Proturbo  Autodiagnoosi

091-B:n asennus 745:seen **Paikallaan ja toimii mutta heräsi uusi kysymys**

  • 25 Vastauksia
  • 6213 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #15 : 18.03.2013, 18:56:32 »
Lainaus
se keltainen on se lämppärin puhaltimen ohjauspiuha, jos ei ole ilmastointia niin tarvitset pari relettä jotka kytketään sillein kivasti, voin katsoa ohjeista että miten

Ohje olisi kyllä aika jees...  :hello:
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #16 : 18.03.2013, 19:10:53 »
skannailes ne ohjeet ja "tulosta" vaikka pdf muotoon  :P

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #17 : 19.03.2013, 00:57:23 »
Jos tarkoitat sitä lyhyehköä kellolta lähtevää piuhaa jossa pyöreä kynnellinen liitin päässä, kyseessä on ns optio kytkeä se johto radio/sytkävirtoihin jolloinka ajastin näyttää kellonaikaa aina kun virrat on päällä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #18 : 19.03.2013, 08:28:37 »
Jos tarkoitat sitä lyhyehköä kellolta lähtevää piuhaa jossa pyöreä kynnellinen liitin päässä, kyseessä on ns optio kytkeä se johto radio/sytkävirtoihin jolloinka ajastin näyttää kellonaikaa aina kun virrat on päällä.
Jaahas... Olen kyllä ollut koko ajan sitä mieltä että kun pukkaan sulakkeen sulakepesään niin kellonaika syttyy näyttöön ja palaa niin kaun kun akussa riittää virta mutta ei sitten... Elikkäs jos tökkään ko.johdon esim.tupakansytyttimen perään niin näyttöön syttyy "valot" aina kun virta kytketään.. ?
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #19 : 19.03.2013, 22:39:56 »
Jaahas... Olen kyllä ollut koko ajan sitä mieltä että kun pukkaan sulakkeen sulakepesään niin kellonaika syttyy näyttöön ja palaa niin kaun kun akussa riittää virta mutta ei sitten... Elikkäs jos tökkään ko.johdon esim.tupakansytyttimen perään niin näyttöön syttyy "valot" aina kun virta kytketään.. ?
Näin ainakin vanhemmassa kellossa, en kyllä tajunnut varmistaa kumpiko versio sulla on. Tuo mun ohje pätee siihen 4-johtoiseen isoon kelloon, jonka näyttötaulun nurkat toimivat nappeina. Se uudempi kello jossa "oikeat" napit ja useampi johto ei taida toimia samalla logiikalla  ???
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #20 : 19.03.2013, 23:32:32 »
niin joo elkää mua kuunnelko vielä kun mähän aloin kertoo stooria siitä nelostyypin kellosta joka mulla on kasipätkässä  :facepalm: :D kotia ku meen niin katon niistä ohjeista et mitä missä ja milloin  ;)

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #21 : 20.03.2013, 08:34:36 »
Näin ainakin vanhemmassa kellossa, en kyllä tajunnut varmistaa kumpiko versio sulla on. Tuo mun ohje pätee siihen 4-johtoiseen isoon kelloon, jonka näyttötaulun nurkat toimivat nappeina. Se uudempi kello jossa "oikeat" napit ja useampi johto ei taida toimia samalla logiikalla  ???
Mulla on juuri tuo kellomalli jossa "napit" siellä kulmissa.
 
http://aijaa.com/37FtM0
(tuo kellolaite ei välttämättä tule tuohon jäämään mutta tuohon sai sen pienellä työllä näprättyä.., jos siihen rupeaa polvi kolahtelemaan niin pitänee vaihtaa jonnekkin muualle..)

Täytyypä sitten tehdä kyseinen kytkentä niin saa näytön "valaistuksi"..
« Viimeksi muokattu: 20.03.2013, 08:39:36 kirjoittanut MK-73 »
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #22 : 21.03.2013, 02:25:15 »
Mulla on juuri tuo kellomalli jossa "napit" siellä kulmissa.
 
http://aijaa.com/37FtM0
(tuo kellolaite ei välttämättä tule tuohon jäämään mutta tuohon sai sen pienellä työllä näprättyä.., jos siihen rupeaa polvi kolahtelemaan niin pitänee vaihtaa jonnekkin muualle..)

Täytyypä sitten tehdä kyseinen kytkentä niin saa näytön "valaistuksi"..
orggispaikkahas tuolle on keskikonsolin kannen alla ;)

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen
« Vastaus #23 : 21.03.2013, 08:50:05 »
orggispaikkahas tuolle on keskikonsolin kannen alla ;)
Niin se taitaa olla mutta tässä vaiheessa "laiskuus" tapasi ja menin mistä aita oli matalin...  :)  Mutta katsotaan ensin että saadaanko koko ardiccia huomenna ees pöhisemään ja siirretään kello tarpeen vaatiessa muualle..., vai joutaako koko kiuas ens kesänä verkon painoksi..   :idiot2:
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Vs: 091-B:n asennus 745:seen **PÖHISÖÖ**
« Vastaus #24 : 22.03.2013, 22:04:41 »
Elikkäs ensimmäiset "löylyt" heitetty ja vielä ainakin tuntui pelaavan niinku pitääkin... Ainut mikä hieman meinaa naamaa nyrpistää on tuossa kellokytkimessä joku perhanan segmenttihärö (?).... Eilen ongelmaa ei ollut havaittavissa mutta tänään oli näyttöön ilmestynyt 4 sellaista pystyviivan "puolikasta" jotka tekee kellonajasta melekosta sekasotkua... Onkohan kukaan törmännyt samanlaiseen ilmiöön? Käyttöön ei mielestäni ole vaikutusta mutta saishan ne numerot olla niinku kuuluukin..
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 767
  • www.vrcf.fi
Elikkäs nostetaas vielä hommaa esille. Nyt kun tuo kiertovesipumppu jouduttiin vetämään apukuskinpuolelle tulipeltiin kiinni kävi sitten silleen että sisäänmeno letku kulkee kyllä todella LÄHELLÄ pakoputkea... vesiletkun ja pakoputken väliin jää vain n.4cm tilaa... Onko vaara että tuo letku sulaa jossakin vaiheessa? Oikein paljoa pumppua tuossa paikassa ei pysty nostamaan. Onko mahdollista tuon vesiletkun päälle laitta jotakin "lämpösuojaa" joka estäis mahdollisen sulamisen? Tuo vesiletku on kyllä ihan oikeaa vesiletkua ns.metritavarana..
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

 

KL-varaosat  Race.fi