmiina, jos jaksan niin menen hieromaan vielä toistakin. Ihan siistit tuli tuollaisiksi pihavajaremontoiduiksi.

Lähtökohdaltaan tietenkin tätä osastoa kun käytetyt:



Ja tuossa ensimmäiset kilkkeet valmiina:



Sitten kymysys, noi mun facelift-umpiot on harmaa/kromi taustalla. Tekisi mieli maalata kokonaan (paitsi tietysti heijastinosat) mustaksi. Lähteekö tuo umpion lasi parhaiten pois jos tarjoaa varovaisesti kuumaa ilmaa sinne tiivisteliisteriin? Tuskin kuitenkaan muut muovipinnat siitä tykkää kyttyrää.

Ja jos jollain sattuu pyörimään siistikuntoinen ylimääräinen maskin kenoviiva/merkki nurkissa, semmosta saa tarjota.
« Viimeksi muokattu: 17.05.2014, 19:15:52 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 632
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #33 : 17.05.2014, 19:59:41 »
Sitten kymysys, noi mun facelift-umpiot on harmaa/kromi taustalla. Tekisi mieli maalata kokonaan (paitsi tietysti heijastinosat) mustaksi. Lähteekö tuo umpion lasi parhaiten pois jos tarjoaa varovaisesti kuumaa ilmaa sinne tiivisteliisteriin? Tuskin kuitenkaan muut muovipinnat siitä tykkää kyttyrää.

Kuumaa ja sitten sopivan kokoisella ruuvarilla/puukolla tms. irrottelee lasin ja putsaa liimat pois. Suht työläs, mutta helppo homma.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #34 : 31.05.2014, 21:16:42 »
Jees, olihan tuossa oma hommansa kitkutella "lasit" pois umpioista, aika kipakat oli liisterit. Hieroin mataksi reunukset, vedin muovipohjusteet ja kiiltävää mustaa päälle. Tänään hain Motonetista sikaliimaa, huomenna alettava liimaushommiin niin eiköhän niistä ihan ok tule. Koittanut katsella johtosarjoja mutta ei tule äkkiseltään vastaan. Ajattelin tehdä liitännät suoraan muuttamalla alkuperäiseen auton sarjaan kun tuskin noita vanhoja umpioita tulee ikävä. Tuossa vielä ilman laseja maalattuna:


Oikea takajarru jatkoi jumittelua herkistelynkin jälkeen, hommasin foorumin kautta käytetyt satulat taakse molemmin puolin jotka kävin karvalaikalla ja CRC:n rust converterilla läpi ja laitoin uudet tiivistesarjat. Liukupinnat hieroin vielä viilalla. Tänään laiteltiin kaverin tallissa kiinni ja nyt tuntuisi toimivan niin kuin pitääkin. Ainoa p2ska juttu että sen oikean nurkan Redstuffit on ehtineet kulumaan pahasti, muutama milli enää pintaa  :( Taidan ottaa ensi liksasta Mamasanilta uuden setin taakse vielä ennen leimaa. Ihan siistit tuli kuitenkin palikoista kun suihkuttelin vasaralakat pintaan:


Eteen on pakko hommata uudet renkaat, nuo 10 vuotta vanhat Sunnyt on aivan kamalat, vetelee luonnottomasti ja ottavat sisälokareihin kiinni kovemmin mutkiin ajellessa, eikä märällä ei ole mitään pitoja. Muutenkin 225 on sopivampi kuin 235... Leimalle säädän keulaa reilusti ylös, nyt ei mene sormi kumin ja lokarin väliin.
Edit. Jahas, lätisin taas moneen kertaan samoja jorinoita, noh tätä se ikä teettää  :D
« Viimeksi muokattu: 31.05.2014, 21:24:22 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #35 : 31.05.2014, 23:52:49 »
Laitas kuvaa heti kun valot on kiinni.  :P Onko muuten alkuperäset vai tarvike lamput?
744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #36 : 01.06.2014, 17:37:32 »
Juu pitäähän se huoltopäiväkirjaa pitää ajan tasalla vaikkei kummosia tapahdukaan  :) Umpiot on Depon tekemät tarvikkeet, mutta toivotaan että valokuviot on ok. Xenonisarjat laitan jos vaan kuviot on kohillaan. Aamusella sain liimattua lasit takaisin paikalleen, nyt saavat kuivua rauhassa. Jos parin viikon päästä veis leimalle niin sitten voisi alkaa asentelemaan.
Tänään tuli tehtyä ensimmäinen huolellisempi sisäpesu mun aikana, TurtleWaxin Perfectfinishillä. Tuulilasiin, etusivulaseihin, peileihin ja takalasiin tein 5-sateesta käsittelyn, suap nähdä miten toimii. Muuten normaali imurointi, ikkunoiden pesu ja ulkopesu. Nahanhoitoainetta pitäisi jostain metsästää, aika koppuroita tuntuvat pinnat olevan.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1698
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #37 : 01.06.2014, 18:08:26 »
5-sateesta on aivan susi tuote. Jättää harmaan kalvon ja toimii vain hetken.  1.5 vuotta sitten laitatin nanokösittelyn etulaseihin. Toimi todella hienosti yli vuoden. Nyt olen käsitellyt lasit fixus varaosaliikkeestä ostetulla nanoaineella. Hintaa sillä hurjat 14 ja risat. Silläkin juuri ja juuri havaittavissa kalvo, mutta kestää lasissa kauan ja toimii.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #38 : 01.07.2014, 11:55:28 »
5-sateesta on aivan susi tuote. Jättää harmaan kalvon ja toimii vain hetken.  1.5 vuotta sitten laitatin nanokösittelyn etulaseihin. Toimi todella hienosti yli vuoden. Nyt olen käsitellyt lasit fixus varaosaliikkeestä ostetulla nanoaineella. Hintaa sillä hurjat 14 ja risat. Silläkin juuri ja juuri havaittavissa kalvo, mutta kestää lasissa kauan ja toimii.
Juu tuulilasissa ei ole mikään paras mahdollinen mutta etusivuissa ja peileissä toimii pidempään tietysti kun niitä ei hinkata. Ja mun tapauksessa takalasissa koska en ole edelleenkään saanut aikaiseksi elvyteltyä pyyhkijänmoottoria...

Tänään laittelin aamusta uudet Redstuffit taakse pilalle menneiden tilalle ja kiristelin käsijarrua hiukan. Säädin keulaa muutaman kierroksen ylös päin ja samalla tuli pestyä pyöränkotelot ja konehuone + perus ulkopesu.
Äsken kävin hakemassa leiman paperiin. Vasemmassa ulommassa raidetangonpäässä oli alkavaa väljää mutta muuten kaikki ok. Eiköhän tällä uskalla lähteä perjantaiaamusta kohti Kalajokea  :) Reissun jälkeen jos sais vihdoinkin viriteltyä noita uusia umpioita keulille.

Niin joo, eilen tuli käytyä Kouvolan reissu, Pekko-pojalta hain uudet 225/40 Nokian Z-linet Sunnyn koppuroiden tilalle. "Hieman" muuttui tuntuma tiehen...
« Viimeksi muokattu: 01.07.2014, 11:58:23 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3089
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #39 : 01.07.2014, 15:44:13 »
Jees, olihan tuossa oma hommansa kitkutella "lasit" pois umpioista, aika kipakat oli liisterit.

Lämmititkö yhtään, mitäs välineitä sie käytit. Pitäis tehdä sama omassa autossa toiselle umpiolle...

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #40 : 01.07.2014, 16:10:29 »
Lämmititkö yhtään, mitäs välineitä sie käytit. Pitäis tehdä sama omassa autossa toiselle umpiolle...
Sai lämpöä antaa aika huolella, mutta kyllä se pikku hiljaa antautui kun sai ensin hieman sauman aukeamaan. Saumaa pitkin sitten hissukseen moralla avittaen kun tuntui venyvän liimat loputtomasti. Lasiosa pysyi kovana lämmön alla mutta itse umpion pohja meinasi vetää vetää veteläksi jos sai liikaa lämmintä.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #41 : 10.07.2014, 20:21:44 »
Hirweetä tuuninkia! Uusiovaloja räpläilin tänään paikalleen, johtosarjoja räplätessä tajusin että mullahan on hyllyssä uusi Ollon Xenonisetti. Heittelin nekin kiinni vaikka ovat mallia 6000K  :facepalm: Noh, laitetaan jotkut normaalit ennen syksyä.
Pitkien ja äärivalojen polttimoiden kannat täytyy käydä hakemassa kun pitkiin pitää olla H11 ja äärivaloissa ilmeisesti joku pitkän mallinen kanta... vanhoista pystyi kuitenkin lainaamaan parkeista äärivaloihin väliaikaiset valaistukset. Kytkin äärivalot syttymään parkkien kanssa samaan aikaan.

Tosiaan kaikki ylimääräiset krumeluurit tuli sotkettua mustalla:



Par yleistä kostox...




Puskurin laittelen paikalleen vasta kun saan polttimoiden kannat jne. Esim. vilkkupolttimotkin näytti aikansa eläneiltä joten parempi kun uusii nyt pahimpaan hätään kaikki.

Ennen Alastaroa jos saisi tuon raidetangonpään uusittua, hieman iskari/jousiosaston ja kulmien säätöä niin vois olla ihan jees  :)
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #42 : 16.07.2014, 16:42:56 »
Turistaan nyt hieman ajan kuluksi. Tänään asennettu oikealle puolelle uusi BC:n takaiskari koska vanha hikoili, hienosti toimii Mamasanilla takuuhommatkin. Vasemmalle taakse taas laiteltiin uusi iskarin alakiinnike, oma moka koska en ollut kiristänyt lukitusmutteria kunnolla joten lukitusmutsku oli lähtenyt liikkumaan ja jossain terävämmässä töyssyssä vaimennin oli lyönyt säätöpalasta jengat kuutamolle  :-[ Noh, tällä kertaa ostin myös säätöavainsarjan ettei tarvitse pihtien kanssa leikkiä.

Biliasta hain aamusella vasemmalle puolelle raidetangon ulomman pään ja se asennettiin todeten että vanha oli eri mallia. Uusi vaan samoilla kierremäärillä paikalleen ja ratti vinossa + aurausta silmin nähden. ST-Motorsista sain huomiselle ajan kulmien säätöön samalla kun palautin vanhan takuuseen uusitun iskarin Mamasaniin.

Takapäätä tehdessä säädettiin samalla iskareita muutama pykälä tiukemmalle ja jousitus niin alas mitä mahdollista. Etupäätä kierrettiin myös 6 kierrosta alemmas niin ei tuijota ihan taivaalle...

Edittiä: Aurausta olikin edessä kevyet 12mm, ihmekös oli hieman vänkä ajettava  :D Onneksi oli sadekeli eilen niin ei uudet kumit sulaneet alle. Takanakin oli hieman säädettävää kun korkeus on muuttunut... Nyt tuntuu hienolta ajella kun kulmat on pitkästä aikaa kunnolla kohillaan. (Tai itse asiassa edessä casterit on vieläkin ulkona ohjearvoista mutta milläs säädät, samoin takana camberit välillä 2,2-2,4 samasta syystä.)
« Viimeksi muokattu: 17.07.2014, 21:08:40 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #43 : 03.08.2014, 16:42:24 »
Tehdään täälläkin pieni miittinkipäivitys. Ensimmäistä kertaa tuli ajeltua radalla, vihdoinkin. Huh, kuinka koukuttavaa voi olla, ei olis tehnyt mieli lähteä pois mutta pitää tätä käyttöpeliä hieman sääliä.
Alusta ja jarrujumppa ei ole onneksi ollut turhaa, kun oppi polkemaan jarrua kunnolla niin ei tarvinnut juuri pelätä jarrujen häviämistä. Alusta pelasi yllättävänkin hyvin, perspuoli seurasi omasta mielestä melkein täydellisesti mutta eteen olisi ollut kiva testata iskaria jäykemmälle jos noista säätö löytyisi. Nyt sai hieman sisälokarit kyytiä. Eli BC:t tulee eteenkin saman tien kun kukkaro antaa myöten, ehkä myös paksummat vakaajat. Pientä puskemisefektiä oli havaittavissa, johtuuko sitten castereista vai renkaista, en osaa sanoa. Iltapäivästä onnistuneet kierrokset kuitenkin alkoivat olemaan 1:44 tuntumaan joten ilmeisesti ihan ok vakiolle pappadieselille. Loput parannuksen aiheet löytyy ratin ja penkin välistä  :-[

Pari kuvaa joista kiitokset TMOS:lle  :)





Laitetaan nyt tännekin tuo kierros radalta:

http://vid89.photobucket.com/albums/k218/muurala1/2014-08-02170423_zps12025c33.mp4

- 12.10.14 vaihdettu öljyt ja suodatin, muutaman km:n tarkkuudella 273000km mittarissa.
« Viimeksi muokattu: 12.10.2014, 20:01:55 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3475
Vs: V70 D5 -04
« Vastaus #44 : 22.10.2014, 17:45:23 »
Muutaman kerran olen huomannut aiemmin täydellä kaasulla kiihdyttäessä nykimistä, ja Heinäveden mökkireissulla ylämäkeen nelosella vedättäessä syttyi "Moottorijärjestelmä huolla pian"-ilmoitus. Syttyi myös takaisin ajaessa ylämäessä ihan pienellä kuormituksella (faija ajoi kärryn kanssa edellä), joten ekalle pysäkille ja virrat pois ja takaisin. Loppumatka pintakaasulla kun Varkaudesta oli vielä matkan tekoa tähän pk-seudun nurkille...
Maanantaina käytin Samppasportilla koodin luvussa ja viat herjasivat polttoaineen paineen ala- sekä yläarvojen ylittymiseen. Vikaa ei kuitenkaan enää saatu päälle nollauksen jälkeen. Hain nyt kuitenkin uuden naftasuodattimen kun on muutaman kerran pientä nykimistä tuntunut.

Jakopään remontti on ajankohtainen, ja vuosi sitten asennetut (ja kerran takuuseen toinen vaihdettu) sisemmät raidetangonpäät tuntuvat taas kolisevan ja auto on alkanut taas vedellä. Tällä kertaa ei laiteta tarvikkeita. Tilaan Samppasportille ajan parin viikon sisään.

Eilen heitin kitkat alle, kahden talven jälkeen eivät ole enää parhaimmillaan mutta näillä ja sekasarjan vanteilla mennään ainakin loppuvuosi. Tuossa ostoilmoitus vanteista: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=25413.msg933586#new

Piru että et49 istuu sisällä, ei tarvitse paljoa kääntää että ottaa kiinni vaikka rengas on 205/50. Pitää varmaan etsiä eteen jotkut n. 15mm spacerit, taakse laitoin perinteisesti 20mm ja istuu ihan mukavasti noilla et43 Propuksilla.


« Viimeksi muokattu: 22.10.2014, 17:47:59 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron