Elekma  Autoracing

PV544 Custom -Pienenpieni projekti.

  • 61 Vastauksia
  • 37737 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #30 : 29.12.2014, 10:33:17 »
Kontti on alkanut muotoutumaan. Alkuun oli melko lohduton näky, mutta nyt alkaa konttikin kiiltää.







Tästä lähdettiin.


Poissa kalkkis

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • Budjettipussihousu
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #31 : 29.12.2014, 17:41:03 »
> Kontti on alkanut muotoutumaan. Alkuun oli melko lohduton näky, mutta nyt alkaa konttikin kiiltää.

Jääkö alkuperäisestä korista jäljelle muuta kuin katto, tyyppikilpi ja runkonumero? Ei kun sorry tyhmä kysymys, katon hitsaamista et ole ilmeisesti vielä aloittanut.

Respektiä :tykkää:
Wilma: 445 sportswagon w/o sports, Wimppa: Uushankinta 445, Joonas: Amazon budget sport, välillä elvytellen

Poissa hazaa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #32 : 29.12.2014, 19:43:26 »
Hatunnosto täältäkin -H-

Aikamoinen peltisavotta ollut työn alla. Hyvää näyttää tulevan.
Tsemppiä loppu savottaan.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #33 : 29.12.2014, 21:53:14 »
Alkuperäisestä korista jää yllättävänkin paljon. Tämähän on kertaalleen rakennettu ja siinä yhteydessä ruostesuojattu. Seisova vesi on lahottanut kontin, mutta suojaus on säästänyt mm. Vänkärin lattiat ja helman alkuperäisenä. Myös eturunkoaisat vaikuttaa olevan kunnossa. Ja kattoakaan ei tarvi hitsata :D Jos californiasta olisi uittanut paremman aihion mutta olishan siinäkin ollut maksuja ja purkaminen.

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1780
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #34 : 29.12.2014, 22:45:10 »
Todella hienoa jälkeä!!!
Innolla odotetaan edistymistä  :o
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa _Simppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #35 : 30.12.2014, 12:15:21 »
Nättiä tulee! :)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #36 : 16.01.2015, 22:44:03 »
Kiitoksia kaikille P>

Olisi jo varmaan aika päivitellä. Eli tämä vasenpuoli tuli aikalailla valmiiksi vuodenvaihteen tienoilla. Ei siinä ole enään kuin hivoskella saumoja ja valmistella
pohjille. Olihan työmaa hitsata ja jäähdyttää koko kylki :buck2: Myös poistelin vanhoja maalikerroksia että näkisi kuin paljon pakkelia tässä on. No ei nyt
onneksi näytä olevan juurikaan pakkelia. Paksusti on kyllä ruiskukittiä ja maalikerroksia. Helpoin tapa poistaa nämä kerrokset tuntu olevan taltta ja kuuma-
ilmapistooli. Varmaan haettu jo kaukaa suoraksi niitä alueita joita vähän paikkailtu aikoinaan ::)





Oikeaa kylkeä vähän jo perkkailin. Täällä pääsee onneksi vähemmällä mitä vasemmalla.




Uusia peltiosia saapui Varastopalvelulta:



Hätäselle kaverille menis nykyinenkin helma aivan hyvin, mutta nyt kun on alettu tekemään niin vaihdetaan entisiä paikkauksia täynä oleva helma
uuteen.

ps. Entiiä johtuuko tuo kuvien utuisuus kamerasta vai lataamisesta phukettiin, mutta ei tunnu kohtuuella menevän.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2015, 22:47:26 kirjoittanut Customer »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #37 : 17.01.2015, 07:31:25 »
Talliolosuhteissa hirveän moni kamera tärähtää herkästi, mikä on yksi syy siihen miksi itse en kovin paljoa kuvia ottele.

Melkonen työmaa sulla, mutta kyllä se on näin metallimiehenä ilo kahtoa kun joku tekee kunnolla O0

Poissa dneproshin

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1640
  • Innokas käyttöautoilija
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #38 : 17.01.2015, 09:51:48 »
Kyllä niitä hieman utuisiakin kuvia katselee ihan mielellään, mukavampi lukea kun on kuvitusta välissä. Hieno projekti, hyvää työnjälkeä ja myönnetään että olen kateellinen kun jollakin on aikaa ja taitoa tehdä tällaisia  O0

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #39 : 17.01.2015, 16:44:01 »
Talliolosuhteissa hirveän moni kamera tärähtää herkästi, mikä on yksi syy siihen miksi itse en kovin paljoa kuvia ottele.

Hämärässä kameran suljinaika pitenee jolloin sulkimen kiinni ollessa pitäisi kameran olla vakaana.
Kannattaa melkeimpä jostain ottaa kameralla tukea. Toinen vaihtoehto on laittaa kameraan lyhyt itselaukaisuaika, asettaa kamera alustalle, ja laittaa itselaukaisin päälle. Näin kamera ei kyllä hievahda pätkääkään.

Itse projuun: On kyllä mahtavaa katsoa, kun peltityöt tehdään noin asiallisesti! Mitä ruosteenestomaaleja muuten käytät?

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #40 : 18.01.2015, 16:03:19 »
Metalliartesaanina pitää koittaa tehdä mahdollisimman hyvin vaikka inssiksi oonkin kouluttautumassa ;D

Tässä olen ajatellut niin että kaikki vähänkin mätä vaihdetaan ja sen jälkeen jäljelle jääneiden paikkojen hiekkapuhallus. Siinä samalla voi
pyyhkästä vaihdetut pellit karheaksi. Pintapeltejä ei puhalleta. Sitten maalataan kaikki vaihdetut alueet, mutten vielä sen kummemmin ole
miettinyt millä ne maalaan, varmaan raskaskonemaalilla.

Ennen tuota vaihetta tarvittaessa suojaan nuo uudet peltipinnat varmaankin kevyellä CRC perfect zink kerroksella, niin että se lähtee nätisti pois
sitten puhalluksessa. Vai liekö parempi käyttää jotain perus pohjamaalia säilöntään?
« Viimeksi muokattu: 18.01.2015, 16:05:22 kirjoittanut Customer »

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #41 : 18.01.2015, 16:30:32 »
Kyllä se hieno ruoste mikä säilytyksen aikana kerkeää pintaan tulla, lähtee sitten puhaltamalla.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #42 : 26.01.2015, 10:11:19 »
Tuli pyörähdettyä kotopuolessa. Viikonloppuna tuli tehtyä sellainen 15h pajotus. Lauantaina 12h. Piti vähän tiivistää kun muu aika meni kyläilyyn.
Vissiin hiihtolomalla lisää.

Mutta heti aamusta kun aloitti niin hyvään alkuun sain myös oikeanpuolen. Pistän tähän muutamia kuvia, loput katsokaa linkin takaa.
http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/Part%206?sort=3&page=1&postlogin=true








-Varapyöräkotelosta ajattelin puolet jättää. Saa syvennyksen tavaroille ja saa tehtyä myös korin ilmaventtiilin siitä auton alle suojaisaan
paikkaan.

-Viimeisessä kuvassa oleva pelti jäi vielä kesken. Joutuu hiukka muotoileen vielä, mutta eiköhän se siitä muotoudu kun saa tuota romu-
koteloa eteenpäin.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #43 : 03.03.2015, 18:56:54 »
Hiihtoloma takana ja kerkesihän siinä "neliseiskaakin" rakentamaan. Ihan hyvin sai aikaseksi, alkaa olemaan oikea kylkikin nyt pellitetty.
Isoimmat vaiheet oli tuon takarungonpätkän ja romulokeron yhdistys ja rakentaminen.

Toinen isompi homma oli kaarenvaihto. Kaarenvaihto onnistuikin nyt nappiin kun vertaa toiseen. Tämän kaaren heftailin nyt toisesta päästä
toiseen päähän, jolloin näki miten pelti vetelee ja näin pysty tarvittaessa availemaan heftejä ja korjaamaan asentoa. Voisi melkeen väittää
että istuu kuin tehtaalta :pomo:

Varapyöräkotelon jämät hyödynnän siis romulokerona. Alkuun oli ideana että sinne saa myös kopan tuuletuskanavan. Kun lokero oli tehty
niin huomasin että sinne mahtuu jopa 100Ah akku, tai vaikka ilma-alustan palikoita jos sellainen tulee tai polttoainepumppu :P

Tekniikkaakin on mietiskelty. Joko tappikone turbotettuna, tai tinakone. Pitää edelleen olla automaatti ja moottorinohjaukseksi tulee mega,
kun näin miten komeasti kaverin -70 manta käy megalla S*

Jos tinakoneen laittaa, niin vissiin se mopoin 1,6 l on ainoa vaihtoehto? Siinähän on 105hv. Mitenköhän siihen saa turbon sitten leimattua
muuten kuin ehkä poikkeusluvalla? Ja automaatti pitäs ottaa ilmeisesti siitä jo edellä mainitusta 960? Onko 960 tomaatit miten kestäviä ja
oliko niissä jotain sähköohjaustakin?






Harmillisesti tuo ihan takakulmanpää on kolaroitu joskus, siksi myös lokasuoja on ihan rutulla ja myös niin ruosteinen ettei kannata siitä tehdä.
Eli saa tarjota kohtuullisen kuntoista oikeaa takalokasuojaa!

Tässä vielä kuvaa tuon takakulman takavalosta, johon on joku peltityötaitoinen tehnyt korjailuja kolauksen jälkeen:



Täältä työvaihekuvat. Etene vasenta nuolta painamalla. http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/Part%207/IMG_2112_zpszmo2eg7g.jpg.html?sort=3&o=15

« Viimeksi muokattu: 03.03.2015, 19:02:05 kirjoittanut Customer »

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #44 : 03.03.2015, 23:44:02 »
Joo ei voi muuta ku hattuu nostaa  -H-

Kovinkaan moni ei varmasti tuollaiseen savottaan olis lähtenyt.
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

 

Carcom Oy  Ateho