Autoracing  KL-varaosat

245 DL turboräpellys

  • 484 Vastauksia
  • 155221 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #390 : 09.01.2014, 14:10:24 »
Kanget, männät ja tapit ultraäänipestiin tänään. Nuo männäntapit ei menneet käsin mäntiin joten kokeilu mielessä varovasti hoonattiin yhdestä männästä männäntapin reikä. Tuli parempi kun hyvä! Tarttee sama operaatio suorittaa muihinkin mäntiin  ;) sitten päästäänkin tasapainotus vaiheeseen...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Sotahiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #391 : 09.01.2014, 16:39:26 »
Täällä heti leijumassa  ;) Sain ite kahteen vanteeseen maalit ja lakat tänään! Ei silti liity tähän asiaan mitenkään.. Hoonaus tosiaan toimi paremmin, kuin hyvin.. Miuzon ruiski ja mä pyörittelin  ;D

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #392 : 09.01.2014, 18:37:31 »
 :2funny: täytyyhän tätä pitää ajan tasalla  ;)

Ettei mene offiksi täysin niin kangiksi tuleekin nuo mitkä oli edellisessäkin kokoonpanossa. Yläsilmän öljyrei'issä jotain hämminkiä näissä "uusissa"... vanhat kanget nyt mukana ja kulkeutuu kouluun huomenissa.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #393 : 09.01.2014, 18:46:55 »
Millasella vermeellä hoonasit nuo männäntapin reijät?
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #394 : 09.01.2014, 19:29:08 »


Googlen kuvahaun kuva, mutta vastaavalla. Tosin huomattavasti pienemmällä.
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #395 : 09.01.2014, 23:28:06 »
Joo, tuollaista ajattelinkin, mutta epäilin että löytyskö tuommosta muka niin pienenä ::)
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa Sotahiiri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #397 : 11.01.2014, 15:41:30 »
Kävin vähän kaivelemassa laatikoita ja löyty tällänen



Tuli aikoinaan imusarjan mukana kaupanpäällisiksi. Sovitettu sähköruiskun imusarjaan ja taisi olla vielä niin että on ollut käytössä 240 volvossa. Nopeella googlauksella ford focus/mondeo/ka käyttänyt kyseistä tps-anturia ja ilmeisesti "potikka" mallinen. Mikseipä olisi kun on soviteltu takapotkuvolvoon vakion tilalle. Pitää jostain ettiä jotkut mittausohjeet niin selviää onko tuo toimiva  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #398 : 11.01.2014, 15:43:17 »
Jos kahden pinnin välinen vastus muuttuu liikkeen mukana se on potentiometrinen. Ainakin luulisin sen menevän niin  :D mullon kans focuksen kaasuläppä antureineen tallissa. ;)
No kun halvalla sai.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #399 : 11.01.2014, 15:53:16 »
Jos kahden pinnin välinen vastus muuttuu liikkeen mukana se on potentiometrinen. Ainakin luulisin sen menevän niin  :D mullon kans focuksen kaasuläppä antureineen tallissa. ;)

Jeps jotenkin näin. Megamanuaalissa tuo asia oli muistaakseni selitettykin, pitää sieltä tarkastaa  ;)
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #400 : 14.01.2014, 19:00:18 »
Toinen sarja kankia pesty. Männäntapit menee paikalleen ilman suurta väkivaltaa. Vähän suuntaa-antavaa punnitusta suoritettiin: mäntä+tappi -yhdistelmien suurin painoero ~2g. Mäntä+tappi+kanki -yhdistelmään syntyi heittoa enimmillään 7g. Nyt kiivaasti pohdinnan alla mistä tota tavaraa uskaltas sipasta pois niin ettei kestävyys kärsisi...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #401 : 14.01.2014, 19:11:40 »
Koititko jo eri kanki ja mäntä settejä muuttuiko max erot.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #402 : 14.01.2014, 19:26:21 »
Koititko jo eri kanki ja mäntä settejä muuttuiko max erot.

En koittanut. Kävi mielessä mutta kun kanget on numeroitu niin jäätiin ihmettelemään sitä numeroinnin funktiota... Ilmeisesti ei ole merkitystä mikä kanki pyörii missä sylinterissä?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #403 : 14.01.2014, 20:11:50 »
En koittanut. Kävi mielessä mutta kun kanget on numeroitu niin jäätiin ihmettelemään sitä numeroinnin funktiota... Ilmeisesti ei ole merkitystä mikä kanki pyörii missä sylinterissä?

Tärkeämpi olis, että männet olis oikeissa koloissa niiden porausluokkien mukaan. Kangilla mitään merkitystä ole.

Poissa bikerent

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 DL turboräpellys
« Vastaus #404 : 14.01.2014, 23:45:23 »
Tompan kanssa otettiin kiertokankien laakerikansista vähän kulmia pyöreemmiksi, niissä oli muuten isoja eroja valujäljessäkin. Siellä oli varaa vähän keventää.
S60 C4 Vette

 

Autoracing  KL-varaosat