Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Projektipäiväkirjat => Aiheen aloitti: Broadspeed - 25.09.2012, 08:20:26

Otsikko: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 25.09.2012, 08:20:26
Laitetaanpa tämä nyt tännekin esille, jos vaikka jotain apuja ja vinkkejä löytyisi tätä kautta  :)

Muutama viikko sitten tuli tehtyä paperit isoisän kanssa hänen uutena ostamastaan Volvosta. Vehje on siis täysin karvalakki 3-lovisella laatikolla. Ainut lisävaruste taitaa olla uutena asennettu alkuperäinen kierroslukumittari. Auto on ostettu loppuvuodesta -67, mutta on ehkä jopa -68 mallinen. Mistähän tuo selviäisi? Vehjes on ollut liikenteessä 1967-1991, jolloin mittariin on kertynyt arviolta 650 tkm. Alkuperäinen kone on sinä aikana rempattu kerran ja nyt paikallaan on n. 100 tkm ajettu tehtaan vaihtokone. Laatikkoon ja perään ei ole koskettu ollenkaan.. Itseasiassa aika vähillä osien vaihdoilla on tuo matka menty. Luja peli ollut kyllä.

Kaverin kanssa suoritettiin pientä huoltoa, ennen siirtoajoa Oulun korkeudelta Maskuun. Etusatulat kunnostettiin (jarrut ei siis laahanneet 21 vuoden seisomisen jälkeen edes, jopa käsijarru toimii), kytkimen työsylinteriin vaihdettiin tiiviste ja väliaikainen takapönttö turattiin paikalleen. Matka meni muuten hyvin, mutta laturi ei suostunut lataamaan suuremmilla kierroksilla. Alle 85 vauhdeissa latasi, eli perille päästiin.

Osapuutteina:
- ehjä kuskinpenkki yllättäen
- panssaripuola (ostettu)
- Favorit mallin c-pilarin listat (ostettu)
- hyväkromiset puskurit

Tarkoitus on saada museokilpiin määrittelemättömän ajan sisään  ;D Kuten kuvista näkyy, on tekemistä ihan riittävästi:


(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/IMG_3966.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/IMG_3958.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/IMG_3970.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/IMG_3968.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/IMG_3962.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/IMG_3960.jpg)

Hakureissulta:

Pientä fixiä:
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/2012-08-19-079.jpg)

Ensimmäisen omistajan pihamaalla. Kellarista löytyi sopivasti ajanmukaiset suksitelineet ja sukset, jos vaikka matka katkeaa niin pääseepä sivakoilla jatkamaan  :D
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/2012-08-22-088.jpg)

(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/2012-08-22-099.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/2012-08-22-100.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/2012-08-22-101.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/2012-08-22-102.jpg)
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: eke - 25.09.2012, 09:19:49
Vastaavanlaisen latausongelman "kokemus" kymmenien vuosien takaa kun Amazonissa  (-65 )oli tasavirtalaturi .
Bosch laturissa oli takapäässä liukulaakeriholkki ,kestovoideltu,joka on vaihdettava kun kierroksilla alkoi latausvalo vilkkumaan . Laturin ankkuri osui kierroksilla "kenttiin" ,pitkään ei kannata näin ajaa.
Jostain uudemmasta Bosch laturista löytyi malli jossa KO.holkki oli korvattu kunnon kuulalaakerilla , lopullisesti latausasiat parani vasta vaihtovirtalaturien myötä.
Riitti sähköä lisävaloille ja soittokoneille .
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 25.09.2012, 09:24:55
No tuossa on uutena vaihdettu jo Volvon 35A vaihtovirtalaturi. Varoitustarra ja säädin näkyy tuossa konehuonekuvassa. Kokeilin uudella säätimelläkin, mutta ei vaikutusta. Taitaa olla hiilet loppu?
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Ilari - 28.09.2012, 12:10:35
Tsekkaa myös että hihna on oikealla kireydellä. Se voi päästä korkeammilla kierroksilla luistamaan sen verran että lataus vähenee.

Mulla on muuten yksi favoritin ovipahvi, mutta sulla näyttää olevan ne tallella. Punaisia penkin osiakin löysin, mutta kaikissa on hieman sanomista. Itse olen joskus korjannut (lue:äiti ompeli) penkkejä vaihtamalla parempia paloja toisista penkeistä rikkinäisten tilalle. Päällisten irrottaminen ei ole avaruustiedettä, mutta homma vaatii tietty vähän vankemman ompelukoneen.

Hienoa että löysit ne favoritin listatkin.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 28.09.2012, 14:38:41
Pitääpä tarkistaa. Lataus loppuu amppeerimittarin mukaan kyllä ihan leikaten, että en sitten tiedä voisko se olla hihna..

Löytyisköhän tuollaista vastaavaa penkin vinyyliä jostain verhoomosta? Keskiosat on ehjät, mutta sivuosat on riekaleina kuskin jakkarasta..

Justiin tuli viesti matkahuollosta, että puola on saapunut, kiitoksia siitä Ilarille  :)
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Valtra - 28.09.2012, 21:37:26
Tuohan on melko hyvä aihio kun ei näy pahemmin olevan ruostunutkaan ;)
HIENOA KUN NÄITÄ VETERAANEJAKIN JAKSETAAN ELVYTTÄÄ :hello:
Noi puskuritkin näyttäs olevan vielä kunnostettavissa jos vain viitsii vaivaa nähdä, paitsi jos aivan virheetöntä lopputulosta hakee niin sit toki pitää uusia tai kromauttaa uudelleen :pomo:
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 29.09.2012, 09:46:04
Joo no näyttää hyvältä ainoastaan päällepäin  :buck2:

Hitsattavaa on ainakin:
- molempien helmojen takapäät
- kuskin lattia
- varapyöräkotelon pohja
- tuulilasin alakulmat tiivisteen alta


Lisäksi takakaaria on paikkailtu 80-luvun lopussa vähän hätäsesti, että niitä joutuu varmaan vähän parsimaan..

Puskurit on kyllä jo niin sameat, että niihin ei auta kun kromaus. Tosin sekin on niin tyyristä että taitaa saada uustuotantona edukkaammin?

Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: kimisetä - 29.09.2012, 11:54:30
Tuohan näyttää oikein hyvältä ja kolaroimattomalta aihiolta.

Puskureita kannattaa ehkä etsiä vanhoja hyväkuntoisia sillä uustuotantopuskurien istuvuudessa on ollut pikku sanomista ja ainakin itseltäni kuoriutui kromit painepesurilla PV:n uustuotantopuskurista.

Autosi mallivuosi ja vähän muutakin selviää tuolta:
http://www.volvoamazonpictures.se/typeinformation/typeinformation.php
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 01.10.2012, 07:39:19
Kolaroimaton onneksi on. Ja muutama vuosi ennen kilpien palauttamista tuohon on vaihdettu Volvon alkuperäiset etuloksut. Ainut kolhu on kuskin takakulmassa kun puskurin käpy painoi peltiin jäljet.. Pappa pakitti aikoinaan Valmet 20:n takarengasta päin  ;D
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Ilari - 01.10.2012, 10:22:40
Itselläni on uustuotantorosteripuskimet. Voin hyvin suositella niitä. Kromaus on Viialassa 50 euroa pala jos teet itse pohjat, tulee kolmikerroskromi, eli pitäis olla hyvä.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: p131 - 01.10.2012, 16:51:11
Hieno!  :)
Mullakin on -67 rekisteröity Favorit. Lisämittareiden lisäksi sulla on jarrutehostin joka multa puuttuu, ja perhosratti: mulla vanhanmallinen.
Olisi kiva nähdä kuva tuosta varvikellosta: onko oikein Volvon logolla?
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 01.10.2012, 18:02:09
Ahaa. Faforiteissakin on noin paljon eroja? Voin nappasta kuvan rundikellosta ku käyn autolla. Ja on Volvon logolla  :)
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 02.10.2012, 08:57:44
Tuommonen rundikello:

(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/IMG_3199.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/IMG_3200.jpg)
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: p131 - 02.10.2012, 12:14:59
haluu kans tommottisen! :P
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 02.10.2012, 12:42:40
Mahtaakos tuo olla harvinainenki lisävaruste?
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: pomo - 02.10.2012, 14:50:22
haluu kans tommottisen! :P
Tori.fi.ssä on tuollainen myytävänä.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: J.Salminen - 02.10.2012, 16:02:13
Ahaa. Faforiteissakin on noin paljon eroja? Voin nappasta kuvan rundikellosta ku käyn autolla. Ja on Volvon logolla  :)
Tuota vanhempaa jarrutehostinta sai lisävarusteena. Kierroslukumittari näyttäisi olevan peräisin -67 GT:stä. Ja tuo tavaralokero kojelaudan päällä on myös lisävaruste.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Ilari - 02.10.2012, 16:10:45
GT-mallissa oli myös tavaralokerolla varustettu kojelaudanpäällinen. Tuo teline taitaa olla irrallinen, ei osa kojelautaa?

Tori.fi myytävä mittari on 140-sarjan, mutta kuulemma viimeisiin amazoneihin on myyty samaa mittaria eri jalalla.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 02.10.2012, 17:33:24
Eli tässä ois tehostin ja tavarateline lisävarusteita? Täähän on sitten melkein kaikilla varusteilla  :P

Ja teline on tosiaan irrallinen. Tulee kiinni tuon ikkunan sisälistan alle.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Ilari - 03.10.2012, 00:18:55
Tuo tehostin on tarpeen levyjarrujen kanssa. Rumpujen kanssa siitä ei ole kuin haittaa, varsinkin jos ne ei ole synkassa. Eli volvon rummuthan ovat itsetehostavat.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: p131 - 03.10.2012, 23:20:14
Tori.fi.ssä on tuollainen myytävänä.
Haluu sellaisen, mutta ei ihan niin paljoa kuin siitä on pyynti....  ::)
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Ilari - 04.10.2012, 12:52:07
Eikös se ole 50 euroa vai katsoinko väärin. Mielestäni ihan sopuhinta jos toimii. Mulla olis vastaava 6-sylinteriseen jos joku tarvitsee?
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Ilari - 04.10.2012, 12:54:07
Okei, ilmoituksessa ei ollutkaan hintaa mittarille vaan 50 oli "lähtöhinta".
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: p131 - 04.10.2012, 17:14:03
joo, kesällä jo kyselin ja ainakin silloin hinta oli kolmenumeroinen, eikä eka tainnut olla ykkönen  :buck2:
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 06.10.2012, 11:53:56
No ompa siinä mittarilla hintaa  :buck2:
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: 745insports - 06.10.2012, 12:14:45
Itsellä on tollanen tallissa tyhjänpanttina, 142:ssa ollu joskus varusteena, siinä ei kyllä tota Volvo logoa satu olemaan, muuten täysin samanlainen.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: SuosikkiMatsoni - 09.10.2012, 08:44:55
Hienosti alkuperäiskuntoinen Favorit. Tämä on taas niitä rajatapauksia, joissa museonti pitäisi oikeastaan onnistua liki tässä kunnossa. Siis pitäisi, tuskin onnistuu :-[ Toki konetilaakin on mukavampi katsella paremmassa maalissa, mutta ainahan se alkuperäisyys sitten kärsii. Itse harkitsisin tässä tilanteessa konetilan maalaamista esim. puolikiiltävällä sävyllä. Olisi aikas hillitty ero muuhun maalipintaan, kun pellin aukaisee.  Pintapeltejä en lähtisi maalaamaan missään tapauksessa, on tämä sen verran hyvinsäilynyt. Maalipintaa saa varmaan elvytettyä vielä kiillottamallakin?
Ja kuinka monta Favorittia on säilynyt näihin päiviin alkuperäisellä M30 -laatikolla?
Likimain kaikkiin vaihdetu M40 tms. varmaan jo 70-luvulla.

Auto vaikuttaa tosiaan loppuvuonna '67 valmistuneelta, kuten ratti jo kertoo. Katsoppa sieltä rintapellistä,  löytynee 131211 -numerolitanian jälkeen kirjain P. Alkuvuoden malleissa on M.
Eli tämän auton rekisteritiedoissa voisi yhtä hyvin lukea vuosimallina '68.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 09.10.2012, 09:25:17
Jep. Melkeen tuota voisi käydä jollekkin museotarkastajalle näyttämässä ennen enempiä toimenpiteitä. Kuvat "onnistui" sen verran hyvin, että näyttää tosiaan yllättävän hyvältä. Tosiasiassa tuota on pakko maalailla aika paljonkin jo ruostevaurioiden takia.. Mm. ovien alareunat on niin happamat, että pakko vaihtaa vähintään alakulmat. Tämä on tosiaan aika räpeltämätön vehjes. Ja aina on käytetty vaan alkuperäisiä osia  :) Ja maalattukin kertaalleen Oulun Wetterillä joskus 80-luvun alussa  8)
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 15.10.2012, 22:55:49
------
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 23.10.2012, 08:37:38
Ihme että vähän falskaa tuulilasi. Tiiviste alkuperäinen ja kovettunut ja vuotamisen takia hapertunut tuo alareunakin  :P

Auto oli jonkun aikaa pihalla tuulilasin reikä muovitettuna ja lämppärin ritilä myös teipattuna umpeen mutta silti oli sateella tullut vettä etulattioille.. Mistähän lie?

(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/kuva1.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/kuva.jpg)


E:

Tuli varattua näyttöaika paikalliselle museotarkastajalle loppuviikolle. Saa nähä mitä sanoo..
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Ilari - 23.10.2012, 16:17:09
Tarkista onko raitisilmakotelossa, siinä tuulilasin edessä lehtiä. Jos vesi ei pääse sen pohjassa olevasta putkesta (lämppärikotelon vieressä konehuoneen puolella) ulos, niin vesi tulee etulattialle. Toinen mahdollisuus on, että lämppärin hana vuotaa. Eron huomaa siitä, että jälkimmäisessä tapauksessa mukana on jäähdytysnestettä.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 23.10.2012, 16:52:09
Ok, pitääpä tutkia. Ei se jäähdytysnestettä ole, ne nesteet pysyy onneksi omassa paikassaan  :)
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 21.11.2012, 20:46:53
Tällä rintamalla ei vielä mitään uutta. Auto siirretty omaan talliin. Tietty otin siirtolaput ennakkoon ja justiin siirtopäivänä tuli lunta ihan kiitettävästi  ;D (oli muuten suht heikko pito 23 vuotta kovettuneissa kesänakeissa  :P )

Tänään siivosin tallia että mahtuis jotain tekemään.. Talli on saakelin pieni, mutta näillä on mentävä..

(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/siirto1.jpg)
(http://i68.photobucket.com/albums/i12/isolaatta/Amazon/siirto2.jpg)
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Justus - 23.11.2012, 08:23:23
Tuli varattua näyttöaika paikalliselle museotarkastajalle loppuviikolle. Saa nähä mitä sanoo..

No, mitä sanoi?
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 25.11.2012, 19:47:07
Kehotti purkamaan atomeiksi ja entisöimään pilkulleen  ;D

Kertoi myös, että harvinaisen alkuperäisenä säilynyt yksilö. Tälläkin hetkellä ainoa "viritys" on tuo puola tuolla konehuoneessa  :) Ei ollut uskoa kun kerroin km-määrät ja vaihdetut osat  8)

Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Jani O. - 18.12.2012, 12:49:39
Kehotti purkamaan atomeiksi ja entisöimään pilkulleen  ;D

Jos noin niin taas niitä tarkastajia joita en arvosta pätkääkään. Pilkulleen entisöity auto ei kerro sitten mitään historiastaan ja varsinkin tämän yksilön sitkeä tähän astinen elämä "pilataan" mun silmissä. Museoesineiden kuuluu kertoa myöskin eletystä ajasta. Suomen olosuhteissa varsinkaan ne eivät hirveän kauaa ole noina aikoina uutuuden kiiltävinä pysyneet.

Meinaatko käydä alusta loppuun asti läpi vai säilyttää enemmän tota orggiskuntoa? Asiansa osaavan ja ymmärtävän tarkastajan pitäisi päästää tuollainen alkuperäisenä säilynyt ja "konservoitu" auto läpi, näihinhän tuli joku aika takaperin jotain muutoksia just näitä tapauksia silmällä pitäen.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 20.12.2012, 10:51:12
Yleiskunto tuossa on nähtävästi niin huono, että sen takia ehdotti täysentisöintiä.. Mm. konehuone näyttää aika kulahtaneelta, kun ei siellä maaliakaan enää ole.. Minun puolesta kelpaisi ruostereikien ja kuskin penkin korjauksella "patinoituneeseen" museoleimaan.. Ikävä kyllä sellaista ei Suomessa tosiaan taida olla, vaan kaikki pitäis olla kuin tehtaan linjalta juuri rullannut  :-\

Autolle en ole ehtinyt tekemään mitään, joten tilanne on auki vielä..

E: Kyllähän siinä tosiaan näinkin hyvin säilyneen auton "luonne" vähän kärsii kun aletaan mutterientisöintiin  :P
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: jajopi - 20.12.2012, 11:19:10
Minun puolesta kelpaisi ruostereikien ja kuskin penkin korjauksella "patinoituneeseen" museoleimaan.. Ikävä kyllä sellaista ei Suomessa tosiaan taida olla, vaan kaikki pitäis olla kuin tehtaan linjalta juuri rullannut  :-\

Oikaistaan sen verran, että kesäkuussa -12 tuli voimaan muutos, joka sallii autossa museorekisteröinnin yhteydessä näkyvää ajan patinaa. Kuitenkin auton täytyy toki olla yleiskunnoltaan hyvin siisti ja toimia kuten sen kuuluukin.

Linkki (http://www.trafi.fi/tietoa_trafista/ajankohtaista/1813/museoajoneuvossa_voi_nakya_myos_ajan_patina) aiheeseen.

Tuo muutos on kyllä askel parempaan. En itsekään aivan ymmärrä, että museoitavan auton täytyisi olla täysin uutta vastaava. Eihän se sitten ole kuin vain muisto menneestä, kun siihen on pian kaikki osat uusittu, jotta se kelpaisi "museo"rekisteriin.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 20.12.2012, 11:34:19
Tuolla luki että konservointikin voidaan hyväksyä.. Mitä sitten ikinä meinaakaan?
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: jajopi - 20.12.2012, 12:22:58
Oman käsityksen mukaan tuolla konservoinnilla tarkoitetaan kunnostusta sillä periaatteella, että säilytetään mahdollisimman paljon alkuperäisyyttä ja kunnostetaan kohde vain niiltä osin, kun se on tarpeellista. Tuosta itse konservoinnista löytyy toki yleisellä tasolla hyvinkin paljon asiaa eri nettisivuilta.

Lyhyesti museoauton kohdalla tuo voisi siis tarkoittaa sitä, että auto on siistissä, valmistusajan mukaisessa käyttökunnosssa. Ei tarvitse olla ns. kiiltokuva.
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: jar-ii - 20.12.2012, 12:43:58
Eikös se konservointi tarkota myös sitä, että auton säilyminen on turvattu. Ajan patinaa saa näkyä, mutta tekniikan ja peltien pitää kestää? Meilläkin on pihassa -69 vuosimallin mk1 ekkeri. Ollut sedällä vuodesta 72 hänen kuoltuaan siirtyi isännälle ja ajanmukaisia "patentteja" autossa näkyy. Esimerkiksi clarionin radio ja lisämittareita. Lisäksi lattiat ja etutolppien ympärys on ite pellistä taotut. Taitaa olla museoleima aika tiukassa?  :'(

Mutta komea on Amazon! Itse tälläisestakin haaveillut  :) Isäntä vaan aina pelottelee hitsaushommilla, kun hänelläkin Volvomiehenä näitä pari ollut  :D
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 18.02.2013, 11:17:31
Vissiin liikaa projekteja, kun tätäkään ole ehtinyt edes aloittaa  ;D

Tuossa zuumailin autoa, niin maalaan tuon varmaan ikkunalistoista alaspäin. Korjaan ruosteet ja kunnostan tekniikan tarvittavilta osin. Töihin tulossa autonosturi, niin sitten pääsee paremmin hitsuuttaan pohjaa  :) Jos ei kelpaa sen jälkeen museoukolle, niin pitäkööt tunkkinsa  :(
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Shikaka - 18.02.2013, 19:16:18
Tuossa zuumailin autoa, niin maalaan tuon varmaan ikkunalistoista alaspäin.

Ei kannata kikkailla, ikkunat irti vaan rohkeasti ja koko auton maalaus kun kerta maalailemaan alat. Ikkunat saa nopeasti paikoilleen  :P Ja on sitten silmällekkin passelia  :pomo:
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: tukse - 19.02.2013, 13:52:18
Konservointia ajatellen kannattaa lukea ehdottomasti tekniikan maailman opel kadetin konservointi tarina :)

Tuosta linkki:

http://tekniikanmaailma.fi/autot/muut/auton-museokatsastus-osa-3-konservointi-ja-museokatsastus
Otsikko: Vs: Amazon B18 Favorit 1967
Kirjoitti: Broadspeed - 19.02.2013, 14:29:30
Noo kai se päätös sitten viimestään tulee kun auton pääsee purkamaan  :)