Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Käyttiksen kansipahviremontti

  • 47 Vastauksia
  • 13838 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #15 : 20.08.2014, 17:21:43 »
400e  :buck2:

Mitä ne sille tekee oikein? Eikö se nokka siihen ennenki istunu ihan hyvin? Ei kai TD oo Tammer Diesel? Jos on niin se pulju osaa kyllä rahastaa kaiken mikä vähänkin irti lähtee asiakkaalta. Ei oo tullu vastaan sellasta kantta missä olis jotain ongelmia nokan kanssa. Joku kesäpoju viilannu taas linssiin.

V70 TDI

s73

  • Vieras
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #16 : 20.08.2014, 20:39:00 »
Aika normaali hinta vinokoneesta, oman auton kannen korjaus maksoi n.380e.
:smoke: :smoke:
Oikaisu 50e. Ventiilien hionta, seetit ja jousien mittaus, joitain osia.
Ei mene  tuntitaksalla vaan kpl./hinta.
Kasaamiseen meni toinen mokoma. :smoke:

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #17 : 20.08.2014, 21:05:34 »
Omalla kohdalla kävi "Munkki" kun sai tehdä ite. Kaikki venttiilit, tiivistesarja, öljyt + suodatin ~150€ ja taas mennään. Tosin vapari...

s73

  • Vieras
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #18 : 20.08.2014, 21:12:47 »
Omalla kohdalla kävi "Munkki" kun sai tehdä ite. Kaikki venttiilit, tiivistesarja, öljyt + suodatin ~150€ ja taas mennään. Tosin vapari...
Vapari tuokin on, ei ole tietoa, taitoa, tiloja ja työkaluja laitella moottoria.
Työssä käyvänä ei tuollaiset iltapuhteet kiinnosta.
Työllä on takuu, tietää kenen piikkiin menee.

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #19 : 21.08.2014, 13:35:56 »
tulijyrän kanssa samoilla linjoilla.

Toki jos itse osaa moiset hommat tehdä niin hyvä, mutta ei tässä kohtaa ole mahdollista ruveta opetteleen kun auto tarttis saada ajoon... Ja onko se nyt sitten paha hinta jos saa uudenveroisen kannen?

lassii: TD on juurikin Tammer-Diesel. Saattavat osata rahastaa mutta kuulemani mukaan osaavat myös kansityöt  :)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #20 : 21.08.2014, 14:16:25 »
Noiden juttujen lopullinen tausta vaan vähän epäilyttää, en nimittäin ole ikinä tavannut vinokonetta jossa olisi esim ohjarit oikeasti kulunut sillai että on mitään merkitystä, en ikinä törmännyt nokka-akselilinjan heittoon tai muutenkaan tuollaiseen "kansi romu"-tilanteeseen ilman että kone on keitetty aivan hillittömän kuumaksi. Niinko siis todella kuumaksi. Tuo näyttää ihan hyväkuntoselta näin äkkiä kahtellen tuo kansi, jotenka venttiilit tahnalla hioen ja tiivistepinta putsaten esim tonnisella paperilla ja hiomatasolla ja pistät paskat kasaan. Sitten tarvii ehkä oikoa jos se on päässy kuumiaan ylite eli vedet loppunu. Laittasin uudella pahvilla kasaan noilla toimenpiteillä ja ajasin auringonlaskuun.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #21 : 21.08.2014, 16:02:19 »
Kaverin kilpurin koneesta lähdössä pahvi paskaks ja lähtö loppuun (kemora, 5kierrosta). Huoltotauolla tulikuuma kone auki, pahvin vaihto ja ajoa. Kesti vielä vuoden avaamatta sillä pahvilla...

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #22 : 22.08.2014, 11:39:10 »
Oon aivan samaa mieltä edellisten kirjottajien kanssa. Nyt on kuluttajaa viety kun pässiä narussa. Kansi ei todellakaan mee romuks ellei sitä tahallaan hajota. Niinkun TVS sano niin nokka-akselin linjan vääristyminen on erittäin harvinaista.

Jokainen joka on vähänkään pelannu näiden koneiden kans niin näkee jo silmällä et kannessa ei ole mitään mainittavaa virhettä. Tason oikasu ja kovaa ajoo vaan. Venat voi itekin lääpätä porakoneella tahnan kans ja siihen menee aikaa puol tuntii.

En maksais pesookaan hommasta jonka diagnoosi on et kansi on muka romuna.
V70 TDI

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4111
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #23 : 22.08.2014, 11:47:57 »
Ja jos sitä kantta plaanaa turhaan ja ilman huolellisuutta kiinnityksessä niin sitten ainakin voi oireena tulla epäsuora nokkalinja.

Vinokoneen kansi ei ole juuri koskaan niin kierossa että pitäisi koneistaa, syöpymät sitten erikseen.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #24 : 22.08.2014, 12:14:01 »
Ja kuinka kuumaksi kone oikein pitäisi ajaa että oikeasti kansi menisi käyttökelvottoman kieroksi?? Ottaahan siinä jo lohkokin itteensä jos sen punahehkuiseksi ajaa kiinnileikkautumiseen asti.

Pikkukoneiden kansissa tuo on ihan normaalia, mikäli kuumaksi ajaa. Mutta itte en ole yhdestäkään soch -moottorista saanut nokka-akselilinjaa kieroksi, vaikka muutama moottori on tullut ajettua hyytymiseen asti kuumaksi (ei tosin volvon koneita, mutta kuitenkin).

Prkl kun olisit JKL niin läppäisin sulle tahnan hinnalla ne venttiilit. Onnistuu keittiön pöydällä tai missä vaan.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #25 : 22.08.2014, 22:28:46 »
Ohhoh.. ite sain 500e 531 kanteen ferrean 38mm inconel venat pakopuolelle, R seetit imu- ja pakopuolelle, imuvenojen koneistus mukaanlukien, K-liner ohjurit, kanavien pieni hiplaus ja plaanaus...

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #26 : 25.08.2014, 06:39:28 »
Ja jos sitä kantta plaanaa turhaan ja ilman huolellisuutta kiinnityksessä niin sitten ainakin voi oireena tulla epäsuora nokkalinja.

Vinokoneen kansi ei ole juuri koskaan niin kierossa että pitäisi koneistaa, syöpymät sitten erikseen.

Komppia. Ei sitä kantta ihan joka kerta kannata silmät kiiluen juoksuttaa koneistamoon plaanaukseen jos sille ei OIKEASTI ole tarvetta. Lukekaapa joskus korjausmanuaalista että paljonko se saa olla kierossa ilman että pitää oikaista. Nimittäin aika paljon.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #27 : 25.08.2014, 08:21:01 »
Aivan. Ja eikös siinä kannessa pyöriny nokka ihan hyvin ennen irrotusta?

TD varmasti on tunnettu ja osaava firma mutta tää tapaus vie kyllä pisteitä paljon.
V70 TDI

Poissa pelleeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #28 : 25.08.2014, 23:36:36 »
Nyt on varaosakansi irrotettu ja vien sen huomenna TDlle. Täytyy ottaa se "risa" kansi muistoks niin voi ihmetellä sitä sitten kun kaikki muu tekeminen maailmasta loppuu  :)

lassii: En siis lainkaan tutkinu sitä kantta ennen TD vientiä. En osaa ees sen vertaa sanoo että miten nokka pyöri.

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Käyttiksen kansipahviremontti
« Vastaus #29 : 26.08.2014, 16:22:45 »
Nyt on varaosakansi irrotettu ja vien sen huomenna TDlle. Täytyy ottaa se "risa" kansi muistoks niin voi ihmetellä sitä sitten kun kaikki muu tekeminen maailmasta loppuu  :)

lassii: En siis lainkaan tutkinu sitä kantta ennen TD vientiä. En osaa ees sen vertaa sanoo että miten nokka pyöri.

Miks sä sen sinne viet? Se on tod näk aivan kunnossa ja muutakun pulttaat kiinni. Tuhoovat vielä toisenkin kannen. Ota mieluummin kuvat siitä ja anna foorumilaisten arvostella tai pyydät jonkun foorumilaisen tarkastaa sun kantes jatkossa.
V70 TDI

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy