Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Webasto thermotop-asiaa.

  • 113 Vastauksia
  • 46963 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2699
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #45 : 28.01.2017, 15:49:48 »
Osaako kukaan kertoa niiden kellolle menevien johtimien ( 4 ohutta johtoa ) merkitykset ? Jos sitä kautta saisi testattua tuon TT C:n toimimattomuutta. Kokeilisin syöttää sen 12v siihen lämmittimen 1 pinniin. Jossain tulevaisuudessa, kunhan se vastaanotin saapuu, niin sen kautta voisi sitten kauko-ohjainta  käyttäen käynnistää webaa.
Jos kyseessä on ikivanha analogisesti toimiva kello, liittimestä löytyy +12V punainen, maa musta, webaston herätys ja toimintasignaali ruskeita. Väreistä en mene takuuseen. Yleismittarilla pääsee pitkälle: laita hyppylanka akkujännitteen ja webaston herätyksen välille. Mutta jos kello vanha ja weba onkin jo w-bus laite, niin ei niitä saa tuolla opilla juttelemaan keskenään. Tarviit w-bus kellon.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #46 : 28.01.2017, 16:05:13 »
Jos kyseessä on ikivanha analogisesti toimiva kello, liittimestä löytyy +12V punainen, maa musta, webaston herätys ja toimintasignaali ruskeita. Väreistä en mene takuuseen. Yleismittarilla pääsee pitkälle: laita hyppylanka akkujännitteen ja webaston herätyksen välille. Mutta jos kello vanha ja weba onkin jo w-bus laite, niin ei niitä saa tuolla opilla juttelemaan keskenään. Tarviit w-bus kellon.

Tässä on ihan samanlaiset liittimet kuin siinä poisotetussa DW50:ssä. Myyjän mukaan tuo on irroitettu 2015 ducatosta ja sen piti olla ihan bolt-on. Eikös tuosta kellosta mene suoraan webaston 1x pinniin se 12v, eli jompi kumpi ruskeista, jolloin weba älyää lähteä päälle. Toimintasignaali lienee tuo sen liekkisymboolin näyttöön. pitäis tietää kumpi se ruskea on on oikea, ei taida tykätä, jos tuuppaa 12v sinne signaalipinnille ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #47 : 28.01.2017, 16:08:59 »
Ja liekki varmasti palaa puoli tuntia?

Lähtee päälle ja käy puoli tuntia mutta lämmöt ei nouse moottorin ja sisätilojen osalta..
Ainakin pakoputkesta tulee niin kuumaa, ettei kättä voi pitää putken suulla kuin hetken.

Parin talven aikana ollut enemmän tuollainen heikon puoleinen lämmittäjä.

Jos olisi pelkkä tuuletus päällä, niin tuskin putkesta mitään tulisi ??



« Viimeksi muokattu: 28.01.2017, 16:11:52 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2699
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #48 : 28.01.2017, 17:24:03 »
Tässä on ihan samanlaiset liittimet kuin siinä poisotetussa DW50:ssä. Myyjän mukaan tuo on irroitettu 2015 ducatosta ja sen piti olla ihan bolt-on. Eikös tuosta kellosta mene suoraan webaston 1x pinniin se 12v, eli jompi kumpi ruskeista, jolloin weba älyää lähteä päälle. Toimintasignaali lienee tuo sen liekkisymboolin näyttöön. pitäis tietää kumpi se ruskea on on oikea, ei taida tykätä, jos tuuppaa 12v sinne signaalipinnille ?
Yleismittarilla tuon voi mitata mikä sinne 1 pinniin menee. Minulla on kuitenkin sellainen kutina, että webastot ovat siirtyneet w-bus aikaan jo noin 10 vuotta sitten, mutta mitä näistä näkemättä tietää...
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2699
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #49 : 28.01.2017, 17:32:16 »
Lähtee päälle ja käy puoli tuntia mutta lämmöt ei nouse moottorin ja sisätilojen osalta..
Ainakin pakoputkesta tulee niin kuumaa, ettei kättä voi pitää putken suulla kuin hetken.

Parin talven aikana ollut enemmän tuollainen heikon puoleinen lämmittäjä.

Jos olisi pelkkä tuuletus päällä, niin tuskin putkesta mitään tulisi ??
Lämmittää siis... Kokeilitko kääntää lämpötilapyynnin HI asentoon? Tätä voisi kokeilla vaikka virtalukko II asennossa, niin selviäisi lämmityslaitteen rooli asiaan. Pitäisi tulla 5 min jälkeen kuumaa sisälle.

Voi palopesäkin karstoittua ja silloin weban lämpö tulee pakoputkesesta pihalle.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #50 : 28.01.2017, 18:31:55 »
Yleismittarilla tuon voi mitata mikä sinne 1 pinniin menee. Minulla on kuitenkin sellainen kutina, että webastot ovat siirtyneet w-bus aikaan jo noin 10 vuotta sitten, mutta mitä näistä näkemättä tietää...
tuommoisella ohjaimella oon koittanut operoida
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2699
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #51 : 28.01.2017, 18:45:27 »
(Kuva poistettu lainauksesta.) tuommoisella ohjaimella oon koittanut operoida
Tässä kellossa on analoginen lähtö, mutta 2015 vuosimallin lämmitin ei sitä ymmärrä. Väliin pitää laittaa analog to w-bus muunnin tai uudempi kello. Esim.
http://www.ebay.com/itm/Analog-to-W-bus-konverter-START-YOUR-W-BUS-WEBASTO-EASY-NO-NEED-TIMER-/161841312325
Tai
http://www.ebay.com/itm/Webasto-timer-1533-for-Thermo-Top-water-heater-1301122C-1322580A-/271480599929?hash=item3f35813579:g:AnQAAOxy2CZTakYD
Aivan sata varma en ole, jos jostakin olet löytänyt analogista signaalia ymmärtävän lämmittimen, mutta epäilen sitä vahvasti.

Ja sitten on olemassa sekin mahdollisuus, että weba puhuu can-bus kieltä, jos on ollut tehtaan alkuperäisasennus Ducatossa.
« Viimeksi muokattu: 28.01.2017, 18:51:44 kirjoittanut hessu80 »
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #52 : 28.01.2017, 19:00:32 »
Sinänsä outoa, että joskus tuo toimii tuolla kellolla joskus ei  ? Pitänee kysellä siltä vehkeen myyneeltä. Tosin tuohon on vaihdettu eri ohjainkortti ja silloin kun ostin tuon, niin puhetta oli, että tulee sen vanhan DW50:n tilalle
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5110
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #53 : 28.01.2017, 19:28:39 »
Lämmittää siis... Kokeilitko kääntää lämpötilapyynnin HI asentoon? Tätä voisi kokeilla vaikka virtalukko II asennossa, niin selviäisi lämmityslaitteen rooli asiaan. Pitäisi tulla 5 min jälkeen kuumaa sisälle.

Voi palopesäkin karstoittua ja silloin weban lämpö tulee pakoputkesesta pihalle.

Lämpötilapyynti on HI-asennossa, kun auton jättää ajosta.

Taitaa olla vaan palopesä niin karstainen, että hävittää lämmöt..
« Viimeksi muokattu: 28.01.2017, 19:35:30 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2699
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #54 : 28.01.2017, 20:08:01 »
Sinänsä outoa, että joskus tuo toimii tuolla kellolla joskus ei  ? Pitänee kysellä siltä vehkeen myyneeltä. Tosin tuohon on vaihdettu eri ohjainkortti ja silloin kun ostin tuon, niin puhetta oli, että tulee sen vanhan DW50:n tilalle
Vaihdettu ohjainkortti selittää asiaa... Ei se toimi edes satunnaisesti,  jos on väärä protokolla käytössä. Aika paha rasti löytää vikaa ilman webasto testeriä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #55 : 28.01.2017, 20:15:22 »
Vaihdettu ohjainkortti selittää asiaa... Ei se toimi edes satunnaisesti,  jos on väärä protokolla käytössä. Aika paha rasti löytää vikaa ilman webasto testeriä.
Heppu, jolta tuon ostin on ajanut sen webatesterin läpi , koitan löytää sen testiraportin




« Viimeksi muokattu: 28.01.2017, 20:33:29 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2699
« Viimeksi muokattu: 28.01.2017, 20:46:29 kirjoittanut hessu80 »
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2699
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #57 : 28.01.2017, 20:54:59 »
Heppu, jolta tuon ostin on ajanut sen webatesterin läpi , koitan löytää sen testiraportin

Mitähän varten siihen on laitettu PSA ohjainkortti vai viittaako tuo kirjainyhdistelmä johonkin muuhun kuin pösöön ja citikkaan? Tai ehkä noissa ranskattarissa on tämä vanhanaikainen analoginen käyttöliittymä vielä käytössä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #58 : 28.01.2017, 21:03:26 »
Täytyy soitella huomenna ja kysyä, ymmärtääkseni tuossa ducaton lämppärissä on ollut korttivika ja tyyppi on vaihtanut siihen toisen vehkeen kortin.

edit: Soittelin ja se meinasi, että on ihan normi analogikortti. Sovittiin, että irroitan tuon ja lähetän sen sinne testattavaksi. Ehdotti lisäksi että polttoaine otetaan tankkiottimella erikseen, eikä käytetä nykyistä polttoainelinjaa. Kuulemma saattaa aiheuttaa häiriöitä, tänäänkään ei lähtenyt kuin puhallin päälle eli saattaa hyvinkin olla tuo se syy.

no sormet ristiin, jotta saadaan toimimaan

« Viimeksi muokattu: 29.01.2017, 17:24:25 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Paikalla jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: Webasto thermotop-asiaa.
« Vastaus #59 : 30.01.2017, 21:03:27 »
Jatketaan : Tankkiottimen saa asennettua varmaan sen huoltoluukun alle, mutta mitä kautta se polttoaine linja kannattaa vetää  vai laitanko menemään nippareilla polttoainelinjaan kiinni. Mikä on tuon ottimen letkun sisähalkaisia? 4mm ? Jos ei oo aiemmin sanottu, niin sen polttoainelinjan t-kappaleessa olevassa weban lähdössä ei ole klemmari, mutta ei kai tuo siitä voi ilmaa höriä ?
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy