Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: PataRouva - 01.07.2019, 22:08:22

Otsikko: V70 R
Kirjoitti: PataRouva - 01.07.2019, 22:08:22
V70 ärrä vuodelta 98, kertokaas pahimmat tyyppiviat ja huoltokustannukset? 
Otsikko: Vs: V70 R
Kirjoitti: Mustalaatikko - 01.07.2019, 22:20:00
Samat viat kuin perus V70-turbossa samalla vetotavalla mutta mahdollisesti poljettu enemmän ja monet kuluvat osat kalliimpia.
Otsikko: Vs: V70 R
Kirjoitti: Ribbe - 02.07.2019, 07:19:34
Tuon ikäisissä ei ole enää ns tyyppivikoja vaan 21v ikä takaa sen että jokainen on yksilö.
Otsikko: Vs: V70 R
Kirjoitti: razori - 02.07.2019, 10:02:00
Tuon ikäisissä ei ole enää ns tyyppivikoja vaan 21v ikä takaa sen että jokainen on jollain tavalla laho yksilö.

Korjasin vähän
Otsikko: Vs: V70 R
Kirjoitti: Ribbe - 02.07.2019, 10:06:38
Korjasin vähän
Hyvin korjattu. Varmasti monessa alkaa olemaan kaikenlaista lahoa. Tekniikassa ja korissa. Erikseen sitten kunnostetut taikka vähän ajetut helmet.
Otsikko: Vs: V70 R
Kirjoitti: razori - 02.07.2019, 10:21:26
Hyvin korjattu. Varmasti monessa alkaa olemaan kaikenlaista lahoa. Tekniikassa ja korissa. Erikseen sitten kunnostetut taikka vähän ajetut helmet.

Jep. Eikä auton tarvitse olla millään lailla erikoinen yksilö. Ihan tavallisen rivimallin nelikon kanssa saa tehdä ihan riittävästi, puhumattakaan jostain hieman speciaalimmasta  :idiot2:

Mutta jos kerran tyyppivikoja kaivattiin niin perusvikana kulmavaihteen boorit todennäköisesti huonot/olemattomat joka takaa sen että kiva remppa tulossa. Kehuttavaa ei myöskään ole vaihdelaatikon puolella olevissa booreissa, sillä pintakäsittelyn -tai sen puutoksen johdosta (nitraus), myös laatikon puolen boorit kuluu näissä alkupään nelikoissa.

Uusia vaihdelaatikkoja ei saa ja vanhaa ei pysty korjaamaan, niinkuin esimerkiksi kulmavaihteen pystyy.