Proturbo  Autodiagnoosi

volvo s60 d5 ei lämpeä

  • 34 Vastauksia
  • 11086 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: volvo s60 d5 ei lämpeä
« Vastaus #30 : 19.01.2014, 21:09:58 »
Mulla ottaa sen n.20 kilsaa että lämmöt on normaalissa jos ajaa sitä 80kmh. Jos ajaa 100kmh niin ei tartte ajaa kuin joku 10kilsaa niin lämmöt normissa. Ilman lisälämmitintä. Tämä siis 20 pakkasella. Keulaa ei ole peitetty vielä.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo s60 d5 ei lämpeä
« Vastaus #31 : 20.01.2014, 08:09:46 »
Kuinkas herkästi ardicin automaattikäynnistys lähtee päälle?
Tänään ajelin -18 kelissä ensin 75 km motaria ja sitten 5 km taajamaa ilman pysähdyksiä. Auton sammuttamisen yhteydessä huomasin että ardic kävi. Olettaisin ettei ole kuitenkaan motarilla pyörinyt sammuttamisen jälkeen.
Eilen vastaavasti -13 ja ardic alkoi käymään vasta parin minuutin odottelun jälkeen odotellessa paikoillaan. Ensin motaria ja sitten muutaman km taajamaa.
Keulassa ei ole pahvia, mutta viikonloppuna voisi uhrata pari kaljalaatikkoa. Sittenhän tuon huomaa näkyykö kulutuksessa ja ardicin käynnistymisissä.
Egr ei pitäisi olla tulpattu.

Nyt ajoin sitten keula tukittuna töihin. Pakkasta 20 astetta, motaria ensin ~75 km ja taajamaa noin 5 km. Jonkin verran oli ruuhkaa loppumatkasta ja joutui hidastelemaan ja pysähtymään pari kertaa. Työmaan pihassa huomasin kun ardic käynnistyi. Eli paljon paremmin pysyi lämmöt yllä taajamassa tänään. Joutaisi kyllä toi automaatti käynnistys pois turhaan karstoittamasta. Volvo liike on kyllä tässä ihan likellä, mitähän tuo mahtaisi kustantaa?

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: volvo s60 d5 ei lämpeä
« Vastaus #32 : 20.01.2014, 09:41:04 »
Nyt ajoin sitten keula tukittuna töihin. Pakkasta 20 astetta, motaria ensin ~75 km ja taajamaa noin 5 km. Jonkin verran oli ruuhkaa loppumatkasta ja joutui hidastelemaan ja pysähtymään pari kertaa. Työmaan pihassa huomasin kun ardic käynnistyi. Eli paljon paremmin pysyi lämmöt yllä taajamassa tänään. Joutaisi kyllä toi automaatti käynnistys pois turhaan karstoittamasta. Volvo liike on kyllä tässä ihan likellä, mitähän tuo mahtaisi kustantaa?

Jostain täältä olen lukenut että n.250€ maksaa ohjelmointi jossa saa ardikin viiksestä säädettäväksi.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo s60 d5 ei lämpeä
« Vastaus #33 : 20.01.2014, 10:16:12 »
Mulla on jo viiksestä käskytettävä ardic. Mutta tuossa näyttää olevan automaattitoiminto myös ja sitähän ei saa viiksestä pois.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo s60 d5 ei lämpeä
« Vastaus #34 : 20.01.2014, 10:51:21 »
Mulla on jo viiksestä käskytettävä ardic. Mutta tuossa näyttää olevan automaattitoiminto myös ja sitähän ei saa viiksestä pois.
Mulla toimii vain viiksestä, edellinen oli ohjelmoinut. :hello:
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

 

Kulkukoira  Proturbo