0
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Ohjeen luonut nimimerkki: Puranen[/color]Talvi on tullut ja tämä ohje käy Volvo 850 malliin ja samahan järjestelmä on 70:sä. Tarvittavat työkalut :Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä. Avaa konepelti. Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta. Avaa klemmarit 3 kappaletta ilmanputsarin päästä ja imusarjaan menevästä päässä. Irrota ilmaputsarin kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa. Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella. IRROTUS:Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti. Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin . Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä. Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läpät sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat. Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti. Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan mittarin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäse puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen. Lopuksi koeajo ja eikös tunnu että on paremmat kyydit. Olet säästänyt vähintään 20 euroa töista. Pahiten käy jos menee stefa ja sen vaihto maksaa n. 400 euroa.
tossa jotain ohjetta, mitä tuolta internetin syövereistä löysinhttp://www.hiekkalaatikko.com/index.php?topic=516.0
Linkki pukkaa erroria ainakin mulla
"Hiekkalaatikko" on sensuroitu sana. Viittaa toiseen suomalaiseen Volvo-foorumiin