Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 155215 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #165 : 13.12.2012, 16:01:09 »
sulla on väärä immu, oliko -016 näissä muissa

Poissa Vesku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #166 : 13.12.2012, 17:24:15 »
sulla on väärä immu, oliko -016 näissä muissa

Ainakin mitä on ittellä ollut niin LH 2.4 ruiskussa -016 loppuinen immu ja LH 2.2:ssa -007 loppuinen.

945 Turbo -95 & 740 B230F & Amazon B20 -69
Menneitä: 5x 740, 3x 940, 3x 850

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #167 : 13.12.2012, 18:34:39 »
Ainakin mitä on ittellä ollut niin LH 2.4 ruiskussa -016 loppuinen immu ja LH 2.2:ssa -007 loppuinen.
Paitsi B234F LH 2.4 on eri, olisko se nyt sitten ollut se -010 loppuinen.

Nuo B234F boksit on olleet muutenkin vähän erikoisia, kun ei 8v kone tunnu käynnistyvän tuollaisella ollenkaan  ???

Ja se kylmäkäynnistys suutin mistä puhuit, ei toimi kuin -15 asteessa ja kylmemmässä, ja silloinkin kai vain käynnistäessä?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 245 DL turboräpellys (käy rikkaalla)
« Vastaus #168 : 13.12.2012, 18:40:14 »
imm alunperin b234f:stä 010 loppunen oisko niin että tarttis turbon immun?

Minkä kokoiset suuttimet sulla on kiinni? -010 immu vaatii kaverikseen ~220cc/min sumut.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys (käy rikkaalla)
« Vastaus #169 : 13.12.2012, 19:08:32 »
Minkä kokoiset suuttimet sulla on kiinni? -010 immu vaatii kaverikseen ~220cc/min sumut.

Turbon vakio vihreet olisko ne 337..? Tuo imm saattas selittää miks ei toimi niinku pitäs... 016 immua saa yv:llä tarjota jos jollain ylimääräinen pyörii nurkissa
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #170 : 14.12.2012, 15:53:02 »
Taas töräytin tän käyntiin mutta kävi jo niin paksulla et pelkäsin tukehtuvani autoon. Oli pakko sammuttaa. Immun nappasin irti



Sihti oli irronnut? Mites tuo mahtaa olla mahdollista? Langat oli silti ehjät...



immun kansikin näkyy olevan raollaan... Lieneekö suurempaa merkitystä?

En nyt keksi oikeen mitään muutakaan vikaa kun tuo imm  :-\ voishan lambdakin kränätä, mut mut... Mulla on yks käynti pätkä tästä ja siinä tää nyt ainakin käy tasasesti kierroksilla eli jokin on muuttunut, mutta mikä? Ja minkä mukaan tuo imm menee? Pitäskö mulla olla 016 imm siitä huolimatta että boksit on lastutetut b234f?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #171 : 14.12.2012, 16:03:57 »

En nyt keksi oikeen mitään muutakaan vikaa kun tuo imm  :-\ voishan lambdakin kränätä, mut mut... Mulla on yks käynti pätkä tästä ja siinä tää nyt ainakin käy tasasesti kierroksilla eli jokin on muuttunut, mutta mikä? Ja minkä mukaan tuo imm menee? Pitäskö mulla olla 016 imm siitä huolimatta että boksit on lastutetut b234f?

Kuten aikaisemmin mainitsin niin imm määrittelee sen minkäkokoiset suuttimet tulisi olla koneessa kiinni. Eli jos laitat tuon -010 immun kaveriksi ~220cc/min suuttimet niin silloin kaiken pitäisi toimia. jos hommaat -016 immun niin se tahtoo kaverikseen muistaakseni ~337cc/min kokoluokkaa olevat suuttimet.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #172 : 14.12.2012, 16:38:35 »
Kuten aikaisemmin mainitsin niin imm määrittelee sen minkäkokoiset suuttimet tulisi olla koneessa kiinni. Eli jos laitat tuon -010 immun kaveriksi ~220cc/min suuttimet niin silloin kaiken pitäisi toimia. jos hommaat -016 immun niin se tahtoo kaverikseen muistaakseni ~337cc/min kokoluokkaa olevat suuttimet.

Se tässä ihmetyttää että tota 016 immua on ilmesesti ihan b200f:stä  b230ft:hen. Uskosin että kakslitrasen vaparin suuttimet on pienemmät kun nuo turbon suuttimet ja imm silti sama. Onko vaan niin että tuo 016 osaa ohjata useampaa eri kokoa kun taas tuo 010 vaan noita 220cc/min?

Kävi myös mielessä että jos b-paineen säädin ei toimi ja tän takia bensa ei pääsis kiertämään ja änkee kaiken sylintereihin?  :idiot2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #173 : 14.12.2012, 20:27:11 »
Haettiin 016 imm eikä ollut mitään vaikutusta... Huomenissa pitää kattoa että jako on oikein. Hullulta kuulostaa että ois jako päässy hyppäämään
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #174 : 15.12.2012, 12:11:35 »
Se tässä ihmetyttää että tota 016 immua on ilmesesti ihan b200f:stä  b230ft:hen. Uskosin että kakslitrasen vaparin suuttimet on pienemmät kun nuo turbon suuttimet ja imm silti sama. Onko vaan niin että tuo 016 osaa ohjata useampaa eri kokoa kun taas tuo 010 vaan noita 220cc/min?

Kävi myös mielessä että jos b-paineen säädin ei toimi ja tän takia bensa ei pääsis kiertämään ja änkee kaiken sylintereihin?  :idiot2:
Lastusta se riippuu mitkä suuttimet sinne kuuluu/käy.

Mittaa paineet..

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #175 : 15.12.2012, 12:57:52 »
Jakopään purin ja kasasin uudelleen, ei vaikutusta... Kyllä rupee ihmetyttää. Tällä kokoonpanolla tää kerran on toiminut, tosin tyhjäkäynti ei pelannut, mutta kuitenkin. Sitten tää alko prötäämään ja vastas vaa kierroksiin muttei pysyny tasasena kun sai ihan liikaa bensaa. Tänää nuo tulpat sano jälleen sopimuksen irti. Mikä asia vois olla sellane et olis ny yhtäkkii hajonnu? Immun vaihto ei vaikuttanut mitään. Immun myyjän kanssa oli kans juttua tästä rikkaalla käynnistä niin tää epäili että ois vedenlämpöanturi sökö? Itte epäilen tota b-paineen säädintä ettei päästä tavaraa paluuseen tarpeeksi tai lainkaan. Sekin on tosin uusi... Tää kans ampuu putkeen aika kovin niin isäntä on vahvasti sitä mieltä että ois sytkäpuolella jotain kipua. Isäntä kans pelotteli et ampunut putkeen niin kovin että ois venttiili hajonnut?  :-[ Pitää taas hankkia uudet tulpat ja katsoa että bensanpaluusta tulee jotain takasin  :idiot2: Onko muita ehdotuksia mistä vikaa hakea? Oireet tosiaan tulppien hajoaminen, tosi rikkaalla käynti. 
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #176 : 15.12.2012, 14:31:20 »
Luin nyt vikakoodin eli 1-3-1 antoi "1-3-1 sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa". Syy "viallinen johdotus tai anturi", johdotuksessa mahdollisesti jotain..? Mikä anturi?  :idiot2: Oireet "moottori ei käynnisty" niin mutta kun tää käynnistyy?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #177 : 15.12.2012, 14:36:07 »
Luin nyt vikakoodin eli 1-3-1 antoi "1-3-1 sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa". Syy "viallinen johdotus tai anturi", johdotuksessa mahdollisesti jotain..? Mikä anturi?  :idiot2: Oireet "moottori ei käynnisty" niin mutta kun tää käynnistyy?
Ykk-anturi?
No kun halvalla sai.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #178 : 15.12.2012, 14:55:30 »
Musta tuntuu että tää vika on vanha... Ja täältä foorumilta löyty oire ettei moottorin pitäisi käynnistyä mutta kun tää kuitenkin käynnistyy vaikkei kunnolla käykkään
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #179 : 15.12.2012, 15:03:32 »
Oliko sulla vielä vakiolastut olemassa? Laita ne paikoilleen ja vehkeet käyntiin.

 

Futurez  Kulkukoira