Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S/V60, XC60 (2018->); S/V90, XC90 (2016->) => Aiheen aloitti: V70/V90 - 17.05.2020, 21:25:01
-
Start Stop vaatii huollon ? Varmaan joo tietokoneeseen kiinni ja katsoa vika.
Tällänen häly tuli. Eikä enää auto sammu kun pysähtyy.
Kokemuksia ?
-
Ole onnellinen, tuota toimintoa (ettei sammuisi automaattisesti) ei saanut edes rahalla huollosta ;D
-
Apuakku, laturi tai apuakun valvonnan nollaus? Koodien lukemisella kannattanee aloittaa..
-
Ole onnellinen, tuota toimintoa (ettei sammuisi automaattisesti) ei saanut edes rahalla huollosta ;D
Onnistuu vdash ohjelmoimaan pois.
-
Onnistuu vdash ohjelmoimaan pois.
Ilmeisesti ei kuitenkaan näistä uusista? Ainakin mainostavat vain edellistä sukupolvea.
-
Apuakku sökö. Sano tietokone
-
Jännite oli alhainen. 11.
-
Tuliko muita oireita kuin herja näytölle ja auto pysyy käynnissä?
-
Tuliko muita oireita kuin herja näytölle ja auto pysyy käynnissä?
Ainoastaan näytössä luki huolla start/stop. Ei ollu muita oireita.
-
Ilmeisesti ei kuitenkaan näistä uusista? Ainakin mainostavat vain edellistä sukupolvea.
Joo eipäs saakaan uudempaan... mutta kannattaa laittaa vdash viestiä ...
-
Joo eipäs saakaan uudempaan... mutta kannattaa laittaa vdash viestiä ...
Vdash taitaa käyttää Diceä eikä se pelitä näissä uusissa.
-
Vdash taitaa käyttää Diceä eikä se pelitä näissä uusissa.
Dice toimii Vdashilla näissä uusissa ihan hyvin. Volvon oma Vida on aika polvillaan, jos yrittää Diceä käyttää, mutta toimii kuitenkin.
-
Dice toimii Vdashilla näissä uusissa ihan hyvin. Volvon oma Vida on aika polvillaan, jos yrittää Diceä käyttää, mutta toimii kuitenkin.
Taitaa Volvon vida olla polvillaan kaikissa yli 2015-> malleissa? Ainakin virallinen versio. Tai ainakin tämmöiseen tulokseen työkaverin kanssa päädyttiin kun katseltiin versioita mitä internetissä pyörii.
-
Ei sitten ollut mitään virkaa vaihtaa pikku akku. Sama vika päällä. Raporttia lähti maahantuojalle.
-
Vdash sivulta kopioin
Supported models - typically all Volvo cars after 1999 except S/V40 first generation from 1996
P80 - S/V/C70 od 1999
P1 - S40II, V50, C30, C70
P2 - S60, S80, V/XC70, XC90
P3 - V40II, S/V/XC60, V/XC70,
SPA - S/V/XC90, S/V/XC60
CMA - XC40
-
Ei sitten ollut mitään virkaa vaihtaa pikku akku. Sama vika päällä. Raporttia lähti maahantuojalle.
Auttoiko hetkeäkään? Jos auto ei jostain syystä lataa sitä pikkuakkua, niin laskeehan siinä jännite taas alas aika nopeasti.
-
Itsellä -18 D4 V90 CC:stä Start/Stop lopetti toimintansa yht äkkiä. Eli nyt näytössä näkyy kokoajan start/stoppi pois päältä logo ja auto käy jatkuvasti kaikissa tilanteissa.
Mitään herjoja ei näyttöön ole toistaiseksi tullut, joten mahtaako olla pikkuakku se todennäköisin vikapesäke täälläkin?
-
Auttoiko hetkeäkään? Jos auto ei jostain syystä lataa sitä pikkuakkua, niin laskeehan siinä jännite taas alas aika nopeasti.
Kaksi kertaa toimi.ja lakkas sitten. katotaan mitä seuraavaksi.kun rabortti tulee
-
Itselläni oli samanlainen vika ja asia korjaantui kun vaihdoin peräkontissa olevan akun,ilmeisesti jännite ei pysynyt enään tarpeeksi korkealla vaikka oli vain parivuotta vanha akku,tarvikeliikkeestä uusi agm exide tilalle,helppo itsekkin vaihtaa.
-
Nyt toimii.
nollailtu .päivitetty.nollattu.akkuja vaiheltu.
Vika tuli ilmeisesti huoltopäivityksestä.
poistettiin ja uudestaan lataus,
nyt toimii.
-
Saisikohan tuon ominaisuuden niin, että ei tarvitsisi joka käynnistyksessä ottaa erikseen pois päältä? Huollossa tuskin tekevät?
-
Saisikohan tuon ominaisuuden niin, että ei tarvitsisi joka käynnistyksessä ottaa erikseen pois päältä? Huollossa tuskin tekevät?
Irroitat s&s järjestelmän pikku-akun. Taiaa olla ainoa tapa. Siitä vain tulee kyllä vika teksti mikä pitää kuitata pois.
-
Saisikohan tuon ominaisuuden niin, että ei tarvitsisi joka käynnistyksessä ottaa erikseen pois päältä? Huollossa tuskin tekevät?
Huolto ei poista päästöihin -ja veroihin- vaikuttavaa ominaisuutta. Eiköhän tuohon aikanaan apu löydy, kun VDASH tai vastaava toimii näissä uudemmissa.
Minulla on työmatkareitillä ainoastaan yksi risteys, missä S-S toimii, ja juuri siinä siitä ei ole kuin haittaa, kun vasemmalle pitää kääntyä ripeästi vastaan tulevien lomasta. Pysähdyksistä kun kaasun painaa ripeästi, lähdön tapahtumissa on melko väkivaltainen vaikutelma, mikä tuskin lisää voimansiirron elinvuosia.
-
Irroitat s&s järjestelmän pikku-akun. Taiaa olla ainoa tapa. Siitä vain tulee kyllä vika teksti mikä pitää kuitata pois.
Epäilen, että auto on sekaisin kuin seinäkello, jos tuon pikkuakun irrottaa.
Vdash toimii kyllä näissä uudemmissa jo. En muista oliko siellä tuota S&S disablointia, mutta pientä rahaa vastaan tsekkiläiset tekee mitä vaan.
-
Mulla V90 vm:-17 D3. Tuo start stop ominaisuus oli poissa kun auton aikanaan vaihdoin, nyt merkkihuollossa ohjelmistopäivityksen mukana tuli takaisin. Ajotietokoneesta välillä rasti valmiustilasta pois ja välillä rasti ruudusa mutta auto sammuttaa satunnaisesti risteyksessä ittensä ja välillä saattaa mennä parikin viikkoa ettei sammuttele. Pitääkö rasti olla kohdassa "pidä moottori valmiustilassa" jos haluaa ettei se sammuttele. Täällä pikkukylillä kun ajelee on todella ärsyttävä kun sammuttelee, haluaisin sen pois, Mutta tämä tietysti minun mielipide.
-
Mulla V90 vm:-17 D3. Tuo start stop ominaisuus oli poissa kun auton aikanaan vaihdoin, nyt merkkihuollossa ohjelmistopäivityksen mukana tuli takaisin. Ajotietokoneesta välillä rasti valmiustilasta pois ja välillä rasti ruudusa mutta auto sammuttaa satunnaisesti risteyksessä ittensä ja välillä saattaa mennä parikin viikkoa ettei sammuttele. Pitääkö rasti olla kohdassa "pidä moottori valmiustilassa" jos haluaa ettei se sammuttele.
Automaatti vai manuaali? Toiminta vaihtelee hieman sekä vaihteiston että käytössä olevien avustimien vaikutuksesta. Mielestäni S/S on aina käytössä, ellei sitä kytke pois keskinäytön S/S-"nappulasta". Ohjekirja on samaa mieltä (https://www.volvocars.com/fi/support/manuals/v90/2016w46/kaynnistys-ja-ajo/start-stop-jarjestelma/kaynnistys-pysaytys-toiminnon-kaytto):
Sulkekaa keskinäytön toimintonäkymässä olevalla toimintopainikkeella Start/Stop. Toiminnon ollessa kytketty pois painikkeen merkkivalo on sammuksissa.
Toiminto on kytketty pois, kunnes:
-se aktivoidaan uudelleen
-ajotilaksi vaihdetaan Eco tai Comfort
-auto käynnistetään seuraavan kerran.
Äkkiseltään tuo "pidä moottori valmiustilassa" tuntuu vieraalta.
-
Tuon ärsyttävän S/S toiminnnon poisto onnistui helposti rica ohjelmoinnin yhteydessä eikä tarvitse enään nappuloida näyttöä jatkuvasti ;)
-
Tuon ärsyttävän S/S toiminnnon poisto onnistui helposti rica ohjelmoinnin yhteydessä eikä tarvitse enään nappuloida näyttöä jatkuvasti ;)
Oliko miten kallis optimoinnin yhteydessä? Kunhan tässä saan aikaa, niin pitää käydä tuolle autolle valohoitoa antamassa kaapelin kautta Espoossa, niin voisi samalla kysästä.
-
Ohjelmoinnin yhteydessä sai puoleen hintaan eli reipas satanen jäi hintaa.
-
Löytyyköhän pk seudulta apuja ominaisuuksien ohjelmointiin, esim. jäisi muistiin viimeisin ajomoodi/asetus ja S/S muistaisi viimeisimmän asetuksensa? (V60, 2019, T6) Optimointikin on mielessä, mutta syksyn kyselykierroksen tulos oli heikko- ei vielä saatavissa (työkalut eivät saa softaa ecu:sta ulos ) :-[
Onko suosituksia pakoputken kustomointiin pk-seudulla? (Cutout tai sporttivaimennin kiinnostaisi)
-
ja taas on Start/stopit sekasi..Näytössä koreilee huolla kyseinen aparaatti :idiot2: ;D