Futurez  Kulkukoira

V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty

  • 10 Vastauksia
  • 2169 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hara60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Onko tullut vastaan moista ?
Miten v70 johtoihin pääsee käsiksi ,onko purettava lokarii ? Tässä näyttäis olevan sisälokari pop niiteillä kiinni ,Hmm .Auton alta katsoen jokin liitin irrallaan roikkuu webaston vieressä. Entäs missä Polttoaine pummpu on ?

Poissa Duke

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2164
  • Näillä mennään
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #1 : 08.11.2020, 14:42:08 »
Kannattaa ensiksi lukea vikakoodit ja katsoa onko menny lukkoon.
Lada 1200 L-86: Kesä auto
Volvo v70 D5-05 :käyttis
Volvo v70 D4-14:käyttis
Ford Escort Xr3i - 87:kesä auto

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #2 : 08.11.2020, 14:58:46 »
Se, että Webasto tt-v hetken pitää ääntä, ja huutaa öljypolttimen tapaan, ei vielä kerro missä asti käynnistysprosessia ollaan. Ns. rikkinäinen hehkutulppa ei estä alkupään käynnistyssykliä l. periaatteessa "lupaa, muttei kuitenkaan".

Kantapään kautta opittua v70 vm 2008 p3/BW /MK3:
- Piuhat ja vesiliittimet ja koko webasto on piilossa apukuskin muovilokarin (etupyörä) päällä l. pyörä irti ja muovilokasuoja pois, ja siinä se on suoraan nenän edessä.
- Jos autoa ei ole aiemmin purettu, niin pop-niitin näköiset niitit eivät pidä lokaria paikallaan. Siellä on noin 2 x 8mm muovimutterit iskarin kahtapuolta, ja lokasuojan ulkoreunoilla n. 10-kunta torxipäistä ruuvia, joilla lokasuoja kiinni autossa. (Pelti)ruuvit ovat lokarin etu - ja takaosassa helposti nähtävillä vaikka pyörä paikallaan. Etupuolella ylin ruuvi on ehkä pikkusen piilossa, mutta löytyy kyllä. Ja mitää ei kannata repiä väkisin, josko pesee/pyyhkii lokasuojan ensin puhtaaksi, ennenkuin arpoo ruuvien paikkoja kurakerroksen alta.
- vesiletkujen liittimet on heppoisia; mulla nyt ihan perinteiset klemmarit ja kumiputket alkuperäisliittimien tilalla. Vanhat muoviliittimet oli sen verran rapeita, etteivät mitään pyörittelyä kestäneet.
- Webasto TT-V; näköjään Volvon omat väylät ja driverit. Ei kannata kokeilla muista merkeistä peräisin olevia webastoja, jos haluaa, että ne toimii auton omilla kytkimillä. Lisäksi muihin merkkeihin sovitetuissa Webastoissa on yleensä erilaisia sähk.liittimiä l. eivät sovi. Kokeilitu on Rellun Webastolla, johon hukkasin 50EUR. Siitä sai kuitenkin hyvän hehkutulpan ja palopesän.
- Land Roverilla aivan saman näköinen Webasto TT liittimineen. Suuri kiusaus kokeilla, mutta ei varmaan toimi ihan helposti, jos ollenkaan. Joku ohjelmointitaitoinen elektroniikkaharrastaja voi paketin ehkä saada toimimaan.
- Itse kokeilin S60 /2011 mallin Webasto TT-V suoraan omaan V70 2008. Ei toimi. Auto ei tunnista koko laitetta. Mutta siitä sai melkein korkkaamattoman puhallimoottorin. Ao. Webasto TT-V:ssä on samanlainen L-mallinen ohjainkortti kuin 2008 mallissa, mutta ei toimi. Kannattaako autoa viedä sitten Volvolle ohjelmoitavaksi on toinen juttu. Idea vanhojen webastojen kannibalisoinnista menee hukkaan...
- Mulla oli joku virhekoodi cpm-b1d3194  "poltto havaittu ennen normaalia toimintaa / Flame was detected prior to combustion": hehkutulpan vastusarvo kylmänä väärä / liian iso. Vaihda tulppa. Uusi tulppa ja palopesä vanhasta Rellun Webastosta, ja toimii. Uusi tulppa Volvolta olis maksanut ehkä n. 90EUR. Tulppa ja palopesä myydään usein samassa paketissa ja taitaa olla liki 300EUR.
- Vehkeen löpöpumppu on muistaakseni taka-akselin päällä/lähellä, apukuskin puolella vajaa 10cm pitkä pötkylä, mihin menee yksi piuha. Toimii +12V ja sitä voi kokeilla autossa esim. +12V akulla ja irtopiuhoilla räpsii aukiotettuun virtaliittimeen. Näyttäis olevan kaksipinninen, mutta ei se ainakaan palanut, vaikka jompaa kumpaa tai molempia tuli yhtäaikaa tökittyä. Pitäs naksua kuuluvasti, jos on kunnossa. Pitää nimenomaan räpsytellä piuhaa liittimessä. Jos sen jättää kiinni liittimeen, ei kuulu mitään, koska ao. kalvopumpun toiminta perustuu virta-päälle-pois & kela. Ei mitään pöriseviä jatkuvakäyttöisiä sähkömoottoreita.
- Webaston vesiletkujen /liittimien tiiveys kannattaa tarkastaa ennen kuin ruuvaa lokarin takaisin.




Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #3 : 08.11.2020, 15:01:33 »
Ja muutaman tyhjän /epäonnisen käynnistysyrityksen jälkeen webasto menee vikatilaan, eikä herää ennenkuin vikakoodit nollattu. Olisko mennyt jo kolmannen epäonnistuneen startin jälkeen lukkoon.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #4 : 08.11.2020, 15:09:47 »
Mut onko se Webasto vai ardic pitäis olla tän ikäisessä? Mut koodit lukuun
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #5 : 08.11.2020, 15:17:12 »
joo, tais mennä meikäläisen kirjotukset "fake news" osastolle.
Vm 2006:ssa ei välttämättä ole Webastoa ollenkaan, eikä se taida olla edes apukuskin lokarin päällä. Pahoittelut disinformaation levittämisestä.

Poissa hara60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #6 : 08.11.2020, 16:00:29 »
Mut onko se Webasto vai ardic pitäis olla tän ikäisessä? Mut koodit lukuun

CCM -0063

CCM-0041

REM-6A02

Näitä antoi  : icarsoft i902 ,mut väittävät ettei pelaa Volon ardicin kanssa ,et olisi turha laite tohon hommaan :(
« Viimeksi muokattu: 08.11.2020, 16:04:05 kirjoittanut hara60 »

Poissa hara60

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #7 : 08.11.2020, 16:06:15 »
joo, tais mennä meikäläisen kirjotukset "fake news" osastolle.
Vm 2006:ssa ei välttämättä ole Webastoa ollenkaan, eikä se taida olla edes apukuskin lokarin päällä. Pahoittelut disinformaation levittämisestä.

Ainahan asiallinen tiedonanto on Ok ,vaik erillaiset autot onkin :)

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #8 : 08.11.2020, 16:45:35 »
-06 mallissa webaston pitäs löytyä vasemmalta etupyörän edestä eli puskurin muoviosa irti niin lisälämmitin on näkyvillä..
Helpoiten näkee sijainnin vilkaisemalla siihen vasemman etupyörän eteen niin lisälämmittimen pakoputken pitäisi näkyä.

CCM -0063

CCM-0041

REM-6A02


Ei liity tuohon lisälämmittimeen millään tavalla..
« Viimeksi muokattu: 08.11.2020, 16:48:28 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa weecee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 162
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #9 : 08.11.2020, 16:53:59 »
Joo,  vm 2006 ei ole 2008, p2 ei ole p3 :) Lukutaitoa tai luetun ymmärtämistä pitäs ehkä allekirjoittaneen petrata. No jos vielä tosta Webaston löpöpumpusta, vaikka se kaukaa menee ohi itse asiasta. Ettei tämä fake news -annos räjähdä silmille. Pumpussa on siis kaksinapaisen liitin, johon toiseen pitää saada  maa - ja toiseen +. Mun irtopumpussa ei kela ole kiinni pumpun rungossa mitenkään l. se vaatii sekä - että + liitinpinneihin. Sama kumminpäin ja 9V patteri riittää naksutteluun. Siis pelkkä + piuha liittimessä ei tee yksinään mitään, vaikka pumppu olis kiinni autossa. Jos kela olis toisesta päästään kiinni rungoss (auto & pumppu) niin toista nastaa ei olis, kenties...
Ja sitten diy-liittimen rakentelu niin, että sähkö kulkee. Pinnit on aika syvällä muoviholkin sisällä, ja auton alla ryömiessä tulee mieleen, etteikö näitä p..n liittimiä sais jostain ostettua valmiina, kunnollisia.





Poissa Swolle60

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 298
  • Enemmän on vähemmän!
Vs: V70 -06 Webasto hörähtää ,mutta ei käynnisty
« Vastaus #10 : 01.12.2020, 07:42:58 »
Onko tietoa joutuuko lämmittimen koodaamaan autoon sopivaksi,jos vaihtaa lämmittimen sunnilleen samanikäisestä autosta toiseen.
(V60-V60) Vai pitäiskö toimia heittämällä?
S60 2,4D ja V60

 

Ateho  Elekma