Kulkukoira  Proturbo

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 155227 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #105 : 13.11.2012, 17:20:09 »
Tulee kyllä lujaa hyttiin ja jatkaa samalla vauhdilla pihalle, jos vp pääsee irti.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #106 : 13.11.2012, 17:53:18 »
Ai  :o ei käynyt kyllä mielessäkään  :idiot2: ihan perus kilopultit nuot on. Täytyypi napata ne tosta nykysestä koneesta. Hyvä että tuli esille tässä vaiheessa! :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #107 : 13.11.2012, 18:20:22 »
Kardaanikunkussa yhdestä autosta räjähti vauhtipyörä, pultit ja keskiö jäi kampeen kiinni. Oli siististi leikannu kardaanitunnelin auki ja lentäny kartturin lasista pihalle. Onneksi ei kuskia kohden lähteny.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #108 : 13.11.2012, 19:01:27 »
on ollu tuuria matkassa. ei ihan samalla viikolla kannattanut varmaankaan enää lotota? muuten mitä tuo luku pultissa "8.8" tai "12.9" tarkoittaa  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #109 : 13.11.2012, 19:15:54 »
Se luku on pultin lujuusluokka, eli käytännössä kertoo pultin keston. Pitää tätäkin ruveta seuraamaan tarkemmin, kun asiallista rakentelua näyttää olevan.  :)
« Viimeksi muokattu: 13.11.2012, 19:17:36 kirjoittanut Kalamies »

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #110 : 13.11.2012, 19:38:22 »
Tarkennetaan nyt pulttiaiheeseen että ensimmäinen kertoo vetomurolujuuden ja toinen venymärajan.

8.8 tapauksessa 800N/mm2 vetomurtolujuudeksi ja 10.9 kohdalla se on 1000N/mm2
Pisteen jälkeinen osuus tulee venymärajan arvo jaettuna vetomurtolujuudella. Tarkoittaa tässä tapauksessa 8.8 venymäraja on 640N/mm2 kun 10.9:ssä se on jo 900N/mm2

12.9 on sitten luonnollisesti 1200N/mm2 ja venymäraja 1080N/mm2

Siitä voi laskea prosenttuualisia eroja kuinka paljon heikommat nuo 8.8 on  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 13.11.2012, 19:47:22 kirjoittanut VT86 »
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #111 : 14.11.2012, 15:27:46 »
Ihan vaan paitövei, tossa on aika hyvä sivu aiheesta.

http://www.ferrometal.ee/docs/teknisetsivut/teknisetsivut_mekaanisetominaisuudet.pdf
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #112 : 16.11.2012, 09:38:24 »
Päivitellääs välillä. Laatikon ois tarkotus tipahtaa tänään. Pääsen sitten loveamaan tota kytkinkoppaa. Turbon öljyn paluu oli ilmeisesti muuttanut hieman asentoaan hitsauksessa ja ottaa nyt öljynsuodattimeen kiinni... Kun saan naitettua laatikon ja tulevan moottorin kai sitten alkaa sille tilan raivaus. Eli 200k:n nosto pois konehuoneesta :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #113 : 16.11.2012, 20:14:32 »
Laatikko tippui tänään iltapäivällä pois autosta. Onnekseni kytkinkopasta löytyi se "valmis" paikka anturille  ELK Tämän jälkeen aloin purkamaan konehuonetta. Syylärin, flektin, startin, laturin, imusarjan ja pakosarjan otin pois niin on sitte enempi tilaa nostella konetta. Pyörijää tutkiskelin eli karkeesti ungefäär pitäs olla ykköstä päin kun ykkönen on ylhäällä? Niin ja nappasin vedenlämpöanturin kannesta tohon uuteen koneeseen ja vaikka tosa uudessa koneessa jo on ö-paine anturi niin tässä oli liitin erilainen kun lh:n johtosarjassa niin taidan ottaa vielä senkin tosta 200k:sta kun varmuudella toimii.. Pitäs kolota seuraavaks kytkinkoppaa ja sitte hälytellä kaveri nostaa uutta tekniikkaa kuormaajalla paikalleen  :P

Koneen tuning huohotus  :D (innoittajana juhaun street ama)


Noin se tyhjeni


Vielä fiilistely. Vähän kun turbo mutta piääni  :2funny:


Huomenna jatketaan  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #114 : 17.11.2012, 00:49:08 »
Hitto tää näyttää siltä et mun taree vähän lisätä tahtia oman kanssa :P
Kuhan sais ton kannen takas ja nippuun...
BMW M5
Volvo 740

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #115 : 18.11.2012, 11:40:14 »
Nostelin koneen pois pukista tallin kattopilariin killumaan. Tarttis vielä varmaa lohkolämppäri tähän uuteen lohkoon asentaa. Haaveena oli nostella moottori ja vaihteisto kerralla paikalleen, mutta kun puuttuu kytkinlevy ja joutuu sellasen tilaamaan ja en tiiä koska sellasen saa  :-\ täytyy kuitenkin tilaisuus käyttää kun kaveri ehtii tulla traktorilla tätä nostamaan niin nostetaan sitten pelkkä moottori paikalleen ja laatikko myöhemmin pohjan kautta samaa tietä mistä se tuli poiskin.

Sihnä se killuu


Lovesin ton kytkin kopan naputtelemalla ton ohkasemman kohdan pois


omasta mielestä kolo on aika iso noin pientä anturia varten  :o onko tuo kolo tehdasvalmiina noin iso ja avoin vai onko tohon joku suojaratkaisu?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #116 : 18.11.2012, 12:27:04 »
Kaveri tulee aamulla nostelemaan :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #117 : 18.11.2012, 12:50:08 »

Lovesin ton kytkin kopan naputtelemalla ton ohkasemman kohdan pois

omasta mielestä kolo on aika iso noin pientä anturia varten  :o onko tuo kolo tehdasvalmiina noin iso ja avoin vai onko tohon joku suojaratkaisu?

Tälläinen se on vakiona: http://i92.photobucket.com/albums/l28/xuppo/2012-10-30-146.jpg
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #118 : 19.11.2012, 14:11:44 »
Eikös sen pidä niin olla että volvolla volvoon kone vaihdetaan  :D

Tyhjä konehuone ja 200k killuu kuormaajassa


ja sitte b23 konehuoneeseen


Tänään pitäs motonetista hakea kasa romua niin pääsee huomenna niputtamaan  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #119 : 21.11.2012, 11:05:24 »
moponetiltä sain äsken tekstaria että kytkin on saapunut  :P pitänee käyrä hakemassa jos vaikka sais lodjun paikalleen ja voitas olla lähempänä sitä hetkeä kun kirotaan miksei tää käy  :D :'(
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy