Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 155961 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #90 : 31.10.2012, 20:25:49 »
Tänään kävin käyttämässä volvon konttorilla. Kuukauden ajoaikaa sain koska kuskinpuolen jarruletkut oli hapertuneet ei onneksi vuotaneet ja jarruputkien kiinnitys runkoon oli irti. Joskus kesällä tein siihen trueamis patentin ja en kai sitä enää leimalle mennessä muistanut  V:> Nooh letkut jo hain ja huomenna meinasin vaihdella. Katsuri meinasi että mun putkistolla mummot kaatuilee torilla pelkästä metelistä  :2funny: onneksi tästä vain huomautus niin ei vielä tartte tehdä pakoputkiremppaa (taas).  :)

Niin ja t0mpp4 toi mulle tuliaisia  :buck2:

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #91 : 02.11.2012, 14:14:11 »
Jatketaa soolokirjottelua  :D eilisilta uhrattiin t0mpp4n kanssa jarruletkujen uusimiseen kolme neljästä jarruputkesta poikki niin uusittiin kaikki putketkin samalla. Tänään kävin konttorilla sitten näyttämässä volvoa paikalla oli sama katsuri ketä viimeksi sen tarkasti ja kehuskeli että pakoäänet oli jo paljon miellyttävämmät vaikkei putkistolle oltu tehty mitään!  :2funny: jarruletkutkaan niin kauheasti kiinnostaneet tarkasti että uudelta näyttää ja paperiin vuoden leima ilman huomautuksia  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Opaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #92 : 02.11.2012, 15:44:51 »
Hyvä että leima tuli! Nyt vaan kovaa ajoo  :D
Ganska bra!

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #93 : 04.11.2012, 16:40:39 »
Mikäs laatikko tähän on tulossa? :)

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #94 : 04.11.2012, 18:05:44 »
Eipä oo mitää tulossa. Tolla nykysellä m45:lla mennään kunnes antautuu  :2funny: ei rahallinen tilanne anna periksi paremman laatikon ostoon  :(
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #95 : 05.11.2012, 18:00:45 »
Doddi. Dp löysi muotonsa. Sai myös värin päälleen (kuten kuvassa näkyy ei ole vielä väri päällä  :D )



Sitten innostusin tuunaamaan   :D

Lähtökohta. Edessä motonetin madallusjouset olleet jo hetken. Taakse en ollut uskaltanut laittaa kun eppäilin että alkaisi keulimaan. Eli edessä motonet takana täyspitkät kuormajouset.



Sitten tippu etupää. Tyylinä rälläkkä ja kierros.



Ja sitte takapäähän löin motonetin jouset sellaisenaan



Takapäätä laitellessa ehti jo pimeä tulla mutta kyllä kuvasta näkee että tuli se hieman maan läheisemmäksi  ;)

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #96 : 05.11.2012, 18:25:23 »
Ompa rattorimallin renkaat!
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #97 : 05.11.2012, 21:22:45 »
185/75R14 :D
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #98 : 07.11.2012, 22:41:23 »
Jälleen aherrettiin t0mpp4n kanssa. Nostettiin kone pois pukista vp:n asentamista varten. Jos joku osaava tän lukee niin saisinko varmistusta että anturi kehä tuli oikeaan asentoon. Eli laitettiin anturikehän rei'ätön kohta startin kolon kohtaan keskelle kun ykkösen mäntä oli ylhäällä? Öljypohja oli hitsattavana turbon paluun vuoksi samoin pätkä putkea ja laippa ahtimeen  :) nyt kun vp on paikallaan alan aamulla mittailemaan keskikohtaa jotta saan anturitelineelle kierteet lohkoon. projekti alkaa olla nyt aika mallillaan koneen siirtoa ajatellen konehuoneen puolelle. Pitäs laatikko tiputtaa paikaltaan ja toivoa että löytys paikka anturitelineelle ellei niin alkaa taas soveltaminen  ;D Moottorin tukikumit pitäisi hankkia, oikea sytkäkivi, asentaa suuttimien etuvastukset ja hankkia ahtoputkisto  :buck2: niin ja lambdan mukkeri pitäs hommata. Hosuessani maalasin sen dp:n ja nyt pitää kairata siihen kolo jotta saan mukkerin hitsattua siihen kiinni  >:(
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1521
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #99 : 07.11.2012, 23:04:47 »
Jälleen aherrettiin t0mpp4n kanssa. Nostettiin kone pois pukista vp:n asentamista varten. Jos joku osaava tän lukee niin saisinko varmistusta että anturi kehä tuli oikeaan asentoon. Eli laitettiin anturikehän rei'ätön kohta startin kolon kohtaan keskelle kun ykkösen mäntä oli ylhäällä?
Ihan oikeassa asennossa on.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Mrop

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 882
  • www.vrcf.fi
    • volle.
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #100 : 09.11.2012, 10:39:55 »
jäikö sulle kuormajouset ylimääräiseksi?

onkone nää 245:n vahvistetut takajouset mitä mätänetti tarjoaa.
olisin kiinnostunut  ;)

jos sais oman vollen peräpään ees senverran ylemmäs ettei kuraläpät joka kaarteessa krahnuta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #101 : 10.11.2012, 15:44:17 »
Vihdoin ja viimein sain ton ykk-anturitelineen paikalleen  :buck2: omasta mielestä ainakin aika tekeminen saada kairattua reiät kohdilleen ja kun on saanut kierteet tehtyä niin sitten siirtelin ja mittailin kunnes sain raon vp:n anturikehään 0,80mm, sain anturin suoraan ja mahdollisimman keskelle. 6mm pulteilla laitoin vakio reiät oli 7mm jouduin kairaamaan toisen 9mm asti  :o ja toiseen riitti 7,5mm jotta sain oikean asennon. Mutta se on ny siinä  :) tarttis seuraavaks nostaa motti takas telineeseen sais öljypohjan irti ja värin päälle

tollanen

245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #102 : 12.11.2012, 15:34:17 »
Nostin moottorin takaisin pukkiin öljypohjan irrottamista varten. Painaa muuten jokseenkin tuo lohko sisuskaluineen + kansi ainaki noin yhteen mieheen mitä ahersin  :idiot2: anyway öp:n irrotin putsasin vedin värin päälle samoin öljynpaluu putki sai värinsä

tosi huono kuva  :-\


annan rauhassa kuivua yön yli niin pääsee aamulla pulttaamaan paikalleen tiivisteen kera  :P huomenissa samalla ois tarkoitus tehdä tohon dp:hen kiinnitys siihen kytkinkopan tuntumaan missä paikka alunperinkin on ja samalla hitsata lambdalle mukkeri putkeen. Lambdahan ei saisi olla varsinkaan putken alapuolella mutta onko väliä jos laitan sen sivuun?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #103 : 13.11.2012, 12:18:20 »


Tänään pulttasin öp:n paikalleen, hitsailin lambdalle paikan putkeen ja tein ton putken alakiinnikkeen  :) putki sai vielä värin päälle. En tiiä pitäskö sitä sitten peräti jo huomenna tiputtaa laatikko alas ja tutkia löytyykö tuolle ykk anturille paikkaa valmiina  :buck2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #104 : 13.11.2012, 16:50:45 »
Onko tuossa vauhtipyörän kiinnityksessä tavalliset 8.8 kilopultit? Tehtaan paapan jäljiltähän noissa on aina 12.9, en kyllä vaihtais heikompiin. Voivathan nuokin kestää mutta suattaa tulla ruma lopputulos jos eivät kestäkään.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

 

Carcom Oy  Elekma