Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Bensankäryä

  • 3 Vastauksia
  • 2281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Bensankäryä
« : 13.01.2011, 12:43:36 »
Auto on S80 T6 vm.2000
Kävin äsken katsastuksessa, läpi meni mutta mulle kerrottiin että moottoritilassa vuotaa joku huohotinputken liitos, se on näkyvissä siinä moottorin päällä ja siitä tuli jotain savua tai höyryä kun moottori oli käynnissä. Voiko tämän korjata itse vai vaatiiko vientiä huoltoon? Kysyn koska en ole koskaan autoja korjannut mutta tämä ongelma olisi siinä kätevästi ihan näkyvillä? Itsekkin olen huomannut että joskus ohjaamoon tulee bensankäryä tai pakokaasujen käryä, ilmeisesti johtuu tästä.

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Bensankäryä
« Vastaus #1 : 13.01.2011, 13:18:39 »
tiedän mitä putken pätkää tarkoitat. tuo on täysin itse korjattavissa. ja hajukin on tuosta peräisin, (samanlainen haju kun öljyn vaihdon yhteydessä olisi losauttanut koneen päälle vähän öljyä ja sitten ajaisi auton lämpimäksi ?) jos se letku on muuten kunnossa niin letku kiristin siihen liitoskohtaan joka vuotaa. jos letku sökönä, niin jostain kaupasta samalla profiililla olevaa letkua ostamaan. se on helppo homma vaihtaa tosiaan kun on noin näkyvällä paikalla.

Poissa noviisivolvoilija

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 267
  • www.vrcf.fi
Vs: Bensankäryä
« Vastaus #2 : 13.01.2011, 13:48:12 »
Kiitos ohjeesta!
Mahtaakohan tähän samaan ongelmaan liittyä myös se, että varsinkin talvisin jäähdytysneste häviää "jonnekkin" jolloin ajotietokoneen näyttöön tulee teksti "sammuta moottori heti" tms? Kun moottori hieman lämpenee niin tää viestikin häviää... Olen lisännyt joskus tilkan vettä sinne jäähdytyskorkin täyttöaukkoon, jolloin viestiä ei tule, nesteen pinta on tosiaan ollut aina alhaalla, sieltä näkyy vain joku metallinen lieriö. Luin jostain että jäähdytysnesteitä on kahta eri laatua eikä niitä saa sekoittaa keskenään, tulee joku hyytymä tai tukos jonnekkin mikä ei ole hyvästä moottorille? Prismassa on näitä nesteitä, kahta eri väriä, kumpaa ostan etten tee enempää vahinkoa...

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: Bensankäryä
« Vastaus #3 : 13.01.2011, 15:57:38 »
Kiitos ohjeesta!
Mahtaakohan tähän samaan ongelmaan liittyä myös se, että varsinkin talvisin jäähdytysneste häviää "jonnekkin" jolloin ajotietokoneen näyttöön tulee teksti "sammuta moottori heti" tms? Kun moottori hieman lämpenee niin tää viestikin häviää... Olen lisännyt joskus tilkan vettä sinne jäähdytyskorkin täyttöaukkoon, jolloin viestiä ei tule, nesteen pinta on tosiaan ollut aina alhaalla, sieltä näkyy vain joku metallinen lieriö. Luin jostain että jäähdytysnesteitä on kahta eri laatua eikä niitä saa sekoittaa keskenään, tulee joku hyytymä tai tukos jonnekkin mikä ei ole hyvästä moottorille? Prismassa on näitä nesteitä, kahta eri väriä, kumpaa ostan etten tee enempää vahinkoa...

ei liity nesteiden häviäminen tuohon huohotus letkuliitoksen vuotoon. jos säiliösi on niin tyhjä ettet näe minkä väristä siellä on käytetty niin fiksuahan olisi vaihtaa jäähdytysnesteet kokonaan(tyhjätä kaikki jäljellä olevat nesteet, ja ostaa uudet tilalle ja lantrata se neste ohjeiden mukaan), ja samalla vaikka huuhdella koko jäähdytys järjestelmä.

edit: niin ja tuossa on erittäin hyvä sivu kuvineen niin näet myös sen vuotavan putken, eli vissiin tuo tuossa öljyn täyttö korkin vieressä (katso viimeinen kuva)
(älä säikähdä sun ei tarvitse ottaa imusarjaa irti kuten tuolla sivuilla)
http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/
« Viimeksi muokattu: 13.01.2011, 16:03:58 kirjoittanut skebazu »

 

Kulkukoira  Proturbo