Normaali lohkolämmitin on teholtaan 500 - 600W ja lämpeneminen riippuu paljon sijoituspaikasta. Letkuunlaitettuna se ei lämmitä kummoisesti, mutta pumpun kanssa lämpö leviää tasaisemmin läpi koneen ja hyöty paranee. Tuo +40*C kuulosta todella hyvältä, normaalistihan se on luokkaa +20 - 30 *C mitä lämmitin lämmittää, eikä sen korkeammalle tarvitse lämmittääkään. Moottori lähtee helposti käyntiin +20 asteisena ja lämpiää nopeasti ajoonlähdön jälkeen normilämpöön. Jos tarvitset enempi lämpöä koneeseen talvella, lämmitätkö lohkolla kesälläkin kun ulkona +25*C ?
Liika nesteen korventaminen hapattaa vain jäähdytysnesteet, joka on huono asia, glykoli kun ei tykkää sähkövastuksesta, säteilylämmitin on eri asia.
Itellä on T6:ssa 550W letkulämmitin vakiopaikallaan ja Boschin kiertovesipumppu kaverina siinä yläpuolella. Parisen tuntia yleensä päällä ja kone on n. +20 - 24*C yleensä, se riittää oikein hyvin, enkä kaipaa yhtään enempää.