Carcom Oy  Ateho

TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.

  • 188 Vastauksia
  • 56334 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #180 : 07.10.2017, 19:50:57 »
Vag puolia suosittelen harkitsemaan. Riittää kipinä pitkälle,sisäsillä pääteasteilla eikä oo kalliit. Mulla suprassa moiset eikä kyllä ikinä ollu mitään ongelmaa kipinän riittävyyden suhteen.

Vag puolat kyllä toimivia, kaveri penkkas jotain 700whp niillä. Loppu bensapumppu kesken  :(.

Isot Supra pojat vannovat kuitenkin orkkiksien nimeen, liekö halua vain VW osia kiinni... :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #181 : 07.10.2017, 21:49:47 »
Suotta miettiä muunmerkkisiä puolia kun boost on etuvetopuolilla(eli T6 yms.) kuitenkin penkittänyt sen reilu 1000hv. Itelläkin ne on englantilaisessa käytössä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #182 : 08.10.2017, 11:20:45 »
Joutunee varmaan vielä jotaki kehittelemään.
Kumma homma kun ajoon lähtiessä hetken aikaa toimii - ainakin paremmin kuin jonkun aikaa ajaneena. Moottorin lämmöt kestää olla normaalissa eikä ne vaikuta. Vaan kun on jonku aikaa ajanu, sanotaa  vaikka 10-15 min korkeintaan niin rupeaa rötäämään.
Kaasu asennolla tai kierroksilla ei merkitystä. Aina vaan paineella tekee ja pahasti.
Joku syttyosa kuumuu?

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #183 : 08.10.2017, 15:37:45 »
Oisko joko asetusvirhe vielä kuitenkin, huono tinaus boksissa tai joku osa viallinen. Ootko ottanut logia tuleeko kierrostietoon tai triggeröintiin häiriöitä?
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #184 : 09.10.2017, 21:10:56 »
Kierrostieto näyttää hyvälle.
Puolat tosiaan uudet vaparin puolat.
Ohjain oli valmiiksi kasattu, mihinköhän sen lähettäsi tutkittavaksi? En kyllä väitä etteikö ohjelmasssa voisi olla häröjä allekirjottaneen jäliltä, kaikkea on kummiski koitettu tutkia. Harrastetilat tällä hetkellä niin hyvät, ettei niitä ole. Voipi olla että massiivista edistystä ei pihalla tapahdu, ennnen kuin tilat löytyy. :idiot2:

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo.
« Vastaus #185 : 22.06.2018, 11:23:56 »
Eksyihän sitä pitkästä aikaa foorumillekkin.
Päivitystä sen verran edelliseen, että nyt tuntuisi pitkähkön tuumailun jälkeen pelaavan.
Seuraavaksi on suunniteltava:
- Penkkiin, säädöt ja teholappu leimalle.
- Katsastuskuntoon laitto, nopeusmittari, abs, pensamittari ei pelaa, Maadoitusvikaa?
- Jarrut täytyy pävittää.
- Lujempi vaihelaatikko.
- Yleistä siistimistä, jossain välissä ei enää tullut tehtyä muutoksia niin siististi vikaa etsiessä. Lisäksi alkuperäistä johtosarjaa on nyt virattomana roikkumassa.

Hyvää Juhannusta!

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.
« Vastaus #186 : 05.07.2018, 21:01:33 »
Kun toiminta ei ole enää päällimmäisenä mielessä, pystyy keskittymään myös muihin kohtiin. Tietenkin säätöäkin vielä tarvitsee, ennen kuin enemmälti ajelee. Kadulla säätäminen vaan ei tahdo oikein kovemmilla paineilla onnistua. Itse asiassa en ole varma, onko nyt toiminnan aikaan vielä täysille paineille kertaakaan päässy. Paineita olisi tarkoitus pitää sen verran, mitä ahdin pystyy järkevästi tuottamaan ennen ongelmia. Tällä hetkellä +2 bar(?)

Aiemmin tuli tehtyä 3" dp, silloin käsillä ei ollut kunnollisia rosteri käyriä ja kun auto piti saada ajokuntoon ennen entisten harrastetilojen luovutusta. Nyttemmin pöydällä on lojunut jo pitemmän aikaa 3" -> 4" + 4" -> 3,5" supisteet ja pari 4" 90-asteista käyrää motivaatiota odotellessa. Väliin vielä muutama pätkä 4" rst putkea. Näistä syntyi uusi Dp.



Hitsikoneena edelleen vanha, tyyliin 70-luvun
Esab puikkokone muuntaja "Matti", mikä takaa tasaisen huonon syttyvyyden ja vanhan kunnon maatalous-sauman.

Myös toinen lämpösuoja valmistui pakopesän päälle. Tiukka arvaaja voi tietää, mistä tämänlaisia lämpösuojia voi käydä ostamassa.



Hukkaportti piti leikata pakosarjasta irti isomman putken tieltä. Tämä on vielä sovittelematta takaisin paikalleen.

Säädätys menee näillä näkymin elokuun loppuun, muttei tässä itsellä mitään kiirettä olekkaan. On tuo joutanut välissä seisomaan pitempiäkin aikoja motivaatiota keräillessä.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.
« Vastaus #187 : 27.07.2018, 20:07:40 »
Moni on kysynyt taas alusta muutoksista, kuinka olen multilinkkiä madaltanut jne, ja kaikille en varmaan ole muistanut vastailla aina.
Pistetään pikku throwbackina jo kadonneet takaiskarikuvat uudelleen tähän. Jos näistä on kanssa harrastajille hyötyä. En osaa mennä kehumaan tai haukkumaan tätä ratkaisua, ei ole ollut kummiskaan kymmeniä tuhansia kilometrejä ajossa. Viimeiset kolme vuotta auto seisonut.

Aivan varmasti kovalla rahalla saa parempiakin ratkaisuja kuin tämä. En vaan tiedä paraneeko tälläinein _ei todellakaan urheiluauto_ kovinkaan paljo paremmaksi vaikka sijoittaisi 10K€ alustaan, ehkäpä? Nyt kun alusta ei letkua kuin citikoissa konsanaan, elää renkaat täysin omaa eläämäänsä kovemmassa vedätyksessä kun 23 vuotta vanhat kumipuslat joustaa huomattavasti.







Eli vielä selvennykseksi:

BC Racing BR:
850 etuiskarit, 940 yläpäät.
940 takaiskarit, yleismallin kynäjouset + teetätetyt jousilautaset iskarin kierteelle.
Takaiskarin toisenpään puslat tehty uusiksi ( muokattu vielä tuosta kuvan puslasta )

Etuiskarit menevät suoraan paikoilleen. Kallistuksenvakaajan koiranluut joutuu katsomaan toisesta autosta lyhyemmät / lyhentämään itse.
Takaiskarit menee alkuperäisen iskarin tilalle jousineen. jousi mahtuu korissa olevaan iskarikoloon ilman muutoksia. Alkuperäisen lehtijousen olen ottanut pois.

Kuvat näkyy olevan otettu jollakin nestekaasu toimisella puhelimella, mutta niistä nyt varmaan näkyy kaiken tarpeellisen.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.
« Vastaus #188 : 19.08.2018, 19:00:41 »
Laitan tänne kuvan vielä ahtimen lämpösuojasta, oli herättänyt kiinnostusta. Kaikkea sitä ikeasta saakin.  ;D


Itse asiaan, tuli tehtyä koeajoa riittävän hyvin. Auto pelasi mainiosti ja kulki aika mukavasti reilulla parilla kilolla. No nyt pitää ihmetelläkin että tuliko laitettua liian hyvät rasvat kasatessa koneeseen kun alko melkolailla sinistä pöläyttelemään. :2funny: Tästä on hyvä jatkaa. Taidan samalla katsella lujemman laatikon kun käytän tekniikkaa pois. Ihme kyllä m90 ei vielä särkynyt useamman ajon päätteeksi. Kumminkin leveämmillä katurenkailla alkoi jo 4. Vaihteella olemaan jonkunverran pitoa että pääsi reilusti täysille paineille.

960 korissa lukkopelti on minusta typerästi tehty kiinteäksi, niin että moottoria saa käyttää katossa että pääsee sen yli. Yleisesti monissa muissa on pultilla kiinni tämän ongelman välttämiseksi. Siispä tein tähän pulttiliitokset että saa moottoria jumpattua jouhevammin pois ja paikoilleen.

Volvo 960 2.5 -95

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy