Samppasport  Futurez

V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??

  • 56 Vastauksia
  • 34307 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa firecatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #30 : 18.01.2014, 09:18:39 »
Itse tilasin kennon UK:sta:

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=663_613&products_id=3847



Katotaan onko miten pitkäikäinen.
V70 -07 2,4d D5 A

Poissa AeroFinn

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #31 : 18.01.2014, 13:29:35 »
Itse tilasin kennon UK:sta:

http://www.partsforvolvosonline.com/product_info.php?cPath=663_613&products_id=3847



Katotaan onko miten pitkäikäinen.

No ei kyllä ollut kallis..mutta ei tunnu nyt kellään olevan tietoa, minkä merkkinen on alkuperäisosa..

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #32 : 18.01.2014, 15:53:05 »

Toinen juttu on, että lämmönsäädinpanelista ku laittaa autom.tilan päälle parkissa ollessa ja lämpimällä koneella niin puhallin huutaa täysillä. Suuttimista ei virtausta lähes ollenkaan.

Itse mittasin puhaltimen käydessä täysillä 15 asteen pakkasella, että puhalluslämpötila oli 56 °C 5-vaihteella 82 km/h (~1800 r/min), nelosella noin 59 astetta @2400 r/min ja tyhjäkäynnillä putosi nopeasti reilusti alle 45 asteeseen. Ajossa saavutti helposti ainakin 60 °C (mittarin max näyttämä) puhalluslämpötilan, jos puhallin ei ollut täysillä. Kovin kuumaahan tuon ei tarvitse puhaltaa, sopiva lämpötila pysyi tuollaisella pikkupakkasella yllä noin 35 °C puhalluslämpötilalla.

Erikoista mielestäni on, että virtaus kulkee kai helpoimmin, kun puhaltaa manuaalilla "keskitasolta". Puhalluksen lämpötila nimittain nousi pari kolme astetta kun antoi puhaltaa kaikista reijistä täysillä. Luulisi virtauksen kulkevan helpommin, jos puhaltaa kaikkiin suuntiin kuin vain keskitasolta  :idiot2:

Sitten minulla tuo automaattiasento antaa ilmaa ja lämpöä kovin niukasti. Vaikka kone on lämmin ja auto kylmä, puhallin ei ikään kuin reagoi tähän mitenkään. Lämmintä tulee mutta tuskaisen hitaasti. Kun vääntää nupista puhaltimeen vauhtia alkaa tapahtua. Kesällä kyllä jäähdytti kuuman auton nopeasti (eli puhallin kävi kovempaa kunnes auto jäähtyi) ja vaikutti toimivan kaikin puolin ihan järkevästi. Kabiinin lämpötilan säätö sinällään toimii ihan OK mutta puhalluksen määrä pitää säätää käsin, jos haluaa, että auto lämpenee jotenkin nopeammin liikkeelle lähdön jälkeen.

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #33 : 19.01.2014, 00:21:56 »
Itse mittasin puhaltimen käydessä täysillä 15 asteen pakkasella, että puhalluslämpötila oli 56 °C 5-vaihteella 82 km/h (~1800 r/min), nelosella noin 59 astetta @2400 r/min ja tyhjäkäynnillä putosi nopeasti reilusti alle 45 asteeseen. Ajossa saavutti helposti ainakin 60 °C (mittarin max näyttämä) puhalluslämpötilan, jos puhallin ei ollut täysillä. Kovin kuumaahan tuon ei tarvitse puhaltaa, sopiva lämpötila pysyi tuollaisella pikkupakkasella yllä noin 35 °C puhalluslämpötilalla.

Erikoista mielestäni on, että virtaus kulkee kai helpoimmin, kun puhaltaa manuaalilla "keskitasolta". Puhalluksen lämpötila nimittain nousi pari kolme astetta kun antoi puhaltaa kaikista reijistä täysillä. Luulisi virtauksen kulkevan helpommin, jos puhaltaa kaikkiin suuntiin kuin vain keskitasolta  :idiot2:

Sitten minulla tuo automaattiasento antaa ilmaa ja lämpöä kovin niukasti. Vaikka kone on lämmin ja auto kylmä, puhallin ei ikään kuin reagoi tähän mitenkään. Lämmintä tulee mutta tuskaisen hitaasti. Kun vääntää nupista puhaltimeen vauhtia alkaa tapahtua. Kesällä kyllä jäähdytti kuuman auton nopeasti (eli puhallin kävi kovempaa kunnes auto jäähtyi) ja vaikutti toimivan kaikin puolin ihan järkevästi. Kabiinin lämpötilan säätö sinällään toimii ihan OK mutta puhalluksen määrä pitää säätää käsin, jos haluaa, että auto lämpenee jotenkin nopeammin liikkeelle lähdön jälkeen.

Mun mielestä nämä oireet taas viittais termostaattiin. Noin mullakin teki, eli puhalsi tosi hiljaa lämmintä ilmaa ja tuo tapahtui jo -5 asteessa. Nyt ehjällä termostaatilla eli lämpimällä moottorilla puhaltaa kyllä lujaa ja kuumaa kunhan vaan moottori on ensin lämmennyt tarpeeksi. Ja siis tekee näin myös nyt kun pakkasta 20 astettakin ilman että edes webastoa tarvii samalla huudattaa :)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa dreamtrip

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #34 : 19.01.2014, 14:01:27 »
Juu samat ongelmat täällä. Ardic ei toiminut ollenkaan...nyt putsattu ja kiertovesipumppu vaihdettu. Auto lämpiää kyllä paikallaan ardicin voimalla. Ajossa tulee vain haaleaa ilmaa ja moottorinlämmöt jää hieman alle puolenvälin. Ilmeisesti kokeilen termostaattia ennen kennon vaihtoa ? :o

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #35 : 19.01.2014, 14:11:41 »
Mun mielestä nämä oireet taas viittais termostaattiin.

Moottorin lämpömittarin neula on pystyssä ja koneen lämmettyä aina samassa asennossa. En usko, että siinä olisi vikaa. Vai tarkoitatko lämmityslaitteen termostaattia?

Poissa dreamtrip

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #36 : 19.01.2014, 16:31:01 »
Moottorin termostaattia meinasin...neula ei ole ihan pystyssä. Onko lämppärissä muka joku termostaatti? Tietääksenikseni ei. Eli kennon vaihto edessä ;D

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #37 : 19.01.2014, 17:10:13 »
Vaihdoin omasta kennon uuteen eilien, en mä tiedä oliks vanhassakaan mitään vikaa, mutta huoltotoimena vaihdoin. Jos 300 tkm ajettu kenno kelpaa, niin saa tulla hakeen 20 euron rahalla pois. Ilmatteks ei kato saa edes romurautaa.

Poissa dreamtrip

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #38 : 19.01.2014, 19:28:04 »
Minkälainen hommana vaihtaa tuo kenno? Paljon purattaa ?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #39 : 20.01.2014, 23:40:02 »
Tänään vaihtui mun autoon uusi kenno Carcomilla. Uskomaton ero autossa nyt. Lämppäriin ei tarvii enää koskea. 22 säädetty ja tuuppaa kuumaa vaikka ulkona oli -21. Aamulla huoltoon mennessä oli sama keli ja varpaat paleli.


Korjattu kirjoitusvirhe yhteistyökumppanin nimestä T: Valvoja (Miksu)  :)
« Viimeksi muokattu: 20.01.2014, 23:41:51 kirjoittanut (Miksu) »

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #40 : 21.01.2014, 17:53:42 »
Onko lämppärissä muka joku termostaatti?

Ainakin siinä on kaksi ruuvia jolla saa antaa asetusarvoja sisään !

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7974
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #41 : 22.01.2014, 09:55:15 »
Ainakin siinä on kaksi ruuvia jolla saa antaa asetusarvoja sisään !

Joilla säädetään ilmaa ohjaavien läppien suuntauksia ja siten ilman virtauksia.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #42 : 22.01.2014, 22:10:45 »
Tänään vaihtui mun autoon uusi kenno Carcomilla. Uskomaton ero autossa nyt. Lämppäriin ei tarvii enää koskea. 22 säädetty ja tuuppaa kuumaa vaikka ulkona oli -21.

Onkohan se paluuletku uudella kennolla kuinka kuuma, jos antaa täysillä puhaltaa lämmintä sisälle tyhjäkäynnillä. Itselläni se jäähtyy sellaiseksi vain lämpimän tuntuiseksi - ehkä 40 asteiseksi - ja menoputki on tietty polttavan kuuma.

Kuinkahan kuumaa ilmaa tuollainen täysin auki oleva kenno sitten voi antaa sisälle, jos antaa täysillä puhaltaa. 

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #43 : 22.01.2014, 22:22:18 »
Ajossa tulee vain haaleaa ilmaa ja moottorinlämmöt jää hieman alle puolenvälin. Ilmeisesti kokeilen termostaattia ennen kennon vaihtoa ? :o

Kun ei ollut pakkasta, jäikö lämmöt silloinkin "hieman alle puolenvälin"? Jos on päälle parikymmentä pakkasta, keula auki, lämmitys täysillä sisälle ja Ardicci ei päällä, voipi hyvinkin jäädä koneessa lämmöt vajaaksi. Ainakin itselläni keula tukittuna lämmintä piisaa ajon aikana vaikka Ardicin automaattikäyttö on estetty. Kun puhallus on isollaan niin tyhjäkäynnillä näkee, että koneen lämpö parinkymmenen asteen pakkasella jonkin verran putoaa.

Poissa RaneHoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #44 : 24.01.2014, 00:11:38 »
No ei kyllä ollut kallis..mutta ei tunnu nyt kellään olevan tietoa, minkä merkkinen on alkuperäisosa..
Jos pitää kenno vaihtaa niin mistä laadukas kenno -07 V70 2,4d 163hv automaattiin?

Onko Valeo alkuperäinen kenno, mitä sininen tyrkyttää?

Vai minkä merkkinen on alkuperäisosa, jos ei Valeo? ???
Kannattaisi ennen kennon (turhaan) ostoa ja vaihdattamista lukea aloittamansa ketju loppuun:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=43671.0
XC70 d5 2005

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy