Autodiagnoosi  Carcom Oy

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 155227 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #180 : 15.12.2012, 16:30:46 »
Oliko sulla vielä vakiolastut olemassa? Laita ne paikoilleen ja vehkeet käyntiin.
Ja mielellään sellaisiet vakiolastut jotka passaa muun kombon kanssa. Eli esimerkiksi B230FT lastut ja -016 imm turbon suuttimilla.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #181 : 15.12.2012, 17:48:56 »
Tonin kanssa oli juttua lastutuksen aikaan että vaikka noi boksit on alunperin b234f passaa ne turbokoneen ohjaukseen. Ja imm oli/on toi 010 loppunen. Tää toimi moitteetta tällä kokoonpanolla tyhjäkäynti oli hukassa mikä johtuni siitä että "tyhjäkäyntimoottori" otti ilmansa ennen immua. Sitten tää ei enää ottanu tasasesti kierroksia vastasi tosin nopeeseen kaasun koskemiseen. Lopulta ei vastannut edes nopeaan kaasun kosketukseen (saattoi tosin johtua että jokin tulppa oli mahdollisesti täysin pimeä).. Omistan b234f ihan alkuperäisen bensa boksin millä tää on saatu ekan kerran käymään vaparina. Pitää koittaa uusien tulppien kanssa tota vaparin boksia ja napata ahtoputki auki mikäli vika on boksissa tää toimii tolla vaparin boksilla.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #182 : 17.12.2012, 11:03:34 »
Katos ne bensanpaineet. Jos liikaa painetta niin suuttimethan on "isommat". Ja saa liikaa soppaa. Voihan toi lambda olla menny liian rikkaasta seoksesta mutta sillä ei pitäi olla niin isoa vaikutusta.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #183 : 17.12.2012, 13:09:41 »
Katos ne bensanpaineet. Jos liikaa painetta niin suuttimethan on "isommat". Ja saa liikaa soppaa. Voihan toi lambda olla menny liian rikkaasta seoksesta mutta sillä ei pitäi olla niin isoa vaikutusta.

Joo tarttee jostain ryöstää tollanen mittari... Mulla ois kyllä yks bensapaineensäädin ihan original t0mpp4n fb koneesta, pitäskö koittaa sitä? Ja tosiaan jos siellä on liikaa painetta niin suuttimista ehtii mennä enemmän tavaraa läpi? Ja se nyt  on selvää että liian rikkaalla tää käy kun tulppia on mennyt jo 3 tai 4 sarjaa. Kun vaan tietäs mikä aiheuttaa tän rikkaalla käynnin. Voisko tuo rikkaalla käynti vaikuttaa siihen että tää ei käy tyhjäkäyntiä? Ja mikäli tollasen mittarin jostain löytäsin mikä on ok paine?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #184 : 17.12.2012, 18:14:17 »
Edelleen henkimaailman systeemejä.. Aiemmin täällä sanoin että mulla oli väärä boksi ja sit vaihdoin boksia ja tää alko toimia, ainakin niin luulin. Nyt tässä tutkein otin piirilevyt vierekkäin. Eli kaksi b234f:än bensaboksia. Tää levy millä tää viimeks kävi osottautu lastultaan ihan vakioksi  :idiot2: ja tää millä tää ei toiminut alunperin sisälsi lastun  :idiot2: no taas vaihdoin boksit ja vola tää toimi! ihmettelen kyllä miksei heti aluksi toiminut tolla "oikealla" boksilla... Tosin välissä on vaihtunut "tyhjäkäyntimoottorin" imuilman ottopaikka ennen immua immun jälkeen. Niin ja itse immu vaihtu 010 loppusesta 016 loppuseen. Täytyy nyt vielä testata pelittääkö tää ton 010 loppusen immunkin kanssa niin saadaan sitten siihenkin selvyys... Nyt kun tää kunnolla käy ilmaantu sellanen ongelma että tyhjäkäynnillä öljynpaine on sen verran alhanen että öljyvalo palaa  :( ei kaasuun tosin tartte kun hipasta niin valo sammuu mutta mihin paine mahtaa hävitä?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #185 : 17.12.2012, 18:26:39 »
Edelleen henkimaailman systeemejä.. Aiemmin täällä sanoin että mulla oli väärä boksi ja sit vaihdoin boksia ja tää alko toimia, ainakin niin luulin. Nyt tässä tutkein otin piirilevyt vierekkäin. Eli kaksi b234f:än bensaboksia. Tää levy millä tää viimeks kävi osottautu lastultaan ihan vakioksi  :idiot2: ja tää millä tää ei toiminut alunperin sisälsi lastun  :idiot2: no taas vaihdoin boksit ja vola tää toimi! ihmettelen kyllä miksei heti aluksi toiminut tolla "oikealla" boksilla... Tosin välissä on vaihtunut "tyhjäkäyntimoottorin" imuilman ottopaikka ennen immua immun jälkeen. Niin ja itse immu vaihtu 010 loppusesta 016 loppuseen. Täytyy nyt vielä testata pelittääkö tää ton 010 loppusen immunkin kanssa niin saadaan sitten siihenkin selvyys... Nyt kun tää kunnolla käy ilmaantu sellanen ongelma että tyhjäkäynnillä öljynpaine on sen verran alhanen että öljyvalo palaa  :( ei kaasuun tosin tartte kun hipasta niin valo sammuu mutta mihin paine mahtaa hävitä?

huono ö-pumppu, mutta isompi veikkaus sille että oot saannu alakertaan huuhdeltua jo niin paljon bensaa että öljys on lirut. Meinaan jos oot jo 5 sarjaa tulppia polttanu paksulla rikki ja sahailut ilman että käynnistyy + 3 pytyllä röpötykset niin en ihmettelis
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa t0mpp4

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 461
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #186 : 17.12.2012, 18:27:20 »
Ookko kattonu et sul on sitä öljyä vielä koneen sisäpuolellakin  ;D
BMW M5
Volvo 740

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #187 : 19.12.2012, 23:13:08 »
Tänään taas herättelin tän nätisti kävi annoin vähän kierroksia ja paluu kierroksilla auto sammu. Käyntiin ja kävi kolmella  :'( huomasin samalla ettei tää ahda lainkaan. Olin huomaavinani ahtimessa pitkittäis välystä ja purin ahtimen todetakseni että samanmoinen poikittais välys kuin asentaessakin, ei pitkittäistä. Konehuonetta tutkimaan ja silikoni irronnut heti immun jälkeen. Immuhan sitten rekisteröi ahtopaineen ja kone hengitti vapaasti, ei ihme että tulppa pimeni... Tutkailin öljyjä: tai pikemmin 2t bensaa... Eli bensaa on öljyn seassa jonkin verran. Huomenna vaihteeksi uudet tulpat ja jo kolmannet öljyt. On tää kyllä aika räpellys  ;D tuntuu vaan että tyhmyys alkaa maksamaan  :-\
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #188 : 20.12.2012, 19:56:02 »
Valutin 2t bensan pois ja vaihdoin tulpat voisiko sanoa jo peräti kokemuksella... Uuet (kolmannet) öljyt koneeseen  ja auto käymään. Kun tää vihdoin ja viimein tuntuu pelaavan pääsin tutkimaan bensapuolta. "Kanisteri takaluukkuun" -metodilla tää on toiminut/ tätä on käytetty. Heitin siirtopumpun väliin ja koittamaan. Auto kävi niinkuin täällä joskus ennenkin kehuin, painepumppu vain ääntää tällöin kovin... Jotain välisäiliötyyppistä ratkasua aattelin eli heitin kannuun vähän bensaa, kannu takaluukkuun ja siirtopumppu täyttämään kannua. Annoin käydä ja totesin ettei siirtopumppu tuota niin paljon kun painepumppu imee. No sitte vetäsin vielä paluulinjan samaan kannuun. Nyt käynnissä kannu alkoi täyttyä  :) Eli välisäiliöteoria toimisi tän mukaan. Aika suolasen hintasia tuntuu olevan nuo välisäiliöt, täytyy keksiä jotain...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #189 : 21.12.2012, 13:54:42 »
Tuohon on nyt tehty niin monta viritystä, että eikö olisi jo helpompi tehdä kunnolla ja pistää oikea siirtopumppu?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #190 : 22.12.2012, 12:21:10 »
Tuohon on nyt tehty niin monta viritystä, että eikö olisi jo helpompi tehdä kunnolla ja pistää oikea siirtopumppu?

Ei tässä nyt omasta mielestä kauheesti vielä noita virityksiä ole  ??? ainoo viritys taitaa olla hukkaportin teline ja ahtoputki/cooleri ratkasu, tuokin pakon ohesse kunnei 240 vakio turbossa taida olla vakiona kiinancooleria? Mutta anyway hommattiin 100x100x200 rautapalkki. Pitkällä matikalla tosta tulee 2L. Pitäs päädyt siihen leikellä ja tehdä lähdöt. Jotka saa hitsata ihan paikallinen ammattihitsari.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #191 : 22.12.2012, 13:44:38 »
Ei tässä nyt omasta mielestä kauheesti vielä noita virityksiä ole  ??? ainoo viritys taitaa olla hukkaportin teline ja ahtoputki/cooleri ratkasu, tuokin pakon ohesse kunnei 240 vakio turbossa taida olla vakiona kiinancooleria? Mutta anyway hommattiin 100x100x200 rautapalkki. Pitkällä matikalla tosta tulee 2L. Pitäs päädyt siihen leikellä ja tehdä lähdöt. Jotka saa hitsata ihan paikallinen ammattihitsari.
Nojuu, korjataan nyt vähäsen:

Tuohon bensalinjastoon on nyt tehty niin monta viritystä, että eikö olisi jo helpompi tehdä kunnolla ja pistää oikea siirtopumppu?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #192 : 29.12.2012, 08:58:42 »
Nyt on tullut taas jtn viriteltyä näin joulun jälkeen  :) Johdotuksia oon "viimeistellyt", esim ahtomittarin johdotin niin näkee asteikon pimeässäkin. LH:n boksin kiinnitin myös. Moottoritilakin alkaa olla käytännössä valmis.



Sitte pakoputken rakentelin.



On niin sanotusti lyhyt ja ytimekäs  :D eli putki tulee sivulle takaoven alta. Tää menee luultavasti kategoriaan "viritys -tehdään parempi myöhemmin" Kuvittelin pakoäänen jäävän rajuksi mutta tuntuu tuon kokoluokan simons vaimentavan yllättävän hyvin kun kuulostaa sisälle lähes tulkoon vakiolta  :o no hyvä niin  :) Viritys välitankkikin on käytännössä päätyjä vaille valmis  :P
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #193 : 30.12.2012, 09:55:14 »
Sain välisäiliön tehtyä. Ja nyt auto tuntus pelaavan. Pienen testilenkin jälkeen tyhjäkäyntimoottorin letku irtosi ja tyhjäkäynti hävis. Letku takasin ja taas toimi ~80km tuli ajeltua bensan paluu tankkiin kusi tankin päälle. Pitää tuo paluulinja kiristää uudestaan tai jtn vastaavaa. Pakoputkelle pitää varmaan askarrella lisäkiinnitys koriin varmuuden vuoksi. Ja sisustaa vois myös tänään kasailla  :P
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #194 : 30.12.2012, 15:02:02 »
Rupesin tekee "viimistä" asennusta siten et jää letkut piiloon ja johdot yms ja että saan verhoilut paikalleen. Käytiin isännän kanssa kaupassa ja hienosti tää toimi. sitte aloin räpeltää letkut johdot ym piiloon ja vola auto ei käynnisty...  :tickedoff: Siirto- ja painepumppu lähtevät molemmat päälle. Sitte kuulostelin ni painepumppu kuulostas imevän tyhjää ja niihän se tekee. Ei tule bensaa konehuoneeseen. Ei taida itseasiassa tulla edes pumpulle asti. Ei oikeen oo vaihtoehtoja kun että bensaletku tukossa painepumpun ja välisäiliön välillä... kun bensan pitäs ihan omalla painollaan valua pumpulle ja niinhän se valuikin. Leuka rintaan ja tonne mutaan rämpimään  :-[
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Proturbo  Autodiagnoosi