Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 300 => Aiheen aloitti: Mikzu - 02.07.2017, 13:51:20
-
Kyselisin sitä että miten tohon 1.4 koneeseen sais vähän lisää tehoa? Onnistuuko turbotus vai tarviiko vaihtaa kaasari ym...
-
Eikös tuohon mee 400 sarjan 1.7 kiinni aika kivuttomasti?
-
En tiedä miten on Volvon korissa viritelty tuota 1.4 renun konetta.
Mutta Renault -puolellahan tuota samaa pataa (?) löytyy ainakin 5, 11, 9, 19 malleista ja niitä on jälkiahdettukkin. Ei tosin mitään käryäkään, millä menestyksellä.
-
Helpoimmalla taitaisi päästä kun löytäisi B18FT moottorin ECU:ineen/johtosarjoineen, jostain 400-turbomallista ja nuo B18FT:n sähkötkään ei ole vaikea kytkeä. Tosin noitakaan ei nykyään kovin helpolla enää löydy. Ripeämpi tuo olisi varmaan 1.7 ruiskukoneellakin ja kulutus pienempi.
Paljon kalliimmaksi ja hankalammaksi menee tuon 1.4 koneen viritys.
-
Kyselisin sitä että miten tohon 1.4 koneeseen sais vähän lisää tehoa? Onnistuuko turbotus vai tarviiko vaihtaa kaasari ym...
Mutta jos välttämättä tuota pientä haluaa virittää niin siihen pätee ihan samat keinot kuin isommillakin moottoreilla :) ELi perusteet haltuun ja hommiin O0
-
Uskokaa tai älkää mutta Volvo myi tuohon virityssarjaa!
1156655-1
Teho nousi 83 heposeen!
-
(http://360.haubits.net/Volvo340B14RSKit.jpg)
-
Ulkomailla heittää noi vanhat 8v Renu koneet roskiin ja tunkee Clio, Megane, Laguna 16v patoja Volvoihin.
Sitä en tiedä kuinka iso työmaa, mutta tuskin järjetön kun niitä on tehty PALJON.
-
Löytyi (https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=85456.0) tuolta showroom puolelta yksi tuollainen 340 Volvo tuollaisella rellun 16v F7P koneella. Eli onpa noita sovitettu ainakin yhteen autoon täällä Suomessakin.
Tuolla lisää kuvia tuosta toteutuksesta (https://jomppapappa.kuvat.fi/kuvat/Volvo+340+/)