Samppasport  Futurez

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 155216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #150 : 07.12.2012, 20:35:18 »
tota tota.. Auto toimi kun paine pumppu oli matalammalla kuin itse tankki. Pumppu jäisi mun  makuuni ihan liian matalalle. Tollasta alkuperästä siirtopumppua mulla ei oo ja siks oon koittanut tällästä erillistä pumppusysteemiä. Voihan se olla niin ettei se vaan toimi tollasella patentilla  :-[ 
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JoriK

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 981
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #151 : 07.12.2012, 21:28:13 »
tota tota.. Auto toimi kun paine pumppu oli matalammalla kuin itse tankki. Pumppu jäisi mun  makuuni ihan liian matalalle. Tollasta alkuperästä siirtopumppua mulla ei oo ja siks oon koittanut tällästä erillistä pumppusysteemiä. Voihan se olla niin ettei se vaan toimi tollasella patentilla  :-[

voi olla voi olla, vaikee sanoo kun en oikein tiedä millanen viritelmä sulla siellä sittenon   :)

suosittelen kuitenkin jostain ettimään sen alkuperäisen ehjän siirtopumppuhärpäkkeen, ja laitat painepumpun sinne pohjaan omalle paikoilleen, luulis toimivan varmasti  ;)

Entisiä: Volvo 242 -80, Volvo 245 -82 ,Volvo 740 limousine -88, Volvo 940 -95, Volvo 940 -98, Volvo 940 -98, Volvo V70R AWD -98, Volvo V70R awd ¨laserblue¨-00,Volvo V70 D5 -05, Volvo V70 2.5T - 05, Volvo V70 D5 AWD -06, Volvo XC90 D5 AWD -07, Volvo V70 D4 AWD -13, Volvo V70 D5 AWD ¨polestar¨-15, Volvo V60 D5 AWD "polestar" -15, Volvo S80 D5 AWD Executive - 14, Volvo V70 D5 AWD summum - 14, Volvo V70 D5 AWD -10, Volvo V60 T8 AWD R-Design -20, Volvo V60 T6 AWD LR -23
Nykyään:  Volvo S80 D5 AWD Inscription -15 / Volvo XC60 D5 AWD R-Design-14 / Volvo 940 -92

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #152 : 07.12.2012, 22:04:37 »
Pumppu on jo auton pohjassa ei "omalla" paikallaan mutta kuitenkin  :) tehään niin että haetaan huomenna uudet tulpat ja vaikka kanisteriin bensaa auton takaluukkuun ja koitan että tää käy vielä normaalisti ettei mikään muu kränää kun tää bensapuoli. Sikäli mikäli tää toimii moitteetta koitan mahdollisesti siirtää sitten tulo linjan tankkiin omalle paikalleen ja pumppu väliin. Jos siitä alkaa takkuilu niin on 100% varmaa ettei mun siirtopumppu teoria toimi... En silti pidä mahdottomana että jokin tulpista olisi ollut pimeä tai tosi heikko jo ennen päivän aherrusta ja se oisi oireet aiheuttanut. Tuosta orkkis siirtopumppuhärpäkkeestä mulla on jo ilmotus ostopuolella ja oon tiedustellu muutamasta purkuautosta mutta hiljasta on ollut  :-\ Yks vaihtoehtohan olis turvatankki konttiin jolloin bensa valus ihan omalla painollaan painepumpulle. Tosin pidän tätä aikalailla viimeisenä vaihtoehtona...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #153 : 08.12.2012, 16:15:34 »
Tää päivä startattiin niin että vaihdoin tulpat uusiin ja hain 12L bensaa. Avasin vaan kannusta korkin heitin imuletkun kannuun ja kannun konttiin ja auto hörähti nätisti käymään  :) sitte koitettiin laskea "tankki" eli tää bensakannu maahan heti alko prötäämään eli varmaa on ettei painepumppu jaksa imeä. Sitte näissä henkimaailman tunnelmissa koitin tätä ensimmäistä siirtopumppua suoralla virralla ja tää perskeles toimi!  :o tää eka "siirtopumppu" on isännän joku vanha pumppu millä se on korvannu 244 volvon mekaanisen pumpun aikoinaan ei taida olla ihan oikeassa käyttötarkoituksessaan mulla?  :idiot2:  :D nooh isännän ehdotuksesta laitoin Y-haaran pumppujen väliin, jolloin siirtopumpun tuottama "ylimäärä" valuu tankkiin ja vain tarpeellinen menee painepumpulle. Johdotin siirtopumpun ja auto käymään, kävi hetken nätisti ja alko prötäämään taas...  >:( sitte todettiin ettei siirtopumppu tykännyt toimia painepumpun kanssa samoilla johdoilla. Elikkä vedin virtalukolta siirtopumpulle virran --> pumppu käy kun virrat on päällä. Painepumppu tulee älhoon releen kautta mukaan vasta startissa. Ja auto alko toimia!  :)  nooh tosin ei käy tyhjää yms. mutta nyt saa bensaa ihan tankista imuttamalla ja ottaa kierroksia puhtaasti  ;) Olis tähän ollu varmaan joku simppelimpi ratkaisu mutta toimii näköjään näinkin  :D sitte pitäs laittaa osia paikalleen kun taas kaikki on missä on... Kun saan kasattua tän niin tuun taas murehtimaan mikä sitte kränää  : V:>
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #154 : 09.12.2012, 12:27:33 »
Oli pakko tulla ilmottaa et volvo lähti nätisti käymään kun vähän avainta taas näytti  ;) jottai ideoita? Se pingispallon näkönen koho mikä kelluu bensanpinnassa irtosi ja tippu tankkiin  :( en oo ite vielä sitä sieltä ees löytänyt mutta jos ja kun sen löydän mitenkähän kaivan sen sieltä ylös?  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #155 : 09.12.2012, 12:37:34 »
itse aikoinaan nykäsin sen sieltä varovasti vanhalla vesi-imurilla  ;)
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #156 : 10.12.2012, 13:14:46 »
Jätin toisen kohon lillumaan tankkiin... t0mpp4n kanssa käytiin kaverin purku kakssatkusta hakemassa "uus" koho. Sitte tehtii letkuviritys bensapuolelle. Eli tulolinjaan T-haara ja paluulinjaan T-haara ja näitten väliin letku. Auto vielä toimi kun tää lopullinen viritys oli valmis  :o vaikkei tyhjäkäynti pelannukkaa oli kai tätä pakko käydä testailemassa  :pomo: pakki päälle ja kytkin pelas hienosti, eipä tartte kytkintä säädellä  :) sitte pihasta pois ja liikenteeseen. Kauheen laiskasti lähti liikkeelle mutta ahdoilla tää heräs ja lumisella sivutiellä tuli heti perä vierelle  S* sitte pysättiin ja katottii ettei menny ku 3, 4 ja pakki päälle... olin laittanu sen pakin stoppari levyn väärään kohtaan. Sattu olee mukana 8mm lenkki ni löystettii stoppari ja sitte löyty 1 ja 2:kin  ;) about 2km lenkki heitettiin eikä mittään ongelmia vielä  :D kuukauden tää on seissy vaa pihassa ja tuntu eittämättä hyvältä päästä heittää ees tollanen pikkulenkki  S* seuraavaks pitäs peräpää kasata ja tutkia kunnei tää käy tyhjäkäyntiä..? Ensin pitää kyllä vaihtaa imm paikkaa ennen tyhjäkäyntimoottorin letkun lähtöä  :idiot2: Ja olis kiva et vaihteista löytys jotkut porrastukset nii ja pakoputki pitäs tehä ja ahtomittari asentaa. Huomenissa jatkan tolla tyhjäkäynnin etsimisellä  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #157 : 10.12.2012, 21:26:00 »
tutkittiin tosa tota vaihdekepin kiinnitystä tohon vaihteen siirtäjään nii puuttuu kai multa ne puslat sieltä välistä  :( en niitä mistään purkukipastakaan löytäny... pitää päivän valos kattoo löytyskö niitä maasta kun peruuttaa autoo hiukan. sen siitä sitte saa ku pimeessä ahertaa  :-\ ellei löydy pitää patentoida jottai
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #158 : 11.12.2012, 13:48:01 »
vaihdoin immun paikkaa nyt tyhjäkäyntimoottori saa ilman imm jälkeen. Joo käy se tyhjää arviolta alle 500rpm... Annoin käydä noin putkesta tupruttaa ihan mustaa tyhjäkäynnillä eli käynee rikkaalla? Näin pienellä käynnillä öljyvalo sytty sammutin auton mittatikku näytti maximia. Uudelleen käymään eikä valo palanut. Kävin taas lenkin tällä heittämässä. Öljyn huohotuksen suodatin oli aivan musta öljyä valui lohkoa pitkin startin päälle ja ihan maahan asti... Onkohan mun suodatin väärässä paikkaa? Toimiiko ees näin vai huohottaako tää liikaa? :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1796
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #159 : 11.12.2012, 14:30:40 »
Kattelin noit sun huohottimen kuvia nii en yhtään epäile, että vähän öljyä puskee tuolta..
Pikkasenki jos on väljä kone niin tukkii ton suodattimen varmaan hyvin äkkiä öljyllä ja sit sitä vasta alkaakin tuleen joka rööristä.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #160 : 11.12.2012, 14:39:10 »
Pitäskö mun vetää nuo huohotusputket tohon imusarjaan ja kaasuläpän eteen? Ei tän nyt kauheen väljä pitäs olla kun sylinterit hoonattu uudet männänrenkaat ja laakerit  ::)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #161 : 11.12.2012, 14:52:44 »
Pitäskö mun vetää nuo huohotusputket tohon imusarjaan ja kaasuläpän eteen? Ei tän nyt kauheen väljä pitäs olla kun sylinterit hoonattu uudet männänrenkaat ja laakerit  ::)

Huohotus ilmaan nyt ensi alkuu. Ettei sulla nyt vaan mene paine sinne alakertaan.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #162 : 13.12.2012, 11:42:49 »
Joo ops... tää nyt toimi peräti kolme päivää tällä siirtopumppu hässäkällä. Eilen kun starttasin kävi about 4 sekuntia ja sammu siihen enkä sitte saanu tätä käymää loppu päivänä  :( Tulpat mahdollisesti sano sopimuksen irti, taas. Taas hain uudet tulpat ja tänään vielä pitäs käydä koittamassa toimiiko vanhalla kunnon kanisteri takaluukkuun tempulla. Sitte mietiskelin hiljaa ittekseni tätä tosi rikkaalla käyntiä. Osasyy vois olla ilmavuoto josain tyhjäkäyntimoottorin seuduilla. Mutta kun mulla on 240 lh2.4 johtosarja ja boksit lastutetut b234f:n boksit, b234f:ssähän ei oo erikseen rikastussuutinta, kun taas täsä kakssatkussa alunperin on. Tällöinhän rikastus tapahtuu 16venasessa ihan suuttimien kautta? Ettei mulla nyt kävis niin että itse pääsuuttimet rikastaa ja tää viides suutin antaa vielä lisärikastuksen?  :idiot2: sehän selittäs sen että tyhjäkäynnillä käy niin paksulla että silmiä kirvelee. Mikäli tää lähtee käymään tällä kanisteri takaluukkuun tempulla alan vakavasti harkitsemaan jtn turvatankki tyylistä ratkasua.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #163 : 13.12.2012, 11:56:36 »
Joo ops... tää nyt toimi peräti kolme päivää tällä siirtopumppu hässäkällä. Eilen kun starttasin kävi about 4 sekuntia ja sammu siihen enkä sitte saanu tätä käymää loppu päivänä  :( Tulpat mahdollisesti sano sopimuksen irti, taas. Taas hain uudet tulpat ja tänään vielä pitäs käydä koittamassa toimiiko vanhalla kunnon kanisteri takaluukkuun tempulla. Sitte mietiskelin hiljaa ittekseni tätä tosi rikkaalla käyntiä. Osasyy vois olla ilmavuoto josain tyhjäkäyntimoottorin seuduilla. Mutta kun mulla on 240 lh2.4 johtosarja ja boksit lastutetut b234f:n boksit, b234f:ssähän ei oo erikseen rikastussuutinta, kun taas täsä kakssatkussa alunperin on. Tällöinhän rikastus tapahtuu 16venasessa ihan suuttimien kautta? Ettei mulla nyt kävis niin että itse pääsuuttimet rikastaa ja tää viides suutin antaa vielä lisärikastuksen?  :idiot2: sehän selittäs sen että tyhjäkäynnillä käy niin paksulla että silmiä kirvelee. Mikäli tää lähtee käymään tällä kanisteri takaluukkuun tempulla alan vakavasti harkitsemaan jtn turvatankki tyylistä ratkasua.

jos se kovin paksulla käy niin se kyllä selittääs osaltaan miksi tulppia menee.
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys (käy rikkaalla)
« Vastaus #164 : 13.12.2012, 15:54:02 »
Tää lähti onneksi käymään... Sitte viisaammat jotka lukee vois kertoo ideoita? Käy kaikilla mutta pirun rikkaalla olis moni diisseli-ihminen kateellinen tosta mustasta savusta... Imm ja lambdahan määrää seoksen? Nyppäsin kylmästi signaalin irti lambdassa --> ei vaikutusta käyntiin samaten "toimi" eli vastaa kaasuu niinkuin pitää mutta tasakaasulla prötää. Sitten nyppäsi kylmästi immun johdon irti lähti käymään ja kävi tyhjää, huonosti mutta kuitenkin   :idiot2: Oisko lambda rikki? Imm rikki? Langat ainakin immun sisällä ehjät. Niin ja kun tää kävi tyhjää ilman immua öljyvalo sytty  :( ja hävis samaten ku vähän koski kaasuun. Otin ton filtterin pois ja aika puhallusta piti kun kävi tyhjää... Meneekö paine alakertaan? Jos niin miksi? Niin ja imm alunperin b234f:stä 010 loppunen oisko niin että tarttis turbon immun? 
« Viimeksi muokattu: 13.12.2012, 15:55:58 kirjoittanut Miuzo »
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Ateho  Elekma