Futurez  Kulkukoira

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 155213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #240 : 23.02.2013, 21:14:25 »
Alipaineen takaisku -> Onko tossa huohotusjärjestelmässä jossain paineventtiili joka estää ahtopaineiden menemistä koneen alakertaan ja päästää huohotuskaasut pois alipaineella? B230 turboissa tulee ainakin huohotusjärjestelmästä pieni letku kiinni imusarjaan jonka kautta huohotuskaasut imetään alipainealueella.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #241 : 23.02.2013, 21:37:57 »
Kymppisarjalaiset huohottaa ainakin tehtaalta suoraan turbon eteen, eli imulle. (K-jettiläiset ainakin) Tästä pläjäyksestä en osaa sanoa.

EDIT: Tässä oli huohotus suoraan ilmakehään jonkun pikkusen suodattimen läpi?
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013, 21:39:57 kirjoittanut Kalamies »

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #242 : 23.02.2013, 21:46:02 »
nyt meni vähän koulutus pohjan yli?  :o mikäs tää alipaineen takaisku sitten on?  :idiot2:

Jos jarrutehostimen alipaine otetaan imusarjasta. Niin tarvii takaiskun siihen letkuun, ettei sinne "alipaine"-letkuihin mene ahtopaine.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #243 : 25.02.2013, 12:26:08 »
mielestäni jarrutehostajan alipaineessa ei oo mitään takaiskua  :idiot2: eikä muissakaan alipainelähdöissä... eipä noita alipaineita oikeestaan muualle ookkaan kun tehostajalle. Muina lähtöinä sitten pässi ja ahtopainemittari...

tänään vetäsin jakopään ja venakopan auki: 6. venttiilissä (jakopäästä laskettuna) venavälys se toivottu 0,40 muissa sitten olikin 0,60 tai tosi liki. Elikkä ei tarvinne ihmetellä että vähän venat naputtelee. Tää kyllä taas kumoo sitä väitettä ettei venttiilejä tartte säätää kun vaihtaa volvon oman nokan volvon omaan kanteen. Eli 530 kansi ja K nokka niin välykset ei ainakaan tässä tapauksessa pidä paikkaansa. Säätöpalat pitäs sitte seuraavaksi hankkia. Sitte huomasin että turbon öljynpaluun letku oli taas halki. Tää sitte johtuu siitä että imupesä kääntyy ja öljynpaluu letku ottaa kiinni pakosarjaan ja yllättäen sulaa poikki. Mitä ilmeisimmin ahtimen v-panta ei kiristy tarpeeksi kun näin pääsee tapahtumaan joten v-panta toivomuslistalle.

Alapään stefoista ei kumpikaan vuotanut  ??? erikoista että pohja"panssari" ui öljyssä  :idiot2:

Tehtävä listaan siis:
-venttiilien säätö: palojen hankinta
-uusi öljynpaluu letku
-v-panta ahtimeen. täytynee lähteä kiertelemään liikkeitä

Suurimmissa haaveissa että tää ois ajokuntoinen taas ens vkl  :buck2: katsotaan nyt...  :)   
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #244 : 25.02.2013, 12:44:20 »
No ei se pohjapanssarin öljyisyys mitenkään erikoista ole jos sulla kerta öljynpaluu on halki.. Mitä tarkoitat tolla et imupesä kääntyy ? Eikai se ajon aikana sentään ? Eikä imepesän kääntyilyllä pitäisi muutenkaan olla merkitystä öljynpaluun sijaintiin.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #245 : 25.02.2013, 12:59:32 »
No ei se pohjapanssarin öljyisyys mitenkään erikoista ole jos sulla kerta öljynpaluu on halki.. Mitä tarkoitat tolla et imupesä kääntyy ? Eikai se ajon aikana sentään ? Eikä imepesän kääntyilyllä pitäisi muutenkaan olla merkitystä öljynpaluun sijaintiin.

siis ahdinhan on tavallaan kolmessa osassa pakopesä, imupesä ja tuo keskiö. Pakopesä nyt on kiinteästi pakosarjassa ja keskiö pysyy seekerin renkaalla hienosti imu pesässä. Mutta tuo pakopesän ja keskiön välinen liitos antaa peräksi jolloin keskiö ja imupesä kääntyy suhteessa pakopesään ja kun keskiö kääntyy niin muuttuuhaan öljynpaluunkin paikka. Ja tämä tapahtuu valitettavasti ihan ajossa...

tuo pohjapanssarin öljyisyys johtunee nimenomaan tuosta rikkinäisestä öljynpaluusta.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #246 : 25.02.2013, 13:03:30 »
Jaa sulla se keskiökin kääntyilee...
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #247 : 05.03.2013, 22:53:26 »
Jos vedät huohotuksen takas koneen sisälle tulee öljyt turbon läpi putkeen ja joku stefa ampuu pihalle aika varmasti.

Komp.

Itse vedin huohotinletkun runkopalkin reijästä sisään.. Välillä, kun vaihtaa huohottimen letkun paikkaa, niin pysyy kori kopsakkana.  ^-^
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #248 : 06.03.2013, 09:22:45 »
Komp.

Itse vedin huohotinletkun runkopalkin reijästä sisään.. Välillä, kun vaihtaa huohottimen letkun paikkaa, niin pysyy kori kopsakkana.  ^-^

 :D täytyneepi harkita.

Tavotteeseen että volvo ois ollu ajokunnossa viikonloppuna, ei päästy. Venttiilien säädön kanssa robleemaa. T0mpp4 heitti ilmaan ehdotuksen että ottasin b200k:sta säätöpalat koska nykyset palat on ilmeisesti sorvattu pienemmiksi. No näin tein ja välykset hävis kokonaan siis venttiilit jäi "leijumaan". Miten mahdollista kun kyseessä volvon oma nokka?  :idiot2:

Sorvattujen palojen kanssa sai aikaan välyksen. Ongelmana on etten saa tarkkaa mittaa sorvattujen palojen paksuudesta :-\ tavallista työntömittaa en kovin tarkkana pidä. Eli riittäskö jos hankkisin digitaalisen työntömitan?

Hommaa lisäksi hankaloittaa se että makaan kipeänä niinisalon varuskunnassa ja volvo makaa leväällään porissa...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #249 : 06.03.2013, 09:43:07 »
Ite ostin parin kympin digitaalisen tönärin ja heitin rojukoppaan- tulokset vaihtelee uusintamittauksella jopa kymmenyksiä.
Itse pidän tarkempana normaalia tönäriä- pitäisi sitten ostaa varmaan kallis digitönäri että sillä jotain tekisi.

Mikrometrihän ei paljoa maksa, tuohon kun sopii vielä pieni, ja hinta lienee kutakuinkin samoissa ku digitönärin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #250 : 06.03.2013, 13:02:30 »
No näin tein ja välykset hävis kokonaan siis venttiilit jäi "leijumaan". Miten mahdollista kun kyseessä volvon oma nokka?  :idiot2:

Itse huomannut myös aika rajua heittoa noiden kirjainnokkien välillä. Kaksikin kymmenystä heittää helposti ja huhujen mukaan ei tarvitse säätää nokan vaihdon yhteydessä. 

Niin ja mitä tuohon digitönäriin tulee, niin itse ostin mallia parinkympin värkin ja kyllä on saatu sen avulla venttiilit säätöihin.. 4.05mm paksu säätöpala on aina 4.05 paksu. Loistovehe.  Jos haluaa hipostella, niin sitten se hiitaampi mutta tarkempi mikrometri.  :hello:
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #251 : 06.03.2013, 13:12:15 »
Sitte viel sellane outous että sorvatut palat oli luokkaa 3, 30 ja tarve ois luokkaa 2, 90 tjsp. Tällöinhän säätöpala jää kupin sisään   :o
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Mutanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 48
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #252 : 06.03.2013, 15:06:05 »
Joku työstäny venttiilii ja seetiä reilummalla käellä  :pomo:
Volvo 242 -79
Volvo 240 -86 b19, ms1, turbo
Volvo V40 -97 2.0

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #253 : 06.03.2013, 15:41:12 »
Joku työstäny venttiilii ja seetiä reilummalla käellä  :pomo:

Tuohan sen selittää!! Tietty kun tohon kanteen on tehty seeti työt niin venttiilin toinen pää on korkeemmalla. Nyt voi nukkua yöt rauhassa kun tietää mistä tuo johtuu  :)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #254 : 16.03.2013, 13:52:03 »
Taas päässy jäädyttää sormensa kylmään metalliin kun lomille pääsin  :P liian pienet venavälykset selitty sillä että ne vaimennin kumit oli rikki ja näin korotti hieman kuppia jolloin välys pieneni. Jätin kokonaan pois nuo kumit. Ei kai suurempaa merkitystä kun rikkinäisilläkin toimi?  :idiot2: välykset mittailin ja neljä venttiiliä saan säätöön kun vaihtelen vain paloja kupista toiseen ja neljä säätöpalaa kävin ostamassa  :) öljynpaluu turbolta taas kunnossa. Huomenissa uuet palat paikalleen kattelen että välys ok ja jos shitten pääsis kääntää avaimesta  ;) voi olla että on akku kovilla kun on ollut kuiva useaan otteeseen ja nyt seissyt kolme viikkoa kun öisin paukkuu 20 pakkaset   :-[ uudet öljyt hain (ties monennenko kerran) vaihtukoot nyt kun kilsoja kertynyt 1500 ja suodatinkin vaihtui uuteen.

Mikäli ei mitään murheita ilmene niin tarttee seuraavaks keskittyä noihin reaktiotankojen pusliin, kun sellaset asennusta on jo pitkään oottanut  :buck2:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Carcom Oy  Ateho