Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: FamilyMan - 13.05.2020, 22:21:40
-
Nyt on sitten aika aloittaa uusi aihe XC100:sta. SPA-II alusta, esittely 2021. Mielenkiinnolla odotan, mitä uutta Volvo tuohon keksii.
-
Nyt on sitten aika aloittaa uusi aihe XC100:sta. SPA-II alusta, esittely 2021. Mielenkiinnolla odotan, mitä uutta Volvo tuohon keksii.
Perustuuko tämä tieto johonkin lähteeseen....? ???
-
Tuolla jotain:
https://www.motor1.com/news/421023/2024-volvo-xc100-details/ (https://www.motor1.com/news/421023/2024-volvo-xc100-details/)
-
Tuo kuulostaa mielenkiintoiselta ja aika rohkealta jos seuraava pohjalevy on ainoastaan sähköä.
-
Tuolla jotain:
https://www.motor1.com/news/421023/2024-volvo-xc100-details/ (https://www.motor1.com/news/421023/2024-volvo-xc100-details/)
The XC100 is expected to go on sale in 2023 as a 2024MY
Tai no, ehkä se esitellään taas 2 vuotta ennen myyntiin tuloa.
Luultavasti taas puolet tuulesta temmattua noista spekulaatioista, mutta tuon kokoinen nelipaikkanen olis kyllä aika hassu veto... XC90 Excellenceä ei taidettu myydä ihan hirveästi kun se poistettiin valikoimasta.
Tuo kuulostaa mielenkiintoiselta ja aika rohkealta jos seuraava pohjalevy on ainoastaan sähköä.
Vuonna 2023 valmistukseen tulevaan uuteen malliin aika turha sovitella enää mäntämoottoria.
-
Keskisuomalaisen uutisointi asiasta: https://www.ksml.fi/teemat/autot/Lehtitiedot-Volvolta-tulossa-XC100-veret-seisauttava-tyylimaasturi/1554203
-
Luultavasti taas puolet tuulesta temmattua noista spekulaatioista, mutta tuon kokoinen nelipaikkanen olis kyllä aika hassu veto... XC90 Excellenceä ei taidettu myydä ihan hirveästi kun se poistettiin valikoimasta.
Nuo Coupe tyyliset isot maasturit myy aika hyvin Jenkeissä. Excellence oli järjetömän kallis jenkkimarkkinoille ja liian luxus normaali ihmiselle. Mutta esim Q8 audi taitaa myydä siellä hyvin.
-
Nuo Coupe tyyliset isot maasturit myy aika hyvin Jenkeissä. Excellence oli järjetömän kallis jenkkimarkkinoille ja liian luxus normaali ihmiselle. Mutta esim Q8 audi taitaa myydä siellä hyvin.
Ja olisiko yksi syy, että siellä ostetaan Escaladea (aika hieno se tuleva) ja muita vastaavia kunnon moottorilla. Joskus kuvitteli, että S 100/XC 100 olisi hieno veto Volvolta. Aika näyttää.
Cadillac tosin tuo sähköisen ison sedanin lähivuosina...
-
Ja olisiko yksi syy, että siellä ostetaan Escaladea (aika hieno se tuleva) ja muita vastaavia kunnon moottorilla. Joskus kuvitteli, että S 100/XC 100 olisi hieno veto Volvolta. Aika näyttää.
Cadillac tosin tuo sähköisen ison sedanin lähivuosina...
Niitäkin ostetaan, mutta yleensäkkin suurinosa myynnistä siellä on SUV ja crossover tyylisuunnan autoja. Sedanit on siellä jääneet jalkoihin. Monet merkit jättäneet Jenkeistä sedanit kokonaan pois tuontiohjelmasta.
-
Äkkiä sais mielikuvan että XC100 on vain täys sähköinen versio XC90:stä joka esitellään vuonna 2022
-
Sähköversiot on varmaan P4, P8 ja miksei jopa P10 tms.
-
Äkkiä sais mielikuvan että XC100 on vain täys sähköinen versio XC90:stä joka esitellään vuonna 2022
Sen pitäs kai olla kaupassa jo sillon ja aika outoa jos tuohon kokoluokkaan ei saa neljää enempää paikkoja, suurperheet ja muut kyydittäjät kai merkittävä kohderyhmä. Erillisinä malleina näkisin ennemmin kolmosversion XC90:stä ja tuon satkun, ja siinä ysikympissä myös täyssähkö vaihtoehtona.
-
Äkkiä sais mielikuvan että XC100 on vain täys sähköinen versio XC90:stä joka esitellään vuonna 2022
Taitaa isoista malleista vaatia uuden pohjalevyn täyssähköversio. Ei taida SPA taipua semmoiseen akusto määrään.
Sen pitäs kai olla kaupassa jo sillon ja aika outoa jos tuohon kokoluokkaan ei saa neljää enempää paikkoja, suurperheet ja muut kyydittäjät kai merkittävä kohderyhmä. Erillisinä malleina näkisin ennemmin kolmosversion XC90:stä ja tuon satkun, ja siinä ysikympissä myös täyssähkö vaihtoehtona.
Villi arvaus että XC90 säilyy mallimerkintänä ns. tavallisena mallina, oli sitten sähköä tai ei. Mutta XC100 olisi sitten se sporttisempi versio. Saksalaisethan myy omista SUV:sta kaikista näitä coupe versioita.
-
Taitaa isoista malleista vaatia uuden pohjalevyn täyssähköversio. Ei taida SPA taipua semmoiseen akusto määrään.
Ai samalla tavalla kuin XC40:stä ei tullut täyssähköä samaan pohjaan? ???
E: Siinäkin kuitenkin aika iso akuston kapasiteetti ja onhan XC90:n kokoisessa autossa enemmälti pohja-alaa mihin tuupata vielä enemmän akkua kompensoimaan isomman auton energiankulutusta. Uskoisin että vähintään saman toimintamatkan saa.
-
Nuo Coupe tyyliset isot maasturit myy aika hyvin Jenkeissä. Excellence oli järjetömän kallis jenkkimarkkinoille ja liian luxus normaali ihmiselle. Mutta esim Q8 audi taitaa myydä siellä hyvin.
Ettei totuus unohtuisi:
The best-selling cars and SUVs in the United States in 2019
Toyota RAV4 448,068
Honda CR-V 384,168
Nissan Rogue 350,447
Chevrolet Equinox 346,049
Toyota Camry 336,978
Honda Civic 325,650
Toyota Corolla 304,850
Honda Accord 267,567
Ken on jenkeissä käynyt niin tietää että europpalaisia luksusautoja ei todellakaan joka nurkalla pyöri. Ei edes arvokkaampia jenkki SUV:ja tyyliin Escalade, Navigator yms. Iso maa, valtavasti pienituloisia. Top 20 joukossa ei ole yhtään eurooppalaista..
Edit: Q8:a myytiin muuten 14000kpl. Joka jenkeissä moisen uutena ostaa on sitten aivan h*lvetin hyvätuloinen. Enemmän kulmakarvat kohoavat siellä kuin täällä härmässä kun Q8 karauttaa pihaan ;D
-
Ai samalla tavalla kuin XC40:stä ei tullut täyssähköä samaan pohjaan? ???
E: Siinäkin kuitenkin aika iso akuston kapasiteetti ja onhan XC90:n kokoisessa autossa enemmälti pohja-alaa mihin tuupata vielä enemmän akkua kompensoimaan isomman auton energiankulutusta. Uskoisin että vähintään saman toimintamatkan saa.
Löytyi pikaisella googletuksella viime vuodelta jo Volvo ihmisten kommentteja että seuraava XC90 on SPA II alustalla oleva sähköversio
Ettei totuus unohtuisi:
The best-selling cars and SUVs in the United States in 2019
Toyota RAV4 448,068
Honda CR-V 384,168
Nissan Rogue 350,447
Chevrolet Equinox 346,049
Toyota Camry 336,978
Honda Civic 325,650
Toyota Corolla 304,850
Honda Accord 267,567
Ken on jenkeissä käynyt niin tietää että europpalaisia luksusautoja ei todellakaan joka nurkalla pyöri. Ei edes arvokkaampia jenkki SUV:ja tyyliin Escalade, Navigator yms. Iso maa, valtavasti pienituloisia. Top 20 joukossa ei ole yhtään eurooppalaista..
Edit: Q8:a myytiin muuten 14000kpl. Joka jenkeissä moisen uutena ostaa on sitten aivan h*lvetin hyvätuloinen. Enemmän kulmakarvat kohoavat siellä kuin täällä härmässä kun Q8 karauttaa pihaan ;D
Hyvä pointti, mutta jos aikoo siellä tiliä tehdä niin se tehdään noilla korkeilla autoilla.
-
Löytyi pikaisella googletuksella viime vuodelta jo Volvo ihmisten kommentteja että seuraava XC90 on SPA II alustalla oleva sähköversio
Ei se vielä sitä tarkoita että se olis vain nelipaikkainen. Jos ei suunnitelmat ole muuttuneet niin XC90 gen3 piti tulla nopeammin kuin tuo XC100 ja täyssähkö yhtenä optiona. Toki Volvon toimari oli jossain jutussa juuri että korona nopeuttaa sähköön siirtymistä.