Futurez  Kulkukoira

S40/V50 04-> ja C30, C70 vm.06-> alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 170 Vastauksia
  • 123220 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7556
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Tänne kaikki otsikossa mainittujen jousi- ja iskarimuutokset.
T. Lankku
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Tervehdys kaikille.

Tilasin uuden volvo s40 d3 moottorilla. Ja autoa pitäisi saada sitten matalammaksi.
Onko suosituksia jousisarjoista?
Edellisessä s40 v.2006 oli h&r jouset -35mm. Ja olivat omasta mielestä liian matalat.

Olen yrittänyt katsella monelta valmistajalta jousia mutta missään ei mainita tuosta uudesta d3 moottorista että kävisivät. Volvon omaa jousi sarjaa olen alkanut miettimään mutta jääpikö auto kuitenkin liian korkeaksi. Vanteiksi tulee 18"-19" .

Neuvoja ja ideoita kaivattas.
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3461
KW:n tai H&R:n säädettävä niin ei tarvi kokeilla.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Volvon omaa jousi sarjaa olen alkanut miettimään mutta jääpikö auto kuitenkin liian korkeaksi. Vanteiksi tulee 18"-19" .

Tuossa Volvon omalla paketilla 18-tuumasilla... :)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=395.0
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Tuossa Volvon omalla paketilla 18-tuumasilla... :)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=395.0

On se kuitenkin vielä korkean näköinen. Mutta paljon paremmannäköinen kuin vakio alustalla :)
Onko laskenut enempää kun kilometrejä on kertynyt? Ja oletko tykännyt alustasta muuten?

Pelottaa vain tuo jos vetarit alkavar jyristämään kun madaltaa enemmän. Ja onhan se tyly ajaa jos on liian matala aina pitää varoa kaikkea.
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
On se kuitenkin vielä korkean näköinen. Mutta paljon paremmannäköinen kuin vakio alustalla :)
Onko laskenut enempää kun kilometrejä on kertynyt? Ja oletko tykännyt alustasta muuten?

Sanoit tuolla^^ että 35 mm oli mielestäsi liikaa ja nuo madaltaa sen 20 mm joten... :) En ole mitannut mitä korkeus on nyt mutta alkuaikoina otin mitat kun joku kyseli niitä Landian puolella, en kylläkään muista niitä enää. :-\ Ei ole silminnähden muuttunut mihinkään... Alusta on jämäkämpi ajaa kun vakio mutta pohjaa suht helposti kevätkelillä jos on isompia heittoja.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Sanoit tuolla^^ että 35 mm oli mielestäsi liikaa ja nuo madaltaa sen 20 mm joten... :) En ole mitannut mitä korkeus on nyt mutta alkuaikoina otin mitat kun joku kyseli niitä Landian puolella, en kylläkään muista niitä enää. :-\ Ei ole silminnähden muuttunut mihinkään... Alusta on jämäkämpi ajaa kun vakio mutta pohjaa suht helposti kevätkelillä jos on isompia heittoja.


Silloin edellisessä autossa tuo h&r tiputti paljon enemmän kuin -35mm. Muistaakseni vakioon verrattuna 40-60mm. Talvella särjin pohjasuojuksen ja ms-design:in lipan maalautin vissin viisi kertaa uudelleen. Ja roiskeläpät hajosi kesällä Helsingissä parkki hallin hiasteissa. Ei net ainakaan muistaakseni pohjanneet mulla koskaan. On vähän vaikea valita tuo alusta. Mutta pakko se on kuitenkin jokin alusta laittaa.
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
On vähän vaikea valita tuo alusta. Mutta pakko se on kuitenkin jokin alusta laittaa.

Muista se että auton tilausta voi vaan tietyn aikaa muuttaa jos päädyt tuohon Volvon omaan alustaan...
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa rsantonen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
V50 T5 AWD vm. 2008 Heicon jousilla, mitattu madaltuminen etupää 35mm ja takapää 30mm. Saa nähdä mihin asettuu kun aika kuluu, asennettu eilen.
Volvo --> Skoda

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Olen pohtinut nyt eibach pro-kit -25mm. Onko kellään kokemusta kyseisistä jousista? Ja jos olisi kuvia ja mittoja. Edellisessä mesessä oli eibach ja olin kyllä tyytyväinen.
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa Jipo

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Juuri hommasin vähän ajetun 08 C30:sen ja näyttää ja tuntuu hyvältä.
Kumminkin auto näyttää melko korkealta ja kesärenkaiden hommaaminen on edessä.
Joten olen mietiskellyt, että laittaisi jotkin isommat vanteet (18?) ja laskisin autoa hieman.
Haluaisin kumminkin säilyttää hyvät ajo-ominaisuudet. Eli jämäkämpi alusta saisi olla mutta ei missään nimessä pomppuinen.


Menisikö lasku ihan joillain hyvillä jousilla?

Konin keltaiset iskarit plus jouset on vähä tyyriin oloset :/

Onko suosituksia/kokemuksia/varotuksia?

Tattista kovasti :)

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Sanoit tuolla^^ että 35 mm oli mielestäsi liikaa ja nuo madaltaa sen 20 mm joten... :) En ole mitannut mitä korkeus on nyt mutta alkuaikoina otin mitat kun joku kyseli niitä Landian puolella, en kylläkään muista niitä enää. :-\ Ei ole silminnähden muuttunut mihinkään... Alusta on jämäkämpi ajaa kun vakio mutta pohjaa suht helposti kevätkelillä jos on isompia heittoja.
Kehtaisitko mitata uudelleen että mitä on nykyään mitta?
Auton saannin kans alkoi nyt vastustaan. Auto piti tulla viikolla 20 mutta tulee joskus kesäkuussa toivottavasti. Olivat kuulemma alkaneen tekeen 2012 mallin autoa. Tulee jotain päivityksiä en tiedä vielä mitä. Ja olisi aikaa viidenteen päivään tätä kuuta mahdollista muuttaa varusteita ja ajattelin sitten ottaa tehtaan madallus sarjan.
Ja jos muillakin olisi kuvia/kokemuksia volvon omasta sport alustaisesta autosta.
Kyselin takuu asiosta samalla niin ei todennäköisesti korvaa jos on jokin muu kuin volvon alusta. Jos sattuisi tulemaan jotain.
Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Kehtaisitko mitata uudelleen että mitä on nykyään mitta?
Auton saannin kans alkoi nyt vastustaan. Auto piti tulla viikolla 20 mutta tulee joskus kesäkuussa toivottavasti. Olivat kuulemma alkaneen tekeen 2012 mallin autoa.

Kyselin takuu asiosta samalla niin ei todennäköisesti korvaa jos on jokin muu kuin volvon alusta. Jos sattuisi tulemaan jotain.

Mä koitan muistaa huomenna töissä ottaa mittoja...
Näköjään taas sama kun kaks vuotta sitten kun omaani ostin niin rupesivat sillonkin jo kesäkuun alusta (tai jopa aikasemmin) tekemään seuraavan vuoden autoja.

Noinhan se menee jos alle laittaa jotain muuta kun Volvon tavaraa.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6812
  • Kaikkee sitä...
Mä koitan muistaa huomenna töissä ottaa mittoja...

Eli allaolevan kokoonpanon mittoja:
- etupää kumpikin puoli kaaresta vanteen keskelle 360 mm
- takapää kumpikin puoli kaaresta vanteen keskelle 370 mm

Tuossa Volvon omalla paketilla 18-tuumasilla... :)

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=395.0
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Jyrki87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 69
  • www.vrcf.fi
Eli allaolevan kokoonpanon mittoja:
- etupää kumpikin puoli kaaresta vanteen keskelle 360 mm
- takapää kumpikin puoli kaaresta vanteen keskelle 370 mm

Löysin jotain vanhoja viestejäsi niin niissä oli mitat edes 365mm ja takana 375mm.
5mm ois laskenut tai mittaus tapa vähän vaihtunut.

Volvo tulee nyt omalla sport alustalla. Toivotaan että on hyvä :)

Volvo s40 d3 classic 2012
(entiset: Mb c220 cdi avantgarde, Volvo s40 2.0d -07, Seat ibiza 1.9 tdi sport -03 ja Toyota corolla -89)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy