Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: epe - 18.03.2020, 16:36:08

Otsikko: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 18.03.2020, 16:36:08
Mites porukoille on kertynyt kokemuksia näistä alkupään hybrideistä? Tässä itsekkin ostohousuja sovitellut jos Saksasta toisi tommosen.... Tuli vaan jännä palaute yhdeltä jobbarilta, kehotti välttämään koska helvetin moiset korjauskulut ja ei liiku minnekään alle 12ltr/100km
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: tj86430 - 18.03.2020, 17:05:35
ei liiku minnekään alle 12ltr/100km
Jos pelkällä bensalla ajelee niin voi pitää paikkansakin, mutta eikös hybrideissä ole vähän se idea, että ajetaan mahdollisimman paljon sähköllä?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 18.03.2020, 17:28:15
No näinpä... Kopsasin tähän vielä pätkän tekstistä:
saamamme runsaan negatiivisen palautteen johdosta olemme ottaneet tavaksi kertoa nämä hybrid-mallien omainaisuudet ennakkoon:

-Täyteen ladattuna sähköllä pääsee optimiolosuhteissa uudella autolla noin max 25km. Tämän jälkeen toimii bensalla ja kulutus maantie/moottoritie - ajossa 12--14L/100km välillä

-Erittäin runsaasti korjaamokäyntejä ja takuunalaisia vikoja, päivityksiä ym. Toki kuluja ei tuosta tule niin kauan kuin tehtaan takuu nämä kattaa. Jossain kohtaa tok sekin päättyy.

-Hybrid -akuston uusinta odotettavissa noin +150tkm ajettuna, kustannukset noin +15t€
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: JanMac - 18.03.2020, 19:09:01
Miten helvetissä voi akusto jolla pääsee huimat 25km maksaa yli 15t€ ?? Joku mättää pahasti
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: hessu80 - 18.03.2020, 20:04:36
Miten helvetissä voi akusto jolla pääsee huimat 25km maksaa yli 15t€ ?? Joku mättää pahasti
Premium merkki, premium hinta. Laatu on kuitenkin sitä tavallista.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 18.03.2020, 21:14:50
Liekö tuo akun hinta paikkaansa pitävä, eikö näihinkin saa vaihdettua kennon kerrallaan?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 18.03.2020, 22:13:09
Mites porukoille on kertynyt kokemuksia näistä alkupään hybrideistä? Tässä itsekkin ostohousuja sovitellut jos Saksasta toisi tommosen.... Tuli vaan jännä palaute yhdeltä jobbarilta, kehotti välttämään koska helvetin moiset korjauskulut ja ei liiku minnekään alle 12ltr/100km

Määrittele alkupää? Teknisestihän ne on kai samanlaisia vuodesta toiseen. Kuluminen tietysti kasvaa iän ja kilometrien myötä, mutta tuo 12 L kulutus ei pidä paikkaansa ehjälle autolle.

-Täyteen ladattuna sähköllä pääsee optimiolosuhteissa uudella autolla noin max 25km.

Optimioloissa selvästi enemmän, pakkaskelissä vähemmän.

Tämän jälkeen toimii bensalla ja kulutus maantie/moottoritie - ajossa 12--14L/100km välillä

Paskapuhetta tai auto on rikki. Maantiekulutus 7-9 riippuen ajonopeudesta yms ja kaupungissa regenin ansiosta sama.

-Erittäin runsaasti korjaamokäyntejä ja takuunalaisia vikoja, päivityksiä ym. Toki kuluja ei tuosta tule niin kauan kuin tehtaan takuu nämä kattaa. Jossain kohtaa tok sekin päättyy.

Takasivuovien lukot juonitelleet pakkaskeleissä eniten meidän yksilössä. Itse tekniikan takia nolla korjaamokäyntiä kolmeen vuoteen.

Miten helvetissä voi akusto jolla pääsee huimat 25km maksaa yli 15t€ ?? Joku mättää pahasti

Tuohan ei ollutkaan akuston hinta vaan vaihdettuna. Se yli 100 kg systeemi on nestejäähdytteinen ja korkeajännitejärjestelmä, joten siinä on sitä vaihtotyötäkin jonkin verran. Toki merkkiliike on laittanut katteensakin jo mukaan tuohon summaan.

* * * *

Jopparin puheina kuulostaa vähän siltä että siellä on tuska saada käsistä pois kahdentonnin savukoneet joita ei kohta enää kukaan halua.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 18.03.2020, 23:52:19
Toisen jobbarin kansa viestittelin niin ei kuulema mitään ongelmaa ole noiden kanssa ollut. Akun kuoleutumista ei voi tietysti ennustaa mutta nuo vajaan 200tkm ajetut voi olla jo hieman hiipuneet???
Belgiassa ja Alankomaissa näyttäisi olevan paremmin tarjontaa 40ke budjetille...
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ribbe - 19.03.2020, 07:34:53
Eilen oli kaverin kanssa näistä puhetta. Kuulema useammalta entiseltä XC90 T8 omistajalta kuullut että todella todella janoinen sitten kun sähkö loppuu. Motari vauhdissa mennään kaksi numeroisissa kulutuksissa. Tuntuu että näissä SPA alustaisissa nämä VEA bensa koneet todella pahoja juoppoja.

Kokkolassa isän tutulla oli XC60 T8. Ei ollut lataus mahdollisuutta, lyhyessä ajossa kulutus 16 litraa satasella eikä Volvon mukaan ole mitään vikaa.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Volv0 S80 - 19.03.2020, 08:02:29
Tunnen pari T8 XC90 omistajaa joita ei kiinnosta ladata kotona ja molemmilla keskikulutus on reilusti yli 10 litraa satasella.
Sisältää siis kaiken ajon, ei ole pelkkä maantiekulutus.

Heillä on vapaa autoetu niin ei kiinnosta kulutus eikä akun lataaminen pistokkeesta.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 19.03.2020, 08:30:58
En kyllä voi käsittää miten joku saa T8:lla hukattua yli kymppiä sataselle muuten kuin lyhyellä siirtymällä kylmäkäynnistyksestä. Mulla ei mennyt radalla lappu lattiassa juuri sen enempää.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ribbe - 19.03.2020, 09:04:33
En kyllä voi käsittää miten joku saa T8:lla hukattua yli kymppiä sataselle muuten kuin lyhyellä siirtymällä kylmäkäynnistyksestä. Mulla ei mennyt radalla lappu lattiassa juuri sen enempää.
Samaa miettinyt. Tuulilasi aikoinaan testasi V90 T8 (eri malli joo) tyhjillä akuilla. Kaupungissa heidän testissä vei noi 9l satasella. Mutta kuulema todella moni on todennut XC90 vievän ihan järjettömästi. Samoin myös ei hybridi VEA koneiset on ollut todella pahoja juoppoja. Eikä autoissa ole mitään vikaan volvon mukaan.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 19.03.2020, 09:50:03
Samaa miettinyt. Tuulilasi aikoinaan testasi V90 T8 (eri malli joo) tyhjillä akuilla. Kaupungissa heidän testissä vei noi 9l satasella. Mutta kuulema todella moni on todennut XC90 vievän ihan järjettömästi. Samoin myös ei hybridi VEA koneiset on ollut todella pahoja juoppoja. Eikä autoissa ole mitään vikaan volvon mukaan.

Kyllähän se massiivinen sotanorsu on, mutta jostain syystä meidän käytössä menee vähällä.

Viimeisen vajaan vuoden keskikulutus 5 litraa sataselle. Juuri äsken mamma kävi pikku lenkin Oulu-Kuopio-Helsinki-Kuopio-Oulu ja tyhjästä akusta lähtien useamman sadan kilometrin siirtymät meni 6,6 ... 8,6 haarukkaan per etappi. Erilaisilla nopeusrajoituksilla tietty erilaiset keskinopeudet niin vaihtelee.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: hessu80 - 19.03.2020, 12:47:05
Totta kai bensan kulutus kasvaa suureksi, jos akkuja ei ladata ulkopuolisella sähköllä. Kyseesssä on iso ja raskas auto, jossa on vielä akut "turhana" kuormana. Siihen tykö 300 hv bensakone. Ihmettelen, jos sillä ylipäänsä voi päästä alle 10 l/100 km kulutukseen ilman ulkopuolista sähköä. Juuri tästä syystä isoihin ja painaviin autoihin on pitkään istutettu dieseleitä, joilla kulutus saadaan painettua jotenkin säädylliselle tasolle.

Jos kulutuksia katsoo pelkästään VOCin kautta, niin saattaa tuolla meikäläisenkin nokivasaralla päästä tekemään 400 km lenkin nollakulutuksella.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Volv0 S80 - 19.03.2020, 13:07:35
Kyllähän se massiivinen sotanorsu on, mutta jostain syystä meidän käytössä menee vähällä.

Viimeisen vajaan vuoden keskikulutus 5 litraa sataselle. Juuri äsken mamma kävi pikku lenkin Oulu-Kuopio-Helsinki-Kuopio-Oulu ja tyhjästä akusta lähtien useamman sadan kilometrin siirtymät meni 6,6 ... 8,6 haarukkaan per etappi. Erilaisilla nopeusrajoituksilla tietty erilaiset keskinopeudet niin vaihtelee.



Mikään ihme ei ole saada autoa kuin autoa kuluttamaan uskomatomia määriä polttoainetta, se vähällä pääseminen on vaikeampaa.

Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 19.03.2020, 13:28:27
Kyllähän se massiivinen sotanorsu on, mutta jostain syystä meidän käytössä menee vähällä.

Viimeisen vajaan vuoden keskikulutus 5 litraa sataselle. Juuri äsken mamma kävi pikku lenkin Oulu-Kuopio-Helsinki-Kuopio-Oulu ja tyhjästä akusta lähtien useamman sadan kilometrin siirtymät meni 6,6 ... 8,6 haarukkaan per etappi. Erilaisilla nopeusrajoituksilla tietty erilaiset keskinopeudet niin vaihtelee.

Paljonko teidän autolla on ajettu? Miten näyttäisi akun kapasiteetti säilyvän?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 19.03.2020, 14:54:48
Paljonko teidän autolla on ajettu? Miten näyttäisi akun kapasiteetti säilyvän?

60 tkm huolto tehtiin tänään 61 tkm kohdalla. Käytössä ollut pian päivälleen kolme vuotta. Akun kunnossa ei päällepäin todettavissa heikentymistä, mitään testauslaitteen terveysprosentteja auto ei itse näytä eikä minulla ole raporttia että olis huoltokaan mitannut.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: volvotdi - 19.03.2020, 21:55:29
Noista kuullut, että moniin on takapäässä oleva sähkömoottori uusittu ja kun takuu on loppu niin järkyttävän kallis tapaus.

5L kulutuksiin nyt ei kannata uskoa, V60 D6 ei edes dieselineen tuohon pääse ja on kuitenkin puolet pienempi auto.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 19.03.2020, 22:25:29
5L kulutuksiin nyt ei kannata uskoa, V60 D6 ei edes dieselineen tuohon pääse ja on kuitenkin puolet pienempi auto.

Täysin ajoprofiilista kiinni, riittävän lyhyttä ajoa paljon ja aina parkissa letkuun niin kesäkuukausina ei tarvi tankkailla ellei tee pitkiä reissuja.

Älä usko jos et halua mutta tiedän kyllä kuinka vähän meidän autoa on tankattu ja ajomäärän.

E: tälläkin foorumilla on menty V60 D6:lla litran-parin kulutuksella poskettomia matkoja kun akunkantama riittää työmatkan  ja aina lataa.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ribbe - 20.03.2020, 07:08:18
5L kulutuksiin nyt ei kannata uskoa, V60 D6 ei edes dieselineen tuohon pääse ja on kuitenkin puolet pienempi auto.
E: tälläkin foorumilla on menty V60 D6:lla litran-parin kulutuksella poskettomia matkoja kun akunkantama riittää työmatkan  ja aina lataa.
Meinasin samaa kirjoittaa. Tällä foorumilla yks vaihtoi D6 uuteen XC40. Taisi kirjoittaa että reilun 20tkm työmatka ajon kokonaiskulutus oli 2 litraa satasella ja se piti sisällään talvella webaston käytön.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: volvotdi - 20.03.2020, 08:36:08
No joo, naapurilla oli V60 D6 ja työmatka oli 15km niin mennen tullen sähköllä, jolloin kulutus 0L.

Mutta harvoilla on kuitenkaan noin lyhyttä ajoa, tämä nyt lähinnä kommentti niille, joilla ajomatka on pidempi eikä vielä omista tuollaista niin ei tule pettymyksiä. Tampere - Hki - Tampere motarilla XC90 T8 todellinen kulutus saattaa yllättää negatiivisella tavalla.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: tj86430 - 20.03.2020, 08:58:00
No joo, naapurilla oli V60 D6 ja työmatka oli 15km niin mennen tullen sähköllä, jolloin kulutus 0L.
Ei minulla V90 T8 mene käytännössä ikinä kokonaan ilman bensaa, kyllä siellä ainakin talvisaikaan vähän bensaa menee lämmitykseen. Yleensä 5km kauppareissulla näyttää vähän alle 2l/100. Toistaiseksi (lokakuun alkupuolelta) keskikulutus 4,5l/100

Kesällä voi ehkä mennäkin nollaan, sitä odotellessa.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 20.03.2020, 14:10:10
Njooo-o ??? Täytynee vielä harkita, itsellä työmatkaa 49km sivu ja töissäkin saa ladattua... Työatkasta kesällä n.1/3 100km/h rajoituksella jonka tuo nykyinen XC90 menee n.10ltr/100km. Tämän päälle on paljon ajoa harrastuksiin yms 10-15km sivunsa likipitäen joka päivä parikin kertaa
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 20.03.2020, 15:11:47
No joo, naapurilla oli V60 D6 ja työmatka oli 15km niin mennen tullen sähköllä, jolloin kulutus 0L.

Mutta harvoilla on kuitenkaan noin lyhyttä ajoa, tämä nyt lähinnä kommentti niille, joilla ajomatka on pidempi eikä vielä omista tuollaista niin ei tule pettymyksiä. Tampere - Hki - Tampere motarilla XC90 T8 todellinen kulutus saattaa yllättää negatiivisella tavalla.

Tässä sulle yllätystä.

16.3. Siilinjärvellä tankkaus täyteen. Matkamittarissa 60257 km.
17.3. Neste Tuuliharja 26,38 L
18.3. aamulla Neste Suonenjoki 34,22 L
18.3. illalla St1 Oulu 25,07 L. Matkamittarissa 61444 km.

Yhteensä 85,67 litraa täydestä tankista täyteen tankkiin. Ajoreitti Siilinjärvi-Suonenjoki-Helsinki-Suonenjoki-Kuopio-Oulu 1187 km.

= 7,2 L / 100 km.  :-*

Tuosta vielä rautapersehengessä todiste kääntöpisteessä käynnistä.

(https://i.ibb.co/P9wh2cJ/IMG-20200320-145704-2.jpg) (https://ibb.co/Tbm8Q4J)
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: juho82 - 20.03.2020, 18:21:32
Tässä sulle yllätystä.

16.3. Siilinjärvellä tankkaus täyteen. Matkamittarissa 60257 km.
17.3. Neste Tuuliharja 26,38 L
18.3. aamulla Neste Suonenjoki 34,22 L
18.3. illalla St1 Oulu 25,07 L. Matkamittarissa 61444 km.

Yhteensä 85,67 litraa täydestä tankista täyteen tankkiin. Ajoreitti Siilinjärvi-Suonenjoki-Helsinki-Suonenjoki-Kuopio-Oulu 1187 km.

= 7,2 L / 100 km.  :-*

Tuosta vielä rautapersehengessä todiste kääntöpisteessä käynnistä.

(https://i.ibb.co/P9wh2cJ/IMG-20200320-145704-2.jpg) (https://ibb.co/Tbm8Q4J)

Todisteet on hyvä laittaa, muuten joku spede alkaa kohta vääntämään et ei se voi olla...
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: volvotdi - 20.03.2020, 20:12:01
Ajeleppa tuo 1187km 10kpl erissä niin lukema muuttuu.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 20.03.2020, 20:33:40
Ajeleppa tuo 1187km 10kpl erissä niin lukema muuttuu.

Ai milläköhän tavalla?  :2funny:

On ajettu satkun pätkiäkin ja lukemat on samoja.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: hessu80 - 20.03.2020, 20:59:03
Ai milläköhän tavalla?  :2funny:

On ajettu satkun pätkiäkin ja lukemat on samoja.
Ajonopeus vaikuttaa merkittävästi. Nuo seiskalla alkavat luvut edellyttävät suht. maltillista matkavauhtia. Motarivauhdissa (130 km/h) sisarmalli V90 vie saman verran dieseliä. Sitten kun kihnuttaa 75 km/h, niin luvut alkavat nelosella.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 20.03.2020, 21:00:27
Ajonopeus vaikuttaa merkittävästi. Nuo seiskalla alkavat luvut edellyttävät suht. maltillista matkavauhtia. Motarivauhdissa (130 km/h) sisarmalli V90 vie saman verran dieseliä. Sitten kun kihnuttaa 75 km/h, niin luvut alkavat nelosella.

Tähän aikaan vuodesta ei tuota 120 vauhtia oikein ollut tarjolla, mutta satasta kyllä meni valtaosa matkasta.

Tuossa mallipätkä 120 km @ 1:20, kasilla meni ilman sähköä.

(https://i.ibb.co/J3gBvT0/Screenshot-20200320-210259.png) (https://ibb.co/dmxWPv1)
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Volv0 S80 - 21.03.2020, 06:34:56
Komiaa että joku muukin kuin minä koettaa pelastaa maailman ajamalla mahdollisimmna vähällä polttoaineella!

Ilmeisesti auto oli aina välillä latautumassa?

Nuo mainitsemaani kaksi samanlaista ei kuulemma koskaan ole latautumassa verrkovirrasta ja lopputulos on reilusti yli 10 litraa satasella.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: volvotdi - 21.03.2020, 09:32:38
Ajonopeus vaikuttaa merkittävästi. Nuo seiskalla alkavat luvut edellyttävät suht. maltillista matkavauhtia. Motarivauhdissa (130 km/h) sisarmalli V90 vie saman verran dieseliä. Sitten kun kihnuttaa 75 km/h, niin luvut alkavat nelosella.

Tätä tuossa tuossa tarkoitin. Matkassa tuo varmasti vie 7L, sitä en epäile, mutta jos ajetaan seka-ajoa ja tulee monta lähtöä niin väkisin se kulutus sieltä pyrkii nousemaan. Meidän Jaguar F-Pace 30d menee 5L jos tuollaista ajoa on mitä kartta näyttää, mutta pitkän ajan kulutus onkin sitten 8,5L ja välillä ei tunnu tuokaan riittävän. Tre -Hki motarilla 140km/h niin johan nämä isot möhköt alkaa kuluttamaan, siinä ei auta taka-akselin sähkömoottori yhtään, painoa vaan tulee aiheuttamaan kulutuksen nousua.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 21.03.2020, 14:13:57
Ilmeisesti auto oli aina välillä latautumassa?

Käytännössä ei. Ajettu yhtä soittoa.

Matkassa tuo varmasti vie 7L, sitä en epäile, mutta jos ajetaan seka-ajoa ja tulee monta lähtöä niin väkisin se kulutus sieltä pyrkii nousemaan.

Joo, se nousee sinne viiteen.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: JJ-Race - 21.03.2020, 17:39:53
Täällä 90 tkm ajettu ja ongelmia = nolla. Akulla pääsee edelleen sen noin 30 km mikä uutenakin. Sen verran ollut jo auto, että ei enää tuu tuijotettua tuota koko ajan vaan olen oppinut, että hybridissä on useampi energialähde, joita käytetään tarvittaessa.

Ajoprofiili normaalisti n 60 km päivässä ja sitten matka-ajoa, joka on aina n 1000 km siivua. Koko omistusajan keskikulutus 7,08 L/100 km, joka on mielstäni todella hyvä arvo. Edellinen XC60 D5 vei samalla tsydeemillä 8,3 L/100 km. Vaikka XC60 on hyvä auto niin onhan uusikoppainen XC90 jotain ihan muuta. Ei kannata käydä kokeilemassa, voi löytyä äkkiä omasta tallista... Kaikenlisäksi pirun kallis vuosivero, oliko 143 Eur tai jotain.

Koskaan en ole saanut yli kympin keskikulutuksia Suomessa, mutta autobahnilla meni paikallisilla "motarinopeuksilla"

JJ
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 24.03.2020, 13:16:23
No nytpä niitä tarjouksia on alkanut s-postiin ropisemaan.... Kilometrit on väliltä 90-200tkm, mitä pitäisi ottaa huomioon noissa paljon ajetuissa??
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 28.03.2020, 08:39:20
Ja nyt se sitte on pihassa... Onhan se aika mahtava peli tuon entisen jälkeen
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 28.03.2020, 08:41:09
Lataus kaapeli pitää vielä hommata kun auton mukana ei ollut sellaista schuko päällä olevaa... Mistä halvimmalla?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: JJ-Race - 28.03.2020, 12:43:04
Tuossa muutama esimerkkipaikka
https://www.kotilaturi.fi/tuote-osasto/latauslaite/
https://verkkokauppa.bilia.fi/epages/SSP.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/13022008-35531/Products/32208592
https://www.telewell.fi/fi/tuotteet/sahkoautojen-latauskaapelit

Olen tuota Kotilaturin Khonsia 3-vaiheisena versiona harkitsemassa P8:siin, kun siinä ei tule tuota piuhaa vakiona mukana

JJ
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 29.03.2020, 13:51:10
Onkos normaalia että Power tilan ollessa päällä kuljettajan näytössä lukee polestar ???
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: JJ-Race - 29.03.2020, 17:46:40
On normaalia jos on Polestar ohjelmoitu, eli sulla kävi säkä ja autossa on 420 HP. Onko takaluukussa kolmas merkki "Polestar Engineered"... Toimii muuten vaihdelaatikko paljon namummin kuin vakio-ohjelmalla. Tehoissa ei huomaa eroja, mutta miten järjestelmä käyttää tehoa on mainio parannus.

(https://i.ibb.co/m0WXfxg/20200322-151304.jpg) (https://ibb.co/m0WXfxg)

JJ
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 29.03.2020, 22:22:54
Oli poistettu kaikki merkinnät perästä... Pitää kaivaa paperit esille ja tutkia :)
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 29.03.2020, 22:57:46
Oli poistettu kaikki merkinnät perästä...

Ei niitä ole välttämättä siellä koskaan ollutkaan  :)
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 23.04.2020, 23:18:21
Kertokaapas kuuluuko mittariston vaihtua esim.sport tilaan kun nappaa polestarin päälle? Ilmeisesti sitä mittariston tyylia vaihdellaan vain valikon kautta? Ton näköinen kikotin:
(https://i.ibb.co/WzXkqK2/IMG-20200423-195751.jpg) (https://ibb.co/WzXkqK2)
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 23.04.2020, 23:22:34
Kertokaapas kuuluuko mittariston vaihtua esim.sport tilaan kun nappaa polestarin päälle? Ilmeisesti sitä mittariston tyylia vaihdellaan vain valikon kautta?

Mulla ainakin mittariston teemaan vaikuttaa vain kuskin profiili, ei ajomoodi.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 27.04.2020, 20:48:28
Lisää kysymyksiä.... Kukaan laittanut tälläiseen 235/55/19 nastakumeja? Kokemuksia? Tai 255/50/20 kesäkumeja, pelaisiko paremmin noilla huonoilla teillä?

Jotenkin tuntuu melko kovilta huonoille teille nuo 275/45/20 kumit
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 27.04.2020, 21:41:42
Lisää kysymyksiä.... Kukaan laittanut tälläiseen 235/55/19 nastakumeja? Kokemuksia?

Profiilista en ole satavarma mutta 235 leveät ja 19" meillä rengaskoko. Vakioprofiililla. Talvirenkaat on nastat, hyvin kai ne on toimineet. Kaksi talvea ja yksi huhtikuu ajettu ja vielä on pintaa ja jonkunverran piikkiäkin.

En kyllä yhtään leveämpiä ottais talvikäyttöön, tuntuu aika surffilaudalta sohjossa näilläkin.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 27.04.2020, 22:36:17
Joo sen verran kerkesin noilla lumessa ajella et ens talveksi täytyy vaihtaa 19 vanteet alle
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Biurpo - 19.05.2020, 17:35:02
Ostin viikko sitten XC60 T8:n. Ajettu 25 tkm, tuontiauto. Akkujen lataus näkyi rangena 33km noin viikon ajan. Tämän oletan olevan normaalia kapasiteetin alenemaa jos uutena range 35. Viikon jälkeen yhtenä päivänä range olikin kahden latauksen jälkeen 27 km enää?  Se nousi sentään 31 km taas mutta ei takaisin 33 ainakaan vielä. Käytännön rangen muutoksista en vielä osaa sanoa, koronan takia epäsäännöllisen säännöllistä elämää... Onko muilla vastaavia oireita, onko mahdollisesti vakavaa ja esim. syy kaupan purkuun?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 19.05.2020, 18:51:24
Ostin viikko sitten XC60 T8:n. Ajettu 25 tkm, tuontiauto. Akkujen lataus näkyi rangena 33km noin viikon ajan. Tämän oletan olevan normaalia kapasiteetin alenemaa jos uutena range 35. Viikon jälkeen yhtenä päivänä range olikin kahden latauksen jälkeen 27 km enää?  Se nousi sentään 31 km taas mutta ei takaisin 33 ainakaan vielä. Käytännön rangen muutoksista en vielä osaa sanoa, koronan takia epäsäännöllisen säännöllistä elämää... Onko muilla vastaavia oireita, onko mahdollisesti vakavaa ja esim. syy kaupan purkuun?

Ei mun nähdäkseni aiheuta toimenpiteitä. Tuo range vaihtelee kovastikin mm. lämpötilan mukaan.

Ei polttomoottorikaan mene pilkulleen samalla kulutuksella päivästä toiseen, edes samaa väliä.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 13.06.2020, 12:45:49
Onkos kellään kokemuksia 255/50/20 kumeista ilmajousituksen yhteydessä?
Jotenkin nuo nykyiset 275/45/20 tuntuu liian kovilta....
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ribbe - 15.06.2020, 07:53:08
Onkos kellään kokemuksia 255/50/20 kumeista ilmajousituksen yhteydessä?
Jotenkin nuo nykyiset 275/45/20 tuntuu liian kovilta....
Ei ole juuri tuosta kokemusta, periaatteessa leveämpi pitäisi olla mukavempi. Siinä isompi ilmatilavuus. Jos siis korkeus on sama mutta vain leveyttä pienennetään.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: tj86430 - 15.06.2020, 08:25:24
Ei ole juuri tuosta kokemusta, periaatteessa leveämpi pitäisi olla mukavempi. Siinä isompi ilmatilavuus. Jos siis korkeus on sama mutta vain leveyttä pienennetään.
Eikös se renkaan "paksuus" ole merkittävin asia. Silloin kun vannekoko pysyy samana eikä renkaan kokoa (merkittävästi) muuteta, pysyy paksuuskin samana. Noissa verrokeissa on pieni ero:

255*,5 = 127,5
275*,45 = 123,75

Tuon perusteella väittäisin, että 255 voi olla aavistuksen mukavampi. Ero on kuitenkin varsin pieni, eikä sitä välttämättä huomaa. Jos merkittävää eroa hakee, pitää vaihtaa 19" vanteeseen.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: epe - 15.06.2020, 08:29:14
Ja plussana tieten että hiekkateillä tuo kapeampi=mukavampi... Taidanpa kokeilla noita 255 leveitä  :)
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ribbe - 15.06.2020, 11:57:20
Eikös se renkaan "paksuus" ole merkittävin asia. Silloin kun vannekoko pysyy samana eikä renkaan kokoa (merkittävästi) muuteta, pysyy paksuuskin samana. Noissa verrokeissa on pieni ero:

255*,5 = 127,5
275*,45 = 123,75

Tuon perusteella väittäisin, että 255 voi olla aavistuksen mukavampi. Ero on kuitenkin varsin pieni, eikä sitä välttämättä huomaa. Jos merkittävää eroa hakee, pitää vaihtaa 19" vanteeseen.
En laskenut tuota korkeutta. Joo jos korkeus kasvaa niin mukavuus kasvaa. Mutta pitäisi melkein laskea poikki pinta-ala että muuttuuko se.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: D5GT - 21.11.2021, 23:24:20
Onko kukaan käynyt "testauttamassa" akkua tai onko yleensä paikkoja jossa kunto voidaan testata. 20km reaaliajoa täydestä tyhjään enin kaupunkia ja sen jälkeen reilu 100km/h... Millaisissa oloissa 30+ km pitäisi toteutua?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: jaskajokunen - 29.12.2021, 16:38:09
No nythän tuo on sit pihassa, ihmettelin, kun tihkupyyhintä ei saa pois käytöstä millään valinta-asennolla. Ensiviikolle on sovittu auton paritus, lisenssiä on vielä vuodelle 23 asti. Huomenna kuvia tulossa  ??? Voi kyynel ja harmien harmi, sovittiin, jotta tulee sailunin kitkojen tilalle nastat, myyjä tinkasi nordmaneihin, mutta ei ollut ja piti hakkapeliitan 9 tulla. Olivatkin loppuneet vianorilta ja HP10 on alla :)
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: VäLKKy - 29.12.2021, 16:58:24
ihmettelin, kun tihkupyyhintä ei saa pois käytöstä millään valinta-asennolla.

Pyyhkijän viiksessä nappi sadetunnistimelle?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: jaskajokunen - 29.12.2021, 17:18:54
Pitänee huomenna tutustua paremmin, käyköhän nuo v70 18" 7,5 " vanteet tähän, renkaat on Pirellin Zero p4 , jolla ainakin kesän ajelis. Vai meenkö vannekauppaan ? 245 on pirellien leveys
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: jaskajokunen - 29.12.2021, 17:31:22
Eipä käy, pitäis olla 8" leveät
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Scraab - 29.12.2021, 17:51:33
Pyyhkijän viiksessä nappi sadetunnistimelle?
Keskinäytöstä pyyhinautomatiikan saa pois päältä, se kytkeytyy tarpeen mukaan viiksestä käyttöön ajon ajaksi. Näin jäävät tahattomat pyyhkäisyt pois.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Niclashki - 29.12.2021, 18:51:38
Ostin viikko sitten XC60 T8:n. Ajettu 25 tkm, tuontiauto. Akkujen lataus näkyi rangena 33km noin viikon ajan. Tämän oletan olevan normaalia kapasiteetin alenemaa jos uutena range 35. Viikon jälkeen yhtenä päivänä range olikin kahden latauksen jälkeen 27 km enää?  Se nousi sentään 31 km taas mutta ei takaisin 33 ainakaan vielä. Käytännön rangen muutoksista en vielä osaa sanoa, koronan takia epäsäännöllisen säännöllistä elämää... Onko muilla vastaavia oireita, onko mahdollisesti vakavaa ja esim. syy kaupan purkuun?

Ihan normia. Auto arvioi rangen edellisten päivien kulutuksen mukaan. Jos ollut useamman päivän kovat pakkaset, voi range olla mullakin joku 26km täydellä akulla. Kun taas useampi päivä ollut muutamia pakkas asteita, voi range olla jopa 40 tai 41km. Auto on kumminkin vuoden vanha ja ajettu reilu 20tkm nyt.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ribbe - 29.12.2021, 20:15:49
No nythän tuo on sit pihassa, ihmettelin, kun tihkupyyhintä ei saa pois käytöstä millään valinta-asennolla. Ensiviikolle on sovittu auton paritus, lisenssiä on vielä vuodelle 23 asti. Huomenna kuvia tulossa  ??? Voi kyynel ja harmien harmi, sovittiin, jotta tulee sailunin kitkojen tilalle nastat, myyjä tinkasi nordmaneihin, mutta ei ollut ja piti hakkapeliitan 9 tulla. Olivatkin loppuneet vianorilta ja HP10 on alla :)
Millä tavalla tihkupyyhkintä pitäisi saada pois? Kääntää vivun off asentoon vain. Itse en ole 2009 vuoden jälkeen muuta kuin sadetunnistinta käyttänyt ja säätänyt vain sen herkkyyttä.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: jaskajokunen - 29.12.2021, 20:31:22
No ihan v90 mallista on kyse , mutta ohjaus taitaa olla sama. Ei tullut mitään pyyhittävää, mutta silti tuo automatiikka päätteli huispaista noin 3-5 minuutin välein lasia
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ribbe - 29.12.2021, 21:56:13
No ihan v90 mallista on kyse , mutta ohjaus taitaa olla sama. Ei tullut mitään pyyhittävää, mutta silti tuo automatiikka päätteli huispaista noin 3-5 minuutin välein lasia
Todennäköisesti sinulla on vipu tihku asennossa? En muuta keksi taikka sitten on vikaa vivussa.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Niclashki - 29.12.2021, 22:00:01
Todennäköisesti sinulla on vipu tihku asennossa? En muuta keksi taikka sitten on vikaa vivussa.

Jos on ns. sadetunnistin aktivoitu (kuvake sen mittaristossa) niin se jostain syystä välillä tekee kostealla ilmalla yms sen pyyhkäisyn just 3-5min välein. Putsaa todennäköisesti kameroiden edestä lasin (mitkä on siinä tuulilasissa keskellä yläreunassa). Saman teki kolme edellistkin Volvoa ja niin myös nykyinen.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ribbe - 29.12.2021, 22:01:00
Jos on ns. sadetunnistin aktivoitu (kuvake sen mittaristossa) niin se jostain syystä välillä tekee kostealla ilmalla yms sen pyyhkäisyn just 3-5min välein. Putsaa todennäköisesti kameroiden edestä lasin (mitkä on siinä tuulilasissa keskellä yläreunassa). Saman teki kolme edellistkin Volvoa ja niin myös nykyinen.
Itse en ole tuommoista huomannut, mutta ehkä mennyt vain ohitse.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Niclashki - 31.12.2021, 13:04:53
Itse en ole tuommoista huomannut, mutta ehkä mennyt vain ohitse.

Molemmat V90 Volvot on mulla tuon tehnyt, tosin onhan se looginenkin jos kamerat alkaa olemaan ns. pimennossa. Harvoin tapahtuu, mutta esim joskus kovassa sumussa on tehnyt.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: jaskajokunen - 31.12.2021, 14:12:15
Jeps, olikin se vipu tosiaan yhden naksun yläkorossa, nyt on normitila, eli säätöpyörästä valitaan pyyhkäisy tiheys, päädyn katkaisia on takalasia varten ja vivun kulma on tihkulle tai jatkuvalle pyyhkimiselle. Onko muilla jäänyt lasinpesurin luukku auki ? Eilen näkyi illalla törröttävän apukuskin puoli ulkona, kun kävin hyvät yöt toivottamassa. Miten on kannattaisiko tämä (https://ccldesign.fi/pinnoitteet/)
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Arppa81 - 15.02.2022, 13:34:53
Tuore Volvon omistaja kysyy… Saako Volvo on call järjestelmää jälkikäteen asennettua näihin? Tuntuu hieman vajavaiselta kun ei hybridissä saa lämmitystä puhelimesta päälle. Kerkesin jo Bemarissa siihen tottua… Toinen kysymys olisi että onko paha rasti asentaa jälkikäteen peruutuskamera?

Tulikin xc-topickiin mutta eikös näissä v90 t8 sama tekniikka ole
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ryde85 - 15.02.2022, 13:48:23
Eikö näissä olekkaan vakiona oncallia??
Katsoppa onko nappeja siinä kattokonsolissa taustapeilin luona. Jos on oncall- ja sos-nappi niin silloin järjestelmä on autossa ja voit aktivoida sen Volvolla myyjän kanssa.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Arppa81 - 15.02.2022, 14:22:41
Ei ole nappeja katossa… Tämä on tuotu Italiasta, markkina-alue eroja ilmeisesti.

Ja pitääkö täällä joka kerta vastata noihin varmistuskysymyksiin kun vastaa ketjuun?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: VäLKKy - 15.02.2022, 15:50:02
Ja pitääkö täällä joka kerta vastata noihin varmistuskysymyksiin kun vastaa ketjuun?

Vain pariin (kolmeen?) ensimmäiseen viestiin.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: MarkM83 - 05.06.2022, 12:40:57
Aika vähän tuntuu ongelmia olevan T8 mallissa vai olenko väärässä? Hybridikokemukset BMW:n puolelta itsellä aika negatiiviset ja piti vaihtaa X5 40e takaisin 40d malliin, kun meni hybridijärjestelmän ohjainboksi rikki 120tkm ajettuna ja kustansi noin 4,5 teur. Eikä kyseisen auton 2 litran bensamoottori järin luotettavan koneen maineessa ole, niin ei kiinnostanut jäädä jakoketjun katkeamista odottelemaan. Tuo dieseli on nyt vasta noin 1,5 vuotta ollut alla eikä varsinaisesti valittamista, mutta muutoin on jo viides bemari putkeen ja olen alkanut miettimään XC90:stä T8 mallia, mutta vähän hirvittää että uskaltaako hybridiä ostaa vai pitäisikö tyytyä D5 malliin? Suunnitteilla 2019-2020 vuosimallia olevat ja maks. 70tkm ajettuna. Ajatuksia?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Grandi - 19.01.2023, 19:08:31
Tuli vähän "pakkorakoon" ostettua XC90 T8 vm. 2016, kun perhe kasvoi liian isoksi Passat GTE:n. 7-paikkaiset plugarit tai sähköautot aika vähissä, niin päädyttiin Volvoon.

Näin ensimmäisen sadan kilometrin jälkeen sähköllä ajamisen vaikeus tullut negatiivisena yllätyksenä, vaikka tiesin, että GTE:llä sähköllä ajo onnistuu XC90:stä paremmin. Tähän mennessä alla vain ja ainoastaan lyhyttä nurkka-ajoa, johon käytännössä aina tarpeeksi sähköä, mutta polttomoottori hyppää käyntiin todella herkästi jo näin nollakeleillä Pure-tilassakin. Kulutus satasta kohden ollut 5,7l tähän mennessä, Passatilla oltaisiin menty kaikki sähköllä. Tämä ilmeisesti t8:lla hyvin normaalia? Onko mitään niksejä, kuinka sähköllä ajamista voisi edistää?

Ollaan piharakennusta rakentamassa lähitulevaisuudessa, johon tulisi mahdollisesti samalla lämmin autotalli. Kiinnostaisi käytännön kokemukset siitä, että onnistuuko lämpimästä lähtiessä pelkästään sähköllä ajaminen myös pakkasilla mahdollista vai ottaa Volvo tällöinkin herkästi polttomoottorin käyttöön? (Pois lukien tilanteet, jossa polttomoottorin käynnistyminen nelivedon aktivoitumisesta).
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Mepi - 19.01.2023, 19:58:38
Onhan tuo pieni kulutus. Ilman plugaria kulutus nurkka-ajossa olisi vähintään kalsinkertainen
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 19.01.2023, 20:18:53
Näin ensimmäisen sadan kilometrin jälkeen sähköllä ajamisen vaikeus tullut negatiivisena yllätyksenä, vaikka tiesin, että GTE:llä sähköllä ajo onnistuu XC90:stä paremmin. Tähän mennessä alla vain ja ainoastaan lyhyttä nurkka-ajoa, johon käytännössä aina tarpeeksi sähköä, mutta polttomoottori hyppää käyntiin todella herkästi jo näin nollakeleillä Pure-tilassakin. Kulutus satasta kohden ollut 5,7l tähän mennessä, Passatilla oltaisiin menty kaikki sähköllä. Tämä ilmeisesti t8:lla hyvin normaalia? Onko mitään niksejä, kuinka sähköllä ajamista voisi edistää?

Ei passaa liikaa polkea kaasua. Tehomittaria kun tarkkailee silmänurkasta niin se on aika pintakaasu millä ollaan sähkötehon ylärajalla. Enemmälti polkasee niin eipä se auto pysty pyyntöön vastaamaan muuten kuin käyttämällä mäntämoottoria. Siinä on kuitenkin vain 65 kW sähkötehoa, vaikka paikaltaan lähtiessä singahtaakin terhakkaasti. Jonkinverran taitaa olla painavampikin tuo XC90 kuin Passat.

Tais olla vielä niinkin että jos kaasupolkimen liike on liian terävä, niin bensakone herätetään, vaikka kaasua painaisi vain sähköalueen puitteissa.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Grandi - 20.01.2023, 11:08:22
Kiitos vastauksista. Toki sähkö laskee kulutusta selkeästi bensalla ajamiseen verrattuna, mutta vielä taloudellisempaan ajoon kerkesi tottua Passatilla. Ajaessa olen pyrkinyt pysymään sähköajon rajoissa mittaria lukiessa, toki voi olla että "teräviä" liikkeitä tullut tehtyä kaasulla, pitää tähän yrittää kiinnittää vielä huomiota. Sen olen huomannut, että usein pääsen sähköllä liikenteeseen, mutta ensimmäisessä pysähdyksessä (jo siis ennen liikkeellelähtöä) auto käynnistää polttomoottorin. Tämä liittynee auton lämmittämiseen vaikka Webasto lämmittää autoa? Muuten kyllä auto vaikuttanut kaikin puolin hyvältä hankinnalta.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: TOK - 20.01.2023, 11:23:00
Sen olen huomannut, että usein pääsen sähköllä liikenteeseen, mutta ensimmäisessä pysähdyksessä (jo siis ennen liikkeellelähtöä) auto käynnistää polttomoottorin. Tämä liittynee auton lämmittämiseen vaikka Webasto lämmittää autoa?

Juu, noin voi käydä talvikelissä. Se haluaa jostain syystä varmistella että bensamoottori on lämmin / "käytettävissä".

Käy muutaman minuutin ja sammuu jos ei pyydetä tehoa.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Ristus - 20.01.2023, 11:56:04
tätä samaa itsekkin olen talvella manannut kun tulee aamulla ekaan risteykseen polttomoottori pärähtää käyntiin ja sit käy kunnes on toimintalämpöinen vaikka ajat sähkön vaateilla.

Mutta empä ole antanut tämän vaivata kun keskikulutus on niin mukavan pieni kuitenkin itelläkin.
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Grandi - 22.01.2023, 10:38:19
Kenellekään kokemuksia onnistuuko lämpimästä tallista lähtiessä talvellakin jatkuva sähköllä ajo? Meillä ajo pääosin jatkuvia lyhyitä kilometristä kahteen pätkiä, niin kulutus nousee harmittavan korkeaksi tuon jatkuvan moottorin lämmittelyn vuoksi. Webastolla esilämmitys ei taida ongelmaa poistaa, mutta ilmeisesti lyhentää polttomoottorin vaatimia lämmitysjaksoja?
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: D5GT - 13.04.2023, 09:35:45
Lämmittää moottorin myös lämpimästä hallista lähtiessä ja se on pelkästään hyvä asia.. ei kulutus liene ihan mahdoton. Toki pakko-pure olisi ihan juttu  :)
Otsikko: Vs: XC90 T8 kokemuksia
Kirjoitti: Niclashki - 13.04.2023, 09:57:55
Mulla kävi auto huollossa Helmikuu/2023, tehtiin joku kampanja päivitys voimansiirtoon ja sen jälkeen olen kyllä päässyt käymään 10km sisällä kaupassa yms ilman että auto käynnistelee moottoria. Tosin olen Webastoa sen 10min ennen sitä käyttänyt, mutta moottoriahan tämä vm 2020 ei enää sillä lämmitä. Pakkasta ollut näissä tapauksissa hyvinkin se yli 10 astetta. Myös sen huomasin, että antaa nyt mennä moottoritielläkin pelkällä sähköllä paljon paremmin, eli voi pitää jopa 120km/h pelkällä sähköllä.