Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Projektipäiväkirjat / Vs: V70 -05 2.5T AWD käyttöönottohuoltoa
« Uusin viesti kirjoittanut V70-24t tänään kello 00:04:18 »
Melko pommiksi on osoittautunut tämä. Myyjän kuvailema "pieni" reikä pakoputkessa... Tuolta tulleet höyryt oli jopa sulattaneet reijän sisälokariin.



Eihän tuota korjata. Otetaan pönttö vanhasta, mistä kohtaa sitten lie viisain katkaista. Ainakin jos jollain muhviratkaisulla aikoo yhdistää, niin pitäis olla vaaksan verran suoraa putkea. Hitsaamalla tietysti ei niin nuukaa.

Samalla paljastui pientä korroosiovikaa helmassa. Muovin alla tietysti hyvä muhia. Tehdään mikä voidaan. Vahvasti vaikuttaa siltä, että kunhan saa ajoon, niin on hankkiuduttava eroon tästä mahdollisimman pian. Tai, ajettava kunnes murenee käsiin.

Tällä hetkellä puuttuu vain tuo vaimennin ja xenonin virtajohto.
2
Ostetaan varaosat / O:Guldbox tai tytärkortillinen ezk
« Uusin viesti kirjoittanut pirkka1 19.04.2024, 23:44:58 »
Ostetaan "guldbox" tai ezk purkki johon vaihdettavissa lastu.
Ostaja Järvenpäässä/postitus käy

Ota yhteyttä mieluusti whatsapp 044-5452512
3
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Huohottimen banjoliitin
« Uusin viesti kirjoittanut T5FI 19.04.2024, 23:42:42 »
Olisko vuosimalli 00-03?
Niistä ei löytyne tappia ja kuulaa. Se on lisätty myöhempiin malleihin estämään ahtopaineen pääsyä moottoriin ja siten se suojelee tiivisteitä pullahtamasta pois paikoiltaan.
Huonona puolena tuossa ns parannetussa pultissa on se että aikansa kuulan hakattua tappia ne irtoavat ja menevät koneeseen. Yleensä se oli sitten siinä se riemu.
Näihin uusiin tapillisiin pultteihin on olemassa päivitetty versio jossa kannassa on numerot esim. 2014, 2020. Olisko ihan pultin valmistusvuosi? Huonoja pultteja tais olla vm -04 ja -05 ainakin, olenpa kuullut huonon pultin olleen vielä -08.
Noissa alkupään pulteissa on esim 01 tai 02.

Tuntuupa noi tiivisteet pysyvän ilman tuota uudempaakin pulttia, omassa on noin.
Voihan olla jotain muitakin syitä mutta nuo nyt omana havaintona vain näin hihasta vedellen.

Kiitos infosta. Tosiaan on 2003 vm (valmistettu 02 lopussa) niin ilmeisesti kuuluu olla noin sitte (onneks  :2funny: ). Mutta mitä mieltä kannattaisko ostaa tilalle se volvon paranneltu malli vai jättää noin?

Kilsoja reilut 420k tässä. Pienemmässä 2.0T5 02vm aikoinaa tuli nokan stefa ulos kovilla kierroksilla kaasupohjas ajaes vitosella n. 350k km kohdalla, voisko juuri tämä banjopoltti olla syypää siihen  :idiot2:
4
Tuo konehuoneen johtosarja on aika yleinen vika ja koskee useampia malleja, toki niitä ongelma paikkoja on muuallakin.
6
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut ErkkiXC 19.04.2024, 22:16:48 »
Eiköhän tästä topikista löydy yhtä ja toista ko automallista, lueskele nuo aiemmat viestit joutessasi  :)
Ite kyllä jättäisin nuo kymmenen vuotta vanhat hypriitit väliin. Ja aika paljon uudemmatkin  8)
7
Tampereella bilar99e liikkeessä myynnissä V60 hybridi. Osaisikos joku kertoa jotain kyseisestä yksilöstä tai mitä näistä yleensä kannattaisi katsoa kun menee koeajamaan..?

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/14250051
8
Yleinen keskustelu / Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Uusin viesti kirjoittanut mista 19.04.2024, 22:05:08 »
Eikös näistä kukaan osaa sanoa mitään ihmeempää?

Tämä kyseinen auto on nyt se jota menen katsomaan maanantaina Tampereelle.
Kiinnostaa jos jollain on jotain kokemuksia ja vinkkejä mitä katsoa ym.

https://www.nettiauto.com/volvo/v60/14250051
9
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: Huohottimen banjoliitin
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 19.04.2024, 21:46:06 »
Olisko vuosimalli 00-03?
Niistä ei löytyne tappia ja kuulaa. Se on lisätty myöhempiin malleihin estämään ahtopaineen pääsyä moottoriin ja siten se suojelee tiivisteitä pullahtamasta pois paikoiltaan.
Huonona puolena tuossa ns parannetussa pultissa on se että aikansa kuulan hakattua tappia ne irtoavat ja menevät koneeseen. Yleensä se oli sitten siinä se riemu.
Näihin uusiin tapillisiin pultteihin on olemassa päivitetty versio jossa kannassa on numerot esim. 2014, 2020. Olisko ihan pultin valmistusvuosi? Huonoja pultteja tais olla vm -04 ja -05 ainakin, olenpa kuullut huonon pultin olleen vielä -08.
Noissa alkupään pulteissa on esim 01 tai 02.

Tuntuupa noi tiivisteet pysyvän ilman tuota uudempaakin pulttia, omassa on noin.
Voihan olla jotain muitakin syitä mutta nuo nyt omana havaintona vain näin hihasta vedellen.
10
200 / 240 etupuskurin reikien paikkaus
« Uusin viesti kirjoittanut mtuitto 19.04.2024, 21:02:14 »
Ehjemmän etupuskurin ostohaluilmoitus ei tunnu ottavan tuulta purjeisiinsa, joten täytynee elvyttää tuo olemassa oleva puskuri. Pientä kolhua ja raapaisujälkeä täytyy tasoitella ennen puskurin ylimaalausta, mutta suurempi ongelma on lisävaloille poratut 12mm reiät. Jollain ne pitää tukkia, pelkkä kittipakkeli ei varmasti pysy. Muovia voi tietty hitsata, mutta mitähän muovia tuollainen -81 puskuri on? Toinen vaihtoehto voisi olla alumiini- tai rosteripellin liimaaminen reiän taustapuolelle ja sen jälkeen kolon täyttäminen sopivalla täyteaineella. Puskuri siis maalataan lopuksi, joten paikan tulisi elää suunnilleen samaa elämää puskurin kanssa ettei korjaus paljastuisi myöhemminkään. Mitä aineita käyttäisitte?
Sivuja: [1] 2 3 ... 10
Autoracing  KL-varaosat