Vålvå 945 B230FB + AW71L.
Autoon siis jjuuri vaihdettu M47-->AW71L ja muutoin wörks fain, mutta 80km/h--> alkaa jollotus ja jyrinä joka tulee auton takaosasta. Jos ajaa vaikka 85 ja heittää D-->N,niin jyrinä hiukan vaimenee, vollotus jää.
Nosturilla ajoin autoa ilmassa ja kuuntelin stetoskoopilla. Pinionin laakerin läheisyydestä kuului sillointällöin "uih", muutoin koko taka-akselista kuului matala jyrinä (aaltoileva semmoinen). Jarrua vasten vastusta ajaen alkoi koko taka-akseli jyrisemään ja tärisemään.
Kardaanin tuki just vaihdettu ja ok, ei äännä tai värise. Laatikko on hiljaa, ei mitään ylimääräistä edes stetoskoopilla. Perässä on öljyä, kardaani on oikeanmittainen.
Onko perä morjens? Tuon 5min nosturilla ajon aikana perä lämpesi, ei nyt kuumakksi, mutta todella lämpöiseksi (melkein kuuma).